Nieuws: Regelmatig worden ook lokale Stamtafels georganiseerd! Kom gezellig eens kijken bij zo'n avond of middag!
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Re: Tilly’s modelbaanproject: Sleperprobleem (17-09-2014)
0 leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 73 74 [75] 76 77 ... 132   Omlaag

Auteur Topic: Re: Tilly’s modelbaanproject: Sleperprobleem (17-09-2014)  (gelezen 1860394 keer)

Janvis

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
    • Mijn Flickr pagina
Re:Tilly’s modelbaanproject: Plan station middengedeelte (03-07-2011)
« Reactie #3700 Gepost op: zaterdag 16 juli 2011, 09:17:28 »

william: het was eigelijk meer als geintje bedoeld  ;).
Gelogd
Groeten Jan Willem

Laenderbahn027

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
Re:Tilly’s modelbaanproject: Plan station middengedeelte (03-07-2011)
« Reactie #3701 Gepost op: zaterdag 16 juli 2011, 09:20:10 »

Ik ben ook weer veel te serieus op de vroege ochtend...  :o)
Gelogd
William
Favoriete quote: "We stoppen niet om met treintjes te spelen omdat we oud worden. We worden oud omdat we stoppen om met treintjes te spelen." (Als gezien bij Willies Modelbouw, Eindhoven)

niko

  • Gast
Re:Tilly’s modelbaanproject: Plan station middengedeelte (03-07-2011)
« Reactie #3702 Gepost op: zaterdag 16 juli 2011, 16:00:48 »

hoy john succes met het plannen van je baan

mvg niKo
Gelogd

Seinwezen

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • A member of the Duurstede Group®
Re:Tilly’s modelbaanproject: Plan station middengedeelte (03-07-2011)
« Reactie #3703 Gepost op: zaterdag 16 juli 2011, 19:44:25 »


Andere tip die ik ergens las: je hoeft echt niet allemaal slanke wissels te gebruiken. Dit schijnt zelfs onnatuurlijk over te komen?

Geniet van je vakantie en tot binnenkort eens, ik mail je nog.

Mvg,
William

Hoi William,

ik ben ook van mening dat gewone wissels zeker wel op een emplacement thuis horen.
Want ook bij het grootspoor liggen er genoeg.

De slanke wissels worden alleen gebruikt als er met hoge snelheid over gereden dient te worden.

Groeten Sander
Gelogd

mozzi54

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
    • foto's zolderbaantje
Re:Tilly’s modelbaanproject: Plan station middengedeelte (03-07-2011)
« Reactie #3704 Gepost op: zondag 17 juli 2011, 14:24:28 »


Andere tip die ik ergens las: je hoeft echt niet allemaal slanke wissels te gebruiken. Dit schijnt zelfs onnatuurlijk over te komen?

Geniet van je vakantie en tot binnenkort eens, ik mail je nog.

Mvg,
William

Hoi William,

ik ben ook van mening dat gewone wissels zeker wel op een emplacement thuis horen.
Want ook bij het grootspoor liggen er genoeg.

De slanke wissels worden alleen gebruikt als er met hoge snelheid over gereden dient te worden.

Groeten Sander

Wat is slank? De zgn. slanke wissels van M* zijn in werkelijkheid gewone emplacementswissels. De "gewone" wissels van M* hebben in het aftakkende spoor een boogstraal waar in werkelijkheid geen trein doorheen kan. Die komen hooguit in tramemplacementen voor. De echte slanke wissels voor hoge snelheid die je bedoelt, zijn in H0 gauw 40 cm lang en zijn voor pukorails alleen te maken met de nodige kunstgrepen omdat de kruisende spoorstaaf gepolariseerd moet worden.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Gelogd
K-rail,Duits, tijdperk IV/V, Tams MC i.c.m. Koploper

Laenderbahn027

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
Re:Tilly’s modelbaanproject: Plan station middengedeelte (03-07-2011)
« Reactie #3705 Gepost op: zondag 17 juli 2011, 14:34:45 »

Bedankt voor deze uiteenzetting Aldert!

Met "slank" bedoelden wij (toch, Sander?) inderdaad de slanke wissels van M.
Gelogd
William
Favoriete quote: "We stoppen niet om met treintjes te spelen omdat we oud worden. We worden oud omdat we stoppen om met treintjes te spelen." (Als gezien bij Willies Modelbouw, Eindhoven)

falco1994

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • 2 van mijn treinen op een plastic glas brug
Re:Tilly’s modelbaanproject: Plan station middengedeelte (03-07-2011)
« Reactie #3706 Gepost op: maandag 18 juli 2011, 15:14:57 »

Hoi John,

Je bent weer een aardig eindje opgeschoten zag ik :)
Het plan ziet er goed uit hoor,
Ik heb alles weer bijgelezen en blijf je volgen.

