Hallo allemaal,
Afgelopen weekend de ringleiding gelegd en alle voedingspunten van het in aanbouw zijnde schaduwstation aangesloten.
Inmiddels had ik bij Jaap Kramer weer enkele wissel- en terugmelddecoders besteld. Tijdens het opzoeken van de artikelnummers op de site van Littfinsky, vond ik een nieuwe adapter in hun programma. Hiermee wordt het mogelijk om een FTP-kabel conform s88-N te gebruiken tussen de HSI-88 en de eerste terugmeldmodule. Deze adapter(Adap-HSI-s88-N) maar gelijk meebesteld en vandaag geplaatst.
Hier eerst een foto van de oude situatie waarbij nog gebruik gemaakt wordt van de standaard s88 kabels:

Alleen de linkse en middelste streng zijn aangesloten.
Dan hier 2 foto?s van de nieuwe adapter:

Deze adapter wordt vervolgens heel simpel op de s88 uitgangen van de HSI geklikt, FTP kabels erin en klaar.

Zoals al eerder in dit topic aangegeven heb ik iedere streng zijn eigen kleur gegeven.
Links heeft de kleur groen en hieraan hangen inmiddels 8 modules met een totale kabellengte van 13m.
Midden heeft de kleur oranje met daaraan 7 modules en een lengte van 11m.
Rechts heeft de kleur paars met 6 modules en een lengte van 8m.
De komende dagen gaan we de 6 terugmelmodules plaatsen van de rechter streng. Hierop worden de terugmeldingen aangesloten van het in aanbouw zijnde schaduwstation. We hoeven ons voorlopig dus nog niet te vervelen

Groetjes, John