Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Dapol railreiniger

Gestart door Spoorman zaterdag 17 januari 2009, 22:06:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Dapol railreiniger
Spoorman
gast

Dapol railreiniger
Als alternatief voor de peperdure Lux combinatie vandaag in Houten een Dapol railreiniger aangeschaft. Dit is een combinatie van een stofzuiger en rail poets wagen. Poetsen kan zowel nat d.m.v. van reinigings vloeistof in een tankje alsook droog met poets en polijst schijfjes. Bovenop zit de vuldop en een aan/uit schakelaar waarmee het geheel stroomloos gemaakt kan worden.



Het model is uitgevoerd in 2-rail versie met Nem plug zonder decoder en moet dus omgebouwd worden naar 3-ral. Dit begint met het demonteren van een niet al te ongewikkelde construktie. Dit feitelijk alleen maar om een massadraad te verwijderen en om een sleper aan te kunnen sluiten.



Voor de draad van de te monteren sleper dient een gaatje geboord te worden en wel op een plaats waarbij het draaistel niet gehinderd wordt in de bochten.



Deze draad wordt vastgezet aan de onderzijde van het printje op de plaats van één van de blauwe draden welke verwijderd wordt. De resterende blauwe draad blijft zitten en is voor de massa aansluiting naar alle 4 wielen op de 2 draastellen.



De motor aansluiting en de massadraden worden weer op dezelfde plek als waar ze zaten aangesloten en de boel wordt weer gemonteerd.



Als decoder prik ik er een goedkope Lokpilot Basic in van ?16, een draak van een ding maar hij is goedkoop en alleen het motortje hoeft maar te draaien. :lol: De decoder wordt met een stukje tape aan de zijkant van de kap geplakt.



Voor de sleper maak ik het mezelf gemakkelijk. Een oude Roco lawaaisleper heb ik met een dotje 10 sec. gel direct op het draaistel geplakt. Na een kwartiertje zit deze muurvast. Draadje vastsolderen, klaar. De 4 geisoleerde 2-rail assen heb ik vervangen voor Roco wisselstroom assen maar die van M* passen ook. De wagen even op het programmeerspoor om te zien of de decoder reageert, adres veranderd.






Het moment van de waarheid: zuigt'ie of zuig'tie niet. Aan het lawaai ligt het niet, het lijkt wel een dremel. 8) Het motortje bereikt op stap 15 van de 28 al zijn maximale toerental. Als test een beetje ballast gestrooid op een spoortje in aanleg en ja, met een tikkend geluid hoor je de boel opgezogen worden.






Keurig ligt het ballast in de bak.



Dan maar eens een rondje rijden, dikke lok ervoor, met 20 km/hr door één van de sporen van het schaduwstation. Het resultaat is zeer bevredigend, een dikke pluk stof en rommel in het filter. Het ding werkt perfect!

Dat wordt morgen een vaste route programmeren in Koploper en stofzuigen maar. :mrgreen:











Komende week zal ik eens zien hoe het poetsen vergaat. Tot zover echter dik tevreden. Aanschafprijs was ?85. Model is op het web in Engeland te bestellen voor 59 pond maar ook op Marktplaats. Verder te koop bij Wentink (?95) en naar ik begrijp gaat MTE hem ook voeren. Zeker een aanrader.

Gr, Ben.
Re: Dapol railreiniger
Blausee-Mitholz
gast

Re: Dapol railreiniger
Ha Ben,

Als ik de laatste foto bekijk zuigt ie zelfs de puko's uit de rails  :P 

Mvg, Johan
Re: Dapol railreiniger
Spoorman
gast

Re: Dapol railreiniger
Haha, ja. Ik heb altijd al 2-railer willen zijn. 8)
Re: Dapol railreiniger
LET erop dat de wagen maar 1 kant werkend op kan rijden. Volgens mij moets er eerst gezogen worden daarna polijsten. Anders polijst je smerige rails. Ik ga hem denk ik ook aanschaffen. nuttig dingetje!
Re: Dapol railreiniger
Spoorman
gast

Re: Dapol railreiniger
Daan,

Let wel op. In de wagen zit standaard een decoder brugstekker. Hiermee kun je de wagen op een analoge baan gebruiken (gelijkstroom) mits je de spanning niet maximaal opvoert. De motor werkt op 9V DC.

Als je hem met brugstekker zonder decoder op de baan zet krijgt hij de max. digitale spanning en kan je motor overlijden. In de gebruiksaanwijzing staat hiervoor ook een waarschuwing.

