Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)

Gestart door Tilly zaterdag 17 januari 2009, 01:49:58

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Nieuwe aanwinst)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Nieuwe aanwinst)
Mooie aanwinst John.

Dat hoort er ook bij af en toe iets nieuws kopen voor op je baan.

Veel plezier ermee.

peter / degeluidsman.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Nieuwe aanwinst)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Nieuwe aanwinst)
dat is een erg mooie aanwinst
heel veel plezier ermee
groet robert
Re:Tilly?s modelbaanproject (Nieuwe aanwinst)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Nieuwe aanwinst)
Ha die John.
Dit zijn altijd wel de mooiste aankopen.
Een model waar je duidelijk al helemaal weg van bent, zelf vind ik dit type ook schitterend, en dan in een bijzonder aparte uitvoering! 8)
Prachtig dat deze locs, net zoals de stoomlocs, van die hele mooie aandrijfstangen hebben. (waarom zouden de eerste diesels hier nooit mee uitgevoerd zijn?)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Nieuwe aanwinst)
Ja hele mooie trein .
Als ik later nog eens met elektriche locs. ga rijden moet ik deze zeker op m'n verlanglijstje zetten. :P
Re:Tilly?s modelbaanproject (Nieuwe aanwinst)
Hoi John,

Prachtige lok heb je "buitgemaakt". Daarom houd ik (ook) zo van de wat oudere E-loks: Aandrijving is zichtbaar. Die bruine kleur is ook mooi.

Verder vordert je baan gestaag. Veel plezier en succes met bouwen.

Groetjes

Harry
Re:Tilly?s modelbaanproject (Nieuwe aanwinst)
Wiki Auteur
Lid sinds: 2007

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Nieuwe aanwinst)
John, proficiat met deze zeer mooie aanwinst, pracht model.

Fred Vonk
Re:Tilly?s modelbaanproject (Nieuwe aanwinst)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Nieuwe aanwinst)
Hallo John,

Ik hou helemaal niet van el locs, maar bij deze voorbeelden zou ik die ook wel willen hebben.
Heel mooi die loc  :D

Heel mischien als ik geld over heb wil ik wel een krokodil kopen,
dat vond ik al 35 jaar geleden een heel mooie loc.

Gr Einte
Re:Tilly?s modelbaanproject (Nieuwe aanwinst)
Woow, gave aankoop John...echt prachtig  8)

Groeten,

Hans.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Nieuwe aanwinst)
Hallo John,


Dat is een hele mooie aankoop

ik zou zeggen heel veel rijplezier ermee in ieder geval


mvg
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 6)
Goedemiddag,

Wat weinig tijd maar hier dan toch een kleine update:

Kon het kriebelen niet meer weerstaan :lol: en heb van de week dan toch maar een plaat gehaald en dus het volle pond moeten betalen :(
Zojuist de laatse hand gelegd aan de voorlopig laatste wending, hier de foto:



De volgend stap is aanleggen van kabelgootjes om de bekabeling van de wendingen netjes weg te werken. Zodra dit gerealiseerd is krijgen jullie weer een seintje :wink:

Groetjes, John

Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 6)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 6)
 :shock: :shock: :shock: :shock:
je bent echt lekker bezig hoor !!!
complimenten echt heel mooi en zeer strak
je bent gewoon stiekem een prof  :lol:
groet robert
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 6)
Ziet er weer keurig uit John...succes met de verdere bouw !!

Groeten,

Hans  :)
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 6)

ja , echt heel mooi gedaan.
blijf het volgen. :wink:
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 6)
Ik wist het wel  :lol:, het zou niet lang duren. Nadat je de oproep voor een aanbieding op het net hebt gezet hebben alle DHZ zaken bij jou in de buurt deze natuurlijk opgeschort. Die weten ook wel dat jet het niet zo lang volhoud zonder iets te doen...

Ziet er weer strak uit man. Kun je ons alvast iets vertellen over hoe je de bekabeling gaat wegwerken. Ik neem aan dat je twee goten verticaal aan beide "lange" zijden van de spiraal aanbrengt? Eén voor bezetmelders en één voor rijstroom? En dan?
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 6)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 6)
Dat ziet er weer erg strak uit John. 8)
Dat schroefdraad werkt wel perfect.
Ik kan alleen niet goed zien hoe het baanverloop van deze spiraal en wordt.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 6)
goeie avond john
je hebt het heel mooi gedaan zo
met die klimspiraal veel succes met de rest!! :D
ik blijf het zeker volgen
mvg frank
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 6)
Ziet er weer prachtig uit. 8)

Gr.
René
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 6)
Ziet er weer netjes uit John..

