Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

moeilijk

Gestart door diesel loc donderdag 15 januari 2009, 13:48:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
moeilijk
diesel loc
gast

moeilijk
im heb een vraagje ik mag van mijn moeder's geld (als ik mijn beugel draag)
een trein uitzoeken van ongeveer 150 euro.
ik kan niet kiezen hebben jullie suggesties
tijdperk maakt niet uit!

groeten mickey
Re: moeilijk
woodymax
gast

Re: moeilijk
Hallo Mickey,

Uiteraad kunnen wij niet zo 123 even voor jou bepalen welke lok je wilt...

Wat moet er opzitten ? (geluid, enz enz)
Diesel, electrisch, stoom ? enz

De marklin adviesprijzen zijn erg duur, ik zou zaterdag een op de buurs in houten kijken, daar kun je voor 150 euro wel 1 leuke trein, of 2 kleine treintjes scoren....

mvg,
mark
Re: moeilijk
diesel loc
gast

Re: moeilijk
bedankt voor de snelle reactie

ik was vergeten dat de beurs zaterdag was :lol:
Re: moeilijk
Lid sinds: 2008

offline
Re: moeilijk
Je zou eventueel de nieuwe BR 24 (36240) van Märklin kunnen kopen...

Foto: http://www.dermodellbahnchecker.de/lokomotiven/maerklin/m36240/36240-maerklin.htm

Groet, Martijn
Re: moeilijk
tjoektjoek
gast

Re: moeilijk
je kunt ook eens kijken op Ebay of de treinenlijst op de marklin site
Re: moeilijk
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: moeilijk
Wat dacht je van die stoere Ludmilla?
Of de Br 186?
Beide zijn hobbyloks rond de ?150,-
Re: moeilijk
Lid sinds: 2008

offline
Re: moeilijk
Citaat van: Kappa op donderdag 15 januari 2009, 17:52:58
Wat dacht je van die stoere Ludmilla?
Of de Br 186?
Beide zijn hobbyloks rond de ?150,-

In Houten kostte de Ludmilla ca. 125 Euro's vorige keer (in de kleine hal, tussen de 2 grote in).
is dit Lacasa ? aan de prijzen te zien wel.....
Re: moeilijk
2rail-Tim
gast

Re: moeilijk
Die br 186 kost geen 150 euro,, marklinadviesprijs is 109 euro.. op de beurs staan ze er voor een euro of 80 a 90.
Re: moeilijk
Nameless
gast

Re: moeilijk
Aangezien je naam "Diesel loc" is, neem ik aan dat je diesel locs leuk vindt.
Ludmilla vind ik een goede keuze dan!
Re: moeilijk
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: moeilijk
Ik zou mooi in houten kijken. Als het geen al te nieuw model hoeft te zijn, kun je ook een mooie loc scoren, met nog wat wagons erbij.

Roy
Re: moeilijk
Lid sinds: 2007

offline
Re: moeilijk
De Ludmilla is zeker een goed optie, krijg je zeker geen spijt van, kijk voor foto`s eens in het topic van Ludmilla, en vooral naar de foto`s van Martijn (Acido) en het filmpje van Mister 1736 8)

Ludmilla foto`s uit het topic Ludmilla
Re: moeilijk
Lid sinds: 2007

offline
Re: moeilijk
uiteraard is de ludmilla een optie

anders een ER20 'hercules' variant.

misschien kun je er ook een koff mee scoren, maar dat weet ik niet zeker...

Dennis
Re: moeilijk
woodymax
gast

Re: moeilijk
Citaat van: minirailz op donderdag 15 januari 2009, 20:48:08
uiteraard is de ludmilla een optie

anders een ER20 'hercules' variant.

misschien kun je er ook een koff mee scoren, maar dat weet ik niet zeker...

Dennis

kofje zit dacht ik rond de 100 euro.

mvg,
mark
Re: moeilijk
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: moeilijk
Heey,

Ik heb de Herculas ooit eens van houten voor 75 euro gekocht.
De Ludmila is ook een leuke optie of gewoon kijken wat je tegen komt op de beurs voor die prijs.
Er zal denk ik zeker wel iets liggen voor die prijs wat goed bij je baan/verzamling past.

