Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)

Gestart door Tilly zaterdag 17 januari 2009, 01:49:58

0 leden en 6 gasten bekijken dit board.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Leren remmen in Koploper)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Leren remmen in Koploper)
John,

Goed om te lezen dat je steeds minder problemen ondervind met je baan.

Met de wissels gaat het nu dus goed, ik denk dat ik de mijne dan ook onder handen ga nemen, het kan in iedergeval geen kwaad om de eindschakelaar eruit te solderen en door te verbinden.

Peter / degeluidsman
Re:Tilly?s modelbaanproject (Leren remmen in Koploper)
hallo John,
Ik reageer niet vaak maar volg je avonturen wel op de voet, want ook voor ouwe marklinisten is dit een groot feest!
Wat betreft het ijken van locs zou ik je dringend aan willen raden om een loc altijd eerst een half uurtje warm te draaien en daarna te smeren. Dan nog even rondjes rijden en pas daarna gaan ijken of af gaan regelen.  Je bespaart jezelf daar een hoop gedoe mee, met name omdat locs die lang in de doos hebben gezeten echt weer "los" moeten komen. ook met fabrieksnieuwe loc's is dit beter, wat marklin ook beweert. Ik gebruik hiervoor een apart ovaaltje dat ook dient voor onderhoudswerk, foutzoeken enz.
Vriendelijke groet en veel plezier,
Eef
Re:Tilly?s modelbaanproject (Leren remmen in Koploper)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Leren remmen in Koploper)
John,

Ik heb je raad opgevolgd, de eerste 8 wissels zijn omgebouwd.
Ik heb de schakelaars eruit gesoldeerd en er een brugje van gemaakt.

Hoe ze werken weet ik nog niet ( Ecos hoop ik voor het weekend binnen te hebben ) maar dat zal wel goed gaan.

Morgen weer een paar onderhanden nemen.

Peter / degeluidsman
Re:Tilly?s modelbaanproject (Leren remmen in Koploper)
Ik heb nu een aantal uur rijden met de omgebouwde wissels achter de rug en het gaat probleemloos.
Geen enkele storing meer gehad.  8)

Groeten

Ron

Re:Tilly?s modelbaanproject (Leren remmen in Koploper)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Leren remmen in Koploper)
Citaat van: Ron21 op donderdag 18 juni 2009, 21:00:12
Ik heb nu een aantal uur rijden met de omgebouwde wissels achter de rug en het gaat probleemloos.
Geen enkele storing meer gehad.  8)

Groeten

Ron



Dat zijn goede berichten Ron.

Had je daarvoor wel problemen met je wissels?

Peter / degeluidsman
Re:Tilly?s modelbaanproject (Leren remmen in Koploper)
Ron,

dat is goed om te horen, bij mij ook nog steeds geen problemen.

Peter,

Ik hoop dat het bij jouw ook goed uitpakt.

Betreffende de betrouwbaarheid van de wisselaandrijvingen had ik voor mijzelf als norm gesteld dat een weigering van 1 op de 100 schakelingen niet goed genoeg is. 1 weigering per 1000 zie ik als acceptabel. Tot nu toe gaat het goed maar wat zegt de toekomst? Naast de betrouwbaarheid van de aandrijving is de rest van de wissel natuurlijk ook belangrijk. Het mechanische deel van de wissel heb ik voor de inbouw van de aandrijving getest. Door met een kleine schroevendraaier het kleine hendeltje aan de onderzijde van de wissel op en neer te bewegen, voel je of alles in orde is. Hier een foto, niet helemaal scherp maar wat wil je met een cameratje van ?100,- :lol:



Zonder al te veel kracht te zetten moet de wissel zonder problemen omslaan. Bij mij was dit geen enkel probleem omdat het allemaal nieuwe zijn, ik gebruik trouwens alleen maar slanke wissels.

Daarnaast is en blijft!!! het natuurlijk belangrijk dat van bovenuit geen vuil dit mechanisme kan gaan blokkeren, met name dit deel:



Het blijft dus zaak de railzen zo stofvrij mogelijk te houden en regelmatig met een stofzuiger, of zuigwagen dit zuiver te houden. Met andere woorden: het is dus niet alleen de aandrijving maar het totaalplaatje wat de betrouwbaarheid bepaald.

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Leren remmen in Koploper)
Citaat van: degeluidsman op donderdag 18 juni 2009, 21:23:11
Citaat van: Ron21 op donderdag 18 juni 2009, 21:00:12
Ik heb nu een aantal uur rijden met de omgebouwde wissels achter de rug en het gaat probleemloos.
Geen enkele storing meer gehad.  8)

Groeten

Ron





Dat zijn goede berichten Ron.