:D
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 6)
Erg netjes gemaakt.

Groet Jac.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 6)
Goedeavond allemaal,

Opnieuw bedankt voor al jullie reacties. Kritiek leveren mag trouwens ook :mrgreen:

Citaat van: ArjanM op zaterdag 12 september 2009, 18:07:14

Kun je ons alvast iets vertellen over hoe je de bekabeling gaat wegwerken. Ik neem aan dat je twee goten verticaal aan beide "lange" zijden van de spiraal aanbrengt? Eén voor bezetmelders en één voor rijstroom? En dan?


Hè Arjan, nu heb je het hele verrassingselement weggehaald :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Zo gaan we het inderdaad maken. Als alles volgens planning verloopt dan volgt er deze week een update met foto?s.

Citaat van: Kappa op zaterdag 12 september 2009, 18:40:36

Dat schroefdraad werkt wel perfect.


Ad,

De bouw met draadeinden werkt inderdaad magnefiek en het is ook ongelooflijk stabiel. Ik kan het iedereen aanraden.

Citaat van: Kappa op zaterdag 12 september 2009, 18:40:36

Ik kan alleen niet goed zien hoe het baanverloop van deze spiraal en wordt.


Het lijkt moeilijker dan het is. In post 47 zie je het baanplan van de onderste 3 nivo's. De binnenste 2 sporen vormen de klimovaal van nivo 1 naar het zichtbare gedeelte en eromheen liggen 2 keerlussen, die van nivo 2 en 3.

Groetjes, John

Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
Goedeavond allemaal,

Hier dan de beloofde update betreffende de bekabeling.

Op de plaats waar kabelgoten komen heb ik eerst houten latjes gelijmd die dienen ter ondersteuning. Hier een foto:



Deze latjes zijn bewust enkele centimeters van de draadeinden geplaatst. Als straks tijdens het testrijden blijkt dat er nog iets afgesteld moet worden, dan zijn in ieder geval de moeren nog bereikbaar. Ik heb ze ook langer gehouden voor het geval er straks misschien nog een wending bovenop gemaakt wordt.

Vervolgens zijn op de latjes de kabelgoten geplakt met dubbelzijdige plakband. Deze was vanaf de fabriek al op de goten aangebracht en leek mij van een dusdanige goede kwaliteit dat schroeven niet nodig was. Door de kabelgoot en houten latjes zijn vervolgens gaten geboord voor de kabels.



Daarna de kabels erdoor getrokken en vervolgens gefixeerd met een tyripe. Duidelijk is te zien is de scheiding tussen terugmelding(groen) en de voeding(rood en bruin).



Met de tyripe wordt voorkomen dat de kabels onder de sporen gaan afhangen en ?gegrepen? kunnen worden door een pantograaf. Hier een foto waarop precies te zien is wat ik bedoel:



Misschien moet ik deze kabels ook nog eens extra met een sterke plakband vastplakken om elk risico te voorkomen.

Na het plaatsen van de afdekstrips ziet het er dan zo uit:



Netjes toch of niet soms?

Hiermee komt een voorlopig einde aan dit bouwwerk. We gaan ons nu storten op gebied E-F maar daarover later meer.

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
Zéér netjes gedaan :D
Je hebt je spiraal zeer mooi afgewerkt, vooral de randen rondom de spiraal zijn slim gevonden, niet opvallend en toch efficient!
Je treintjes kunnen nu wel wat hoogte overwinnen :D

Succes met het volgende project!

Groeten Peter
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
prachtige spiraal   :shock:
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
hallo is het niet verstandig om nu test te rijden
voor dat je aan de rest begint?
voor de rest ziet het er goed uit
mvg frank
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
Hallo John,

Ziet er weer mooi uit, maar je vergeet iets  :?
Die plakband kan nu wel goed blijven zitten, maar uit ervaring op mijn werk, gaat het toch weer los zitten.
En er zaten al gaatjes in voor schroeven zag ik, ik zou er toch wel 2 of 3 schroefjes in draaien, nu kun je er nog makkelijk bij.