Groetjes,

Antal
Re: moeilijk
digi-jacques
gast

Re: moeilijk
en naar de beurs kun je zo te zien op de fiets :lol:

en draag die beugel nou maar, die heb je korter dan je lok!!!

jacques

(Ex-beugeldrager, ok 25 jaar geleden :lol:)
Re: moeilijk
Davy
gast

Re: moeilijk
Kijk bij handelaren bij je in de buurt die misschien enkele modellen opruimen.

Of kijk eens bij sommige Duitse handelaren.

http://www.modellbahn-west.de/

Re: moeilijk
diesel loc
gast

Re: moeilijk
bedankt voor de reacties :D
ik denk dat ik een koff of de ludmilla neem.
(waarschijnlijk de koff) 8)

groeten mickey
Re: moeilijk
Lid sinds: 2008

offline
Re: moeilijk
Märklin Strukton loc Karin vervuild voor ? 150,- bij Kuijpers Utrecht:

http://www.kuijpers-hobbyhuis.nl/html/aanbiedingen.html
Re: moeilijk
diesel loc
gast

Re: moeilijk
heb ik al :lol:
Re: moeilijk
Daan!
gast

Re: moeilijk
ALs je een ludmilla wilt, zou ik zeker geen marklin nemen. De roco is beter. Dit is geen hobbyloc en biedt meer detail en heeft betere rijeigenschappen. De roco is ook goedkoper. Deze is dan wel kunststof maar dat hoeft niet slechter te zijn.
Re: moeilijk
tobo
gast

Re: moeilijk
Hallo Mickey,

Houd er wel rekening mee dat  de koff niet zoveel trekkracht heeft, zeker indien je baan hellingen heeft zijn vaak 3wagons al het max.

groet Tobo.
Re: moeilijk
diesel loc
gast

Re: moeilijk
ik heb al marklin digitaal
of kan roco op marklin rijden en ook goed
Re: moeilijk
Lid sinds: 2006

offline
Re: moeilijk
roco op marklin is mogelijk , zelfs digitaal . ik heb zelf een playtime 290 en een profi 265
Re: moeilijk
Lid sinds: 2006

offline
Re: moeilijk
Dieselloc, Ja roco en Märklin zij te combineren. Tenminste als de roco locs geschikt zijn voor het Märklin 3 rails, dat zie je als er een sleper onder de Roco locs hangt
Re: moeilijk
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: moeilijk
Je moet het wel even duidelijk maken, straks koopt ie een roco loc en kan die er niks mee.
De roco loc kan alleen op marklin als deze geschikt is voor wisselstroom en beschikt over een sleper.
Vraag dat altijd even na aan de verkoper of kijk zelf even.
Persoonlijk zou ik voor de Märklin gaan, tenzij je een Roco met sound kan kopen...

Robbert.
Re: moeilijk
Daan!
gast

Re: moeilijk
en waarom ga jij dan voor marklin?
Re: moeilijk
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: moeilijk
Ik zal het even uitleggen. De Märklin loc is momenteel vrij nieuw in de handel, het is niet lastig om een goede/nieuwe loc te scoren voor een schappelijke prijs. Ga je kijken naar de Roco dan zie je dat de 232 niet zo 1,2,3 te vinden is, zeker niet gloednieuw en met volledige garantie. Ik adviseer Mickey daarom een nieuwe Märklin te kopen.

Gaan we kijken naar details dan moet je geen Märklin nemen, dat is een hobbyloc en de details vliegen je niet om de oren.
Daarmee zeg ik niet dat de loc geen details heeft, het zijn er gewoon minder, het is dan ook een hobbyloc.
Vervolgens zou ik ook geen Roco nemen als we naar details gaan kijken, maar zou ik een Brawa kiezen, deze heeft een
prachtige uitstraling, loopt goed en heeft zelfs functionele deuren. Wil je leuke loc met functies, dan kies je Roco, de Sound is geweldig.

