Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)

Gestart door Tilly zaterdag 17 januari 2009, 01:49:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
ziet er mooi uit hoor, zou het ook zo laten.

Gr Niek
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
Hoi John,

Dat je tevereden ben begrijp ik. Ziet er prima uit bij de tunnel ingang met de gekozen kleuren zeker de vervuiling links aan de muur komt mooi over.
Alleen nu heb je een flink stuk vervuilt maar als straks dat dicht gaat zie je er weinig meer van lijkt me of heb ik niet goed opgelet en blijft er zeg maar gewoon licht inval aanwezig.

Mvg Ron
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
Het is gewoon perfect, dus zo maar laten lijkt me. Je blijft ons verbazen met je mooie plaatjes.

Gr henk
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
fantastisch gemaakt. Ik vind de kleuren erg mooi zo. Dikke duim :thumbup:
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
moet zeggen, dat die balast er zo wel prima uit ziet. is dit de ebay-balast? en dan in h0 schaal? zou denk ik zelf voor nog wat fijnere steentjes gaan.

Roy
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
John,

Mooi hoor!. Is deze balast al gelijmd? Mijn balast wordt zo donker na het lijmen en dat 'stoffige' van het pure materiaal geeft zo'n mooi effect.

groet,
Michiel
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
Niets meer aan doen John, dit is prima zo  :thumbup: :thumbup:

De ballast en rails vormen een geheel en lekker roestig  :)


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
Wauw ik vind het er geweldig uit zien
Je bent echt geweldig bezig!
Zoals peter al zegt niks meer aan doen ;)
Als je hele baan zo word zal dit een van de mooiste banen worden ter wereld (vind ik) :D

Mvg Danny
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
Nou, mag ik dan zo kritisch zijn en het niet zo mooi vinden?

De kleur tussen de rails is wezenlijk anders dan die erbuiten. Ik snap dat je niet aan het ballasten tussen de rails wilt beginnen, maar misschien kun je de kleuren wat gelijktrekken. Ik denk dan aan het dry brushen van de delen tussen de bielsen met witte of lichtgrijze verf. Dan komt de grindstructuur toch wat meer naar voren.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
Citaat van: ron van den broek op woensdag 30 januari 2013, 19:12:53

Alleen nu heb je een flink stuk vervuilt maar als straks dat dicht gaat zie je er weinig meer van lijkt me of heb ik niet goed opgelet en blijft er zeg maar gewoon licht inval aanwezig.


Hoi Ron,

de lichtinval zal straks weg zijn. Deze tunnelingang ligt helemaal aan de voorzijde van de baan en is voor toeschouwers van kortbij te bekijken. Daarom heb ik hier misschien wat overdreven ;)

Citaat van: Roy op woensdag 30 januari 2013, 20:17:41

moet zeggen, dat die balast er zo wel prima uit ziet. is dit de ebay-balast? en dan in h0 schaal? zou denk ik zelf voor nog wat fijnere steentjes gaan.


Hoi Roy,

dit is inderdaad die Ebay ballast. Ik weet nu echter niet zeker of dit de HO- of N-ballast :? Ik zal dit van het weekend even checken want beide  liggen hier.

Citaat van: Golfer op woensdag 30 januari 2013, 21:50:30

Mooi hoor!. Is deze balast al gelijmd? Mijn balast wordt zo donker na het lijmen en dat 'stoffige' van het pure materiaal geeft zo'n mooi effect.


Hoi Michiel,

deze wordt ook donkerder. Kijk maar eens hier

Een beetje dry-brush doet wonderen :)

Citaat van: oetbeem op woensdag 30 januari 2013, 23:05:50

Wauw ik vind het er geweldig uit zien
Je bent echt geweldig bezig!
Zoals peter al zegt niks meer aan doen ;)
Als je hele baan zo word zal dit een van de mooiste banen worden ter wereld (vind ik) :D


Hoi Danny,

leuk om te lezen dat je zo enthausiast bent maar je moet niet overdrijven ;)

Citaat van: ArjanM op donderdag 31 januari 2013, 10:46:54

Nou, mag ik dan zo kritisch zijn en het niet zo mooi vinden?