Dus: zonder decoder niet op digitale baan zetten!

Dat van "een kant oprijden" is niet correct en je kunt sowieso niet poetsen en zuigen tegelijk. Om te poetsen haal je de stofzuig waaier eruit en klik je een poets of polijst schijfje erin.

Gr, Ben.
Re: Dapol railreiniger
ok das dan wel goed nieuws
Re: Dapol railreiniger
2rail-Tim
gast

Re: Dapol railreiniger
Mooi ding zeg...

Zeker dat dingetje gaan aanschaffen!
Re: Dapol railreiniger
hoi hoi

zag dit model net op MP staan voor 85 eurie.
Ziet er zo goed uit hoor Ben

groetjes,

Aad
Re: Dapol railreiniger
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Dapol railreiniger
Dit is zeker een goed alternatief voor de LUX reinigingset.
Als mijn baan zover is, dan deze er wel komen denk ik.

Één vraag: Blijft die polijstschijf op de wissels niet achter de puko's hangen?
Re: Dapol railreiniger
Lid sinds: 2007

offline
Re: Dapol railreiniger
hoi aard

wat is mp

gerard
Re: Dapol railreiniger
Lid sinds: 2007

Central Station met C-rail, Nederlands materieel

offline
Re: Dapol railreiniger
Citaat van: gerard5663 op zondag 18 januari 2009, 15:25:13
wat is mp

Aard bedoelt hiermee de website marktplaats :wink:
Re: Dapol railreiniger
Lid sinds: 2007

offline
Re: Dapol railreiniger
bedankt ferry

ben niet zo goed in afkortingen

gerard
Re: Dapol railreiniger
Lid sinds: 2007

offline
Re: Dapol railreiniger
zo eeh, die wil ik ook :shock:

tenzij die achter wissel en/of wissellantaarns blijft hangen.

Dennis
Re: Dapol railreiniger
Spoorman
gast

Re: Dapol railreiniger
Citaat van: Kappa op zondag 18 januari 2009, 15:23:47

Één vraag: Blijft die polijstschijf op de wissels niet achter de puko's hangen?
Ad,
Dit gaat goed, de puko's tillen de poetsschijf een beetje op en terplaatse worden de spoorstaven dan natuurlijk niet gepoetst. Hij blijft wel hangen als de poetsschijf niet draait maar da's logisch.

Nadeel van onze puko's is wel dat het schuimrubbertje nodig voor het nat reinigen na een paar rondjes uit de houder wordt getrokken. Dat was te verwachten. Nat reinigen is m.i. dan ook niet mogelijk bij 3-rail, jammer.

Ben nog een beetje aan het experimenteren met het poetsen. Er zitten 3 schijfjes bij met een kunstof oppervlak maar ook 3 voor zwaar vervuilde rail maar ben wat angstig deze laatste toe te passen. Lijkt op heel erg fijn polijst papier maar ben bang voor krasjes. Ik ga eens uittesten op m'n programmeerspoor en neem een loupe om te zien wat het wordt.

@Dennis: de wagon heeft geen uitstekende delen dus wissellantaarns worden niet meegepoetst. :lol:

Gr, Ben.
Re: Dapol railreiniger
Henk-Jan
gast

Re: Dapol railreiniger
@Ben,
Geweldige demonstratie voor 3rail rijders zo als ik bijvoorbeeld.
Je uitleg is verblufend en als ik ooit eens zo ver mag zijn dat stuur ik je wel een pb tje voor verdere vragen.
Zo als je weet heb ik het vreselijk druk en ben ondertussen een perron aan het bouwen waar nog al wat tijd in zit.
Mijn complimenten Ben dat je dit ook voor ons (3rail) wil demonstreren met al die geweldige foto's.

Bedankt,

Transmission (beneluxSpoor.net)
Re: Dapol railreiniger
Lid sinds: 2007

offline
Re: Dapol railreiniger
perfect, nu kijken of ik vadertjelief kan overhalen zo'n ding te bestellen :)

Dennis
site wil niet :(
Re: Dapol railreiniger
Ik begrijp dat de decoder die je er in zet, op dezelfde manier aangestuurd wordt als een loc? Daarmee bedoel ik dat je de motor niet aan/uit zet als een functie of zo. Ik zit er ook sterk over te denken om deze aan te schaffen en om te bouwen, maar ik zit wel met de volgende beperking: zo lang ik de digitalisering van de baan nog niet compleet heb, wordt hij aangestuurd door een delta controller. Ik heb wel een stukje rails waar een mobile station aan hangt (dus programmeren kan ik de decoder wel) maar de aansturing op de grote baan moet met een delta controller gebeuren. Gaat dat werken?

