Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

3672 (Diesellok V100) werkt wel op Control unit maar niet op Central station

Gestart door Maarten Marklin zaterdag 17 januari 2009, 20:20:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
3672 (Diesellok V100) werkt wel op Control unit maar niet op Central station
Ik heb een diesellok gekocht, Nummer 3672 en dat is een V100 met DB nummer 212-215-8.
Nummer 21 ingesteld maar gebeurd niks als ik hem bedien met het central station. Ik zie wel 1 lampje flauw pulseren. Als ik de lok bedien op een apart spoortje waarop alleen de control unit is aangesloten dan werkt de lok en de verlichting perfect onder adres 21, rijdt dan heel mooi.
Het lijkt er dus op dat de lok niet werkt op systems. Het is een digitaal decoder met 8 dipswitches.
Kan iemand mij zeggen of dit probleem op te lossen is? Kun je iets op het central station aanpassen of moet ik de lok aanpassen? Het zal wel een oud type decoder zijn maar ik dacht dat alle oude types ook werken op Systems. Ik heb tot nu toe nog nooit een probleem gehad met oudere loks.
Re: 3672 (Diesellok V100) werkt wel op Control unit maar niet op Central station
Staat hij op motorola 14.

Re: 3672 (Diesellok V100) werkt wel op Control unit maar niet op Central station
Heb je bij het adres van de CS ook gekozen voor 14 rijstappen?
Geen fx kiezen want dat is een functie decoder, dan rijdt de lok idd niet.

Mvg, Johan
Re: 3672 (Diesellok V100) werkt wel op Control unit maar niet op Central station
Ja, staat op motorola 14
Re: 3672 (Diesellok V100) werkt wel op Control unit maar niet op Central station
Denk dat je hetzelfde heb als ik met de 3604, zit de bruine draad wel correct op B en de rode op de 0 aangesloten?

Dit maakt met de huidige digitaal locs niet echt meer uit, maar met de oude 36xx locs wel. Die hebben nog behoefde aan de juiste polariteit ofzo  :shock:

Controleer ff je aansluitingdraad in het groene blokje achter op je Central Station! Daar zie je ook aan welke kan de 0 en de B draad moet zitten.

Suc6
Re: 3672 (Diesellok V100) werkt wel op Control unit maar niet op Central station
Thanx, ik zal zo even gaan kijken.
Re: 3672 (Diesellok V100) werkt wel op Control unit maar niet op Central station
Was een goede tip van de bruine en de rode draad op het Central station. De lok doet het nu prima. Vreemd.
Ik zie wel ietrs raars met de verlichting. Daar zal wel een defect in zitten want die schakelt wel met de functietoets, echter als je hem uitzet blijft aan 1 kant deze flauw branden en wordt feller als je de verlichting aan zet. Omschakelen van de verlichting met de rijrichting werkt goed maar die ene kant blijft flauw branden.

Heeft jouw lok datzelfde probleem met de verlichting?
Re: 3672 (Diesellok V100) werkt wel op Control unit maar niet op Central station
Citaat van: Maarten Marklin op zaterdag 17 januari 2009, 20:49:22Heeft jouw lok datzelfde probleem met de verlichting?

Nee, mijn loc heeft geen problemen met de verlichting. Ik heb gewoon nummer 3604 uit de databank gehaald en het eerste knopje is dan om de verlichting aan of uit te schakelen. Verder heeft mijn loc geen digitale functies.
De 3604 = BR 80 locomotiefje.