Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)

Gestart door Tilly zaterdag 17 januari 2009, 01:49:58

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Hallo allemaal,

In deze uitgebreide update laat ik jullie zien hoe ik het probleem met de draadeinden boven de wisselstraat van het schaduwstation heb opgelost. Hier eerst het baanplan:



Het gaat dus om het licht gekleurde gedeelte. Heb in een eerder stadium met het ontwerpen van het baanplan zoveel mogelijk geprobeerd om rekening te houden met de draadeinden maar op deze plaats lukte dit niet. De klimovalen draaien dus over deze wisselstraat heen waardoor ik ze niet kon plaatsen waar ik wilde. Dit probleem ga ik volgens onderstaande tekening(draadeinden nu met rechtse draad :mrgreen:) oplossen:



Heb gekozen voor ijzeren strippen van 30mm breed en 6mm dik. Het geheel moet namelijk behoorlijk stevig zijn om de ?verschoven staande? draadeinden met trajecten te kunnen dragen. Draadeinden die in de strippen boven de onderliggende sporen uitkomen zijn getapt zodat de doorijhoogte maximaal blijft. Op de eerste foto kunnen jullie zien dat de eerste strippen gemonteerd zijn. De met zwarte stift gemarkeerde gaten zijn getapt (M10).



Vervolgens het binnenste traject met draadeinden gemonteerd:



Daarna de metalen strippen en draadeinden tbv het dubbelsporig traject aangebracht, hier een close up van de rechtse constructie:



En hier die van het linkergedeelte:



En tot slot het dubbelsporig baanvlak gemonteerd. Hier eerst een closeup van het rechtergedeelte:



En nog een van het linker gedeelte:



Tot slot nog een totaal overzicht:



Nu we deze hobbel genomen hebben kunnen we weer verder gaan met het opbouwen van de klimovalen.

Groetjes en tot de volgende keer, John

Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
WAT ONGELOOFLIJK! HOE JIJ ZO EEN DETAILTEKENING MAAKT!!!
ik zou er nooit opgekomen zijn om zo een metalen strip te plaatsen. ik heb respect voor jou!!

Groetjes,
heel de familie De Backer :lol:
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Hallo John,

Dit zie je ook wel eens in het echt met viaducten van de snelweg.
Mooie tekening  :D
Mooie oplossing, zeer stevig, je had het ook met een dunnere plaat kunnen doen en dan een centimeter omzetten oftewel een hoeklijn kunnen gebruiken.
Maar daar moet je de mogelijkheid voor hebben op je werk.
Heb op mijn werk een metaalwerkplaats met alles er op en aan  :D

Wederom een olifant..........  :mrgreen:

Gr Einte
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Hoi John,

Elke keer als je een update hebt geplaatst van de bouw van je baan zit ik vol bewondering je draadje door te spitten. Je levert gewoon vakwerk. Daar herken je de echte bouwers aan. Dit is echt geweldig, zoals jij bezig bent. Probleem?? Je denkt erover na, en zie daar, weer een prachtige oplossing gevonden. Heel, heel erg mooi gedaan.

Groetjes

Harry
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Zo hé, dat ziet er indrukwekkend uit. :shock: 8)
Prachtig gemaakt.

Gr.
René
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Prachtig John,

hiermee bewijs je aan iedereen dat er ALTIJD wel een oplossing is.
Mooie schets en leerrijk voor ons allemaal.

Grts

Johan
Re:Tillys modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
geweldig. Volgend seizoen op tv. Onze eigen John met Eigen Huis & Trein.
Prachtig weer. Groeten Daan
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
John,

Prima oplossing en mooi in beeld gebracht :D maar dat zijn we ook van jou gewend.

Wordt een hele construktie zo, complimenten.

Groet,

Peter / degeluidsman.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Nou John,
Petje af voor al dat ijzerwerk, ziet er goed uit.

Groet Jac.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Hoi John,

Echt klasse!

René
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
@John

het welbekende petje ligt weer af 8), vakwerk wederom 8)

Mvg Gert
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Hallo allemaal,

bedankt voor de lovende woorden maar nu heb ik iets voor jullie :wink:

Bij het leggen van de railzen van de binnenste spiraal (R3) viel het mij op dat diverse bochten aan de binnenzijde 1 tot 3mm "open" komen te staan. Hier een foto om dit te verduidelijken:



Nu dacht ik in eerste instantie dat dit lag aan het afstellen van de ondergrond maar bij nameten bleek dit niet het geval te zijn. De railzen uit de spiraal genomen en op een vlakke ondergrond gelegd maar ook hier hetzelfde fenomeen. Bij het goed bekijken van de rails kwam ik tot de ontdekking dat de railzen ietwat bol staan :( Is iemand hier op het forum dit ook ooit opgevallen? Zou je deze railzen met bijvoorbeeld een föhn iets warm kunnen maken en recht buigen?