Mickey vraagt aan ons wat hij het beste met die ? 150 kan doen. Ik zou dus voor de Märklin gaan en van het overige geld, als dat mag, wat leuke (eventueel 2ehands) wagentjes kopen.

Citaat van: Daan! op vrijdag 16 januari 2009, 14:14:22
ALs je een ludmilla wilt, zou ik zeker geen marklin nemen. De roco is beter. Dit is geen hobbyloc en biedt meer detail en heeft betere rijeigenschappen. De roco is ook goedkoper. Deze is dan wel kunststof maar dat hoeft niet slechter te zijn.

Als ik het dus goed begrijp, zeg je dat de Roco betere rijeigenschappen heeft, mag ik vragen waarom je dat zegt ?
Heb je de locs naast elkaar gehad, heb je een test gedaan/gezien over trekkracht enzo ?
De 232 van Ronnie trekt makkelijk 28 wagens een helling op:

Klik hier.

Als ik in het draadje ga kijken van de Ludmilla hoor ik vooral positieve berichten.
De verlichting en de buffers waren twee puntjes die aandacht nodig hadden.

Robbert.
Re: moeilijk
digi-jacques
gast

Re: moeilijk
even off topic

gezien de ervaringen van daan met marklin en zijn besluit om over te stappen, en het vermoeden dat dit een hele discussie wordt waar de(met alle respect voor dieselloc) jeugdige topicstarter echt niets aan heeft zou ik mij in dit topic beperken tot het aanraden, met redenen omkleed van een lok, en ons niet laten verleiden tot een welles nietes spelletje


en dan nu weer on topic

EN????

Vandaag was houten, wat is het geworden?????

groet

jacques
Re: moeilijk
diesel loc
gast

Re: moeilijk
ik heb een mooie ludmilla 232 gevonden (marklin)...
:( hij had veel geluid en andere functies en was iets te duur :cry:
Re: moeilijk
diesel loc
gast

Re: moeilijk
Re: moeilijk
digi-jacques
gast

Re: moeilijk
Citaat van: diesel loc op zaterdag 17 januari 2009, 22:48:14


er gaat iets mis in je link, maar inderdaad, waar je hebt geschreven' moet ik hier een foto plaatsen" moet inderdaad de link naar een foto
Re: moeilijk
diesel loc
gast

Re: moeilijk
bestaan er ook wissels voor in de 24230
Re: moeilijk
digi-jacques
gast

Re: moeilijk
je kunt hier de gewone bochtwissel in gebruiken 8)
Re: moeilijk
diesel loc
gast

Re: moeilijk
maar de 24230 is een buiten bocht?
moet er dan nog iets achter :?
Re: moeilijk
digi-jacques
gast

Re: moeilijk
de 230 is niet perse een buitenbocht, maar het ligt er een beetje aan wat je gebruikt, je kunt een bocht maken met een wissel en aan beide uiteinden 2 x een 130 plakken, of een 230..., kom je alleen wat ruimer uit
Re: moeilijk
diesel loc
gast

Re: moeilijk
nog een vraag!

ik heb een br218 met mfx en ik heb hem uit mijn ms gedelete
ik kan hem wel handmatig terugbrengen maar dan zie ik niet of de functie's
aan of uit staan!
ik weet niet maar mfx moet hem toch automatisch pakken
en hoe krijg ik die functies te zien als hij handmatig is ingesteld
ik snap het niet zo

groeten mickey
Re: moeilijk
Mathijs
gast

Re: moeilijk
Uhm, volgens mij is het zo dat wanneer jij een MFX-loc wist, de baan uitschakelt en dan de loc op de baan zet en de baan weer inschakelt (stroom erop) dan moet de mfx-loc zichzelf aanmelden. Ten minste zo gaat het wel bij mij eigen MFX-loc.

Als ik het fout heb verbeter me dan.