Had je daarvoor wel problemen met je wissels?

Peter / degeluidsman


Peter,

Ik had 2 weigerde aandrijvingen in het schaduwstation. 1 zat in het deel van het uitrijden wat geen invloed had op de treinenloop (wisseltong werd toch wel open gereden) maar die ander zat in de wisselstraat waar de treinen binnen komen.

In rij ook met koploper en kreeg na 2 weken probleemloos te hebben getest ineens treinen die op wel heel rare plekken op de baan verschenen terwijl ze in het schaduwstation hoorde te staan.

De wissel wilde nog maar 1 kant op. Mijn dealer wilde ze uiteraard wel omruilen maar wat dan ?
Dan begint het dadelijk weer. Dus alle wissels die in het schaduwstation liggen zijn nu aangepast.
Servo's zijn voor mij geen optie omdat dit wat problemen gaat opleveren met de hoogtes van de verschillende niveau's. Wissel aandrijvingen bereikbaar maken vanaf onderzijde ging ook niet meer omdat er onder de gehele wisselstraat een dikke balk loopt van het frame  :?

Het is misschien wel tijd geworden om een eigen draadje met de bouw en bevindingen te starten  :roll:

Groeten

Ron
Re:Tilly?s modelbaanproject (Leren remmen in Koploper)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Leren remmen in Koploper)
Ja Ron, daar wordt je niet blij van als de wissels het steeds niet doen zeker als er lastig of niet bij te komen is.

Dat probleem heb ik ook, als ik een nieuwe baan ga maken maak ik openingen onder iedere wissel.

Gisteren heb ik 8 wissels omgebouwd, straks ga ik er weer een paar doen.

Ik verwijder de microswitchs van de print en soldeer er een brugje overheen.
Helaas heb ik nog geen ervaring met deze wissels, maar dat gaat de komende weken wel veranderen.

Peter / degeluidsman
Re:Tilly?s modelbaanproject (Leren remmen in Koploper)
Citaat van: Marklineef op donderdag 18 juni 2009, 19:08:08
hallo John,
Ik reageer niet vaak maar volg je avonturen wel op de voet, want ook voor ouwe marklinisten is dit een groot feest!
Wat betreft het ijken van locs zou ik je dringend aan willen raden om een loc altijd eerst een half uurtje warm te draaien en daarna te smeren. Dan nog even rondjes rijden en pas daarna gaan ijken of af gaan regelen.  Je bespaart jezelf daar een hoop gedoe mee, met name omdat locs die lang in de doos hebben gezeten echt weer "los" moeten komen. ook met fabrieksnieuwe loc's is dit beter, wat marklin ook beweert. Ik gebruik hiervoor een apart ovaaltje dat ook dient voor onderhoudswerk, foutzoeken enz.
Vriendelijke groet en veel plezier,
Eef


Eef,

je hebt helemaal gelijk. Enkele loks opnieuw geijkt en er zaten verschillen tussen de snelheden van enkele weken terug en nu van meer dan 20km/u :? In de toekomst dit advies maar eens goed opvolgen.

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Tweede filmpje)
Hallo allemaal,

de bouw en testfase van nivo 1 nadert zijn einde. Binnenkort gaan de voorbereidingen starten voor nivo 2 en om te voorkomen dat het rijdend materieel beschadigd wordt gaat alles weer terug in de doos. Voordat het zover is heb ik voor de liefhebbers nog even een filmpje gemaakt. De kwaliteit is opnieuw niet denderend maar ik hoop dat jullie het leuk vinden.



Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Hoi John,

Een aantrekkelijke video. Ik kan hier wel uren naar kijken. Aankomende en vertrekkende treinen kijken, is boeiend. Veel succes met het vervolg.

Groeten, Paul
Re:Tilly’s modelbaanproject (tweede filmpje)
Je weet John,

Van dit soort banen houd ik nu van, daar waar de treinen zijn ruimte hebben. :wink:

Mvg,
Peter
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Hallo John,

Mooi filmpje bedankt voor het mee genieten laat je het materiaal wel even afkoelen voor het terug in de doos gaat.
En niet te lang op geborgen houden want laat ons niet zo lang wachten.
Met de tweede niveau plaatsen let je er wel op dat je de TL buizen niet raakt.

Ja sorry voor de bezorgheid maar weet wat voor troep het geeft maar in iedergeval veel succes met de verdere ontwikkelingen.