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Há John,

Even misschien iets off-topic na je laatste vraag; hoe ga je al die staven (draadeinden) verwerken in je landschap?

Wat betreft de rail en de föhn; ik weet het niet ik heb geen trein...  :(

Verder alleen maar complimenten!  Ik leer er veel van! En niet alleen voor een modelspoor  :lol:
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Hoi John,

Ik denk dat het ermee te maken heeft dat door de stijging de baan toch iets korter wordt.

En dan komt er toch iets spanning op te staan.

Verder kan ik het niet onderbouwen :D

Ben benieuwd naar de andere oplossingen.

Peter / degeluidsman.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 24 oktober 2009, 14:05:06
Hoi John,

Ik denk dat het ermee te maken heeft dat door de stijging de baan toch iets korter wordt.

En dan komt er toch iets spanning op te staan.


Ik denk het niet zo als John al zij "De railzen uit de spiraal genomen en op een vlakke ondergrond gelegd maar ook hier hetzelfde fenomeen. Bij het goed bekijken van de rails kwam ik tot de ontdekking dat de railzen ietwat bol staan  ".
Als ik het zo hoor lijkt het inderdaad alsof de rails niet helemaal zuiver is.
Heb je het ook al geprobeerd met andere railzen R3?
Mischien moet je het eens proberen met 1 rail om hem iets te verwarmen met de föhn, kijken wat er gebeurd.

Groet Jac.

Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Ik ben nu ook bezig met een spraal r2/r3 en bij mij zijn het ook de r3 rails die een beetje bol staan.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Ik heb het hier ook even bekeken, ik heb dit probleem niet bij m'n R3, en nogthans hebben ze bij mij "ietsje naar buiten gekant" gelegen op m'n afgebroken baan. (heeft er een 9 maanden zo opgezeten)
Eigenlijk is het geeneens erg als ze in een railspiraal iets naar buiten gekant liggen, natuurlijk oogt het niet, (bochten in't zicht verkant je meestal iets naar binnen), maar technisch is het best een goeie oplossing. Zodoende trekt bij een ontsporing, de loc niet zomaar alle wagons naar het midden van de cirkel toe, ik zou zelfs durven zeggen dat als je buitenste railstaaf "ietsje" lager ligt dan de binnenste railstaaf, in een railspiraal, de kans op ontsporing zelfs verkleind wordt.


succes nog,
Kris
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Hallo Tilly je zou ook
de railzen vast kunnen schroeven met de marklin schroefjes
dan trek je ze weer op de ondergrond veel succes met de baan
mvg frank
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
hallo Tilly,
bij mijn R3's is net hetzelfde opgevallen!

Groetjes,
Alexander
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Citaat van: br 216 op zaterdag 24 oktober 2009, 19:45:52
Hallo Tilly je zou ook
de railzen vast kunnen schroeven met de marklin schroefjes
dan trek je ze weer op de ondergrond veel succes met de baan
mvg frank

Het nadeel van die schroefjes is dat je meer rijgeluid krijgt, en volgens mij ligt er juist isolatie onder de rails om dit tegen te gaan :D

Peter / degeluidsman.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Citaat van: degeluidsman op zondag 25 oktober 2009, 01:23:35
Citaat van: br 216 op zaterdag 24 oktober 2009, 19:45:52
Hallo Tilly je zou ook
de railzen vast kunnen schroeven met de marklin schroefjes
dan trek je ze weer op de ondergrond veel succes met de baan
mvg frank

Het nadeel van die schroefjes is dat je meer rijgeluid krijgt, en volgens mij ligt er juist isolatie onder de rails om dit tegen te gaan :D

Peter / degeluidsman.

Hallo John,

Je zou ook de rails met wat lijm of sileconenkit kunnen vast zetten, die is er ook in het zwart.

Gr Einte
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Ik heb mijn rails  (spiraal) wat vastgezet met die vloeibare lijm uit zo'n lijmpistool....precies wat onder de rand spuiten, wordt hard en klaar  :)

Ik heb zelf dat blauwe isolatie-schuim eronder, pakt prima.