Mvg
Falco
Gelogd

Tilly

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3707 Gepost op: zondag 24 juli 2011, 18:11:21 »

Hallo allemaal,

bedankt weer voor jullie reacties :thumbup:


Wat is slank? De zgn. slanke wissels van M* zijn in werkelijkheid gewone emplacementswissels. De "gewone" wissels van M* hebben in het aftakkende spoor een boogstraal waar in werkelijkheid geen trein doorheen kan. Die komen hooguit in tramemplacementen voor. De echte slanke wissels voor hoge snelheid die je bedoelt, zijn in H0 gauw 40 cm lang en zijn voor pukorails alleen te maken met de nodige kunstgrepen omdat de kruisende spoorstaaf gepolariseerd moet worden.


Hier heeft Aldert helemaal gelijk, zelfs de "slanke" wissels van "M" zijn NIET slank. Ik ga dus geen wissels gebruiken die "scherper" zijn dan "slank" :D

Vorig weekend is forumlid Daan bij mij op bezoek geweest en we hebben samen wat gebrainstormd over het railplan. Na de rails in het middengedeelte "uitgelegd" te hebben, kwamen we tot de conclusie dat het binnen de beschikbare ruimte niet mogelijk is om een realistisch dubbelsporig doorgangsstation te maken. Met name het gemis van een slanke engelse kruising gaf daarbij de doorslag.
Uiteindelijk zijn we tot enkele ideeen en schetsen gekomen waarmee Daan aan de slag is gegaan. Vandaag kwam dan de verlossende mail :D Hier het resultaat:



En dan nog enkele 3D shots:









Dit plan lijkt mij zeer geschikt om op verder te gaan bouwen. Wat vinden jullie ervan?

Groetjes, John
« Laatst bewerkt op: donderdag 28 juli 2011, 18:34:34 door Tilly »
Gelogd
Tijdperk I, II en IIIa, C-rails, Tams MC, AJ Boosters, HSI-88, Koploper.
Vorderingen van mijn baan zijn te zien in het topic Tilly's modelbaanprojekt

Rieske

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Wie is hier spoorloos ??
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3708 Gepost op: zondag 24 juli 2011, 18:19:46 »

Ja, ik zou zeggen ga er maar mee door, ziet er te gek uit zo

Grt Rieske

yrrah40

  • Gast
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3709 Gepost op: zondag 24 juli 2011, 18:21:35 »

Hey John,

Ziet er zeer indrukwekkend uit. Zeker dat 3d als dat er zo uit gaat zien echt een sjieke baan. :thumbup:


Moet die baan toch eens van dichtbij komen bekijken.
Is echt een masterpiece.  :)


Groetjes Harry
Gelogd

Lokkie

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Almere
    • Lokkie's weblog
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3710 Gepost op: zondag 24 juli 2011, 18:30:09 »

Hoi John,

Heel fraai plan. :thumbup:
Dus hup aan de gang. :mrgreen:

Gr.
René
Gelogd
   Volg de bouw van "Bad Neuhaus in spoor 0" hier :cool:

rscosworth

  • Stamgast
  • Online Online
  • Lid sinds: 2007
  • 16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan
    • 16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3711 Gepost op: zondag 24 juli 2011, 18:37:25 »

Mooi plan waar je zeker op verder kan bouwen!

Alleen wat ik mis is een recht traject. Uiteraard zijn jou zelfgemaakte bogen erg mooi, maar een baan die alleen maar bestaat uit bochten komt, naar mijn mening, niet realistisch over.

Dat is dan ook mijn enige puntje van kritiek, verder echt een mooi plan!

Günther

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3712 Gepost op: zondag 24 juli 2011, 19:00:26 »

Hallo John,

Ik weet niet wat ik er van moet zeggen.
Ben het met rscosworth eens ik vind dat er te veel bogen zijn.
Laat ik het hierbij houden ik moet er nog erg aan wennen.
En ik mis een groot station met bebouwing????

vr.gr. Günther.
Gelogd
Mijn baanbouw topic : -klik hier-

dolphin

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Winnaar fotowedstrijd Q1 2010 Stadsbahn epoche 1/2
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3713 Gepost op: zondag 24 juli 2011, 19:01:49 »

Hoi John, ik vind het lastig zo te beoordelen, laat staan kritiek te uiten De glooiingen in de rails zijn prachtig maar inderdaad overdaad schaad (misschien).
Wordt de baan echt zo landelijk als op de 3d tekeningen lijkt of komt er ook nog bebouwing?

vr gr Arie
Gelogd
Voor het bekijken van mijn modelbaan topic, Klik hier.