Mijn onbegrip schuilt ook een beetje in het feit dat ik niet precies weet hoe een decoder een motor aan schopt: met PWM of een analoge spanning. Zal vast wel ergens op internet te vinden zijn.
Re: Dapol railreiniger
Spoorman
gast

Re: Dapol railreiniger
Henk,

Het werkt net als een lok en je sluit hem ook zo aan. Als je de optrek vertraging ook nog verhoogt begint de stofzuiger langzaam op toeren te komen.8)

Je kunt er zelfs een Delta decoder inzetten. Of een gewone decoder die Motorola praat. Die geef je dan een Delta adres en zuigen maar.

Gr, Ben.
Re: Dapol railreiniger
buckfast_beekeeper
gast

Re: Dapol railreiniger
Citaat van: Henk K op zondag 18 januari 2009, 21:25:47
Ik begrijp dat de decoder die je er in zet, op dezelfde manier aangestuurd wordt als een loc? Daarmee bedoel ik dat je de motor niet aan/uit zet als een functie of zo. Ik zit er ook sterk over te denken om deze aan te schaffen en om te bouwen, maar ik zit wel met de volgende beperking: zo lang ik de digitalisering van de baan nog niet compleet heb, wordt hij aangestuurd door een delta controller. Ik heb wel een stukje rails waar een mobile station aan hangt (dus programmeren kan ik de decoder wel) maar de aansturing op de grote baan moet met een delta controller gebeuren. Gaat dat werken?

Mijn onbegrip schuilt ook een beetje in het feit dat ik niet precies weet hoe een decoder een motor aan schopt: met PWM of een analoge spanning. Zal vast wel ergens op internet te vinden zijn.

De delta hoeft geen probleem te zijn zolang je adressen gebruikt die kunnen op een delta. Liefst natuurlijk ook een adres waar nog geen lok op zit.

Gebruik wel een decoder om DC motoren aan te sturen. Deze zijn er genoeg te vinden. Die met nem stekker voldoen meestal wel. Zorg ook dat de decoder MM formaat begrijpt.

De motor wordt inderdaad pwm aangestuurd. Volgens mij kan het op een functie zo lang het vermogen dat van de functie uitgang niet te boven gaat. Anders moet er nog een vermogen trapje tussen. Je zal dan steeds een vaste snelheid hebben.

Re: Dapol railreiniger
Spoorman
gast

Re: Dapol railreiniger
Citaat van: buckfast_beekeeper op zondag 18 januari 2009, 21:37:40Volgens mij kan het op een functie zo lang het vermogen dat van de functie uitgang niet te boven gaat. Anders moet er nog een vermogen trapje tussen. Je zal dan steeds een vaste snelheid hebben.
En dat is dus uiterst onhandig. :(

Waarom zou je hem op een functie zetten als je ook motorsturing hebt? Daarnaast: die NEM plug zit er niet voor niks in.
Re: Dapol railreiniger
buckfast_beekeeper
gast

Re: Dapol railreiniger
Citaat van: spoorman op zondag 18 januari 2009, 21:43:37
En dat is dus uiterst onhandig. :(

Waarom zou je hem op een functie zetten als je ook motorsturing hebt? Daarnaast: die NEM plug zit er niet voor niks in.

Dat dit niet de meest handige oplossing is, kan ik begrijpen. De nem plug zit er ook duidelijk voor iets in. Vermits een delta niet grossiert in mogelijke adressen, kan ik er van uitgaan dat iemand toch voor de functie uitgang wil kiezen. Het nadeel zal dan wel zijn dat de reiniger werkt samen met de lichten van een lok. Hij hoeft dan in alle geval geen adres op te offeren. Dat de Nem plug negeren ook het einde van de garantie betekent, is ook niet relevant. Ook het monteren van een sleper hoort daar bij.

Van de andere zijde kan je ook van de stelling uitgaan dat er niets is voorzien voor een sleper en dat hij dan maar niet op een 3-rail baan moet. Welke originele Märklin decoder is er trouwens uitgerust met een Nem plug? Deze zal je op een delta toch zelf moeten monteren.