Gr Einte
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
Ziet er bijzonder strak uit, enneh, Gefeliciteerd he! 8)

Gr, Willem
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
Hallo John,

Prachtig hoe jij dit allemaal doet. Gewoon zeer professioneel, hoor!! :D :D
Vraagje: op foto 4 zie ik rechts nog onbedekte draadeinden. Daar zet je toch nog zulke plastic buisjes op, of niet?? De kabels heb je netjes weggewerkt. Wat betreft het plakband: wel iets nemen, wat echt goed plakt.
Textieltape of zoiets.

Groetjes en succes verder,

Harry
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
gewoon een plastic plaatje onder die draadjes schroeven is mss beter.Kost niets en zal zeker niet loslaten.Zo'n plaatje van walters ofzo van 0.5 of 1 mm dik.Na zo'n mooi resultaat ga je dat toch niet ontsieren door simpele tape (die toch loslaat na een tijd).
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
Citaat van: Einte op dinsdag 15 september 2009, 18:44:16
Hallo John,

Ziet er weer mooi uit, maar je vergeet iets  :?
Die plakband kan nu wel goed blijven zitten, maar uit ervaring op mijn werk, gaat het toch weer los zitten.
En er zaten al gaatjes in voor schroeven zag ik, ik zou er toch wel 2 of 3 schroefjes in draaien, nu kun je er nog makkelijk bij.

Gr Einte

Dag John,

Einte was me voor, schroef de gootjes wel vast want vroeg of laat komen ze los.

Nu kan je er nog makelijk bij, als de goten vol zitten wordt het lastiger.

peter / degeluidsman.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
Wat een proffesionelisme (geen idee of dat nederlands is) straalt er van jou bouwwerken uit. Ga zo door. We kunnen nog veel van je leren!

Roy
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
Hoi John,

Super strak en netjes, daar ben ik ook van!

Succes verder, blijf 't volgen.

Groet,
PJ
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
Het ziet er inderdaad weer erg fraai af. Maar wat nu als je de moeren moet gaan bijstellen op één niveau en de andere niveaus hetzelfde blijven, heb je dan niet een probleem met die latjes, die volgens mij aan de spiraalwendingen vastzitten?

Mvg,
Martin
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
Ik verwacht dat die latjes wel een beetje meegeven, als je 1 winding iets bij wilt stellen.

Roy
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
Heel erg mooi gemaakt en vooral erg netjes.

Groet Jac.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
Dat heb je weer mooi gemaakt, die kabelgootje zou ik wel vast zetten met 2 of 3 kleine schroefjes want die tape van de fabriekanten gaat zeker een keer los raken.

Je spiraal wordt met de update mooier, ik ben er jaloers op dat die van mij niet zo mooi is geworden.

Succes met je volgende projecten.

Groeten Piwie.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
John,

heel mooi! Maar ik ben nou wel benieuwd waar al die bossen draden gaan eindigen. Ik ben er zelf nog niet uit of het beter is decoders en bezetmelders centraal, aan de rand (zoals jij bij je schaduwstation) of zo dicht mogelijk bij de bron te plaatsen.
Tot nu toe heb je getoond alles meer dan doordacht te hebben dus ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe jij dit gaat oplossen?

Nog een vraagje n.a.v. je opmerking over de pantografen. Als die omhoog staan ga je waarschijnlijk met bovenleiding rijden? Leg je die dan ook aan in de verdekte delen zoals deze spiraal?
Re:Tilly’s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
Citaat van: ArjanM op dinsdag 15 september 2009, 20:22:47
John,

heel mooi! Maar ik ben nou wel benieuwd waar al die bossen draden gaan eindigen. Ik ben er zelf nog niet uit of het beter is decoders en bezetmelders centraal, aan de rand (zoals jij bij je schaduwstation) of zo dicht mogelijk bij de bron te plaatsen.
Tot nu toe heb je getoond alles meer dan doordacht te hebben dus ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe jij dit gaat oplossen?

