Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)

Gestart door Tilly zaterdag 17 januari 2009, 01:49:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
John,

vergeet niet om die fgeslepen draadeinden goed in de verf te zetten voordat je met schotter begint, anders komt er binne de kortste keren roest doorheen.... (ervaring ??? ja dus... :oops: :oops:)
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
Tsjonge, wat een ongelooflijk grote baan wordt/is dit! Zoals ze in Duitsland zeggen, "I'm impressed" :). Ik heb je draadje sinds het begin gevolgd en was echt onder de indruk van de professionele manier van aanpakken, vanaf het verbouwen van de ruimte tot en met de huidige situatie. Goed te volgen voor iedereen en interessant om te zien.

Groet,

Tom
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
Citaat van: Tomm op zondag 15 november 2009, 08:52:20
Tsjonge, wat een ongelooflijk grote baan wordt/is dit! Zoals ze in Duitsland zeggen, "I'm impressed" :). Ik heb je draadje sinds het begin gevolgd en was echt onder de indruk van de professionele manier van aanpakken, vanaf het verbouwen van de ruimte tot en met de huidige situatie. Goed te volgen voor iedereen en interessant om te zien.

Groet,

Tom

Hoi John,

Je bent weer goed bezig geweest ziet er weer perfect en goed doordacht uit.

Tom volgens mij zeggen ze in Engeland  "I'm impressed".

Fred Vonk
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
Hallo allemaal,

Allemaal bedankt voor de complimenten.

Gisteren was het mooi weer dus hebben we zoveel mogelijk ?vooruit? gezaagd. Vervolgens al begonnen met het maken van een R3 baanvlak echter had ik veel problemen met het aanbrengen van de ?vangrails?. Zoals eerder vermeldt vervaardig ik deze van 3cm brede 4mm dikke multiplex. Er zit echter veel verschil in de buigzaamheid van dit materiaal. Sommige zijn perfect te buigen maar anderen breken om de haverklap. Het blijkt dat hoe lichter de kern van de multiplex is, hoe zachter en hoe makkelijker te buigen. Het is logisch maar je moet er vooraf maar aan denken. Hier een foto waarop duidelijk de verschillen te zien zijn.



Mochten er forumleden zijn die dit op dezelfde manier willen maken, let dan goed op bij de aankoop hiervan.

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
ik gebruik hier balsahout voor.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
Citaat van: bellejt op zondag 15 november 2009, 13:00:44

ik gebruik hier balsahout voor.


Johnny,

dit is inderdaad ook een optie maar is die niet veel duurder? Nu ben ik ongeveer ?10,- kwijt voor 80 strekkende meter :D

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
Citaat van: bellejt op zondag 15 november 2009, 13:00:44
ik gebruik hier balsahout voor.

Hallo Tilly,

volg al een tijd als gast en nu als lid, jouw bewonderenswaardige aanpak.
Ik ben pas begonnen met eenzelfde soort opbouw en was van plan bovenstaand met boardplaat op te lossen. Daar ik een wat kleiner budget heb leek mij dat een wat goedkoper maar zeker zo doelmatige oplossing.

Groeten

Erik
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
ja is wel duurder want komt in de groothandel DIY op 1 euro/3 meter.Is wel zachter en daardoor kan ik het nieten op de MDF platen.Voor mij is het wel beter omdat ik soms rare bochten heb die links rechts  uithalen.Ook heb ik niet zoveel nodig omdat een deel van de rails tegen het chassis zijn aangebracht.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
Erik,

wat bedoel je met boardplaat? Hardboard?

Johnny,

bedankt voor de info.

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
als het goed is is de donkere multiplex en de lichtere variant triplex. heeft te maken met de hout soort die verwerkt is en de lijm soort. verder is de opbouw van de platen hetzelfde.

groet rene
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
@ Tilly:

Ja, je weet wel net als van die achterkantjes van de kastjes van de afhaalzweed.

Groeten Erik
Re:Tillys modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
hoi John
Vraagje over je spiraal. Ga je deze als een groot blok beschouwen? Of deel je alleen het omlaag gaande spoor op?
Ik ben erg benieuwd hoe het er straks uitziet als de treinen naar boven en beneden rijden.
Groeten Daan
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
Ik heb van die plastic afwerk-strips gebruikt, werkt prima en met vloeibaar lijm (lijmpistool) vastgezet.
Strips zijn heerlijk buigzaam, hout is mooier...maar als de zaak dicht zit (berg) zie je er toch niet veel meer van ;)

Hier een oude foto van mij....niet van mezelf hoor  :mrgreen:



Maar het ziet er prachtig uit hoor John, dat is geen geheim meer  :lol:

Succes !!