Voor de Index van mijn Topic Klik hier.

Tilly

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3714 Gepost op: zondag 24 juli 2011, 19:09:00 »

Goedeavond,

allemaal weer bedankt voor jullie reacties :thumbup:

Zoals ik al schreef is dit een eerste aanzet. Het plan is gemaakt met de gedachte: Less is more! Er zijn zeker nog mogelijkheden tot verbetering dus al jullie reacties worden meegenomen ;)

Günther,

de gedachte "less is more" is voor mij ook een gewenning maar hoe langer ik er over nadenk hoe meer ik ervan overtuigt raak dat dit de goede weg is. Het plan moet inderdaad nog verder aangekleed worden met wegen en bebouwing en het is de bedoeling dat er bij het "grote" station een kleine stad gerealiseerd wordt.

Groetjes, John
Gelogd
Tijdperk I, II en IIIa, C-rails, Tams MC, AJ Boosters, HSI-88, Koploper.
Vorderingen van mijn baan zijn te zien in het topic Tilly's modelbaanprojekt

Dennis1984

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
  • Gaat van 3-rail naar 2-rail!
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3715 Gepost op: zondag 24 juli 2011, 19:09:34 »

John,

Wauw, magnifiek. Ben je niet bang dat - met jouw hoeveelheid treinen - het vele enkelspoor dat je nu hebt tot "opstoppingen" gaat leiden? Het is echt een heel ander plan dan dat je eerder in gedachten hebt en hier wel eens hebt geplaatst.

Ben ook benieuwd naar het antwoord op de vraag van Arie.

Met vriendelijke groet,
Dennis

Golfer

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3716 Gepost op: zondag 24 juli 2011, 19:12:35 »

Het schiet al aardig op met tekenen John. Het ontbreken van rechte stukken deert me niet, maar idd zou ik een klein stadje met station waar je wat activiteit kwijt kan, niet laten ontbreken.

vriendelijke groet,
Michiel
Gelogd
Vriendelijke groet,
Michiel

Golfer's kelderbaan project

Koploper 7.5 -21 on Win7 64bit over loconet UH IB Basic 65060

Janvis

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
    • Mijn Flickr pagina
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3717 Gepost op: zondag 24 juli 2011, 19:21:20 »

In eerste instantie dacht ik WAUW maar na langer te hebben gekeken miste ik wat dingen. Zoals de mogelijkheid van een leuk dorpje met een klijn of middelgroot station. Ook ben ik het met rscosword eens dat een mooi recht paradebaanvak ook wel op zn plaats zou zijn. Maar aan de andere kant zijn de zelfgemaakte bogen ook erg mooi en ook met zo'n oppervlakte kan je helaas niet alles hebben. Maar de ervaring leerd dat het er in werkelijkheid weer heel anders uit ziet dan op de 3d animatie van wintrack. Dus ik zou zo zeggen gauw gaan bouwen dan weten we hoe het er echt uit ziet :D
Gelogd
Groeten Jan Willem

yrrah40

  • Gast
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3718 Gepost op: zondag 24 juli 2011, 19:25:40 »

Hey John,


Ik vindt het ontbreken van rechte stukken totaal geen gemis. Ik vindt zelfs het ontbreken ervan prachtig. Daarbij in de bergen zie je in werkelijkheid ook weinig rechte stukken. Ziet er wat mij betreft al prachtig uit. Zelfs zonder veel bebouwing is ie al mooi. En daarbij zelf moet je het mooi vinden smaken verschillen nu eenmaal.

Groetjes Harry
Gelogd

brunigbahn

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • allegra
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3719 Gepost op: zondag 24 juli 2011, 19:28:33 »

Hallo John,

Vanmorgen toevallig een dvd gekeken van de Eifelquerbahn van Gerolstein over Daun naar Ulmen.
Er zitten relatief weinig rechte stukken in dit baanvak. Ik vind je baanplan prachtig
het doet mij aan Junckerath denken ( ook in de Eifel ).

Grt Johan
Gelogd
Groeten Johan RhB

EgMaf

  • Gast
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3720 Gepost op: zondag 24 juli 2011, 19:33:19 »