Arjan,

dat mag altijd! Graag zelfs want dit houdt je scherp en hierdoor kun je alleen maar beter worden :)

De steentjes en railzen zijn gelijktijdig in dezelfde kleuren gespoten. Door het drybrushen is het verschil ontstaan. Vooralsnog doe ik er nog niets aan. Straks eens kijken hoe een heel traject eruit gaat zijn.

Groetjes en allemaal weer bedankt, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
Hoi John,

Ik vind je tunnelportaal prachtig geworden. Wat betreft het grind vind ik als je nog wat roestsporen naast de rails spuit dat het al aardig opfleurt en in een tunnel ligt altijd aanslag op het grind, met een wat donkere kleur een soort aanslag op muren enn grind aanbrengen. Hoewel als het straks dicht is en donker, zie je er nog maar weinig van  :P
Wat je maakt is gewoon vakwerk  :thumbup:

Kijk graag weer naar je vervolg.

Groeten Ronald  :)
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
Helemaal mee eens Mon, veel banen worden 'afgebroken' door slechte ballast. Kijk maar eens in bv Miba van deze maand en dan de Spoor 0 baan van Walferdange... echt jammer...

Dus John, op naar fijnere Ballast !  B)


Grtzz en suc6 verder met de ballast,

Karst

[Edit]

Overigens zou het nog wel eens mee kunnen vallen als je  met een brede platte kwast met sterkverdunde matzwarte acrylverf de ballast tunnen de rails 'washt'. Gewoon overheen raggen. is in een paar minuten gepiept ;)

[/Edit]
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
... en dat is nou net de reden, waarom ik géén c-rails wou...

Ben benieuwd john, of dit de h0 balast moet zijn. Dan ga ik dus voor N :D
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
Ik gebruik als ballast voor mijn C-rail Busch Modellbahn Schotter 7060 en daar kan ik goed mee leven.



Maar ik vind die jij hebt gebruikt beslist niet tegenvallen.

Ik zou alleen in de tunnel de boel iets zwarter maken, roet en rook maken zo'n binnenkant al snel zwart.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
We zitten wel te denken.Wanneer zit je nu met je neus zo dicht op de rails?Dat het dan te grof oogt zoals op de fotos van John is waar en wat fijnere ballast zou beter staan maar als je voor de baan staat zou het dan nog zo opvallen?

Hier nog een link naar het duitse forum waar je een goed beeld krijgt van verschillende ballast.Als je dat eens goed doorkijkt en dan beslist wat je gaat gebruiken.

http://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=103&t=65120

Harald & Alex
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
Zeer handige link! vanavond eens helemaal doorspitten. :thumbup:

Roy
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
Gezien de enorme grootte van John's baan snap ik de keuze om niet tussen de bielzen te ballasten, maar dat zou het simpelweg wél afmaken. Wat je ook doet, nu blijft het contrast met de steentjes naast de rails toch groot, wat je ook doet met kleuren en dergelijke.

Het eerder aangehaalde Stummi-draadje is inderdaad geweldig :-)  :thumbup:.

Voor mensen die zeggen "daarom gebruik ik K-rails": heb je de breedte van die spoorstaven wel eens gezien?!? Met andere woorden, het blijft een kwestie van compromissen sluiten in de 3-railwereld...

Overigens, mooi, die BR86 in DRG uitvoering! Sta er van te kijken dat je die nog niet had.

Groet,
William
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
Mon.

Het zal voor John misschien wel de eerste keer zijn dat ie zich hier aan waagt.Een "verkeerde" keus is dan gauw gemaakt.Het blijft ook allemaal persoonlijk.Wat de een oorlelijk vindt kan en mag een ander nog steeds prachtig vinden  ;)

Harald & Alex
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
Hallo allemaal,

het is nu niet zo dat ik de kritiek naast me neer ga leggen maar William omschrijft precies mijn gedachte. Het kost me gewoonweg te veel tijd om tussen de bielzen ballast aan te brengen dus moet je een compromis maken.

De link van Harald en Alex (bedankt hiervoor :thumbup:) laat net als forumleden Arie en Wim, heel mooie resultaten zien die alleen te bereiken zijn door ook tussen de bielzen ballast aan te brengen.
De foto van Tom (ook hiervoor mijn dank :thumbup:) laat zien dat de ballast perfect af te stemmen is op de structuur van de rails alleen vind ik dit persoonlijk niet zo mooi omdat deze ballast meer lijkt op kogeltjes dan op steen :?