Groet Wim
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Heel fraai zo'n schuifregistermetheelerglangemodeltreinen.

Compliment en nu snel hout halen voor de volgende verdieping. Wij blijven dit volgen.  :P :P

Gr, Ben.
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
John,

Leuke video van allen in en uitgaande treinen.

Blijf het met veel plezier volgen.

Peter / degeluidsman
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Bedankt John, en fijn voor je dat je nu aan nivo 2 kunt gaan beginnen. Verstandig dat de treinen voorlopig in de doos verdwijnen, kan er niets mee geburen. Ik neem aan dat het filmpje met de treinen voorlopig het laatste is wat wij van de treinen zullen zien?
Veel succes met de verdere bouw in ieder geval :wink: :)

Mathijs
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Meen op het filmpje 2 treinen op hetzelfde spoor te zien rijden.
De een komt net binnen en stopt op tijd de ander vertrekt vanaf hetzelfde spoor?
Kun je dit ook instellen in Koploper?
Zo ja hoe weet de achterste lok dan hoelang de trein op datzelfde spoor is?


Of heb ik het verkeerd gezien?
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Wiki Auteur
Lid sinds: 2007

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Hallo John,

Ziet er zeer goed uit, mooi filmpje. Alles loopt zo ver als ik het nu zie gesmeerd. Goed werk geleverd de laatste paar weken sinds ik bij je geweest ben. Veel suc6 met de bouw van het tweede schaduwstation.

Fred
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
John,

heb genoten van filmpje 2 , geweldig om te zien hoe dat allemaal volaut. z'n gangetje gaat.

OK , het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar het resultaat mag er wezen en telt 8)

I.i.g. kan ik nu rustig aan m'n schaduwstation gaan beginnen, daar ik hier nu kan lezen hoe het goed en vakkundig te doen :P

Mvg Gert
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Citaat van: Wim N op donderdag 25 juni 2009, 14:51:16
Hallo John,

Met de tweede niveau plaatsen let je er wel op dat je de TL buizen niet raakt.

Groet Wim

Wim,

bedankt voor je bezorgdheid :wink: Boven de TL's komt echter pas het derde nivo en dit komt te liggen op de hardhouten latten die al op de muur bevestigd zijn. Er bevindt zich dus zo'n 5cm tussen de TL's het derde nivo, volgens de beschrijving van de verlichting zou dit geen probleem moeten zijn.

Citaat van: spoorman op donderdag 25 juni 2009, 15:05:41
Heel fraai zo'n schuifregistermetheelerglangemodeltreinen.

Gr, Ben.

Die is goed :lol: :lol: :lol:

Citaat van: Rieske op donderdag 25 juni 2009, 19:20:47
Meen op het filmpje 2 treinen op hetzelfde spoor te zien rijden.
De een komt net binnen en stopt op tijd de ander vertrekt vanaf hetzelfde spoor?
Kun je dit ook instellen in Koploper?
Zo ja hoe weet de achterste lok dan hoelang de trein op datzelfde spoor is?

Of heb ik het verkeerd gezien?

Rieske,

ieder opstelspoor is onderverdeeld in 3 blokken. Er kunnen dus 3 treinen achter elkaar opgesteld worden. Als de eerste trein wegrijdt dan schuift de volgende automatisch een blok naar voren waardoor je zo'n schuifregistermetheelerglangemodeltreinensysteem krijgt :mrgreen: Dit is in Koploper vrij eenvoudig te realiseren.

Nivo 2 komt te liggen in het midden van de kamer. Hier nogmaals de overzichtstekening uit post 21 die dit verduidelijkt:



Het gaat dus om gebied G/H. Ook onder dit nivo worden kasten gerealiseerd ala nivo 1. Dit is ontzettend veel werk en in combinatie met de vakantieperiode zal dit wel enkele maanden gaan duren. De planning is echter om nivo 2 met de kerst klaar te hebben dus jullie zullen nu ietwat meer geduld moeten hebben.

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Had Paul daar geen andere benaming voor kunnen vinden of in ieder geval 'n afkorting: schuifregistermetheelerglangemodeltreinensysteem
leuk voor scrabble, ach dat kan niet zo lang is het bord niet.

Maar bedankt voor je uitleg, zeer gaaf filmpje, ga eerdaags ook met koploper aan de gang.
Nog veel te leren dat weet ik wel.
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Citaat van: Rieske op donderdag 25 juni 2009, 21:34:23
Had Paul daar geen andere benaming voor kunnen vinden of in ieder geval 'n afkorting: schuifregistermetheelerglangemodeltreinensysteem
leuk voor scrabble, ach dat kan niet zo lang is het bord niet.