Alweer errug mooi! Maar toch wat opmerkingen...
  • Voor een BW met een dergelijk veel sporen aan de locloods mis ik opstelsporen voor de treinen waarvan de loc in het BW verworgd wordt (of overnacht). Ook hebben dergelijke BWs vaak opstelsporen voor een ongevallentrein, sloop/pluk/reservematerieel e.d.
  • Het lange bovenste deel is wel erg mooi, maar ik denk dat een 2e station daar (als doorgaande halte aan een dubbelsporige lijn & aansluit station voor de zijlijn) mooier zal zijn :). Bovendien heb je nu, bij de aansluiting op dat punt, 2 wissels met de tongen tegen elkaar gelegd. Dat zou ik op de hoofdbaan proberen te vermijden.
  • De sporen helemaal links vind ik juist een beetje gezocht/overbodig. Daar kun je ook een kleine industrieaansluiting (oid) maken, en de teruggewonnen ruimte benutten voor vloeiende lijnen :)
  • in de linker-bovenhoek heb je dan meteen ruimte voor een spiraal, voor wat hoogteverschil & afstand tussen je huidige station, en het station wat ik nog mis
Gelogd

Tilly

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3721 Gepost op: zondag 24 juli 2011, 20:10:31 »


Ben ook benieuwd naar het antwoord op de vraag van Arie.


Dennis,

ik neem aan dat dit beantwoord is met mijn reactie uit post#3724?

EgMaf,

punt 1: bedoel je daarmee de opstelsporen vanuit de draaischijf naast de lokloods? Zijn 3 sporen niet voldoende?
punt 2: ben ik niet met je eens. Dit vind ik nu één van de meest geslaagde gedeeltes ;) Hier wil ik het juist lekker "rustig" houden.
punt 3: bedoel je daarmee de sporen helemaal links?
punt 4: de sporen helemaal links langs de wand dienen inderdaad nog aangepast te worden. De bedoeling is dat hier een nog hoger gelegen kop-stationnetje met dorpje komt.

Verder is het nog de bedoeling dat bij de opstelspoortjes helemaal rechts een fabriek en/of kolenmijn komt.

Ik ben in ieder geval blij dat jullie over het algemeen vrij positief zijn over dit plan. Alle eer gaat natuurlijk naar forumlid Daan :thumbup:
Dit geeft in ieder geval aan dat we op de goede weg zitten.

Groetjes en allemaal nog een fijn weekend, John
Gelogd
Tijdperk I, II en IIIa, C-rails, Tams MC, AJ Boosters, HSI-88, Koploper.
Vorderingen van mijn baan zijn te zien in het topic Tilly's modelbaanprojekt

EgMaf

  • Gast
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3722 Gepost op: zondag 24 juli 2011, 21:13:45 »

punt 1: bedoel je daarmee de opstelsporen vanuit de draaischijf naast de lokloods? Zijn 3 sporen niet voldoende?
Nope, ik bedoelde lange opstelsporen waar hele wagenstammen (of ongevallentrein: Kraanwagen, ballaswagen, gereedschappenwagen, manschappenwagen e.d.) "geparkeerd" kunnen worden.

Citaat
punt 2: ben ik niet met je eens. Dit vind ik nu één van de meest geslaagde gedeeltes ;) Hier wil ik het juist lekker "rustig" houden.
Da's nou het leuke van je eigen baan: Gewoon doen wat je zelf het beste vindt :)

Citaat
punt 3: bedoel je daarmee de sporen helemaal links?
Ja, die blauwe sporen daar.

Citaat
punt 4: de sporen helemaal links langs de wand dienen inderdaad nog aangepast te worden. De bedoeling is dat hier een nog hoger gelegen kop-stationnetje met dorpje komt.
Dat zijn dus dezelfde sporen als punt 3...
Gelogd

M.user

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • 150 jaar station Roosendaal
    • Rosenbahn
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3723 Gepost op: zondag 24 juli 2011, 21:24:16 »

Hoi John,

Net even je ontwerp bekeken en dat dubbelsporige viaduct met dat water daaronder en die rotswand als achtergrond lijkt me een eyecatcher op je baan te worden.

Zeker uitvoeren super.

Groet,

Ronald

Dennis1984

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
  • Gaat van 3-rail naar 2-rail!
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3724 Gepost op: zondag 24 juli 2011, 21:30:46 »

Dennis,

ik neem aan dat dit beantwoord is met mijn reactie uit post#3724?

Jazekers!

Daan

  • Gast
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3725 Gepost op: zondag 24 juli 2011, 21:43:07 »

Hoi Allen,

De bebouwing ontbreekt omdat de 3d modellen op mijn pc ontbreken. Verder is het landschap vrij ruw, maar dat komt omdat wintrack niet echt vriendelijk is op dat gebied. (of ik weet de handigheidhjes niet  :D) . Qua opstoppingen gaat t heel erg meevallen denk ik. Die dubbele hoofdlijn kun je heel wat overheen pompen. En rechts in de berg is al een inhaalspoor gemaakt, wat links in de berg natuurlijk ook zou passen. En natuurlijk kan het station zelf genoeg treinen "opvangen" en is de spiraal in het middenstuk gewoon dubbelsporig.

En uiteraard kan het depot nog wat gefinetuned worden voor zon kraantrein enzo.