Weet niet zeker maar misschien de buitenrand van de rails iets laten zakken om te compenseren, of juist de binnenrand, kan je eventueel op een proefstukje uit proberen.

Succes en groet,

Hans ;)
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Hallo allemaal,

Citaat van: Peranakan op zaterdag 24 oktober 2009, 13:34:20

Even misschien iets off-topic na je laatste vraag; hoe ga je al die staven (draadeinden) verwerken in je landschap?


Als het goed is komen tot boven nog sporen dus komt het landschap boven het eind van de draadeinden te liggen. Hier en daar moet ik er misschien nog wel een stukje afslijpen.

Citaat van: Hansje op zondag 25 oktober 2009, 08:29:19

Ik heb mijn rails  (spiraal) wat vastgezet met die vloeibare lijm uit zo'n lijmpistool....precies wat onder de rand spuiten, wordt hard en klaar  :)

Ik heb zelf dat blauwe isolatie-schuim eronder, pakt prima.

Weet niet zeker maar misschien de buitenrand van de rails iets laten zakken om te compenseren, of juist de binnenrand, kan je eventueel op een proefstukje uit proberen.


Van die lijm is misschien ook een optie maar eerst ga ik het maar eens proberen met de föhn. De railzen laten zakken of net niet brengt nauwelijks resultaat.
Schroeven wil ik op verdekte sporen zeker niet, je kunt er achteraf ook niet meer bij mochten ze los moeten.

Het is wel opvallend dat meerdere forumleden dit probleem erkennen. Bij R4 en R5 heb ik hier nauwelijks last van. Bij mijn volgende aankoop van R3 railzen dit eerst maar eens in de winkel checken.

Groetjes en bedankt voor het meedenken, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Hoi John.
Maar eens even wat "werk" voor jou verricht! :mrgreen:
Een flink aantal R3,R4,R5 en een aantal lange rechte rails (24236) eens op vlakheid gecontroleerd.

De meeste rails hadden dit "mankement" in mindere of meerdere mate, maar niet één meer dan 1,5 mm.
De uitzondering was één 24236, deze was naar één zijde zo'n 3 mm getordeerd! :shock:

Ook viel het mij op dat niet één rail uit de jaren 2008/2009 dit vertoonde.

Misschien dan het gevolg van warmte of andere invloeden?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Tilly’s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Citaat van: AlbertJan op maandag 26 oktober 2009, 14:05:40
Hoi John.
Maar eens even wat "werk" voor jou verricht! :mrgreen:
Een flink aantal R3,R4,R5 en een aantal lange rechte rails (24236) eens op vlakheid gecontroleerd.

De meeste rails hadden dit "mankement" in mindere of meerdere mate, maar niet één meer dan 1,5 mm.
De uitzondering was één 24236, deze was naar één zijde zo'n 3 mm getordeerd! :shock:

Ook viel het mij op dat niet één rail uit de jaren 2008/2009 dit vertoonde.

Misschien dan het gevolg van warmte of andere invloeden?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
waarschijnlijk inderdaad door grote temperatuurverschillen.

zelf heb ik er nagenoeg geen last van...

Dennis
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Hoi John als het gaat om 1 mm wil je misschien een reepje materiaal verwijderen uit je isolatie zodat de rails mooi recht komt te liggen. Ik weet nl. niet hoe goed je er later nog bij kunt komen als je erbij moet, maar als je lijmt zul je meer moeite hebben e.e.a. te bereiken dan wanneer het 'los' ligt.

Gr Michel

Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
AlbertJan,

bedankt voor dit gedegen onderzoek :wink:

Of het te maken heeft met opslag lijkt mij onwaarschijnlijk. Het heeft 3 tot 4 jaren droog gelegen bij kamertemperatuur maar je weet het natuurlijk nooit. Binnenkort moet ik weer een lading halen en dan zal ik eens controleren of dit bij "nieuwe" railzen ook speelt.

Heb geprobeerd met "warmstoken" dit te corrigeren en kreeg de rails wel in een andere vorm geduwd maar het werd er niet echt beter op. Ik denk dat hiermee meer schade dan winst behaald wordt. Voorlopig bouw ik ze zo in en zie wel of het een negatief effect heeft op het rijden. Lijmen zie ik als een laatste redmiddel wat eventueel later ook nog kan. Het aanpassen van de isolatie lijkt mij ook veel werk en als het niet lukt dan kan ik de hele pongel er weer vanaf halen :(

In ieder geval wil ik jullie bedanken voor de reacties en het meedenken :D

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Citaat van: Tilly op maandag 26 oktober 2009, 21:38:14
AlbertJan,

bedankt voor dit gedegen onderzoek :wink:

Of het te maken heeft met opslag lijkt mij onwaarschijnlijk. Het heeft 3 tot 4 jaren droog gelegen bij kamertemperatuur maar je weet het natuurlijk nooit. Binnenkort moet ik weer een lading halen en dan zal ik eens controleren of dit bij "nieuwe" railzen ook speelt.

