Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)

Gestart door Tilly zaterdag 17 januari 2009, 01:49:58

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Tilly?s modelbaanproject: Slanke bogen in C-rails, nu met 2 filmpjes!
mooie bocht john !.. doe eens een filmpje met verkanting erin ? gr koen
Re:Tilly?s modelbaanproject: Slanke bogen in C-rails, nu met 2 filmpjes!
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject: Slanke bogen in C-rails, nu met 2 filmpjes!
Hallo John,

Het moest even duren, maar het resultaat is bereikt!
Het ziet er allemaal mooi en goed uit in de filmpjes!
Ik ben vandaag zelf heel de dag bezig geweest samen met Max om alles af te krijgen (qua rails leggen en aansluiten, helaas is het niet gelukt).
Dus ik hoop zelf dat ik op schiet.
Hier en daar zou ik zelf ook wel rails willen aanpassen alleen zonde van het geld.
Maar bij jou lukt het goed! :) Netjes hoor!

Mvg
Falco
Re:Tilly?s modelbaanproject: Opnieuw een geslaagd C-rail project(09-06-2011)
Hallo allemaal,

opnieuw bedankt voor jullie reacties :thumbup:

Citaat van: 3railkoen op dinsdag 07 juni 2011, 13:33:38

mooie bocht john !.. doe eens een filmpje met verkanting erin ? gr koen


Hoi Koen,

dit gaan we zeker ook een keer proberen.

De afgelopen dagen wegens mijn werk weer in het buitenland gezeten dus heeft het maken van bochten weer even stilgestaan. Ik ben nu bezig om 2 rails 24236 te maken zodat we kunnen zien of een Y-wissel ook gaat lukken. In het verleden is al gebleken dat mijn huidige mal te klein is om deze rails op dezelfde manier te behamdelen dus dit moet nu in twee keer gebeuren zodat dit nu per rails 2 dagen kost. Als het allemaal goed gaat dan zijn ze zondag klaar en kan dit bekeken worden.

Vandaag heb ik mij ook bezig gehouden met een ander projectje, een variatie op de "Hosenträger"uit post #3270.

Om dit te realiseren heb ik 2 stukjes C-rail van 31mm nodig en het leek mij een uitdaging om ook dit te proberen. Het heeft veel weg van de railstukken uit de bouw van de Hosenträger maar wegens de korte maat kostte dit toch wat meer werk. Hier een kort verslagje:

Eerst de soldeerlipjes verwijderd en de railstaven geïsoleerd waarna de rails ingezaagd kon worden:



Daarna de bedding verwijderd:



Vervolgens aan één uiteinde de railstaven losgemaakt en beide beddingen tegen elkaar aan geschoven. Na wat pas, slijp en snijwerk de railstaven op maat gemaakt en de middenleider aan elkaar gesoldeerd. Hier een foto "van onderen":



Een tweede gemaakt en zo zien deze er dan uit:



En dit was dan de uiteindelijk bedoeling:



Opnieuw een geslaagd C-rail project wat mee kan helpen in de zoektocht naar het ultieme plan ;)

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject: Opnieuw een geslaagd C-rail project(09-06-2011)
Hey John,

Jij weet ook niet van ophouden hé :-). Ziet er weer perfect uit kerel :thumbup:.
En nu maar hopen dat ze zondag ook nog mooi paralel lopen dan is het helemaal geslaagd.
Succes..

Groetjes Harry
Re:Tilly?s modelbaanproject: Opnieuw een geslaagd C-rail project(09-06-2011)
Hallo John,

Jou baan is al geruime tijd een enorme inspiratiebron voor mij. (ik denk voor velen trouwens)
beleef veel pleizer aan het lezen en bekijken van je vorderingen.

Respect! voor de manier en het geduld waarmee je de zaken aanpakt. Ben stikjaloers op zulke kwaliteiten. ;) :D

Hou je projecten met veel plezier in de gaten.

Gr. Joachim
Re:Tilly?s modelbaanproject: Opnieuw een geslaagd C-rail project(09-06-2011)
Waw John,

Heb met open mond zitten kijken.
Nou nog een keer zo'n geintje en we noemen je Proffessor John in de railbouw techniek  :thumbup: :thumbup:

vr.gr. Günther.
Re:Tilly?s modelbaanproject: Opnieuw een geslaagd C-rail project(09-06-2011)
Hey John,

Wederom erg goed bezig geweest. Nu nog een mooie Engelse wissel van weichen walter ertussen, en staat niets je meer in de weg.