Ik heb zelf nog een aantal EDiTS functie decoders liggen. Ik overweeg alvast om bij een aanschaf deze te monteren. Door enkele gepaste weerstanden kan ik dan nog steeds de snelheid variëren.
Re: Dapol railreiniger
Spoorman
gast

Re: Dapol railreiniger
Snap niet wat je bedoelt met "originele Marklin decoders en NEM plug". Henk wordt denk ik niet wijzer van je  verhaal. Gewoon een MM decodertje kopen, de goedkoopste die er is met een 8-p plug, op een Delta adres zetten en gaan. Kan me niet voorstellen dat er meer als 1 trein rijdt als je aan het poetsen bent.

Verder haak ik effe af in deze discussie, fijne avond en groet.
Ben.
Re: Dapol railreiniger
Maakt allemaal niet uit, ik snap nu min of meer hoe het werkt. Overigens kan ik redelijk snel iets in elkaar zetten dat ik op het scherm van de PC een aantal schuifjes heb, waarmee ik locs kan laten rijden, en dan ben ik van de delta beperking af. Ik zit alleen wel vast dan aan het motorola formaat, maar dat zal ook wel loslopen.

Anyway, hij is besteld bij Hatton's (voor 52 pond + nog onbekende verzendkosten :) ) en nu ga ik de hond uitlaten. :)
Re: Dapol railreiniger
Lid sinds: 2007

offline
Re: Dapol railreiniger
Citaat van: spoorman op zondag 18 januari 2009, 10:44:29
Daan,

Let wel op. In de wagen zit standaard een decoder brugstekker. Hiermee kun je de wagen op een analoge baan gebruiken (gelijkstroom) mits je de spanning niet maximaal opvoert. De motor werkt op 9V DC.

Als je hem met brugstekker zonder decoder op de baan zet krijgt hij de max. digitale spanning en kan je motor overlijden. In de gebruiksaanwijzing staat hiervoor ook een waarschuwing.

Dus: zonder decoder niet op digitale baan zetten!


Of dus zelf even een schakelingetje maken met bruggelijkrichter en 78.. om hem te voeden.
Of is dat te simpel gedacht.

Wel een mooi apparaat, zit er toch hard over te denken er ook een te gaan aanschaffen.....

Groeten Marco
Re: Dapol railreiniger
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Dapol railreiniger
Hallo Ben.
Eindelijk dan een redelijk alternatief voor de peperdure Lux combi!
Geweldig dat jij dit in woord en beeld aangeeft hoe je dit kunt doen.
Hele mooie en welkome aanvulling voor het schoonmaken (en houden) van je baan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Dapol railreiniger
Blausee-Mitholz
gast

Re: Dapol railreiniger
Citaat van: buckfast_beekeeper op zondag 18 januari 2009, 21:37:40
Gebruik wel een decoder om DC motoren aan te sturen. Deze zijn er genoeg te vinden.

Elke normale Delta decoder volstaat. Je kunt echter niet draairichting omkeren maar dat lijkt mij in dit geval zelfs niet wenselijk.
Zwarte draad aan de ene pool en de twee blauwe aan de andere gaat altijd goed als de zuiger verkeerd omdraaid even de draden op de polen omdraaien

Mvg, Johan
Re: Dapol railreiniger
Spoorman
gast

Re: Dapol railreiniger
Bij de buren loopt een privé actie gezamelijk in te kopen in Engeland. Gezien de lage koers van het pond (?1,10) kost je Dapol nog geen ?58 excl. verzenden. 8)

Gr, Ben.
Re: Dapol railreiniger
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re: Dapol railreiniger
Misschien n goed idee dat hier ook te organiseren? Denk dat er genoeg geinteresseerden zijn voor zon Dapolletje?! :lol: :lol:
Groeten! 8)
Re: Dapol railreiniger
Als iemand deze actie hier doet doe ik mee.
Graag een handig iemand die heb voor mij wilt
ombouwen naar 3 rail zo prettig zijn

groetjes,

Aad
Re: Dapol railreiniger
Vandaag had de postbode een verrassing voor me:



Metteen kijken wat er in zit, natuurlijk!



Dat moeten we van dichterbij bekijken...



En dat kan natuurlijk gedemonteerd:



En toen aan de slag. Ik had zo 1-2-3 even geen decoder die ik hiervoor wilde gebruiken, en ik wilde het risico niet lopen dat er meer dan 9 volt op de motor te staan kwam. Dus had ik op mijn werk even een voltage regulator gescoord, helaas wel voor 8 volt ipv 9, maar dat moet de truuk ook wel doen.

