Mooie aankoop John. Haha leuk die schreeuwende V188.
Ik heb hem ook en je kan het geluid toch uitzetten

Verbazingwekkend hoeveel vuil er van de rails komt. Dit is dus een goede investering.
Hoi Ronald,
helaas krijg ik hem nog niet de mond gesnoerd

Binnenkort ga ik er lagertjes inzetten en wordt het hopelijk iets minder.
Mooie set maar inderdaad net effe jammer dat ze zoiets niet goed beschermen voor zo'n prijs.
Hoi Peter
inderdaad vreemd dat ze dit niet beter verpakken. Zie ook de reactie van Wim(dezee). Het is dus zeker geen uitzondering

Het is trouwens de "slijper" die de meeste herrie maakt, de stofzuiger maakt, naarmate deze op meer toeren draait, een soort fluittoon maar de "slijper" lijkt wel het geluid te hebben van een motor met een kapot lager.
Ik zie dat nu de combi-set in één doos zit en niet meer apart verpakt wordt, in 8 jaar tijd is nu, zowel de doos als de set, al minimaal 3 keer behoorlijk gewijzigd.
Maar het blijft voor grote(re) banen een onontbeerlijk hulpmiddel om op onbereikbare plaatsen, of gewoon voor het gemak, rails stofvrij en schoon te houden.
Misschien ook deze opvallende en kleurrijke set van een mooie weathering (laten) voorzien? 
Albertjan
het is inderdaad de slijper die het meeste geluid produceerd, de kleur vind ik trouwens niet zo'n probleem. Hij is nu lekker opvallend en goed zichtbaar

Ik heb anderhalf jaar lang liggen twijfelen om deze investering maar nu kan ik al zeggen dat het deze dik en dubbel waard is. En dit niet zozeer vanwege storingen maar meer voor het behoud van al het materieel.
Met "slijpen", wordt daarmee bedoeld dat de rails langzaam "opgeslepen" wordt? Just wondering...
William
ik denk dat je meer "poetsen" moet lezen dan "slijpen", ik hoop in ieder geval niet dat de railstaven over een jaar compleet weggeslepen zijn

Ook bij mij rijdt de digitale combinatie al weer enkele jaren zijn maandelijks rondje, alles naar volle tevredenheid. Het is een prima, uiterst betrouwbare investering gebleken.
Hoi Minto
ik hoop er ook jaren plezier van te hebben

En de borstel? Heb je die ooit moeten vervangen?
Zeker met jou baan is dat een perfecte manier om je baan schoon te houden.
Te zien aan het stof in de stofzuiger komt de set ook niks te vroeg 
Hoi Gijs
ik had eerder naar je moeten luisteren

Ik heb zelf ook zo'n lux stofzuiger en ik was vanaf het eerste moment razend enthousiast over de kwaliteiten, enige nadeel het geluid maar verder top. Scheelt je ook veel schoonmaakwerk aan je locs, veel minder vuil op de asjes. Wel zonde van die koppeling. Veel plezier met deze geweldige set.
Hoi Henk
met die koppeling komt het wel goed, heb de set gekocht bij
deze winkelier en hij lijkt mij uiters betrouwbaar

misschien stoppen met roken john... van die inhoud kan je paar pakkies shag vullen...
Hoi Koen
niet misschien maar moet stoppen.
Als je een pakje per dag wegblaast en ziet wat het kost en wat je daar allemaal voor kunt doen

Falco, Michiel, Jake,
vandaag al weer 2 bakken geledigd met eenzelfde hoeveelheid stof

Het is inderdaad onvoorstelbaar hoeveel dit ding opzuigt

Ben erg benieuwd naar de zichtbare sporen van je baan!
Jake,
dit zal nog wel even duren. Er lopen van allerlei kleine andere projectjes waarmee ik jullie nog hoop te verrassen

Groetjes John