Gr. Daan
Re:Tilly?s modelbaanproject: Opnieuw een geslaagd C-rail project(09-06-2011)
John,

Je wordt zo langzamerhand een rolmodel voor ons  ;)
Ik doe echt gigantisch veel inspiratie op zo! Top!
Re:Tilly?s modelbaanproject: Opnieuw een geslaagd C-rail project(09-06-2011)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject: Opnieuw een geslaagd C-rail project(09-06-2011)
Zo, dit is zo te zien wel het allerkleinste stukje rails wat je met een C-rail kan maken, netjes weer, vr gr Arie
Re:Tilly?s modelbaanproject: Opnieuw een geslaagd C-rail project(09-06-2011)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject: Opnieuw een geslaagd C-rail project(09-06-2011)
Hoi John,

Wat ben jij toch een kunstenaar met C rails  :thumbup: :thumbup:

Ik kijk nu alweer uit naar de volgende ombouw van rails  >:-D >:-D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Tilly?s modelbaanproject: Opnieuw een geslaagd C-rail project(09-06-2011)
Ziet er weer schitterend uit John. Welke hartafstad hebben de sporen nu? Komt dat een beetje overeen met bestaande geometrie, og idat niet van belang?
Re:Tilly?s modelbaanproject: Opnieuw een geslaagd C-rail project(09-06-2011)
hi john, waarom 3 railstukken verbouwen als je met standaard rails een hosentrager kan maken die slechts 2 cm breder is ?

gr koen

Re:Tilly?s modelbaanproject: Opnieuw een geslaagd C-rail project(09-06-2011)
Citaat van: Chimeara op donderdag 09 juni 2011, 21:24:56

Ziet er weer schitterend uit John. Welke hartafstad hebben de sporen nu? Komt dat een beetje overeen met bestaande geometrie, og idat niet van belang?


Hoi Roger,

Koen heeft dit al perfect op tekening gezet :thumbup: De hartafstand en geometrie is nog niet zo van belang, alles is te maken ;)

Hoi Koen,

in principe heb je gelijk maar "mijn" oplossing is compacter en goedkoper ;) Daarnaast zijn dit mooie probeersels om de grenzen van mijn eigen kunnen te ontdekken.

Citaat van: Günther op donderdag 09 juni 2011, 18:41:59

Heb met open mond zitten kijken.
Nou nog een keer zo'n geintje en we noemen je Proffessor John in de railbouw techniek  :thumbup: :thumbup:


Günther,

niet overdrijven, er zijn meer mensen die dit ten uitvoer brengen en sommige gaan daarin nog veel verder en zetten zelfs de slijpschijf/zaag in wissels en kruisingen 8o

Deze combinatie vond ik op Stummies:



Gemaakt met standaard railstukken zonder zagen of iets dergelijks, ook heel mooi :)

Groetjes en weer bedankt voor jullie reacties, John
Re:Tilly?s modelbaanproject: Opnieuw een geslaagd C-rail project(09-06-2011)
Dat is wel heel erg mooi en knap gedaan die hosentrager. Dat worden mooie afwisselingen als de computer de baan strax gaat besturen!
Groeten Jake
Re:Tilly?s modelbaanproject: Opnieuw een geslaagd C-rail project(09-06-2011)
Koen,

ik wil nog even terug komen op jouw tekening van post #3624. Volgens mij klopt dit niet en in Wintrack krijg ik dit niet voor elkaar. Ook heb je aan de linkerzijde van de bovenste wissel een railstuk 24064 gebruikt ipv een 24071 :?

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject: Opnieuw een geslaagd C-rail project(09-06-2011)
hi john, das idd niet goed een 064 daar.. maar als ik daar een 071 van maak en ook de onderste naast de 229 dan krijg ik um nog steeds sluitend in anyrail... ik zal er eens 1 in het echt maken

gr koen
Re:Tilly?s modelbaanproject: Opnieuw een geslaagd C-rail project(09-06-2011)
Heren,

Nu zien we toch,hoe hard een slanke kruiswissel ontbreekt in het C-rail assortiment :(

Die zou deze wisselcombi's een stukje fraaier maken ;)

@ John,

Zeer fraai deze door jou gefabriceerde radius,en hierdoor zie je dat ook grote radiussen mogelijk zijn met C-rail,en het oogt heel realistisch :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Tilly?s modelbaanproject: Opnieuw een geslaagd C-rail project(09-06-2011)
Koen,

volgens mij heb je de "marges" in Anyrail te ruim ingeschat :?