Eerst maar eens de boel loshalen...



En een sleper eronder zetten. Een 18-pins IC voetje zorgt voor de juiste afstand. Improvisatie ten top, heh. :)



Een gelijkrichtertje met de voltage regulator. Ik heb er overigens geen elco overheen gezet en dat is misschien maar goed ook, want het past nu al bijna niet.



Even checken of we contact hebben:



Ja hoor, netjes (bijna) acht volt! En dan weer dicht frotten.



En de test: Cajun-kruiden!



Dit lijkt toch aardig "test geslaagd"



Ja hoor!  :)


Morgen mag hij over mijn treinbaan rijden, er slapen nu wat kinderen boven en die maken we natuurlijk niet wakker. :)
Re: Dapol railreiniger
Mathijs
gast

Re: Dapol railreiniger
Ben benieuwd, het testje gaf goed resultaat
ben benieuwd hoeveel vuil van je baan af komt.

Mathijs
Re: Dapol railreiniger
Hoi Henk,

Heb mijn Dapol ook zaterdag binnen gekregen en ben nog met de ombouw bezig.

Het motortje wat er in zit is een SH-030SA-08240 en volgens de specs van Mabuchi Motor
mag tie zelfs 12 V continu hebben.
Dus als hij niet hard genoeg zuigt maar een 12v regulator.

http://www.mabuchi-motor.co.jp/en_US/cat_files/sh_030sa.pdf

groet Tobo.
Re: Dapol railreiniger
Spoorman
gast

Re: Dapol railreiniger
Leuk verhaal en het voegt iets toe. Wellicht dat ook anderen hun voordeel kunnen doen. M.i. is de spannings regelaar echter overbodig, je decoder regelt dit voor je.

Bedankt voor het plaatsen.

Gr, Ben.
Re: Dapol railreiniger
Hoi Ben,

Henk heeft een voltage-regulator in plaats van een decoder ingebouwd, dus de dapol krijgt een constante spanning  met de gebruikte 8V regulator .
Is ook een goede oplossing, alleen kun je het toerental niet meer regelen.

groet Tobo.
Re: Dapol railreiniger
Spoorman
gast

Re: Dapol railreiniger
Henk/Tobo,

Foute reactie van mij over de spanningsregelaar, effe niet goed gelezen. :oops:

Gr, Ben.
Re: Dapol railreiniger
Ondertussen heeft de stofzuiger al een paar keer over mijn baan gekropen en het is echt verbazingwekkend wat hij allemaal wel niet mee neemt, en dat op 8 volt.

Er zijn trouwens nog wat issues met ontsporingen. Het wat hoger zetten (verder van de rails, dus) van de sleper heeft daar al een behoorlijke verbetering in aangebracht, maar ik ben er nog niet helemaal. Dit komt mede omdat de draaistellen niet hun draaipunt in het midden hebben, en doordat de constructie niet super stevig is, het gewicht van de wagon er voor zorgt dat de wielen helemaal aan de voorkant en helemaal aan de achterkant, makkelijk van de rails af komen.

Overigens moet ik er ook nog een andere koppeling op improviseren, want de koppeling die er op zit haakt niet (goed) in bij de koppelingen op mijn locs. De wagon loopt nu zo soepel, dat hij bij een helling voor de locomotief uit naar beneden rijdt, en dat is niet de bedoeling. :)

Kort samengevat: heel tevreden, maar ik moet nog wel wat verder knutselen.
Re: Dapol railreiniger
Hoi Henk,

Aangezien ik de Dapol heb uitgevoerd met een stroomvoerende koppeling en deze natuurlijk nogal strak zit(weinig speling zijwaards) had ik ook last van ontsporing doordat de wielen gewoon werden opgetild in de bochten. :(

Vwb  de koppelingen heb ik de nokjes op het draaistel waar het nemstuk opgeschroefd zit weggehaald zodat de koppelings-uitslag wat groter wordt.
Dit lost althans bij mij,  het probleem vwb ontsporing op. :D
Hopelijk heb je er wat aan.

groeten Tobo.
Re: Dapol railreiniger
buckfast_beekeeper
gast

Re: Dapol railreiniger
Citaat van: Henk K op zaterdag 31 januari 2009, 21:53:16




Waar halen jullie de schuimrubber vandaan (rechts naast de wielen)? Ik Heb net de dapol uitgepakt die hier reeds een week of 2 ligt. Even de tijd gevonden om hem te digitaliseren. Ik vind echter geen schuimrubber. Wel een plaatje met precies een velletje op dat je kan vastschroeven aan de andere zijde.
Re: Dapol railreiniger
Spoorman
gast

Re: Dapol railreiniger
Bij mijn Dapol zat het schuimrubber erop af fabriek.