Maar bedankt voor je uitleg, zeer gaaf filmpje, ga eerdaags ook met koploper aan de gang.
Nog veel te leren dat weet ik wel.

Ries,

Veel succes met koploper, erg leuk om mee te stoeien.

Peter / degeluidsman
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Hallo John,

Dit is erg mooi geworden, ik heb het bij jouw mogen bewonderen in het beginstadium toen ik de 2 stomers bij je hebt gekocht.
Ik wens je veel succes met de verdere bouw, ik schrijf niet veel maar volg het wel.

Groet Herman.
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Märklinliefhebber jr.
gast

Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Wow dat is echt een mega grote baan, hoop gauw meer van uw baan te zien

MVG, Wesley
Re:Tilly’s modelbaanproject (tweede filmpje)
Hallo John,

Hoe is het met de wissels gesteld, werken ze nog steeds zoals ze moeten werken ?.

Mvg,
Peter
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
hoi john.
wat een mooi filmpje en het gaat steeds beter met je baan.
super draadje om te volgen, (ook nu vanaf de camping)(zit te zweten in de voortent)  :lol: :lol:

mvg ron
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Citaat van: ron101 op vrijdag 26 juni 2009, 15:27:29
hoi john.
wat een mooi filmpje en het gaat steeds beter met je baan.
super draadje om te volgen, (ook nu vanaf de camping)(zit te zweten in de voortent)  :lol: :lol:

mvg ron

Wat een vervelende lokatie om op het forum te zitten Ron :D :D
Je kunt toch ook voor de tent gaan zitten. :? :?

Peter / degeluidsman
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Citaat van: Freak op vrijdag 26 juni 2009, 00:51:47
Hallo John,

Hoe is het met de wissels gesteld, werken ze nog steeds zoals ze moeten werken ?.

Mvg,
Peter

Peter,

nog steeds geen enkele weigering :D :D :D

Ron,

zweten met een dikke pot bier voor je zeker :lol: :lol: :lol: het is je gegund.

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
potje bier  :P

waar denk je dat het zweet vandaan komt  :lol: :lol:
mvg ron
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Hoi John, Wat een schitterende treinen, helemaal mijn periode, jammer dat ze weer in de dozen moeten.  Ik heb nog even een vraag over de wisselaandrijvingen, ook ik heb daar een aantal storingen in gehad. Als je de aandrijvingen overbrugt, heb je dan nog wel terugmelding?? M.a.w. weet koploper in welke stand de wissels staan, ook na overbrugging en verwijdering van de microschakelaars?
Ik denk er ook over, om de aandrijvingen masaal te gaan overbruggen, maar wil dit dan nog even weten,  vr gr Arie :?:
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Citaat van: dolphin op zondag 28 juni 2009, 22:13:48
Hoi John, Wat een schitterende treinen, helemaal mijn periode, jammer dat ze weer in de dozen moeten.  Ik heb nog even een vraag over de wisselaandrijvingen, ook ik heb daar een aantal storingen in gehad. Als je de aandrijvingen overbrugt, heb je dan nog wel terugmelding?? M.a.w. weet koploper in welke stand de wissels staan, ook na overbrugging en verwijdering van de microschakelaars?
Ik denk er ook over, om de aandrijvingen masaal te gaan overbruggen, maar wil dit dan nog even weten,  vr gr Arie :?:

Koploper krijgt geen info terug van de wisselaandrijving.
Ik heb net ook al mijn wissels omgebouwd de switch eruit gehaald ( dit scheelt weer een klein stukje trekkracht ) en dan een brugje er overheen solderen.

ik schakel mijn wissels nu op 75ms. en dat werkt zeer goed.

Peter / degeluidsman.
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Ja, volgens mij stuurt koploper de wissels aan en gaat er vervolgens van uit dat ze dan ook in de de gewenste stand gezet worden
Als ik het goed begrijp, kan de functie spooktreindetectie uitkomst bieden, als er een trein in een niet verwacht baanvak opduikt t.g.v. een niet werkende wissel.

je zou wel de eindschakelaars helemaal van de wisselspoelen los kunnen koppelen en dan gebruiken voor terugmelding, maar of je daar wat aan hebt en of het zo'n goed idee is  :?
En de contacten moeten dan niet al ingebrand/defect zijn natuurlijk.
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Huub en Peter bedankt :lol:, ik geloof dat jullie gelijk hebben, als je storing in een wissel hebt kun je in het scherm van Koploper gewoon de wissels bedienen ( visueel). Deze blijven dan inderdaad op de aangestuurde kant staan, ondanks dat je storende wissel niet meeschakeld, ik zal eens proberen hoe dit eruit ziet in het CS1, die werkt misschien wel met terugmeldng :shock:, vr gr Arie Alderliesten
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Arie,

Ik denk dat je wat zaken door elkaar haalt. Een terugmelding kun je hoogstens krijgen als je een voorziening daarvoor hebt in je wissels. Heeft niets met Koploper of CS1 te maken.