Gr. Daan
Gelogd

Günther

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3726 Gepost op: zondag 24 juli 2011, 21:54:36 »

Als je met terugmelders werkt wat John doet hoe kan je dan een opstopping krijgen.
Kan iemand mij dit uitleggen.
Ik zeg kan niet.

grt. Günther.
Gelogd
Mijn baanbouw topic : -klik hier-

Degeluidsman

  • 3rail Events team
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • A member of the Duurstede Group®
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3727 Gepost op: zondag 24 juli 2011, 22:39:49 »

Hallo John,

Zoals altijd indrukwekkend  :thumbup: :thumbup:

Het is altijd moeilijk om van een plaatje een juist beeld te krijgen maar bij jou zie je het gelijk, je kunt aan de slag wat mij betreft  >:-D >:-D >:-D


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Ron21

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
    • www.valo.nl
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3728 Gepost op: maandag 25 juli 2011, 08:24:28 »

Als je met terugmelders werkt wat John doet hoe kan je dan een opstopping krijgen.
Kan iemand mij dit uitleggen.
Ik zeg kan niet.
grt. Günther.

Gunther,

Wat er bedoeld wordt is dat als het aanbod vannuit het schaduwstation groter is dan dat er in de bovenbouw verwerkt kan worden zal er een opstopping ontstaan. Zie het als een file die ontstaat als er een brug openstaat. De terugmelders zorgen er alleen voor dat koploper weet dat een blok bezet is en in een achterliggend blok zal de volgende trein stoppen.

Groeten

Ron
Gelogd
De oude en inmiddels afgebroken baan

Momenteel nog baanloos :-(


I was born in the body of a God.......Too bad it was Buddha....

Günther

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3729 Gepost op: maandag 25 juli 2011, 10:24:30 »

Hallo Ron,

Ik zeg als je terugmelding gebruikt kan dit niet.
Want je kan zelf bepalen hoeveel treinen er door koploper worden toegelaten op de bovenste verdieping.
Dus als er 10 treinen?? kunnen rijden en je wilt er bijv. maar 7 laten rijden zal koploper er echt geen 10 laten vertrekken.

vr.gr. Günther.
Gelogd
Mijn baanbouw topic : -klik hier-

Ron21

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
    • www.valo.nl
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3730 Gepost op: maandag 25 juli 2011, 11:01:41 »

Hallo Ron,

Ik zeg als je terugmelding gebruikt kan dit niet.
Want je kan zelf bepalen hoeveel treinen er door koploper worden toegelaten op de bovenste verdieping.
Dus als er 10 treinen?? kunnen rijden en je wilt er bijv. maar 7 laten rijden zal koploper er echt geen 10 laten vertrekken.

vr.gr. Günther.

Ja dat begrijp ik na 3 jaar koploper rijden ook wel,  maar dat schreef je in je eerdere post er niet bij.

Je vroeg hoe je een opstopping kon krijgen, dus eigelijk vroeg je naar de bekende weg.  :?

on-topic maar weer  O:-D

groeten

Ron
Gelogd
De oude en inmiddels afgebroken baan

Momenteel nog baanloos :-(


I was born in the body of a God.......Too bad it was Buddha....

Hero

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
    • De bouw van Hero's baan
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3731 Gepost op: maandag 25 juli 2011, 11:27:06 »

Hallo,

On topic? Zoals u wenst.

Ik weet nog steeds niet wat ik hier van vindt. Ziet er prachtig uit.Maar het verchil in spoor bebouwing tussen het middendeel en de rest is wel erg groot. Er mist nog iets in het lange stuk.

Ik vraag me af of die kruiswissel  bij het station wel nodig is. Lijntje gaat aan de andere als enkelspoor door
Liggen genoeg omloop sporen naast. Het lijkt me mooier de helft van dat kruis weg te laten en een derde perronspoor te maken van het bovenste omloop spoor.Scheelt weerin de onderhoudskosten  :D
En is voor de preisers ook wel prettig stapt wat sneller over.

John, heb je ook al overwogen om 2 parade trajecten te maken?  Waarvan dan 2 x een kleiner stuk zichtbaar is?
Geeft een iets betere doorloop en meer afwisseling.

Robin

EgMaf

  • Gast
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3732 Gepost op: maandag 25 juli 2011, 13:05:52 »

Ik vraag me af of die kruiswissel  bij het station wel nodig is. Lijntje gaat aan de andere als enkelspoor door
Liggen genoeg omloop sporen naast. Het lijkt me mooier de helft van dat kruis weg te laten en een derde perronspoor te maken van het bovenste omloop spoor.Scheelt weerin de onderhoudskosten  :D
En is voor de preisers ook wel prettig stapt wat sneller over.