Groeten,

Hans ;)
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
Dat is ook een leuke optie, Hans !
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
Citaat van: huub op maandag 16 november 2009, 08:24:03
Dat is ook een leuke optie, Hans !

Dank je Huub :)

Ik heb elke keer een stukje gelijmd (een niet TE groot stuk)...en daarna aangedrukt enz. enz.
Zit als een huis  :P

Groeten,

Hans.

PS: sorry dat ik even heb ingebroken op je draad John ;)
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
Betreft buigbaarheid triplex.

Indien je 3 mm berken triplex neemt zul je merken dat dat beter buigt dan het door jou gebruikte okumé triplex.
Als je het bovendien nog dwars (kras) op de nerf van de buitenste houtlagen zaagt is berken opitmaal buigbaar.


Jaap
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
Citaat van: Hansje op zondag 15 november 2009, 22:12:17
Ik heb van die plastic afwerk-strips gebruikt, werkt prima en met vloeibaar lijm (lijmpistool) vastgezet.
Strips zijn heerlijk buigzaam, hout is mooier...maar als de zaak dicht zit (berg) zie je er toch niet veel meer van ;)

Hier een oude foto van mij....niet van mezelf hoor  :mrgreen:


Maar het ziet er prachtig uit hoor John, dat is geen geheim meer  :lol:

Succes !!

Groeten,

Hans ;)

Bij mijn oude baan had ik dit ook al gedaan, echter had ik gaatjes in de strip geboord en ze met cilinderkopschroefjes vasgezet.

Fred Vonk
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
Had ik ook aan gedacht Fred, ik had daar echter net te weinig geduld voor...nu kan ik me al beter beheersen :)

Het is zeker een goede optie, mee eens...ach ja, er zijn meerdere wegen naar het bekende Rome  ;)

Groet,

Hans.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
Citaat van: Hansje op maandag 16 november 2009, 09:13:06

PS: sorry dat ik even heb ingebroken op je draad John ;)


Hans,

geen enkel probleem. Het is toch geweldig om te zien hoeveel mogelijkheden er zijn: boardplaat(René), balsahout(Johnny), multiplex/triplex(Erik), 3mm berken triplex(Jaap), plastik afwerkstrips(Hans). Dan kun je het nog lijmen(Hans), spijkeren, schroeven(Fred), enz. Medehobbyisten die dit lezen en/of zien aan de hand van foto's kunnen daaruit dan hun beste keuze maken.

Groetjes en allemaal bedankt voor de reacties, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
Hallo Jhon

Ik ben zeer onder de indruk van je bouw activiteiten.(ik ben er een beetje stil van).
Het ziet er super uit,tevens rij je met mooi matrieel.
Ik blijf je volgen met je bouw

Groeten Michiel
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
Hoi John,

Je hebt helemaal gelijk...het zou ook een saaie boel worden indien we allemaal hetzelfde deden  :)

Succes met de verdere bouw !!

Groeten,

Hans ;)
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)

Citaat van: daanknoben op zondag 15 november 2009, 21:37:18

Vraagje over je spiraal. Ga je deze als een groot blok beschouwen? Of deel je alleen het omlaag gaande spoor op?
Ik ben erg benieuwd hoe het er straks uitziet als de treinen naar boven en beneden rijden.


Daan,

sorry maar was vergeten hierop te reageren dus bij deze alsnog.

Iedere wending is aangesloten volgens onderstaande tekening uit antwoord #789.



Vervolgens heb ik de binnenste spoorstaaf van zowel het dalende als stijgende spoor iedere wending geïsoleerd, zeg maar een sectie van gemaakt. Zodra over enkele maanden het programmeren van Koploper en het testrijden begint, zal ik deze secties gaan koppelen aan een blok. Dit geeft mij de mogelijkheid om de klimovaal op te delen in blokken of niet, je blijft dus als het ware flexibel. Of het allemaal nodig is of niet weet ik ook niet, heb hier namelijk nog totaal geen ervaring mee.