En dan komen we nu bij mijn probleem:
als je een meer realistische ballast wil gebruiken dan ben je om kleurverschillen te voorkomen, genoodzaakt om zowel de rails als de ballast te bewerken met de airbrush. Dit heeft dan weer het nadeel dat je daarmee de natuurlijke uitstraling van de ballast weghaald. De achteraf toegepaste dry-brush methode versterkt dan vervolgens ook nog eens het verschil tussen de ballast en de ballast-structuur van de rails :(
De door mij gebruikte ballast is dan misschien wat aan de grote kant maar dit zou nauwelijks opgevallen zijn als ook tussen de bielzen diezelfde ballast gebruikt zou zijn. Begrijpen jullie het nog? :D

Ik was (ben) nog steeds tevreden met het resultaat maar jullie hebben me wel weer aan het denken gezet..........

Groetjes en weer bedankt, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
john,

maar ben je er al achter, of dit de h0 of N balast is? Ik denk dat een maatje kleiner al wonderen zou doen.

Roy
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
Lid sinds: 2009

Ombouw locs --> 3rail ook tezien in topic Maleupen

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
Hallo John,

Ik vind het ballast werk best geslaagd

Ik begrijp heel goed de frustratie van het ballasten tussen de bielzen, ben hier namelijk ook me bezig  :)

Waar ik enorm van geschrokken ben is over de negatieve kritieken, meningen geven vind ik niks mis mee, maar smaken, geuren en kleuren zijn persoonsafhankelijk.

Vriendelijke groeten,
Marc
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
Hallo John,

Je heb een baan die nu zo groot is dat niet alles meer mogelijk is.
Doe het zoals jij het, het beste lijkt.
Of doe als ik, ik ballast niet.
Ook geen probleem met te groot of te klein.
Want ze kunnen wel iets laten zien van een andere baan, lekker makkelijk trouwens.
Maar laat een prefect voorbeeld zien van je eigen baan, dat is beter.

vr.gr. Günther.
John ga gewoon zo door je bent goed bezig.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
Citaat van: Tilly op zondag 03 februari 2013, 01:20:27
Het kost me gewoonweg te veel tijd om tussen de bielzen ballast aan te brengen dus moet je een compromis maken.

John,

Je zegt dat het teveel tijd kost.Ik ben van mening dat dat die een a twee uur extra voor dit stuk het meer als waard zijn om wel volledig te ballasten.Je krijgt het verschil gewoon niet weggewerkt.

Heb je trouwens al eens een stukje geprobeerd om de vertraging/tijd op te nemen?
Het is al een aantal jaren geleden maar ik meen me iets te herinneren dat ik een railstuk in 5 minuten tussen de bielsen van ballast had voorzien.
Gewoon beginnen vanaf nu elke week een uurtje en tegen de tijd dat je landschap vormen aan neemt dat de rest van de stenen  er bij komt moet je het stof er al tussenuit blazen. >:-D

Mvg,Robin
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
Citaat van: Günther op zondag 03 februari 2013, 10:54:58
Hallo John,


Want ze kunnen wel iets laten zien van een andere baan, lekker makkelijk trouwens.
Maar laat een prefect voorbeeld zien van je eigen baan, dat is beter.


Gunther.

Daar zijn we niet te beroerd voor hoor.En schamen doen we ons er ook niet voor.We hebben alleen John een draadje willen laten zien waar alle ballast zo wat in voor komt.

Hier heb je een voorbeeld hoe het er bij ons uit komt te zien.Als er punten van kritiek zijn dan horen we het graag.........

Harald & Alex
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
Harald en Alex,

Van mij geen kritiek en heb ook geen commentaar want zelf doe ik het niet ballasten.
Ik heb alleen maar aan willen geven dat iedereen het doet op zijn manier.
John doet het zo en een ander doet het anders.
Maar om daar nu hele stukken aan te wijden om maar je gelijk te krijgen gaat ook wel wat ver.
En het gaat niet om jullie want jullie zijn net als John ook ervaren.

vr.gr. Günther.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
Even voor de vorm: dit is volgens mij een forum. Op dit forum worden zaken met andere mensen gedeeld, in de meeste gevallen om een reactie uit te lokken. In eveneens de meeste gevallen wil men hiermee bereiken dat iets nog beter kan. Men is dan dus op zoek naar de mening van anderen. Dat deze positief of negatief kunnen zijn, spreekt voor zich. Het is inderdaad een kwestie van smaak, maar negatieve kritieken horen hier dus ook bij.