Je bedoelt zo ongeveer als in mijn topic (klik hier)?

Hier heb ik (met wat minder ruimte als bij John :)) geprobeerd om met alleen slanke C wissels in de hoofdlijn een station met aansluitende zijlijn te maken. De 2 onderste sporen zijn vanuit de zijnlijn niet (direct) bereikbaar, maar die sporen zijn toch alleen maar voor hoofdlijn-treinen. En vanuit de hoofdlijn gaan treinen alleen maar rechtdoor over de stijlere wissels (zoals bij de kruiswissel rechts van spoor 4 (van onderen geteld) voor binnenkomende goederentreinen).

NB: Commentaar op mijn plan is heel erg welkom, maar dan liever in mijn eigen topic. Zo houden we John's draadje schoon.
Gelogd

Hero

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
    • De bouw van Hero's baan
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3733 Gepost op: maandag 25 juli 2011, 13:53:28 »

@Egmaf

Ja ongeveer die situatie. Alleen bij jou staat er een stootblok ipv een nevenlijntje.

Robin

Looney Tunes

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
  • Dag/nacht schakeling Verlichte modelauto's
    • Mijn website met zelf ontworpen printplaten voor diverse treinen
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3734 Gepost op: maandag 25 juli 2011, 13:57:40 »

Hee naamgenoot en Daan

Op het eerste gezicht ziet dit plan er mooi uit  :thumbup: :thumbup:.

Veel succes met de rest van het ontwerp.
Gelogd
Groetjes John,
Kalender-items:

EgMaf

  • Gast
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3735 Gepost op: maandag 25 juli 2011, 15:34:31 »

@Egmaf

Ja ongeveer die situatie. Alleen bij jou staat er een stootblok ipv een nevenlijntje.

Robin
Bij mij sluit het nevenlijntje aan de andere kant aan (loopt rondom het BW en achterlangs het station naar boven)
Gelogd

wimdekker

  • Zeer Toffe Gast
  • Online Online
  • Lid sinds: 2010
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3736 Gepost op: maandag 25 juli 2011, 20:04:16 »

Beste John en Daan,

Complimenten voor wat jullie weer neergezet hebben.
Ik snap de reacties maar zoals je al aangaf less is more! Dus wat betreft het langere gedeelte heb je dat volgens mij keurig voor elkaar gekregen. En je ziet, zelfs met de ruimte die jij hebt, heb je nog ruimte tekort  ;)

Ik heb nu al meerdere keren naar het ontwerp zitten te kijken en hoe vaker ik er naar kijk hoe beter ik het ontwerp vind.

Wel ben ik het met EgMaf eens wat betreft je depot. Hier mist nog iets. Zeker omdat je in tijdperk I en voornamelijk II rijdt.
Maar goed het blijft lastig om hier ruimte voor te vinden.

Groeten Wim
Gelogd
Met vriendelijke groet,

Wim

Tilly

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3737 Gepost op: dinsdag 26 juli 2011, 20:20:49 »

Goedeavond,

allemaal weer bedankt voor jullie reacties :thumbup:


Want je kan zelf bepalen hoeveel treinen er door koploper worden toegelaten op de bovenste verdieping.
Dus als er 10 treinen?? kunnen rijden en je wilt er bijv. maar 7 laten rijden zal koploper er echt geen 10 laten vertrekken.


Günther,

klopt helemaal en je hebt gelijk dat er evengoed opstoppingen kunnen onstaan. Deze kun je inderdaad "verbergen" door ze te verplaatsen naar het niet-zichtbare gedeelte maar je wil toch een bepaalde "flow" hebben. Nog geen idee hoe dit allemaal uit gaat pakken maar zoals Daan al aangeeft kun je dit weer met verdekte "uitwijksporen" opvangen.

Egmaf heb ik inmiddels de Wintrack 8.0 file toegestuurd dus binnen kort weet ik precies wat hij bedoelt. Mochten er andere zijn die deze file graag zouden ontvangen dan laat het maar weten.


heb je ook al overwogen om 2 parade trajecten te maken?  Waarvan dan 2 x een kleiner stuk zichtbaar is?
Geeft een iets betere doorloop en meer afwisseling.


Hoi Robin,

hier hebben we aangedacht en dit geeft misschien een betere doorloop maar het wordt er volgens ons dan niet realistischer op :?


Ik heb nu al meerdere keren naar het ontwerp zitten te kijken en hoe vaker ik er naar kijk hoe beter ik het ontwerp vind.


Hoi Wim,

dat heb ik nu ook :) Ik ben hier dan ook heel blij mee na al dat gepieker en geteken. De basis ligt er en het is nu een kwestie van de puntjes op de "i" zetten. Tijdens de bouw zullen we onherroepelijk ook nog zaken tegenkomen waardoor het plan aangepast dient te worden.

