Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

wie denkt er mee

Gestart door Dennis Re 6/6 woensdag 21 januari 2009, 11:16:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
wie denkt er mee
Lid sinds: 2008

Tegelen (lb)

offline
wie denkt er mee
Hallo allemaal,

Ik zal  me even voorstellen, ik ben Dennis 29 jaar woonachtig in Venlo.
Ik ben al zeker 18 jaar M* gek en nu ik dit hier lees ook een Hag fan!!

Ik heb een vraagje: ik woon met mijn vriendin samen en wil graag een baan maken.
Maar ik weet niet hoe ik moet beginnen met een baanontwerp.
Er is niet veel ruimte, moet de zolder ook delen met de was enzo  :?

Hebben jullie een idee?
Ik heb ook wat foto's van de zolder, kijk maar.



Zo kom je de trap op en is dit wat je ziet.



Rechterkant met raam.



Linkerkant, er zitten links en rechts wel schuifdeuren.





En hier alvast het een en ander wat ik heb, is veel Zwitsers spul.
Het zou leuk zijn als er wat niveaus in komen, als dat gaat dan  :D

Ik heb zelf veel k rails, das wil ik het ook met k rails maken.

Ik hoop dat jullie met mij mee denken.

Met vriendelijk groet, Dennis Re 6/6
Re: wie denkt er mee
Lid sinds: 2018

offline
Re: wie denkt er mee
Citaat van: Dennis Re 6/6 op woensdag 21 januari 2009, 11:16:32
...Maar ik weet niet hoe ik moet beginnen met een baanontwerp.
Er is niet veel ruimte, moet de zolder ook delen met de was enzo  :?

...

Ik zou beginnen met de maten op te nemen van de kamer en te kijken wat je effectief kan/mag gebruiken voor je baan.
Houd ook rekening met de schuine wanden in de kamer, die kosten vaak veel ruimte omdat je een stuk doorrijhoogte mist.
Zet dit alles uit in een programma als bv. wintrack en post dan hier het (voorlopige) baanplan als je wat hebt uitgedacht.
Niet onbelangrijk: overleg thuis eerst eens even wat het allemaal mag gaan kosten (afgezien van de zolderruimte) qua eurootjes.
Overeenstemming daarover is de basis thuis  :wink:

Verder zou ik de was alvast een ander plekje geven  :mrgreen:
Re: wie denkt er mee
marklinfan
gast

Re: wie denkt er mee
zo te zien kan je niet op de hele zolder staan houd daar ook rekening mee want dat kost je rug en is niet prettig om gebukt te staan
Re: wie denkt er mee
Lid sinds: 2007

offline
Re: wie denkt er mee
hoi dennis

kan je geen houten wand zetten
en het agesrste stuk voor je treinen


gerard
Re: wie denkt er mee
joostboudewijns
gast

Re: wie denkt er mee
Dennis,

Misschien kun je een baan langs de zijkanten maken waarbij het midden openblijft voor het was gebeuren?

Gr Joost
Re: wie denkt er mee
Nameless
gast

Re: wie denkt er mee
Zoals Onyx al zegt, meet eerst heel de ruimte op en maak er een grondplannetje van en zet het hier neer. Wellicht dat er vanuit ons dan wel wat ideetjes komen.!
Re: wie denkt er mee
Lid sinds: 2008

offline
Re: wie denkt er mee
Dennis,

Je kan uitgaan van jouw ideale baan, of van de ruimte waar een baan ideaal past.
Dit geeft meestal een conflict.
Omdat jij nog geen idee hebt wat voor baan je wil, ga ik uit van jouw ruimte. Bovendien zijn er nog een paar randvoorwaarden: er moeten meer activiteiten in de ruimte plaatsvinden (was/strijk) en nog belangrijker: er moeten meer personen van de ruimte gebruik maken (partner).

In het volgende voorstel laat ik het raam vrij. Als je echt sympathie wil krijgen voor jouw hobby, dan moet je niet iemand een raam laten openen boven een brede treintafel.

Ik kom op een L-vorm, waarbij het links eigenlijk geen ruimte kost onder de schuine kap. Als je met de bereikbaarheid van de bedrading rekening houdt is er zelfs nog een goede bergruimte te creëren onder de baan en levert het per saldo meer ruimte op.



Ik ga uit van een zolder van 3,5 m breed en een wat grotere lengte.

't is maar een idee..

Rob

Re: wie denkt er mee
Lid sinds: 2006

offline
Re: wie denkt er mee
Dennis,

geef je vriendin een droger kado, en plaats deze in de schuur, is de hele zolder van jou 8) :mrgreen:

Mvg Gert
Re: wie denkt er mee
digi-jacques
gast

Re: wie denkt er mee
Citaat van: v200marklin op woensdag 21 januari 2009, 16:31:03
Dennis,

geef je vriendin een droger kado, en plaats deze in de schuur, is de hele zolder van jou 8) :mrgreen:

Mvg Gert
:mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:
Re: wie denkt er mee
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: wie denkt er mee
Hey Venlonaer!

schuine wanden is altijd lastig op een treinenzolder. Ik zit daar ook mee, en hoe hoger je je tafel plaatst (de baan wat hoger oogt meestal wat natuurlijker), hoe kleiner de ruimte wordt, die je kunt gebruiken. Denk er ook even aan, dat je met bedraden en bouwen heel wat uurtjes onder de baan moet zitten, en er is dat niets hinderlijker, als dat je de hele tijd gebukt moet zitten, of te hoog moet werken. Volgens mij is 90cm-100cm voor de hoofdbaan een mooie hoogte.

Ik zou eens beginnen, met het opmeten van de afmetingen van de zolder, op die hoogte. En idd, overleg even met je vriendin, wat er mag/kan.

Met k-rail kan ik je wel wat helpen met een baanplan. Ik kan ondertussen behoorlijk goed met wintrack overweg, en ik heb zelf ook k-rail.(ken dus zo ongeveer alle artikelnummers uit mijn hoofd)

Roy
Re: wie denkt er mee
kiezel
gast

Re: wie denkt er mee
Ha Dennis,

Voor wat betreft de hoogte: ik zou als basishoogte de hoogte nemen van de onderste boekenplank op de eerste foto. Je verliest dan niet tot nauwelijks oppervlakte (eronder zijn de wanden loodrecht) en je kunt overal goed bij.

Groetjes,
Kiezel :)
Re: wie denkt er mee
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: wie denkt er mee
Hallo,

Persoonlijk zou ik de (laagste) hoogte zodanig kiezen, dat je kunt zitten onder je baan. Ikzelf heb wat te laag gebouwd en moet op mijn rug liggen om onder de baan te kunnen rommelen(bedrading e.d.) Echt ideaal is dit dus niet.
Hoe hoog dat dan werkelijk is, hangt van je eigen lengte af.

Voor de was en strijk zou ik een andere ruimte kiezen.

Groetjes

willie
Re: wie denkt er mee
Lid sinds: 2008

Tegelen (lb)

offline
Re: wie denkt er mee
Bedank voor jullie reactie!

Ik zal de ruimte goed op meten, en het jullie doorgeven.

Groet, Dennis
Re: wie denkt er mee
gniewold
gast

Re: wie denkt er mee
En, al klaar met opmeten ?
Re: wie denkt er mee
ron101
gast

Re: wie denkt er mee
niet wassen gewoon elke week nieuwe kleren goed voor de economie  :lol:

ik vind drogende was en een treinbaan niet echt een super combi

net als eerder gezegt vocht en pluisjes (stof), lijken me niet zo goed voor het rollende matrieel.

groetjes ron