Kortom, Marc, je hoeft er niet van te schrikken lijkt mij ;-). Er wordt niemand beledigd, we houden het allemaal netjes. Mooi toch, zo'n forum?

En voor John: het blijft een mooi proefstuk en joh, het zit in de tunnelbuis. Weinigen doen zoveel moeite voor dat gedeelte van hun baan! Iedereen hier is allang blij dat je al je technieken, probeersels en noem maar op met ons wil delen :-). Ik in ieder geval wel.

Groet,
William
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
John, ik zeg: mooi! net echt! misschien nog wat groen eromheen en je bent klaar. Kijk maar:
(maar deze is al een tijdje niet meer in gebruik)
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
Wat een mooie smalspoortunnel is dat.
Je verwacht dat er zo een HSB stoomloc. uit komt rijden.

vr.gr. Günther.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw luik (27-01-2013)
Citaat van: dani op dinsdag 29 januari 2013, 20:19:37
volgens mij is dubbelzijdig tape zeker een alternatiefje.  Ik gebruik die rolletjes van de Action vaak en voor verschillende doeleinden.  En als het vast zit, zit het VAST !   Voor 39 cent per rol van 10m kan je niet  sukkelen vind ik.

Wat haat ik dat tape zeg... Heb een keer als een soort van proef een paar stukjes c en m rails op een plank vastgelplakt. DOE DIT NIET!!!!

De M rails zaten zo vast dat ze krom bogen bij het weghalen, en er bleven stukken C rails aan de plank vast plakken... zonde van de rails

Maar erg mooie baan, snap het hele balastprobleem nog niet helemaal, vind het wel mooi, en in het echt ligt toch ook niet alle balast overal even mooi en even hoog en met precies dezelfde kleur en maat?

Mvgr. Daniël
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
Ziet er prachtig uit in de tunnel, het zou haast zonde zijn om de tunnel dicht te maken!

Mvg,

Mathijs
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
Mee eens, ballast ziet er echt super uit, niks meer aan doen! Het hoeft echt niet 100% "perfect" (perfectionisme is toch een onmogelijke opgave) en dit ziet er - voor mij althans - al levensecht uit. Two thumbs up!  :thumbup: :thumbup:
Re: Tilly?s modelbaanproject: Afwerken tunnelbuis (30-01-2013)
Hallo John,

Mooi mooi mooi man het ziet er geweldig uit, dan nog zonder de beplanting aan de tunnelportaal moet dit straks wel een juweltje gaan worden.
Klein min puntje is wel dat je niet de tijd neemt om de ballast tussen de pukkels aan te brengen maat snap je ook wel.
Zo'n grote megabaan gaat wel een berg extra tijd inzitten om alles tot in de puntjes af te werken. :thumbup:

Misschien dat ik er door de tijd ook wel van terug gaat komen maar ben nog niet zover.

Succes John, ben benieuwd naar je verdere hobbykunsten.

Groet Wim.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Start bouw Leutke brug (14-01-2013)
Hallo allemaal,

Opnieuw bedankt voor jullie reacties (ook de kritische!) en Jeroen, bedankt voor het plaatsen van de foto van het tunnelportaal. Staat deze ergens hier in het zuiden?

Als jullie het niet erg vinden dat laat ik de discussie over de ballast even voor wat het is. Dit geeft me dan ook meer tijd om hier nog eens goed over na te denken.