Groetjes, John

PS: Michiel, bedankt voor het compliment.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 12)
Hallo allemaal,

de afgelopen dagen de binnenste klimovaal(R3) weer met anderhalve wending uitgebreid. Hier een foto:



Het einde komt in zicht, nog maar één wending te gaan :D

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 12)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 12)
En boven komt het parkeerdek... Nee, geintje, het ziet er fantastich uit, bijna zonde om onder het landschap te gaan verstoppen, vr gr Arie
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 12)
Ik kreeg ook even een beeld van een parkeergarage, hetgeen niet negatief is bedoeld. Het ziet er allemaal professioneel en zeer solide uit. En dat met een tempo waar je U tegen zegt. 8)
Eén vraagje: heb je de bescherming aan de zijkanten ook getest op functionaliteit? Mij bekruipt het gevoel dat een loc en/of trein die van het spoor afduikelen, daar nog overheen buitelen, of heb ik het mis?

Groet,
Ronald
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 12)
Hallo John,

Ziet er weer super uit! Nog even en je hebt een bouwlift nodig  :lol: :lol:

Succes verder.

groeten Ronald  :D
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 12)
Citaat van: rorail op vrijdag 20 november 2009, 16:27:43

Eén vraagje: heb je de bescherming aan de zijkanten ook getest op functionaliteit? Mij bekruipt het gevoel dat een loc en/of trein die van het spoor afduikelen, daar nog overheen buitelen, of heb ik het mis?


Ronald,

goeie vraag, ik heb het niet getest :? Heb met een "oudje" geprobeerd deze "erovereen" te tillen maar dit lukt gelukkig niet :D Hier een foto:



Volgens mij is het dus hoog genoeg maar zeker weten doe ik het dus niet. Nadeel van hogere vangrails is trouwens ook dat de bereikbaarheid minder wordt.

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 12)
Citaat van: Tilly op zaterdag 21 november 2009, 17:43:05
Heb met een "oudje" geprobeerd deze "erovereen" te tillen maar dit lukt gelukkig niet :D Hier een foto:

Oudje,oudje?!
Dit was wel mijn 2e loc na de 3000! :roll:
En om deze loc dan maar gelijk oud te noemen! :shock:

Overigens begint de spiraal al een prachtig geheel te vormen, bijna al een baan in een baan! :lol:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 12)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 12)
Het lijkt mij reëler om aan te nemen dat áls er een ontsporing plaatsvindt, dat dit in de binnenbocht gebeurd. Wellicht er een rijruig achter hangen (misschien een 'afdankertje' i.p.v. een 'bejaarde' ? :lol:) want deze zijn lichter van gewicht en hangen verdoer over in de binnenbocht.

Mooi werk verder!

Groeten,

Erik
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 12)
John,

Om het nog ingewikkelder te maken:

Moet je die plankjes niet ook bekleden zodat het rollend materieel niet (of stukken minder) beschadigd raakt ?

grv Huub
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 12)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 12)
Citaat van: huub op zondag 22 november 2009, 00:44:55
John,

Om het nog ingewikkelder te maken:

Moet je die plankjes niet ook bekleden zodat het rollend materieel niet (of stukken minder) beschadigd raakt ?

grv Huub

Als je dat zou willen doen kun je gebruik maken van 1 cm. dik hard schuim en deze in de plaats van het hout monteren.

Het is zeer buigzaam en te lijmen of te nieten het is maar een idee :D

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 12)
Citaat van: huub op zondag 22 november 2009, 00:44:55
John,

Om het nog ingewikkelder te maken:

Moet je die plankjes niet ook bekleden zodat het rollend materieel niet (of stukken minder) beschadigd raakt ?

grv Huub

Je kan er ook fluweel tegen aan maken, lekker zacht.  :mrgreen: :mrgreen:

Groetjes Jac.

Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 12)
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 12)
Ja, en dan wat schuin eronder. Gaan al je locs een dutje doen tegen de railing.

Roy
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 12)
Citaat van: wacojaco op zondag 22 november 2009, 15:56:57
Citaat van: huub op zondag 22 november 2009, 00:44:55
John,

Om het nog ingewikkelder te maken:

Moet je die plankjes niet ook bekleden zodat het rollend materieel niet (of stukken minder) beschadigd raakt ?

grv Huub

Je kan er ook fluweel tegen aan maken, lekker zacht.  :mrgreen: :mrgreen:

Groetjes Jac.



