Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Fleischmann Sprinter (CityPendel) 1471

Gestart door Sascha maandag 05 januari 2009, 20:15:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Fleischmann Sprinter (CityPendel) 1471
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Fleischmann Sprinter (CityPendel) 1471
Hallo allemaal,

Ik heb een Fleischmann Sprinter (CityPendel) 1471, deze is AC(3rail) en digitaal.
Qua detaillering een erg mooi treinstelletje, ook erg mooie (lees felle) front/sluitseinen.
Het rijden is 'iets' minder (o.a. geen lastregeling).

Nu ben ik achter een probleem gekomen met dit mooie treinstel. Als je een C-Rail wissel hebt, en de trein moet afbuigen, komt de onderkant tegen de wissellantaarn. Ik heb aan de afbuigende kant van de wissel, weer een wissel zitten (rijbaan wissel zeg maar) en daar reed hij zelfs tegen de handel van de wissel op. Dit heeft ervoor gezorgd dat 1 van de plastic palletjes waar het handeltje in op en neer beweegt is afgebroken, en dat ik deze wissel nu niet meer handmatig kan bedienen :-(

Kopen iemand dat prul? :mrgreen:
Re: Fleischmann Sprinter (CityPendel) 1471
Citaat van: Sascha op maandag 05 januari 2009, 20:15:23
Dit heeft ervoor gezorgd dat 1 van de plastic palletjes waar het handeltje in op en neer beweegt is afgebroken, en dat ik deze wissel nu niet meer handmatig kan bedienen :(

Kopen iemand dat prul? :mrgreen:
Bedoel je de wissel :mrgreen:?
Re: Fleischmann Sprinter (CityPendel) 1471
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Fleischmann Sprinter (CityPendel) 1471
Bah wat heb je me snel door  :?
Re: Fleischmann Sprinter (CityPendel) 1471
Citaat van: Sascha op maandag 05 januari 2009, 20:15:23
Nu ben ik achter een probleem gekomen met dit mooie treinstel. Als je een C-Rail wissel hebt, en de trein moet afbuigen, komt de onderkant tegen de wissellantaarn. Ik heb aan de afbuigende kant van de wissel, weer een wissel zitten (rijbaan wissel zeg maar) en daar reed hij zelfs tegen de handel van de wissel op. Dit heeft ervoor gezorgd dat 1 van de plastic palletjes waar het handeltje in op en neer beweegt is afgebroken, en dat ik deze wissel nu niet meer handmatig kan bedienen :-(

Zegt wel iets over de superieure kwaliteit van Fleischmann en de inferieure kwaliteit van marklin (c-rails)  :D