Hans,

volgens mij heeft een slanke kruiswissel hier geen meerwaarde :?

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject: Opnieuw een geslaagd C-rail project(09-06-2011)
hans et all, gewoon marklin bestoken met emails waarin daaom gevraagd wordt .. heb ik laatst ook weer gedaan en ook voor een slanke boog r18 oid (identiek aan degene die john in elkaar harsed...)

dus via marklin.de / service emails sturen ...  requirements indienen ...

gr
Re:Tilly?s modelbaanproject: Opnieuw een geslaagd C-rail project(09-06-2011)
we klussen um gewoon ff in elkaar ,, heb die stukken nog wel liggen

gr
Re:Tilly?s modelbaanproject: Opnieuw een geslaagd C-rail project(09-06-2011)
engelse kruiswissels zouden wel effect hebben als je ze ipv die beide  711 / 712 wissel links zou leggen .. dan hoeft die middenste wissel er niet tussen en kan je vanuit 4 sporen alle kanten op
Re:Tilly?s modelbaanproject: Opnieuw een geslaagd C-rail project(09-06-2011)
Hallo Koen,

Beter had ik het niet kunnen verwoorden :thumbup:
Re:Tilly?s modelbaanproject: Opnieuw een geslaagd C-rail project(09-06-2011)
Hoi John,
Bij nader inzien betreft de roestkwestie; ik heb gemerkt als de microvezeldoek heel erg droog blijft gaat de rails het snelst schoon. Als laatste met wat wasbenzine na vegen.
Het beste is een half uurtje rails verven, daarna een half uurtje schoonmaken. Als het langer dan een dag op de rails opgedroogd is, is het wel wat hardnekkiger hard geworden. Meteen nat eraf vegen geeft een beetje een smeerboel maar kan op zich ook, maar om het half uur is prima te doen. Ik ben uiteraard benieuwd naar de bovenbouw van je baan!
Groeten Jake
Re:Tilly?s modelbaanproject: Opnieuw een geslaagd C-rail project(09-06-2011)
Hallo John,

Heeft Marklin nog niet bij je aangeklopt om C-rails te ontwerpen :-), volgens mij kunnen ze veel van je leren.

Je hebt weer een prachtig projectje tot een goed resultaat gebracht.

Ik blijf je bewonderen om je ideeen en doorzettings vermogen.

Gr.
Piwie.
Re:Tilly?s modelbaanproject: Opnieuw een geslaagd C-rail project(09-06-2011)
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject: Opnieuw een geslaagd C-rail project(09-06-2011)
De enige kloppende hosentrager is deze. Die kan je maken met 2x een 360 rail, of met 2x172 en 2x188
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (11-06-2011)
Zo kan het inderdaad ook. Wat is bij deze Hosenträger de hartafstand?

Citaat van: 3railkoen op zaterdag 11 juni 2011, 00:36:48

engelse kruiswissels zouden wel effect hebben als je ze ipv die beide  711 / 712 wissel links zou leggen .. dan hoeft die middenste wissel er niet tussen en kan je vanuit 4 sporen alle kanten op


Koen, Hans,

als je het zo bekijkt dan hebben jullie helemaal gelijk :)

Vandaag niet veel gedaan maar wel wat aan het expirimenteren geweest met slanke bogen. Hier een probeersel:



In dit geval zijn de eigen gemaakte bogen met railstuk 24188 ingezet als overgangsboog naar standaard railstuk 24912. Ziet er toch mooi vloeiend uit of niet soms?

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (11-06-2011)
PRACHTIG GEWOON !!!!


groeten Dylan
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (11-06-2011)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (11-06-2011)
Dag John.

Dat ziet er bijzonder fraai uit! In gedachten zie ik daar wel een kleine
halteplaats bij: mooi veel ruimte voor scenery zo. Einte had al eens
aangegeven om zoiets te proberen met M-rails, maar als ik dit zo zie
begin ik toch te tweifelen of dat mogelijk is. Voorlopig heb jij bewezen
dat het na de K-rails dus ook met de C-rails mogelijk is, chapeau!

Groeten,

Erik.
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (11-06-2011)
prachtige overloop, geen knikken, niks op aan te merken!
Doe zo verder!