Geweldig idee  :mrgreen:
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 12)
Hallo John,

Af en toe bezoek ik je geweldige project. Alleen, door de enorme afmetingen van dit draadje zoek ik me langzamerhand suf naar de informatie.
Is het misschien een idee om alle komplimenten en "zijsprongetjes" van enthousiaste toeschouwers te verwijderen of apart te plaatsen?
Ga vooral door met verslaggeving, we leren er een hoop van!
Groetjes,
Eef
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 12)
Ik sluit me helemaal aan bij de opmerking van Eef!

groet, Bram
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 12)
Eef, Bram,

jullie hebben helemaal gelijk. Ook ik moet regelmatig in mijn draadje iets terugzoeken en kom hetzelfde probleem tegen :?
Wat vinden jullie van de oplossing van Martijn(Acido)? Hij heeft in de eerste post een soort van inhoudsopgave gemaakt. Kijk maar eens hier.

Of heeft iemand een ander idee?

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 12)
Hoi John.
De inhoudsopgave van Martijn is een prachtige oplossing!
Alleen zul je dit regelmatig kenbaar moeten maken dat deze er is en waar die staat, of dit kan (moet) als een soort standaard gebruikt gaan worden, dan weet iedereen dit natuurlijk zo.

Succes! :wink:
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 12)
Hoi John,

Dat lijkt me een erg goed idee.
Ik zoek regelmatig iets op bij Martijn (Acido), het werkt erg goed.
Je hebt er wel een hoop werk van lijkt me, maar als het af is heb je een mooi naslag document.
Jij hebt ook een hoop info in je draadje zitten, wat dan wel heel makkelijk zoeken word.

Groetjes Jac.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 12)
Hallo John,

Ja maar door zeg met je spiraal en nog net zo strak en mooi tjonge zeg wat heb je toch geduld.

En moest wel even schrikken toen er wat naast de rails stond maar gelukkig zonder sleep want dan had het misschien wel erger geweest.

En Trouwens het topic van Martijn is erg slim bedacht zo is makkelijk om alles snel terug te vinden, zal daar ook eens naar kunnen gaan kijken.

Maar ga zo door maar wanneer denk je aan de scenery te gaan beginnen want daar ben ik ook wel erg benieuwd naar?

Groet Wim.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 12)
Hoi Tilly,

Ja een mooie oplossing, maar het is wat mij betreft niet zo bedoeld van 'doe er wat aan' meer een constatering. Je hebt er zelf natuurlijk een heel werk mee om het e.e.a. te gaan indelen..

Misschien kun je beter delen of onderwerpen van je baan in aparte draadjes behandelen...
maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten.

succes verder met de bouw.

groet, Bram
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 12)
Hallo,

Allemaal weer bedankt voor de reacties en het meedenken.

Ik wil nu eerst de spiraal verder afbouwen. Als alles meezit dan kan de bouw aankomende vrijdag of zaterdag afgerond worden en krijgen jullie natuurlijk weer een update met foto's :D

De volgende week zal ik eens kijken of ik zo'n inhoudsopgave kan maken, geef mij aub nog even de tijd daarvoor. Zoals Bram aangeeft zou ik het draadje op kunnen delen maar ik vind het toch mooier en makkelijker om op de ingeslagen weg door te gaan. De gehele bouw wordt op deze manier stap voor stap beschreven en het blijft hopelijk boeiend voor jullie om te lezen.

Citaat van: Wim N op dinsdag 24 november 2009, 21:11:41

En moest wel even schrikken toen er wat naast de rails stond maar gelukkig zonder sleep want dan had het misschien wel erger geweest.


Wim,

Dit was een test :lol: :lol:

Citaat van: Wim N op dinsdag 24 november 2009, 21:11:41

Maar ga zo door maar wanneer denk je aan de scenery te gaan beginnen want daar ben ik ook wel erg benieuwd naar?