Ik wil nu eerst eens kijken hoe gebied E het beste ingericht kan worden. Hier eerst een afdruk van het plan. Het gaat om de linkerzijde:



Op foto ziet dit er zo uit:



De plaats van de tunnelportalen en het inbouwen van een brug volgens dit plan staat me in werkelijkheid niet helemaal aan. Op het plan is het bovenste spoor gedeeltelijk verdekt in een berg maar in de praktijk krijg ik dit niet voor elkaar. De hoogteverschillen worden dan te groot om een realistisch landschap te krijgen dus we moeten iets anders gaan verzinnen. Op de volgende foto zijn al provisorisch 2 tunnelportalen neergezet en is er al een klein steunmuurtje gebouwd. Hier zou nu nog een brug (brug 4) overheen moeten gaan maar of dat er dan allemaal realistisch uit gaat zien?? Hier een foto die dit verhaal enigsinds toelicht:



Ik dacht: laten we maar gewoon een brug gaan zoeken en bouwen en dan zien we wel verder. Dit bleek nog niet zo makkelijk want er zijn niet zoveel bruggen in de handel met lengtes van boven de 50cm. Ja, een ?hack-brug?, maar ik wilde nu iets anders. Na wat zoekwerk kwam ik uiteindelijk terecht bij http://www.luetke-modellbahn.de/ en heb daar deze brug besteld. Gisteren heb ik het pakketje ontvangen en na openen kwam dit te voorschijn:



De komende dagen eens kijken of het lukt om deze brug in elkaar te zetten en dan zien we weer verder. Wordt dus vervolgt.

Groetjes, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: Start bouw Leutke brug (14-01-2013)
John,

Da's weer een mooie brug, maar voor m'n gevoel heb je wel wat veel bruggen in een klein gebied liggen. Als je nu de tunnelingang van het trace dat over brug 1 loopt een stuk verder naar rechts legt, dan heb je deze brug ( op deze plek) helemaal niet nodig. Ik vind een tunnelingang vlak achter een kruisende brug er zo onnatuurlijk uitzien........

Walter
Re: Tilly?s modelbaanproject: Start bouw Leutke brug (14-01-2013)
John,

Prachtige brug die je daar laat zien, maar ik moet me bij Walter aansluiten
het word wat te veel van het goede. In de beperking toont zich de Meester..
Maar het is en blijft jou baan natuurlijk als JIJ het mooi vind moet je het
niet laten deze brug in te bouwen.

Groeten Johan , John dit is opbouwend bedoeld.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Start bouw Leutke brug (14-01-2013)
Hallo John,

Mooie brug.

vr.gr. Günther.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Start bouw Leutke brug (14-01-2013)
Hoi John.
Fijn dat je weer flink aan het bouwen bent! :)
En natuurlijk komen zoveel bruggen op een relatief kleine oppervlakte een beetje onnatuurlijk over maar persoonlijk vind ik dit op een modelbaan altijd wel erg mooi overkomen!
In werkelijkheid komt dit ook wel voor maar zijn de afstanden wel véél groter maar omdat die afstanden op een modelbaan toch niet te realisrene zijn, moet jij je daar gewoon niet aan storen en gewoon bouwen wat je mooi vindt!

Veel succes met de bouw van het "prachtige bruggendal". :P 

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Tilly?s modelbaanproject: Start bouw Leutke brug (14-01-2013)
Hey John,

Ik ben het met AlbertJan eens. Ik zou het alleen Brücktal willen noemen  ;)

Ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden,

Vincent
Re: Tilly?s modelbaanproject: Start bouw Leutke brug (14-01-2013)
Hey Tilly,

Leuk om te zien dat je de zin weer terug hebt gevonden :-)

Mooie brug.

Grt Harry
Re: Tilly?s modelbaanproject: Start bouw Leutke brug (14-01-2013)
Heren,

bedankt voor jullie reacties :thumbup:

Walter, Johan,

misschien hebben jullie gelijk maar ik vind bruggen nu eenmaal mooi. Goed, misschien is het wel overdreven maar nu eerst deze brug eens in elkaar zetten en dan zien we wel. Trouwens, een ander punt is dat hoe vroeger je met een tunnel begint, hoe minder je de trein ziet rijden ;)

De eerste delen zijn al verlijmd en liggen nu te drogen. Het blijft toch lastig om vooraf een goed beeld te krijgen hoe het er allemaal uit moet gaan zien dus nog even afwachten.

