Hallo allemaal,
zojuist de rails uit de mal genomen en met montagekit hebben we hetzelfde probleem. Hier een foto:
Ook hier is de orginele naad open gaan staan. Nu kan ik inderdaad voor de makkelijke weg gaan en de 24036 gaan gebruiken maar zo snel geven we niet op
Om de discussie rondom de boogstraal nog duidelijker te maken heb ik even een foto gemaakt waarbij de verschillen duidelijk zichtbaar zijn:
De bovenste is R5, de tweede van boven is R9, de derde van boven is R20(200cm) en de onderste is recht.
In ieder geval ben ik met dit tweede resultaat dus ook totaal niet tevreden en ben nu een derde test aan het voorbereiden.
Ik was gisteren bij de Formido en zag daar een Pattexlijm staan met de naam "Power Fix". Nu meende ik dat dit de tip van Johnny was maar bij thuiskomst bleek het toch een andere naam te hebben
Toch maar een railsje geprobeerd:
Na bijna een dag gedroogd te hebben is ook deze lijm niet keihard geworden dus hoogstwaarschijnlijk ook niet geschikt
Harry,
je bedoelt Bert neem ik aan
Misschien is het inderdaad het beste om het geheel met een dunne lijm/hars vol te gieten. Dus het moet een vrij dun middel zijn wat goed te gieten is en (het liefs op korte tijd) keihard uithard en niet te duur is
Ook moet het met de mal anders maar daarover straks meer, eerst even een tekening maken
Groetjes, John