Hallo allemaal,
opnieuw bedankt voor jullie bijdrages.
Dit is best een succes, misschien een iets betere mal zodat torderen niet kan en een hogere hoeveelheid verdikkingsmiddel?
Michiel,
daar zit volgens mij ook het grootste probleem, kom ik op terug

Zou je niet van kunststof of aluminium een boog kunnen laten maken (in aluminium weet ik wel iemand, die dat kan doen voor je
) die je vervolgens onderin de rails drukt, zodat de rails zo blijft staan?
Roy,
had al eerder aan je gedacht

maar hoe bedoel je precies?
De "geluiddempingstheorie" zegt dat massa dempt, dus het zwaarder maken levert geluiddemping op, echter zorg er wel voor dat het polyester de onderliggende delen niet rechtstreeks raakt.
Anne,
zou inderdaad zomaar eens kunnen

Er zijn messing blokjes waar je railstaven in vast kunt zetten.Ze zijn bedoeld om flexrail in een boog vast te houden.
Maar zijn ook prima bruikbaar om je staven in model te houden bij deze lijm werkzaamheden. Moet je alleen een paar gaten voor maken in je mal.
Of een rij railverbinders in de mal zodat je staven geen kant meer op kunnen.
Maar een alu-mal is ook een goede oplossing.(werkt dan gelijk als koellichaam tijdens het gieten
)
En niet onbelangrijk voor ons gelijk na te bestellen. 
Heb je bij deze laatste proef de railstaven nog los gehaald/doorgeschoven aan een kant?
Robin,
die zogenaamde "Krause klammern" heb ik gehad maar samen met m'n K-rails enkele jaren geleden verkocht. Forumlid Riny is de gelukkige eigenaar geworden

Als ik nu zo al mijn ervaringen op een rij zet dan zit het grootste probleem in de mal. Het idee van de gleufjes voor de railstaven is perfect maar ze zijn te groot gefreesd nl 2mm ipv 1.2mm

Het tweede punt is het opklemmen, er is een kleminrichting nodig om de rails mooi vlak te kunnen klemmen. Dat zou met mijn huidige mallen ook kunnen maar omdat de railstaven niet goed gefreesd wil ik hier geen energie meer in stoppen.
Tot slot de lijm of harssoort: heb zojuist nog een proefje gedaan met wat secondenlijm die hier lag en dit werkt ook

Een lijmsoort werkt veel makkelijker dan één of andere hars. Bij lijm draai je een tube open, gebruikt deze precies zoveel als je nodig hebt en draait daarna de tube weer dicht. Met hars ligt dit anders. Je moet dit mengen in de juiste verhouding en hoeveelheid want alles wat je teveel maakt kun je weggooien. Misschien toch de Lijm "van Johnny" bestellen?
Nu eerst eens even na gaan denken over het ontwerp van een nieuwe mal en dan zien we wel weer verder.
Groetjes, John