De produktielijn voor het maken van slanke bogen loopt trouwens ook op volle toeren (één bocht per dag :D)

Groetjes, John
Gelogd
Tijdperk I, II en IIIa, C-rails, Tams MC, AJ Boosters, HSI-88, Koploper.
Vorderingen van mijn baan zijn te zien in het topic Tilly's modelbaanprojekt

Günther

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3738 Gepost op: dinsdag 26 juli 2011, 21:28:51 »

Hallo John,

Ik had je ook graag willen helpen maar heb mijn Wintrack 10 3D uitgeleend.
Anders had ik je wel een voorbeeld voor je stoomdepot gestuurd.
Maar wij kunnen allemaal, commentaar leveren maar jij moet het mooi vinden want het is jou baan.
En met een opstopping of file bedoelde ik dit.
In mijn schaduw station staan 25 eenheden en er kunnen er maar 10 boven rijden of staan dat noem ik geen opstopping.
Dat is bij jou ook zo en bij jou is dat nog erger want voor dat van jou schaduwstation een trein helemaal naar boven in het zich is geklommen is de trein toch ook wel zeker een 10 tellen bezig :D :D :D.

vr.gr. Günther.
Gelogd
Mijn baanbouw topic : -klik hier-

br_86_132

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3739 Gepost op: woensdag 27 juli 2011, 00:00:42 »

Hoi John,

Ziet er allemaal mooi uit. leuk die slanke bogen. Wanneer begin je met bouwen?

mvg

Leon

mathn

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3740 Gepost op: woensdag 27 juli 2011, 20:05:37 »

Mooi baanplan, zeker iets om mee verder te bouwen, vooral mooi met je "slanke" wissels! :)

Gr.
Mathias
Gelogd

Tilly

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3741 Gepost op: donderdag 28 juli 2011, 18:42:17 »


Wanneer begin je met bouwen?


Hoi Leon,

de bedoeling is om na de vakantie van de kinderen in september te beginnen. Voorlopig kan ik ook nog vooruit met het volstorten van rails.


Mooi baanplan, zeker iets om mee verder te bouwen, vooral mooi met je "slanke" wissels! :)


Mathias,

bedankt voor het compliment. Die slanke wissels zijn inderdaad een goede keus geweest :)

Groetjes, John
Gelogd
Tijdperk I, II en IIIa, C-rails, Tams MC, AJ Boosters, HSI-88, Koploper.
Vorderingen van mijn baan zijn te zien in het topic Tilly's modelbaanprojekt

Roy

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Het is allemaal de schuld van opa flodder!
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3742 Gepost op: zondag 31 juli 2011, 09:37:54 »

Een mooi plan,met een combinatie van rust en veel scenery, en een bw met station. Heb je bij de brug met het water, wel de ruimte om zover de "diepte" in te gaan? Niet dat daar eenaftakking van een spiraal in de weg ligt ofzo?

Roy

Tilly

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
Re:Tilly’s modelbaanproject: switch van koploper naar Rocrail?
« Reactie #3743 Gepost op: zondag 31 juli 2011, 12:19:15 »

Hoi Roy,

hier loopt geen spiraal dus dit moet mogelijk zijn :)

Het "storten" van rails gaat trouwens gewoon door en daarnaast ben ik ook aan het experimenteren met Rocrail. Inmiddels kan ik al loks en wissels in hand bedienen en komen de terugmeldingen binnen. Ben nu bezig om uit te zoeken hoe het programmeren van blokken werkt. Jammer is wel dat er maar heel weinig info te vinden is over hoe sommige dingen werken, het komt dus veel op zelfstudie aan.
De belangrijkste reden om (misschien) te switchen van Koploper naar Rocrail is de mogelijkheid om in de toekomst de baan te besturen met behulp van een tablet. Is Rocrail een goede keuze?

Groetjes, John
Gelogd
Tijdperk I, II en IIIa, C-rails, Tams MC, AJ Boosters, HSI-88, Koploper.
Vorderingen van mijn baan zijn te zien in het topic Tilly's modelbaanprojekt

M.user

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • 150 jaar station Roosendaal
    • Rosenbahn
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3744 Gepost op: zondag 31 juli 2011, 12:27:38 »

Hoi John,

Ik heb van een paar vernomen dat I-Train te bedienen is met een tablet. Reinemanz (Rein) is het voorbeeld daarvan. Je kunt in zijn draadje zien dat hij als eerste gebruik maakte van de besturing via zijn I-Pad.
Waarschijnlijk kun je dan straks zelfs ook je baan bedienen met de I-Phone.