Gr, Ben.
Re: Dapol railreiniger
buckfast_beekeeper
gast

Re: Dapol railreiniger
Dan is er blijkbaar wat te kort geleverd. Zal straks maar een mailtje maken.
Re:Dapol railreiniger
is het geen probleem dat de schaal 1:76 is?
Re:Dapol railreiniger
Spoorman
gast

Re:Dapol railreiniger
Ik zie het verschil niet tussen 1:87 en 1:76. :roll:

Heb jij wel eens zo'n ding in het echie zien rijden? :mrgreen:

Gr, Ben.
Re:Dapol railreiniger
Citaat van: spoorman op dinsdag 14 april 2009, 15:37:56
Ik zie het verschil niet tussen 1:87 en 1:76. :roll:

Heb jij wel eens zo'n ding in het echie zien rijden? :mrgreen:

Gr, Ben.


off-topic modus

is wel wat voor de NS in de herfst 8)

On-topic modus


leuk speeltje is iets om op het wensen lijstje te zetten.

Bas
Re:Dapol railreiniger
ik doelde meer op de spoorbreedte.. maar dat is niet erg dus!
ik ga me binnenkort ook wagen aan dit project.
Re:Dapol railreiniger
Prein, 

Vwb spoorbreedte geen probleem is ook HO, schaal is echter 1;76 wat natuurlijk wel groter is maar op de baan is het niet storend.
Verder is het de aankoop zeker (in UK bij ehattons) waard als de pond en de prijs toen 52 ex verzend nog hetzelfde is.

gr Tobo
Re:Dapol railreiniger
Lid sinds: 2007

offline
Re:Dapol railreiniger
zojuist een order geplaatst vor zo'n 'karretje'.
...samen met een ESU lokpilot V3.0.

ik ben er deze week niet, maar als ik hem getest heb horen jullie het wel.

Dennis
ps: sleper moet ik nog ergens vandaan toveren :lol:
Re:Dapol railreiniger
redskin
gast

Re:Dapol railreiniger
Citaat van: minirailz op maandag 24 augustus 2009, 20:18:00
Dennis
ps: sleper moet ik nog ergens vandaan toveren :lol:

Ik heb een kleine sleper gebruikt die marklin levert met sommige verlichtingssetjes, werkt prima (grote sleper kan ontsporen veroorzaken omdat het draaipunt niet in het midden zit). Nog een tip: gelijkstroomwiellen kun je laten zitten, ik heb de metalen plaatjes met een stukje stroomdraad verbonden zodat de wielen wel met elkaar in verbinding staan. Ik rij op c-rails en heb met de originele gelijkstroom geen problemen met ontsporen, ook niet over wissels en met hogen snelheid.
Re:Dapol railreiniger
Lid sinds: 2007

offline
Re:Dapol railreiniger
de wagon is binnen.
er komt waarschijnlijk een lokpilot V3.0 in.
heb niks slechters :( (tenzij dat er een delta met dipswitches in kan, staat nu op een wisselstroom motor)

maar eerst eens een sleper zien te vergaren :P

Dennis
Re:Dapol railreiniger
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:Dapol railreiniger
Dennis,

Ik heb er een roco Fluistersleper (de Kleine) ondergezet.

Tevens heb ik al eerder de Dapol omgebouwd, niet zoals hieronder
staat beschreven, maar veel eenvoudiger.
Locpilot V2.0 erin en gaan met die paarse banaan.

Ik had ook een foto verslag gemaakt , maar er staat er al 1 hier, ik was er net iets te laat mee.

Eventueel kan ik je wat foto's van mijn ombouw toesturen, ze staan inmiddels al online.

Laat maar even weten,
Groet,
Jan
Re:Dapol railreiniger
Lokkie
gast

Re:Dapol railreiniger
Hé Jan,

Wat mij betreft plaats je jouw ombouw ook in deze topic.
Ik ben wel benieuwd.

Gr.
René