Wim,

Zoals ik nu inschat gaat het nog zeker 2 jaar duren eer het zover is. Nu eerst de afronding van de klimovaal en daarna de bouw van schaduwstation nivo 3. Dan Beide schaduwstations(nivo 1 en 3) via de kliomovalen met elkaar verbinden en testen. Vervolgens de bouw van schaduwstation nivo 2(middengedeelte) en via klimovalen verbinden met de opstelsporen/keerlus die nu klaar zijn. Dan alle zichtbare sporen leggen en testen en pas dan de scenery. Het is dus niet te hopen dat mijn geduld één dezer dagen op is :mrgreen:

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 12)
Citaat van: Tilly op zaterdag 21 november 2009, 17:43:05
Citaat van: rorail op vrijdag 20 november 2009, 16:27:43

Eén vraagje: heb je de bescherming aan de zijkanten ook getest op functionaliteit? Mij bekruipt het gevoel dat een loc en/of trein die van het spoor afduikelen, daar nog overheen buitelen, of heb ik het mis?


Ronald,

goeie vraag, ik heb het niet getest :? Heb met een "oudje" geprobeerd deze "erovereen" te tillen maar dit lukt gelukkig niet :D

Volgens mij is het dus hoog genoeg maar zeker weten doe ik het dus niet. Nadeel van hogere vangrails is trouwens ook dat de bereikbaarheid minder wordt.

Groetjes, John
De foto geeft wel duidelijk aan dat de borstwering hoog genoeg is, zonder model erbij is het moeilijk de verhouding in te schatten. Me dunkt dat het wel goed gaat.

Groet,
Ronald
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 12)
Hoi John,

Even een maandje niet gekeken en de klimspiraal is bijna af.
Hij is erg mooi geworden. Ik las ook dat je toch wat problemen had met de 'kruising'van de beide spiralen. Ook daar had je weer een mooie oplossing voor bedacht.
Ben benieuwd hoe het verder zal verlopen.
Succes in ieder geval.

En oh ja, de loc ga ik denk pas ombouwen na de electronicadag volgend jaar.
Analoog rijden doet hij in ieder geval al wel perfect.

Groeten,
Ton.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF: klimspiraal is gereed)
Ton, Ronald,

Bedankt voor jullie reacties.

Afgelopen dagen de (voorlopig) laatste klimovaal ingebouwd. Daarna de bekabeling weggewerkt in gootjes zoals omschreven tijdens de bouw van de eerste klimovaal. Hier enkele foto?s:









Testritjes(analoog) zijn uitgevoerd en het lijkt allemaal perfect te gaan.
Het ziet er toch goed uit of niet? Ik ben er zelf in ieder geval behoorlijk trots op. Nog enkele dagen van het uitzicht genieten en dan wordt ook dit bouwwerk ingepakt om vervuiling door stof ed te voorkomen maar nog even de tip van Walter uitvoeren.

Citaat van: Wasmi op zondag 15 november 2009, 00:58:36

vergeet niet om die afgeslepen draadeinden goed in de verf te zetten voordat je met schotter begint, anders komt er binne de kortste keren roest doorheen.... (ervaring ??? ja dus... :oops: :oops:)


Bedankt Walter.

Dat was het voor nu, eens kijken of ik dit weekend nog een inhoudsopgave kan maken.

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF: klimspiraal is gereed)
Indrukwekkend :D
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF: klimspiraal is gereed)
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF: klimspiraal is gereed)
Het is allemaal super mooi en super de lux gemaakt. Jammer, jammer dat er straks niets meer van te zien is. Want ik neem aan dat het een "bergje" wordt?
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF: klimspiraal is gereed)
Ik vind het helemaal niks....geintje hoor beste John  :lol:

Perfectie ten top...klasse, je hebt keurig werk afgeleverd !!!!

Ik dek mijn spiraal aan 1 kant af met van dat doorzichtige plexiglas of hoe heet dat spul....een idee, zo kan je toch je meesterwerk blijven zien.

Groeten,

Hans  :mrgreen:
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF: klimspiraal is gereed)
Hallo John,

Het is een genoot om naar jouw klimspiraal te kijken, mijn klimspiraal ziet er niet zo mooi en goed uit.

Zou je er geen plexiglasplaat voor maken zodat je nog altijd naar je daalende en klimmende treinen kunt kijken :).

Gr.
Piwie.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF: klimspiraal is gereed)
Hallo John,

Ik sluit me volledig bij de vorige berichten aan, het is wel kort maar krachtig maar heb hier geen passend antwoord voor.
Oja de reactie van Piwie over het plexiglasplaat vindt ik een goeie oplossing want zo blijf je altijd je klimspiraal zien.

Oke het volgende hoofstuk of laat dat nog even opzich wachten?

Groet Wim.