Groet,

Ronald

Tilly

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
Re:Tilly’s modelbaanproject: Baanplan Daan (24-07-2011)
« Reactie #3745 Gepost op: zondag 31 juli 2011, 12:45:38 »

Hoi Ronald,

ik heb in het verleden(een jaar geleden of zo) al eens wat geëxperimenteerd met iTrain. Het ziet er mooi uit en het tekenen van een baanplan ging heel gemakkelijk. Ik had echter wel mijn twijfels over programmeer mogelijkheden van dienstregelingen en dat soort zaken :? Het kan natuurlijk wel zijn dat dit nu verder ontwikkeld is.

Groetjes en bedankt voor je reactie, John
Gelogd
Tijdperk I, II en IIIa, C-rails, Tams MC, AJ Boosters, HSI-88, Koploper.
Vorderingen van mijn baan zijn te zien in het topic Tilly's modelbaanprojekt

Dennis1984

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
  • Gaat van 3-rail naar 2-rail!
Re:Tilly’s modelbaanproject: switch van Koploper naar Rocrail?
« Reactie #3746 Gepost op: zondag 31 juli 2011, 21:28:17 »

Hmmm, waar komt deze titel vandaan? :O Wat zijn je overwegingen John? Ik wil ook de overstap maken, maar eerst nog afstappen van DDW, omdat ik het niet betrouwbaar vind.

Rocrail is volgens mij complexer, en ik ben benieuwd of het ook kan leren remmen, zoals Koploper.

Met vriendelijke groet,
Dennis

Wijbe

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Spoorwegen bestaan bij de gratie van dwarsliggers.
Re:Tilly’s modelbaanproject: switch van Koploper naar Rocrail?
« Reactie #3747 Gepost op: zondag 31 juli 2011, 22:52:43 »

Hey Tilly,

Hoor graag waarom je overstapt. Ik wou het ook proberen maar begreep geen '%^&^%' van de blokken hoe die in verbinding met elkaar staan. :(

Daan

  • Gast
Re:Tilly’s modelbaanproject: switch van Koploper naar Rocrail?
« Reactie #3748 Gepost op: zondag 31 juli 2011, 23:05:07 »

Hey Tilly,

Hoor graag waarom je overstapt. Ik wou het ook proberen maar begreep geen '%^&^%' van de blokken hoe die in verbinding met elkaar staan. :(
Ik vroeg me precies hetzelfde af. Rocrail komt mij heel chaotisch en ingewikkeld over. En je weet nooit wat er ontwikkeld wordt. Koploper is m.i. redelijk af maar grafisch niet zo. Itrain is grafisch erg goed maar volop in ontwikkeling. Hoewel er ook in itrain volgens mij al héél veel mogelijkheden zijn.

Gr. Daan
Gelogd

treinbert

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Fan vanaf mijn geboorte
Re:Tilly’s modelbaanproject: switch van Koploper naar Rocrail?
« Reactie #3749 Gepost op: zondag 31 juli 2011, 23:11:26 »

Hmmm, waar komt deze titel vandaan? :O Wat zijn je overwegingen John? Ik wil ook de overstap maken, maar eerst nog afstappen van DDW, omdat ik het niet betrouwbaar vind.

Rocrail is volgens mij complexer, en ik ben benieuwd of het ook kan leren remmen, zoals Koploper.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Hoi Dennis,

RocRail kent geen remmen leren, zoals Koploper, want het programma gaat volledig uit van de plek, waar de terugmelders liggen. Het is wel mogelijk om per sub-blok in te stellen, hoe snel de treinen hier rijden afhankelijk van de situatie. In RocRail is het ongebruikelijk om tijd te tellen. Normaal zijn de begin en eventueel het einde van een sub-block bepalend voor de acties binne het programma.

Ik gebruik ook RocRail, ook op de iPhone, helaas niet op de iPad, omdat ik die (nog) nioet heb.
Mijn insteek met RocRail komt meer, omdat ik met verwisselbare modules werk. We gaan hiermee in September ook met de de club experimenteren.

@Daan,

RocRail wordt volop door velen gebruikt en ondersteund. Het is in zeer veel landen in gebruik en ook in veel talen vertaald. Het forum is goed en met ruim 1500 gebruikers goed bezet. Ook is het erg gemakkelijk om diverse zelfbouw hardware aan het systeem toe te voegen. Vooral Peter Giling doet hiet veel aan.

Groet,
Bert
« Laatst bewerkt op: zondag 31 juli 2011, 23:14:37 door treinbert »
Gelogd
Fan van Modulebanen met digitale treinen, die op de juiste snelheid rijden.
 

Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.15 | SMF © 2014, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 1.593 seconden met 23 queries.