Heb geprobeerd met "warmstoken" dit te corrigeren en kreeg de rails wel in een andere vorm geduwd maar het werd er niet echt beter op. Ik denk dat hiermee meer schade dan winst behaald wordt. Voorlopig bouw ik ze zo in en zie wel of het een negatief effect heeft op het rijden. Lijmen zie ik als een laatste redmiddel wat eventueel later ook nog kan. Het aanpassen van de isolatie lijkt mij ook veel werk en als het niet lukt dan kan ik de hele pongel er weer vanaf halen :(

In ieder geval wil ik jullie bedanken voor de reacties en het meedenken :D

Groetjes, John
john als we nu met meerderen een container vol kopen zou dat schelen in de prijs?  :wink: :roll:
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Heb je enig idee hoeveel er in een container gaan :D

Ik denk niet dat dit soort aantallen op voorraad liggen bij Marklin :D.

Misschien kan AJ wel weer een aktie op touw zetten.

Peter / degeluidsman.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Ik zou wel eens willen weten wat et scheeld jij ook?
In Utrecht vroegen ze voor rail 2e hands nog meer als de nieuw prijs  :?
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 9)
Hallo John,

Zo man dat heb je weer knap gefixt!  :D

Over het niet vlak zijn van de C-rails ja ik heb daar ook eens over na lopen denken, ik denk zelf dat soms temperatuurverschillen i.c.m. vastleggen van je rails aan de ondergrond enigzins het gevolg kan zijn. Hout werkt en ook je materiaal kan met direct zonlicht aardig warm worden. Hierdoor krijg je wel eens spanningsverschillen. Zeker als je spiralen bouwt, mede omdat je met draadeinden en moeren alles vast zet. Anders zou ik het ook niet weten. Ik heb zelf K-rails en deze is soms ook niet helemaal vlak op lange stukken.

Succes verder.
Groeten Ronald
groeten Ronald
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 10)
Hallo allemaal,

Even weer een korte update.

Op de foto?s misschien niet te zien maar er is toch weer heel wat werk verricht. Railzen geslepen, draden gesoldeerd, railzen gelegd en gefixeerd met polystyreenblokjes, de binnenste klimovaal weer naar een hoger nivo gebouwd, enz. Maar goed hier twee foto?s.





Er is nog heel wat werk te verrichten dus snel nog even wat klussen.

Groetjes en tot de volgende keer, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 10)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 10)
Hallo John,

Dat wordt een hele constructie zo, mooie vorderingen.

Gr Einte
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 10)
Verdraaid mooi gemaakt weer John.

Groeten Daan
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 10)
Hoi John,

Dit is geen update ...dit is kunst  :lol:

Ziet er keurig uit !! ...een dikke negen, ja er moet nog ruimte voor verbetering overblijven  :)
Als de aankleding ook dit niveau heeft, wordt het een dikke tien !!

Succes John en een fijne dag nog.

Hans ;)
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 10)
Hallo John,

Van mij krijg je al een dikke tien hoor geweldig ziet er erg strak uit, dat heb ik al een keer geschreven. :)

Ga zo door, ik blijf de verder ontwikkelingen zeker op de voet volgen.

Groet Wim.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 10)
Hallo John,

Dat wordt een labyrint van sporen, mooi hoor!  :D
Maar goed dat je je ondertafel van sterk hout gemaakt heb om het inmiddels aardige gewicht te kunnen dragen.

Tot de volgende update,

Groeten Ronald
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 10)
Hallo John ,

het is er verdraaid stil, alles ok ?  :?

Groeten steven.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 10)
Citaat van: caponordtraveller op vrijdag 13 november 2009, 07:40:53
Hallo John ,

het is er verdraaid stil, alles ok ?  :?

Geef John even de tijd om alle "indrukken" van Gastendag te verwerken.
Ik weet zeker dat hij alweer iets moois aan het "uitbroeden" is! :mrgreen:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 10)
John heeft vandaag andere plannen  :mrgreen:
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 10)
Ik begreep van John dat hij afgelopen week in Italie gezeten heeft. Maargoed, ook daar kun je plannen uitbroeden :lol: :lol:
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 10)
Citaat van: caponordtraveller op vrijdag 13 november 2009, 07:40:53

het is er verdraaid stil, alles ok ?  :?


