Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Nederlands station

Gestart door catzeiler zondag 02 maart 2008, 22:03:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Nederlands station
catzeiler
gast

Nederlands station
Ik ben doende mijn modelbaan uit te breiden. Het bestaande deel, 15 m2,  is grotendeels naar Duits voorbeeld, ik heb echter nog ruimte, 6 m2. Van de bestaande baan gaat een uitbreiding over het trapgat plaatsvinden. Dit wordt een Nederlandse baan. Zo kan ik dus grensverkeer creeren. Over het trapgat komt een brug, dit is als het ware de scheiding tussen beide landen. Voor de Nederlandse baan zoek ik een leuk stationsgebouw, Nederlandse woonhuizen e.d. zijn er genoeg, maar stations......................
Ik denk hierbij aan een stationsgebouw voor een middelgrote stad. De bezoekende treinen zijn een Sprinter, een Hondenkop, een Koploper, een 1200 met stammetje. Ideeen welkom. Ik ga zo nog ff kijken of Heljan en Artitec wat hebben.
Re: Nederlands station
Kibri heeft een Nederlands station. Het is een wit gebouw, de naam kan ik niet lezen, maar als je deze link aanklikt en naar beneden scrollt, zie je er een foto van.
Re: Nederlands station
catzeiler
gast

Re: Nederlands station
Bedankt, maar is toch niet echt wat ik zoek. Ik zoek meer iets in de trant van de toenmalige waterstaatstations (gekscherend watterstaatstations genoemd). Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan het station van Middelburg, een typisch voorbeeld hiervan.
Re: Nederlands station
is het station van Goor niet ooit uitgebracht
Re: Nederlands station
Ik zag dat Train Service Danckaert met MKB een waterstaat station uitbrengt in H0: http://www.nproject.nl/diversen/nurnberg-internationale-spielwarenmesse-2008.html Ergens in het midden staat een plaatje.

Wellicht is dat wat je zoekt?

Heeft er iemand nog meer foto's gezien? Het ziet er wel leuk uit.

Op de site van TSD staan nog geen plaatjes helaas: http://www.modeltrainservice.com

En ook nog niet op de site van MKB: http://www.mkb-modelle.de
Re: Nederlands station
wimmink
gast

Re: Nederlands station
Het stationgebouw in Goor is uitgebracht door hollandscale
http://www.hollandscale.nl
Ik heb nog een exemplaar kunnen bemachtigen maar dacht wel dat dit de laatste exemplaar was.
Afijn je kan altijd proberen met hun contact op te nemen of er nog een mogelijkheid is.

Succes met het speurwerk verder
Re: Nederlands station
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nederlands station
Station Elsloo is ook uitgebracht in H0 door Artitec (klasse 5). Geen idee of het nog ergens verkrijgbaar is.

http://www.totaltrain.nl/main_frame.php?framerebuild=product_detail&id=1890&pagenum=20&search=artitec

Als echte drierailforummer kun je natuurlijk niet om dit station heen. ;)

Geen idee of je een station zoekt van deze grote.
Re: Nederlands station
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nederlands station


Bron: stationsweb.com.

Met wat verf moet je er toch komen met dit model: Klik hier. Het betreft de kibri NeuHeit 2008, artikkel nummer 9387.

Groetjes,

Robbert
Re: Nederlands station
catzeiler
gast

Re: Nederlands station
bedankt voor de reacties, hier kan ik wel wat me, met name dat kibristation heeft wel mogelijkheden. Wellicht vind ik in Houten wat.
Re: Nederlands station
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Nederlands station
Tilly Models  klik maar heeft ook een mooi station en nog een aantal Nederlanse huizen. een aantal zijn er gebruikt op Railz te rotterdam.

Gr. Bert :)
Re: Nederlands station
En op http://www.modeltrainservice.com/NL/nieuws.htm inmiddels toch nog wat foto's gevonden van het MKB model.  :)
Re: Nederlands station
woopietrein
gast

Re: Nederlands station
Mooie zwartwit foto van Middelburg CS...
Re: Nederlands station
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Nederlands station
Heey,

Ik ben bezig met een dioramma met een eindstation.
Nu ben ik benieuwd welke stations ik mooi kan verNederlandsen en niet te groot is.
Wie kan me helpen met wat foto's en of linkjes?

Groetjes,

Antal
Re: Nederlands station
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Nederlands station
Ik zou gewoon eens gaan rondzoeken. Er zijn genoeg faller/vollmer stations, die je met wat andere kleuren, andere stickers en een andere detailering goed nederlands kunt laten lijken.

Roy
[edit] Deze bijvoorbeeld (faller 10117)

Re: Nederlands station
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Nederlands station
Heey Big Roy,

Dank je voor de foto inderdaad kan ik zoiets mooi verNederlandsen.
Ikzelf ben nog meer een stuk of 4 stations tegen gekomen die Nederlands gemaakt kunnen worden.
Ik ga even door met zoeken. :)

Groetjes,

Antal
Re: Nederlands station
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Nederlands station
Tillymodels heeft ook een mooi station, maar hij is niet goedkoop (?74,50) en dan moet je hem nog helemaal bouwen en schilderen. Dit station komt straks bij mij op de baan te staan. (maar dat duurt nog wel even)

Roy
Re: Nederlands station
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Nederlands station
Heey Roy,

Die had ik ook al gezien op de mte site helaas dat die zo prijzig is en dat het een vrij moeilijk werkje is om hem in mekaar te zetten.
Ik ben benieuwd hoe die wordt! :)

Groetjes,

Antal
Re: Nederlands station
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Nederlands station
Hey,

ik moet eerst de slagerij afmaken. Daarna met de baan beginnen, en dan een keer het station. Maar als ik al zie, hoeveel werk het is, om de slagerij echt mooi te krijgen, dan kun je wel nagaan, hoeveel werk het station is.
Roy
Re: Nederlands station
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Nederlands station
Heey Roy,

Ik heb ooit eens blokpost 13 in mekaar gezet en dat was ook een heel gedoe.
Ik wens je veel succes ermee en ben benieuwd hoe ook je slagerij wordt. ;)

Groetjes,

Antal
Re: Nederlands station
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Nederlands station