Hallo allemaal,
Gisteren weer enkele uren besteed aan het inbouwen van de ?diodetruck?, het einde is gelukkig in zicht.
Tussendoor begonnen met het aanpassen van een T18. De ïnspiratie voor deze ombouw is afkomstig van deze site:
Dieters seiteNu heb ik diverse loks al voorzien van lagertjes om met name het onderhoud terug te dringen maar het blijven ?koffiemolens?. Wie niet waagt niet wint dus aan de slag. Hier eerst een foto van de lok die onderhanden genomen gaat worden:

De lok is niet nieuw maar wel nog orgineel en in goede staat dus al met al een uitstekend proefkonijn. Hier eerst een foto met de kap eraf:

Eerst de decoder (volgens mij een 6080) en de motor verwijderd:

Dit is dan de nieuwe motor die erin moet:

Deze motor(s) heb ik besteld bij
Lemo Solar en is te vinden onder online-shop/Neuheiten met omschrijving Modelleisenbahn Motor 12 Volt / nach ''MIBA SPEZIAL 71'' Glockenankermotor 2017R012S / mit Ritzel M0,4 / 8 Z.
Deze motor past net niet in de ronding van de orginele motor dus het lokhuis moet bewerkt worden. Hier zag ik het meeste tegenop maar met de dremel en passende schuurbandjes was dit een makkie

Hier een close-up van de gebruikte Dremel-tools:

Dit was echt maar een werkje van 1 tot 2 min en toen zag het er zo uit:

Vervolgens alles met perslucht zuivergeblazen en met wasbenzine gereinigd. Op de volgende foto is duidelijk te zien waar wat weggeschuurd is:

De nieuwe maxonmotor past nu perfect en dit is dan het resultaat:

Ik heb vervolgens Dieter gemaild en hem gevraagd waarmee hij deze motor gelijmd heeft. Binnen een dag kreeg ik een nette mail van hem waarin hij aangaf UHU 300 Endfest gebruikt te hebben. Deze heb ik inmiddels besteld samen met enkele Lokpilots dus daar moeten we nu enkele dagen op wachten. Ik ben echt benieuwd wat straks de rijeigenschappen en trekkracht zijn. Als dit positief uitvalt dan zal dit zeker een gevolg gaan krijgen. Deze ombouw is nl goedkoper dan een ombouw met hamomagneet en 5-polig anker en de motor is bovendien volledig onderhoudsvrij.
Ik heb echter wel nog een vraag: waar en hoe kan ik het beste een nieuw massapunt maken?
Groetjes, John