Mathijs
Re: moeilijk
Lid sinds: 2006

offline
Re: moeilijk
Je kan een MFX loc maar een keer per MS of CS aanmelden. Best kan je even naar de winkel gaan en vragen om deze loc op een CS aldaar aan te melden. Als je terug thuis bent zou hij zich terug moeten aanmelden. Bij een colega modelbouwer langs gaan kan uiteraard ook.
Re: moeilijk
Tighfield
gast

Re: moeilijk
Hallo,

Lokomotief van de baan halen. Spanning van het MS halen. Spanning weer op het MS aanbrengen.
Stopknop indrukken. Lokomotief goed op de baan zetten. Stopknop wederom indrukken. Als het goed gaat zie je nu onderin het beeld van het MS, Mfx knipperen. Wachten tot het knipperen gereed is en je lokomotief staat weer in je MS.
Succes,

Tighfield :D
Re: moeilijk
Mathijs
gast

Re: moeilijk
Dus ik had het goed gezegd?

Mathijs
Re: moeilijk
diesel loc
gast

Re: moeilijk
ja het klopte heb dat van Tighfield gedaan en werkte ik ga snel nog ff rijden :lol:

groeten mickey
Re: moeilijk
Mathijs
gast

Re: moeilijk
Veel plezier en nu je dat weer weet heb je dat probleem ook niet meer. Veel plezier.

Mathijs
Re: moeilijk
Daan!
gast

Re: moeilijk
Citaat van: Robbert op zaterdag 17 januari 2009, 22:28:02
Ik zal het even uitleggen. De Märklin loc is momenteel vrij nieuw in de handel, het is niet lastig om een goede/nieuwe loc te scoren voor een schappelijke prijs. Ga je kijken naar de Roco dan zie je dat de 232 niet zo 1,2,3 te vinden is, zeker niet gloednieuw en met volledige garantie. Ik adviseer Mickey daarom een nieuwe Märklin te kopen.

Gaan we kijken naar details dan moet je geen Märklin nemen, dat is een hobbyloc en de details vliegen je niet om de oren.
Daarmee zeg ik niet dat de loc geen details heeft, het zijn er gewoon minder, het is dan ook een hobbyloc.
Vervolgens zou ik ook geen Roco nemen als we naar details gaan kijken, maar zou ik een Brawa kiezen, deze heeft een
prachtige uitstraling, loopt goed en heeft zelfs functionele deuren. Wil je leuke loc met functies, dan kies je Roco, de Sound is geweldig.

Mickey vraagt aan ons wat hij het beste met die ? 150 kan doen. Ik zou dus voor de Märklin gaan en van het overige geld, als dat mag, wat leuke (eventueel 2ehands) wagentjes kopen.

Citaat van: Daan! op vrijdag 16 januari 2009, 14:14:22
ALs je een ludmilla wilt, zou ik zeker geen marklin nemen. De roco is beter. Dit is geen hobbyloc en biedt meer detail en heeft betere rijeigenschappen. De roco is ook goedkoper. Deze is dan wel kunststof maar dat hoeft niet slechter te zijn.

Als ik het dus goed begrijp, zeg je dat de Roco betere rijeigenschappen heeft, mag ik vragen waarom je dat zegt ?
Heb je de locs naast elkaar gehad, heb je een test gedaan/gezien over trekkracht enzo ?
De 232 van Ronnie trekt makkelijk 28 wagens een helling op:

Klik hier.

Als ik in het draadje ga kijken van de Ludmilla hoor ik vooral positieve berichten.
De verlichting en de buffers waren twee puntjes die aandacht nodig hadden.

Robbert.

Ow, nou ik heb hem gewoon nog een paar weken bij harlaar zien staan. Brawa ken ik niet. De roco heb ik zien rijden bij een vriend en die reed zeer netjes. En 28 wagens? Zelfs mijn roco 1145 botneus trekt 40 wagons 8)

ik zal niet zeggen dat de marklin niet mooi is, maar volgens mij is de roco niet veel duurder.

Mickey,
Gefeliciteerd met een prachtloc.
Re: moeilijk
diesel loc
gast

Re: moeilijk
maar ik heb niets gekocht :(
lees maar
Re: moeilijk
Daan!
gast

Re: moeilijk
ow ik d8 van wel. Vind je een 2400 niet mooi? Die is in 2-rail ?100. In 3-rail misschien 140.