Gr. mathias
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (11-06-2011)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (11-06-2011)
Prachtige gelijke bogen, wat zal dat mooi worden op je baan, vr gr Arie
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (11-06-2011)
Kun je de bogen nu ook bij jouw bestellen?  :D Voor mij jammer genoeg niet omdat ik jammer genoeg geen plek heb  :-(


groeten Dylan
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (11-06-2011)
Wow, dit ziet er schitterend uit.

Ben nu alleen wel benieuwd hoe je het gaat aanpakken met ontwerpen. De railprogramma's kennen niet zulke mooie slanke bogen. ik neem aan dat je baanbouw er niet eentje gaat worden van trial & error.
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (11-06-2011)
Het ziet er prachtig uit zonder onregelmatigheden. Met "trial en error" zou ik het wel aandurven.  ;)

groet,
Michiel
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (11-06-2011)
geweldig....... schitterend om te zien ...... 8o. Loon naar werken. Moet toch een fantastisch mooi gevooel geven na al dat werk wat je er aan gehad hebt ... Als je het ziet erug mooi !!!!!
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (11-06-2011)
Hoi John, dat ziet er heel erg mooi uit! Net een flexrail  >:-D
Je kunt met Wintrack heel makkelijk flauwere bogen gebruiken in je ontwerp; pak de flauwste bocht en kies dan boven in de balk bij "einfugen" paralellgleis. Je kan dan steeds een bocht maken die flauwer wordt zodat je je eigen bocht volgens je mal hebt en vervolgens deze bocht toevoegen aan de railstukken. Je kunt ook bij einfugen de flexrail met de hand invoeren en naar de rail leiden waartoe hij moet aansluiten, maar dan heb je niet precies je rail volgens je mal.
Succes en groeten
Jake
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (11-06-2011)
Erg mooi, ook lekker dicht naast elkaar  :thumbup:
Knap dat je dit voor elkaar hebt gekregen

Groeten,
Martijn
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (12-06-2011)
Citaat van: Chimeara op zaterdag 11 juni 2011, 21:52:09

Ben nu alleen wel benieuwd hoe je het gaat aanpakken met ontwerpen. De railprogramma's kennen niet zulke mooie slanke bogen. ik neem aan dat je baanbouw er niet eentje gaat worden van trial & error.


Roger,

hier zit nu het grote probleem. Ik wil het inderdaad in één keer goed doe maar kom tot nu toe niet tot een goed plan. De bedoeling is dat ik nu "in de praktijk" rails ga uitleggen op op die manier tot een plan probeer te komen.

Citaat van: chester2203 op zaterdag 11 juni 2011, 22:58:38

geweldig....... schitterend om te zien ...... 8o. Loon naar werken. Moet toch een fantastisch mooi gevooel geven na al dat werk wat je er aan gehad hebt ... Als je het ziet erug mooi !!!!!


Chester,

dit geeft inderdaad een fantastisch gevoel :) Deze overgangsrails tussen rachte rails en bocht 24912 maken het optisch identiek aan gebruik van flexrails.

Citaat van: jakeman op zondag 12 juni 2011, 00:27:20

Je kunt met Wintrack heel makkelijk flauwere bogen gebruiken in je ontwerp; pak de flauwste bocht en kies dan boven in de balk bij "einfugen" paralellgleis. Je kan dan steeds een bocht maken die flauwer wordt zodat je je eigen bocht volgens je mal hebt en vervolgens deze bocht toevoegen aan de railstukken. Je kunt ook bij einfugen de flexrail met de hand invoeren en naar de rail leiden waartoe hij moet aansluiten, maar dan heb je niet precies je rail volgens je mal.


Jake,

met vaste gebogen railstukken kun je in Wintrack de optie "Extras/create track/curve" gebruiken en dit ziet er dan zo uit:



Citaat van: Marklin5 op zondag 12 juni 2011, 00:30:35

Erg mooi, ook lekker dicht naast elkaar  :thumbup:
Knap dat je dit voor elkaar hebt gekregen


Martijn,

de hart op hart afstand is standaard nl 64.3mm. Dit is dus het minst moeilijk :D

Zojuist de tweede 24236 uit de mal gehaald en opnieuw geprobeerd hier een Y-wissel van te maken. Helaas, ergens klopt het weer niet :? Ook wordt de opening tussen de buitenste railstaven bij gebruik van alleen rails 24236 wat aan de grote kant :?
Toen geprobeerd om met behulp van 4 gebogen railstukken 24188 een Y-wissel te maken met dit als resultaat:



Niet helemaal perfect maar het gaat wel. Met railstukken 24172 zal het wel perfect te krijgen zijn maar de Y-wissel wordt zo wel behoorlijk lang.

