Hallo allemaal,
het is nu niet zo dat ik de kritiek naast me neer ga leggen maar William omschrijft precies mijn gedachte. Het kost me gewoonweg te veel tijd om tussen de bielzen ballast aan te brengen dus moet je een compromis maken.
De link van Harald en Alex (bedankt hiervoor

) laat net als forumleden Arie en Wim, heel mooie resultaten zien die alleen te bereiken zijn door ook tussen de bielzen ballast aan te brengen.
De foto van Tom (ook hiervoor mijn dank

) laat zien dat de ballast perfect af te stemmen is op de structuur van de rails alleen vind ik dit persoonlijk niet zo mooi omdat deze ballast meer lijkt op kogeltjes dan op steen

En dan komen we nu bij mijn probleem:
als je een meer realistische ballast wil gebruiken dan ben je om kleurverschillen te voorkomen, genoodzaakt om zowel de rails als de ballast te bewerken met de airbrush. Dit heeft dan weer het nadeel dat je daarmee de natuurlijke uitstraling van de ballast weghaald. De achteraf toegepaste dry-brush methode versterkt dan vervolgens ook nog eens het verschil tussen de ballast en de ballast-structuur van de rails

De door mij gebruikte ballast is dan misschien wat aan de grote kant maar dit zou nauwelijks opgevallen zijn als ook tussen de bielzen diezelfde ballast gebruikt zou zijn. Begrijpen jullie het nog?

Ik was (ben) nog steeds tevreden met het resultaat maar jullie hebben me wel weer aan het denken gezet..........
Groetjes en weer bedankt, John