Hoi Steven,

Ha, ha, alles in orde hier. Wegens een midweekje Centerparcks, een geslaagde Gastendag en een 3-daagse dienstreis, laat de volgende update iets langer op zich wachten.

Vandaag samen met Huub naar Jim Knopf in Straelen gereden waar ik eindelijk mijn Henschel-Wegeman-trein op kon halen. Dit model bezat een zogenaamde ?rückel-sinus? waardoor deze om de haverklap haperde of zelfs compleet stopte. Decoder en motor zijn nu door Märklin uitgewisseld, kosten ?0,-. Top service dus van Märklin :D :D :D

Daarnaast ook wat railzen gekocht, enkele transformatoren en deze Neuheit 2009(Artnr 36741):



Een leuk lokje met aardige rijeigenschappen tegen een leuke prijs.

Nu heb ik alle rails in huis om de klimovalen verder af te bouwen. Als het een beetje meezit dan wordt er morgen een update geplaatst, nog even geduld hebben dus :wink:

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 10)
Hoi John.

Een prachtig lokje zeg, mooie kleurstelling :)

Succes met de verdere aanleg, heb pas ook een midweekje Ardennen gehad...soms moet je er even uit !!

Hiervan nog een sfeerplaatje :) (Treignes/treinmuseum)



Groet,

Hans ;)
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 10)
Hans,

mooie foto, bedankt voor het plaatsen.

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
Hallo allemaal,

Hier dan de langverwachte :wink: update.

De dubbelsporige buitenste klimovaal heeft zijn hoogste nivo bereikt, hier eerst een foto:



Het laatste stuk multiplex is niet meer bekleed met polystyreen omdat hier in de toekomst ergens het zichtbare gedeelte begint. Daar waar de railzen ingestrooit gaan worden ga ik gebruik maken van kurk.

Het probleem met de ?te lange? draadeinden op dit punt heb ik als volgt opgelost. Het baanvlak eerst opgekrikt en op de onderliggende ringetjes montagekit aangebracht.



Vervolgens de multiplex laten zakken en de gaten verder dichtgekit. Dit ziet er dan zo uit:



Enkele dagen het zaakje opgeklemd laten drogen en de draadeinden afgeslepen met dit als resultaat:



De draadeinden zijn niet meer zichtbaar en het zit allemaal muurvast.

Waar ik jullie nog op wil wijzen is het volgende: voor het afslijpen van de draadeinden heb ik alles afgedekt zodat er geen kans bestond dat er onderdelen beschadigd zouden worden door de vonkenregen. Helaas is dit niet helemaal goed gegaan. Tijdens het zuiver maken voor de fotoshoot kwam ik dit tegen:



Op de één of andere manier is er toch nog slijpstof omlaag gevallen en heeft direct gaatjes gebrand in de polystyreen, uitkijken hiermee dus :!: :!: :!:

Dit was het dan weer voor deze week, nu verder met de binnenste klimovaal.

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
Hoi John,

Complimenten voor je mooie verslag, ik weet zeker dat ik straks als ik op zolder kan gaan bouwen deze manier ook ga toepassen.

Het is een hele stellage geworden zo :D.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
Tja,
Ik heb het weer eens met eigen ogen mogen aanschouwen.....
Het ziet er allemaal PERFECT uit, ook als je met je neus er bovenop staat !
(en nee ik heb nooit bij een circus gewerkt, alhoewel ?)

Wordt tijd dat de baan af komt, dan kan je eindelijk bij mij beginnen  :lol:

grv Huub
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
Heey John,

Erg lekker bezig zeg en je bent super aan e baan bezig echt geweldig om te zien!
Ga zo door erg leuk om te zien.

Groetjes,

Antal
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
zooow John,

het heeft me een paar dagen gekost om je hele draadje door te lezen, maar dan heb ik ook wat moois gelezen :)
Jij bent echt goed bezig zeg, gestructureerd, duidelijke uitleg zodat iedereen het snapt en dan er nog duidelijke foto's en tekeningen bij.

Ik ga je draadje in de gaten houden, want dit is leerzaam :)
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw gebied EF deel 11)
Ziet er weer goed uit John.
En zo zie je maar weer alles afgedekt en toch wat schade, hier kunnen we weer wat van leren.

Groetjes Jac.