Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

digitale kraan

Gestart door catzeiler donderdag 15 januari 2009, 22:51:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
digitale kraan
catzeiler
gast

digitale kraan
Ik heb vandaag mijn digitale stationaire kraan ontvangen, met magneet. Heeft iemand ervaringen hiermee? Ook heb ik mijn Krokodil (Marklin) en mijn v200 (Roco) ontvangen. Los van het voorafgaande, ik ga al mijn scenery tijdelijk verwijderen om de rails weer in tiptop conditie te krijgen. De scenery staat in de weg, door mijn handicap (MS) moet ik veel steunen op de ondergrond. Het railplan blijft ongewijzigd daar dit voor mij ideaal is. Het bestaat uit een hoofdstation met een zijlijn naar een wintersportdorp, een zijlijn naar de dierentuin en een hoofdspoor van Duitsland naar Nederland. Daarnaast een bws met draaischijf en ringloods en nu dus de kraan. De wintersport lijn wordt verzorgd door de glaskasten als museumlijn. De dierentuin wordt van bezoekers voorzien via digitale railbus. Voor de doorgaande treinen heb ik twee d stammen en een ram tee. Voor het rangeerwerk een v60, ook nieuw met telex.
Re: digitale kraan
catzeiler
gast

Re: digitale kraan
Vandaag een beetje gespeeld met de nwe kraan. Standaard zit er een grijper bijgeleverd. Ik heb er een magneet bijbesteld, echter de stekkertjes van de magneet pasten niet. Dus ik heb de stekkers van de grijper overgezet naar de magneet. Na wat gepriegel heb ik de stekkertjes in de daarvoor bestemde gaatjes gekregen. Dus nu kon het feest beginnen, en een feest was het! Werkt heel mooi en nauwkeurig. Klein nadeeltje is dat er een ingebouwde tijdschakelaar inzit t.a.v. de bediening van de magneet, na 30 sec slaat ie af, dat staat ook in de gebruiksaanwijzing. Het ding is zeer nauwkeurig te bedienen. Overigens, die grijper is ook een klasseding. Moet echter nog wel een paar stekkertjes daarvoor zien te scoren daar ik die immers voor de magneet heb gebruikt. De Krokodil is een ander verhaal, het geluid doet het niet..............
Re: digitale kraan
jordi
gast

Re: digitale kraan
mag ik vragen naar het art. nr. en merk ?

mvg, jordi
Re: digitale kraan
catzeiler
gast

Re: digitale kraan
art nummer 76515
Re: digitale kraan
jordi
gast

Re: digitale kraan
bedankt!!!er staat bij dat er speciale functies bijzitten, mag ik vragen wat die zijn.

mvg, jordi
Re: digitale kraan
catzeiler
gast

Re: digitale kraan
Ik ben er nog een beetje mee aan het spelen maar de functies zijn heffen en vieren, linksom en rechtsom draaien en een aansturing voor de magneet en/of de grijper. Die grijper werkt overigens fantastisch. Daarnaast zitten er een schijnwerper op. Wel jammer is dat de kraangiek niet op afstand verstelbaar is.
Re: digitale kraan
jordi
gast

Re: digitale kraan
ja, je kan niet alles hebben, ben wat info aant vragen omdat ik er misschien zelf ook wel eens wil gaan kopen. maarja, ik wil zoveel kopen.

mvg, jordi