Nog een vraagje n.a.v. je opmerking over de pantografen. Als die omhoog staan ga je waarschijnlijk met bovenleiding rijden? Leg je die dan ook aan in de verdekte delen zoals deze spiraal?
Heeft digitaal toch geen zin meer dacht ik zo?
Bovenleiding is hier enkel decoratief dus zonder nut in de spiraal.
:?
Re:Tilly’s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
Citaat van: phil op dinsdag 15 september 2009, 20:50:01
Heeft digitaal toch geen zin meer dacht ik zo?
Bovenleiding is hier enkel decoratief dus zonder nut in de spiraal.
Nee, maar zou wel te maken kunnen hebben met de totale hoogte van de rails plus lok plus pantograaf (geheel uitgeveerd) in de spiraal.

Mvg,
Peter
Re:Tilly’s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
ja dat ik dat over het hoofd heb gezien  :oops:
Het vrije ruimteprofiel moet voorzien zijn op deze pantografen.

Filip
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
Hallo Johnm

geweldig man wat een mooi stukje werk laat je weer zien met een goeie tip ook nog met de kleine kabelgootjes.

Zal dat tegen de tijd ook menemen in mijn modelbaan.
Maar ben nog even met de klei bezig.

veel succes met je spiralen en met de volgende fase.

Groet Kleiman. :)
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
Hallo allemaal,

gelukkig zijn er weer veel reacties losgemaakt :wink: en Willem

Citaat van: WillemV op dinsdag 15 september 2009, 19:12:56

Ziet er bijzonder strak uit, enneh, Gefeliciteerd he! 8)


Bezoek is het huis uit dus we hebben even de tijd om te reageren :wink:

Citaat van: br 216 op dinsdag 15 september 2009, 18:43:32
hallo is het niet verstandig om nu test te rijden
voor dat je aan de rest begint?
voor de rest ziet het er goed uit
mvg frank

Frank,

Ik wil eerst de spiraal aan de andere zijde maken en pas dan testen. Alles is nu afgedekt, de PC is niet geïnstalleerd en het materieel is ingepakt. Kost allemaal veel tijd om dit bij iedere stap opnieuw uit te voeren. Trouwens alles is nu getest met losse wagens en een multimeter.

Citaat van: Einte op dinsdag 15 september 2009, 18:44:16

Ziet er weer mooi uit, maar je vergeet iets  :?
Die plakband kan nu wel goed blijven zitten, maar uit ervaring op mijn werk, gaat het toch weer los zitten.
En er zaten al gaatjes in voor schroeven zag ik, ik zou er toch wel 2 of 3 schroefjes in draaien, nu kun je er nog makkelijk bij.


Einte,

Het is misschien inderdaad verstandig om deze maar gelijk te schroeven, het kost alleen wat tijd en je neemt geen risico. Bedankt voor de opmerking.

Citaat van: bellejt op dinsdag 15 september 2009, 19:17:01

gewoon een plastic plaatje onder die draadjes schroeven is mss beter.Kost niets en zal zeker niet loslaten.Zo'n plaatje van walters ofzo van 0.5 of 1 mm dik.Na zo'n mooi resultaat ga je dat toch niet ontsieren door simpele tape (die toch loslaat na een tijd).

Bellejt,

Hoe bedoel je precies? Heb je een foto?

Citaat van: Hookies op dinsdag 15 september 2009, 19:59:24

Maar wat nu als je de moeren moet gaan bijstellen op één niveau en de andere niveaus hetzelfde blijven, heb je dan niet een probleem met die latjes, die volgens mij aan de spiraalwendingen vastzitten?

Mvg,
Martin

Martin,

Hier heb je wel een punt maar ik verwacht niet dat er nog afgesteld moet worden en als dat al zo is dan gaat het hoogstens om 1 ? 2mm.

Citaat van: ArjanM op dinsdag 15 september 2009, 20:22:47

Maar ik ben nou wel benieuwd waar al die bossen draden gaan eindigen. Ik ben er zelf nog niet uit of het beter is decoders en bezetmelders centraal, aan de rand (zoals jij bij je schaduwstation) of zo dicht mogelijk bij de bron te plaatsen.
Tot nu toe heb je getoond alles meer dan doordacht te hebben dus ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe jij dit gaat oplossen?


Arjan,

heb ervoor gekozen om de decoders niet central te plaatsen omdat het anders bij zo?n baan gigantisch veel kabels kost. Door ze in serie langs de baan te plaatsen zijn ze bovendieng goed bereikbaar en is een storing makkelijker te traceren.