Groetjes, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: Start bouw Leutke brug (14-01-2013)
Heey John,

Je bent weer lekker bezig!
Zelf heb ik ook wat met civiele kunstwerken, heb er vanacht nog de hele nacht naar gekeken voor mijn werk  :D na zo n nachtelijke inspectie kijk ik dus graag hier verder naar de werkzaamheden van Civiel technisch ingenieur Tilly  ;)

Wel vraag ik me af of het met nog zo'n grote 'eye catcher' zo dicht bij de andere twee het niet een kermis van bruggen creëerd.
Is het niet mogelijk het baanplan iets te wijzigen en de nieuwe brug op een andere locatie te gebruiken?

Succes met het bouwen, ik ben benieuwd!
Re: Tilly?s modelbaanproject: Start bouw Leutke brug (14-01-2013)
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Start bouw Leutke brug (14-01-2013)
Ik zou idd de brug eens afmaken, en alles provisorisch plaatsen. het is inderdaad wat lastig voor te stellen zo. Als je het plan bekijkt, lijkt het inderdaad wat veel zo, die 4 bruggen. Maar in praktijk kan dit heel anders uitpakken.

Roy
Re: Tilly?s modelbaanproject: Start bouw Leutke brug (14-01-2013)
ik ben benieuwd om deze brug te zien als ze klaar is, lijkt me een indrukwekkend stukje  brugwerk.

En wat het al dan niet te druk betreft, dant ga je inderdaad best zien als je even een "mock up" presentatie maakt, en het belangrijkste van al is dat JIJ het zelf mooi vindt !   Het is en blijft jouw baan, jouw koninkrijk en als je een liefhebber an bruggen bent, dan is dat zo.   Ikzelf ben ook wel "voor" .
Re: Tilly?s modelbaanproject: Start bouw Leutke brug (14-01-2013)
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re: Tilly?s modelbaanproject: Start bouw Leutke brug (14-01-2013)
Hoi John.

Ik zie dat je weer een aardig eindje bent opgeschoten.
Nog altijd bewonder ik de enorme baan die jij hebt.
Ik ben benieuwd hoe de brugwerken er uit eindelijk uit gaan zien, hopelijk werk jij sneller als het rijk??

Met vriendelijke groeten,
Falco
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Hallo allemaal,

jullie vragen, wij draaien :D

De brug zit inmiddels in elkaar en dat ziet er dan zo uit:



En nog een close-up waarin ik even een stukje K-rails gelegd heb:



Het in elkaar zetten was niet echt moeilijk maar de dunne lijm laat (zoals verwacht) lijmvlekjes achter. Ook zijn er witte puntjes van het frezen en "uitbreken" zichtbaar. Allemaal geen probleem want de brug krijgt toch nog een kleur behandeling.
De detailliering valt wel ietwat tegen want er zijn bv geen klinknagels zichtbaar. Rollagers zijn wel meegeleverd maar deze komen pas aan bod zodra de brug ingebouwd wordt. De brug is wel stevig dus al met al ben ik wel tevreden.

Daarna werd het tijd om de brug eens provisorisch op zijn plek te zetten. Hier de eerste twee foto's:





En dan nog een foto van het zicht zodra je de treinenkamer inkomt:



Van die laatste foto kreeg ik toch een brede grijns op m'n gezicht :)

Ben benieuwd naar jullie reacties en kritieken :D

Groetjes, John
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
John,

Die brede grijns kreeg ik ook!  :D
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
ik kreeg niet meteen een grijns, maar m'n mond viel wel spontaan open, wat een mooi zicht, wacht maar tot dat gaat afgewerkt zijn :-)
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Zo zeg, snelle jelle... Ha, dat valt me 1000% mee met de onderste tunnel, daar heb je we genoeg afstand mee. Van een afstand ziet die brug er imposant uit hoor, dan mis je de details als klinknagels niet.

Walter
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Citaat van: Tilly op donderdag 14 februari 2013, 15:33:25
De detailliering valt wel ietwat tegen want er zijn bv geen klinknagels zichtbaar.
Misschien is de brug gelast i.p.v. geklonken... ;)
Mooi bouwsel trouwens. :thumbup:
Re: Tilly?s modelbaanproject: Bouw Leutke brug deel 2 (14-01-2013)
Hallo John,

Als ik zie wat je aan het aanleggen bent zou ik niet weten waar om deze brug niet gebruikt zou kunnen worden om dit diepe dal mede over te steken.
Klinknagels die je niet ziet op deze hoogte dat zijn details.

vr.gr. Günther.