Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

----*Köln* 2rail-modulebaan---- Update 25-01-09; Baanplannen

Gestart door 2rail-Tim zondag 25 januari 2009, 18:12:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
----*Köln* 2rail-modulebaan---- Update 25-01-09; Baanplannen
Hallo Forumleden,

Toch wil ik jullie laten zien waar ik mee bezig ben met mijn 2rail-modulebaan.
Ik rijd 2rail met allerlei Duitse treinen die ik Duitsland rijden, tijdperk 3 t/m nu.

Zelf vind ik Köln een mooie stad en daarom heb ik deze naam ook gekozen, er komen altijd veel goederentreinen door en natuurlijk stop de ICE erook.

Alles staat nog op papier, Ik heb zelf nu geen ruimte waar ik een vaste baan kan gaan bouwen en daarom ga ik een modulebaan bouwen die overal in het huis zou kunnen staan.
Zelf heb ik nog niet zoveel matrieel vanwege het feit dat ik eerst mijn marklin wat ik nog heb ga verkopen voordat er wilt op los wordt gekocht  8)

Baanplannen Köln

Ook moet Köln en de DB de plannen gaan goed keuren hoe het stukje baan wordt gebouwt.

Zelf heeft Köln graag dat er een station komt waar het regio en het internationale verkeer even kan stoppen, ook wil men ook rangeerspoor hebben voor de goederentreinen die er doorheen moeten rijden tot slot willen ze een eigen emplacement voor lok's :D

Hieronder bevinden zich wat ontwerpen hoe Köln het misschien wil hebben, alles is nog op papier en kan zo veranderd worden.

Ontwerp 1


Ontwerp 2


Ontwerp 3


Dit zijn enkele ontwerpen van hoe het eruit kan te komen zien, ook is de baan niet helemaal afgemaakt omdat men eerst met het lange rechte stuk wil beginnen en dan verder gaat kijken hoe het ervoor staat met het financieële circuit  :(

Wordt vervolgd

Hier zijn nog wat foto's van mijn matrieel wat ik heb  :shock: niet zoveel hoor :P

Foto's Matrieel


NS 6409 met 2 van de 3 dubbeldekkers.


3 Dubbeldekkers.


NS 6409 met een Railion 6504

Dit was het weer voor vandaag, er komen meer foto's en baanplannen.

Groetjes, Tim








 
Re: ----*Köln* 2rail-modulebaan---- Update 25-01-09; Baanplannen
hoi Tim,

leuk dat je ook een baan gaat bouwen, zelf zou ik gaan voor ontwerp 1 (heb je ook mijn inzicht :lol:)

succes, zelf ga ik ook binnenkort beginnen (eindelijk 8) ).

mvg, jordi

Re: ----*Köln* 2rail-modulebaan---- Update 25-01-09; Baanplannen
Hoi Jordi,

Veel succes met de baan van jouw, bij ontwerp 1 is de breede 70cm dacht ik bij de andere is het 75, Ik vind zelf ontwerp 3 het mooiste kwa recht stuk, bij de keerlus moet het nog anders worden, dit vind ik niet zo mooi. en het wordt 2 modules achter elkaar in plaats van 4, en dan kunnen er nog altijd een paar modules worden aangeplakt.

Gr. Tim
Re: ----*Köln* 2rail-modulebaan---- Update 25-01-09; Baanplannen
dit gaat wel goed komen lijkt me :D
ik ga ook voor 3
Re: ----*Köln* 2rail-modulebaan---- Update 26-01-09; Baanplannen
Update 26-01-09; Baanplannen

De Architect voor de Kölnse-lijn is vandaag weer aan het tekenen geweest naar een nieuw ontwerp.

In het baanplan is het volgende verwerkt:
- Groot emplacement.
- Station, onder en boven elkaar.
- Containertermal voor goederenverkeer
- 2 Doorgaande sporen voor goederenverkeer.
- Sporen liggen op verschillende hoogtes

De DB en Köln zelf vonden het ontwerp zeer goed gelukt, ze denken dat het iets gaat worden in deze richtig, maar de architect gaat nog verder met het ontwerpen, binnenkort zou er een beslissend ontwerp uitkomen.

Ontwerp 4



Re: ----*Köln* 2rail-modulebaan---- Update 25-01-09; Baanplannen
Ik vind het rommelig en onduidelijk. Er liggen (te) veel sporen en er is niet duidelijk te zien wat welk niveau is. Door het teveel gebruik van sporen oogt het onrealistisch.
Re: ----*Köln* 2rail-modulebaan---- Update 25-01-09; Baanplannen
Hallo Daan,

Zal best wel leuk worden daar weet Tim wel een oplossing.
Ik wens TIm wel veel succes en laat de update met foto's maar komen.
En het rijdend materiaal komt van zelf wel.

Groet Wim.
Re: ----*Köln* 2rail-modulebaan---- Update 25-01-09; Baanplannen
Tim,

Leuk idee Köln! Een spoorrijke stad, er is zoveel te zien!
Misschien is het leuk om een grote brug zoals in het echt in je baan te inegreren?

Koop een keer een retour Köln en ga er lekker kijken en de sfeer opsnuiven.
Het zal je ongetwijfeld bevallen.

Succses.

gr Joosr
Re: ----*Köln* 2rail-modulebaan---- Update 25-01-09; Baanplannen
@ Joost,

Niet eens overna gedacht, klopt lijkt me een super leuk idee om te doen, ik kan overweg om er 1 module tussen te plakken waar een rivier onder loopt en een grote brug erover heen,

Alleen wat voor brug zou ik moeten gebruiken, ik denk dan een stalen boogbrug.

Tim
Re: ----*Köln* 2rail-modulebaan---- Update 25-01-09; Baanplannen
Tim,

Je gaat toch niet zeggen dat je de Hohenzollern Brücke niet kent?
Een magisch stukje spoor tussen Hbf en Deutz.

Dit is een 6 sporige brug, met aan weerszijden fietspaden en loopaden.
Het is geweldig op nog geen 1M afstand komen je stoutste dromen uit, ICE's RE's alles komt voorbij.

Persoonlijk vind ik dit 1 van de mooiste spoorbouwwerken en ben er ook helemaal gek op.
Vooral s'avonds is de brug super mooi verlicht met op de achtergrond de dom.

Dus als je de kans hebt moet je er zeker een keer heengaan.

Als je foto's wilt weet je me te vinden.

Gr Joost
Re: ----*Köln* 2rail-modulebaan---- Update 25-01-09; Baanplannen
Tuurlijk ken ik hem wel, maar zou ik hem zelf moeten maken of kun je al een eind komen met een brug van faller, kibri etc.

Je krijgt zo een pbtje over de foto's ;)

Tim
Re: ----*Köln* 2rail-modulebaan---- Update 25-01-09; Baanplannen
kunnen we geen foto's plaatsen?

bericht 750