Citaat van: ArjanM op dinsdag 15 september 2009, 20:22:47

Nog een vraagje n.a.v. je opmerking over de pantografen. Als die omhoog staan ga je waarschijnlijk met bovenleiding rijden? Leg je die dan ook aan in de verdekte delen zoals deze spiraal?


In alle verdekte sporen ga ik rijden met de pantograaf omhoog zonder bovenleiding en net zoals Phil al schrijft:

Citaat van: phil op dinsdag 15 september 2009, 20:50:01

Heeft digitaal toch geen zin meer dacht ik zo?
Bovenleiding is hier enkel decoratief dus zonder nut in de spiraal.


Nog even snel een foto gemaakt zodat jullie zien dat er genoeg ruimte is.



Het had wel iets minder gemogen maar zo is er geen enkel risico, nog een voordeel van grote boogstralen en extra rechte railzen: meer ruimte en toch een steigingspercentage van maximaal 3%.

Nogmaals allemaal bedankt voor jullie reacties en ik hoop niet dat ik iemand vergeten ben.

Langs deze weg wil ik ook nog Willie(Wakkie) bedanken voor het plaatsen van de al meer dan 150 foto?s op de server.

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
Hallo John,

Nou ik zal dan ook nog als mosterd na de maaltijd nog wat zeggen  :lol:
Het is weer genot om naar te kijken en zo mooooooiiiiii afgewerkt. Ik zou er haast een lange autorit voor over hebben om het eens allemaal live te aanschouwen  :D

Nou ik ben zelf nog steeds aan het stoeien over mijn servo's voor de K-rails, ik krijg op één of andere manier in mijn IB de CV waarde niet ingesteld, ondanks ik in de programmeerstatus zit. Donderdagavond op de club worden ze ingeleerd met de Ecos via een clublid.

Succes verder en ik kijk uit naar je bouwwerkzaamheden van E en F.

Ronald
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
Dag John.
Nog even een verlate reactie van mij op de bouw van je prachtige railspiraal! 8)
Vooral de foto met de statige Baureihe 152 (3366?) laat duidelijk zien hoe ruim je spiraal gebouwd is.
Tape/plakband weet je nu wel, gewoon niet gebruiken, ik heb een Märklin band die eind vijftiger jaren met een soort tape aan elkaar is geplakt en nu nog, na zoveel jaar! :shock:, los begint te gaan, deze nu met flexibele lijm opnieuw geplakt.

Succes met de verdere bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
Hallo allemaal,

Naar aanleiding van jullie reacties zijn de kabelgoten vastgezet met schroefjes. Daarna is het geheel afgedekt met folie om alles te beschermen tegen stof. Hier het trieste aanzicht:



Voordat we weer werkzaamheden gaan uitvoeren aan dit gedeelte zijn we weer enkele maanden verder. Op deze manier blijft alles hopelijk "als nieuw" :D

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
Ik heb er niet zoveel verstand van maar zover ik heb gekeken heb je een schitterende baan ga echt zo door.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
Wist niet dat er zulke grote boterham-zakjes waren  :lol:

Dit is de ware perfectionist, goede oplossing...maar vroeg of laat krijg je toch ooit stof e.d op je baan hoor John.
Als ik een tijd niet rij, heb ik ook wel eens een stotterend lokje.

Ga na een tijd maar eens met een wit stukje piepschuim over je rails, dan zie je meteen twee zwarte streepjes.
Misschien is piepschuim wel een goed idee om de rails te reinigen..iemand ervaring ??

Succes !!

Groeten,

Hans.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
Het ziet er vakkundig uit hoor! Ga zo door. Ben benieuwd naar de rest van het bouwverloop.

Roy
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
John,

Met dat afdek folie was mijn eerste gedachte de Amsterdam Arena :D

Maar wel een goed idee om je spullen zo netjes te houden.

Groet,

peter / degeluidsman.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
Met verbazing blijf ik dit draadje volgen, wat een strakke opzet! Ben benieuwd naar deel E-F ;-)! Succes!
Paul
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 7)
John,


een praktisch vraagje : " de spiralen worden die met een lat op je decoupeerzaag uitgezaagd, vanuit het center van je straal ? "

Waarom vraag ik dit ? : het is niet gemakkelijk altijd even mooi en strak deze uit te zagen. Heb vroeger meerdere spiralen gemaakt en wilde eens uw idee hierover weten.