Ik laat dit nu even rusten en ga eerst eens een 50-tal rails 24188 "buigen" en kijken of ik tot een goed plan kan komen.

Allemaal weer bedankt voor jullie reacties.

Groetjes en allemaal een fijn weekend, John
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (12-06-2011)
Hallo John,

Zo uit mijn blote geheugen meen ik dat je in Wintrack ook zelf een rail kunt "maken" en er zelf een nummer aanhangen.

Daar jij met een vaste boog gaat werken, zou dat toch moeten kunnen!

Groetjes

willie
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (12-06-2011)
Hoi Willie,

als je goed kijkt naar de Wintrack tekening dan kun je zien dat rail "838" een eigen creatie is :D

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (12-06-2011)
Wat een flauwe opmerking John :D

Die curve van je creatie is zo klein dat je in het wintrack plaatje het verschil tussen een rechte en een eigen creatie niet neer ziet.  :( Je moet voortaan je railontwerpen maar in hoge resolutie uploaden. :)

Grtn, Robin
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (12-06-2011)
Ok, dan:



:D :D :D
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (12-06-2011)
Hoi John,
Ja dat bedoelde ik! Zelf je eigen railstukken maken en toevoegen. Mooi dat het gelukt is en met die flauwe bogen wordt een erg mooi natuurgetrouwe baan!
Kan niet wachten als de scenery klaar is. Dan kom ik zeker graag een keer kijken (eerder ook :P)
Groeten Jake
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (12-06-2011)
Hoi John,

Het is al even stil hier. Wat ben je aan het brouwen?

Groeten,

Daan
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (12-06-2011)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (12-06-2011)
Volgens mij is John momenteel bezig met héél véél van die custom-made rails te bouwen.
Ik meen mij te herinneren dat dit een proces is waar je maar 2 rails per etmaal kan maken.
Als je er dan "wat" nodig hebt, ben je al makkelijk enige weken zoet :-)
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (12-06-2011)
Lid sinds: 2010

met de trein was U er al(lang) geweest !

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (12-06-2011)
Ik denk dat John in onderaanneming flauwe bochten aan het bouwen is voor Marklin !   :P

Beslist de folder met Nieuwigheden voor 2012 goed nazien ! :D

Groeten Peter ;)
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (24-06-2011)
Goedemorgen,

ik ben inderdaad bezig met het maken van bogen maar kan er maar ééntje per dag maken. Daarnaast zit ik vanwege mijn werk regelmatig in het buitenland en dan gebeurd er dus helemaal niets.

Dit geeft mij wel de tijd om me te focussen op het baanplan. Op papier lukt me dit maar niet dus ben het nu anders aan het doen. De afgelopen week enkele platen multiplex gehaald en deze bovenop het middengedeelte gelegd. Op deze platen kan ik nu rustig proberen iets uit te leggen en de treinen kunnen evengoed rijden :)

Zo ziet dit er dan uit:



18 gebogen rails zijn nu pas klaar maar daarmee ben ik dus wel al dingen aan het proberen. Hier een foto vanuit "vogelperspectief":



En nog één genomen vanaf de andere zijde:



De bouw staat dus momenteel op een laag pitje maar dit was ook zo gepland. Ik hoop voor de aankomende wintermaanden een mooi plan te hebben zodat eindelijk begonnen kan worden aan het zichtbare gedeelte.

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (24-06-2011)
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (24-06-2011)
Jup,, zelfde probleem haha!

Gewoon neerleggen en kijken wat je mooi vind. Dit is vaak de beste oplossing
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (24-06-2011)
Hoi John.
Deze platen voegen weer een hele nieuwe "dimensie" aan je baan toe! ;)
Terwijl de 'Tillybogen' in de maak zijn gewoon lekker met de treinen rijden en rustig nadenken over het zichtbare gedeelte.

Veel plezier en succes en verder een mooie en "speelse" zomer.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (24-06-2011)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (24-06-2011)
Mooie manier om lekker te puzzelen, succes, vr gr Arie
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (24-06-2011)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject: Probeersels met C-rails (24-06-2011)
Hoi John,

Dat ziet er super uit die Tillybogen, een van de leukste dingen is toch rails uitleggen en passen en meten.

Ook hier iets minder druk met de baan, maar vandaag wil ik toch een paar uurtjes aan de slag al weet ik nog niet met wat  :? :? :?


Mvg,

Peter / degeluidsman.