Gr, Ben.
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Ben, Ik dacht dat de eindschakelaars misschien als terugmelding fungeren, maar als ik jouw zo begrijp is dit helemaal niet zo :oops:, vrgr Arie
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
dat ziet er mooi uit
complimenten
ik blijf je volgen

groet Daniel
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Jongens,

zoals Ben al meldde en voor zover ik weet heeft de eindafschakeling totaal niets te maken met een wisselterugmelding. Wil je een echte terugmelding dan zal je deze moeten maken zoals hier omschreven op de site van Littfinsky. Volgens mij kun je mbv deze methode de stand van de wissel terugmelden alleen zie ik hier niet zoveel voordelen van. De wissel zal er in ieder geval niet beter door gaan werken :? Ok, koploper zal het blok (denk ik) niet vrijgeven maar daar heb je het dan ook mee gehad. Je kunt beter zorgen voor goed werkende wissels en mbv de spookdetectie in Koploper kun je ervoor zorgen dat de treinen stoppen(noodstop) zodra een wissel niet (goed) schakelt en een trein een verkeerd spoor inrijdt.

Groetjes, John

Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Ik heb rond de 30 schakelaars uit de aandrijvijngen liggen.

Als ik er iemand blij mee kan maken laat dat dan even weten via een pb.

Peter / degeluidsman.
Re:Tilly?s modelbaanproject (tweede filmpje)
Hallo John,

Ik vond je filmpje erg leuk. Mooi hoor al die treinen  :)

Wens je veel succes met de bouw van nivo 2. Ik ben erg benieuwd hoe dat wordt.

Succes ermee.

Ronald
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 in aanbouw)
Hallo allemaal,

Na enkele weken rust, weinig tijd en mooi weer ben ik de afgelopen week begonnen met de onderbouw van nivo 2(gebied G-H). Eerst een stevige plint gemaakt van 7cm hoog en vervolgens begonnen met het maken van 5 kasten. Vandaag de derde kast geplaatst zoals op onderstaande foto?s te zien:





Nog 2 te gaan en dan kunnen we weer met het leukere werk gaan beginnen.

Gisteren ook nog een leuk kado gekregen van de vrouw, een leuk nostalgisch naambordje voor op de toegangdeur naar de treinenkamer:



Dat was het weer voor nu, groetjes en tot de volgende keer, John

Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 in aanbouw)
Hallo John,

Geweldige foto´s van je werkzaamheden van de afgelopen tijd heel netjes gadaan en supper gedaan zo extra bergruimte maar willen wel al het materiaal op de rails zien als het helemaal klaar is en de dienstregeling kan beginnen in Johnny´s modelbaan kamer :)

Veel succes verder en bedankt voor het plaatsen ven een update war we wel op zaten te wachten en jij zelf ook. :)

Groet Wim

Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 in aanbouw)
@John

sta er elke keer versteld van :shock: hoe netjes jij werkt 8)

Als ik 2 gaatjes moet boren en 2 schroefjes moet indraaien, is het al gelijk een puinbak :?, gister met het maken van de 4kante spiraal was het helemaal een slagveld :mrgreen:

Het gemaakte wordt wel netjes, daar ligt het niet aan, ben ook altijd alles kwijt :roll:, potloodje, meetlat, boortjes, bitjes  :mrgreen:

Petje af voor je netheid 8)

Mvg Gert

Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 in aanbouw)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 in aanbouw)
dat ziet er wel heel erg top uit
zeer goed georganiseerd en niet zo hak op de tak als ik  :lol: :lol:
complimenten
groet robert
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 in aanbouw)
Hallo John,

Dat volgende project van jouw ziet er weer veelbelovend uit, wacht weer met smart op de volgende up-date.
Succes.

Groeten Ronald
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 in aanbouw)
Citaat van: v200marklin op zondag 19 juli 2009, 02:45:10

@John

ben ook altijd alles kwijt :roll:, potloodje, meetlat, boortjes, bitjes  :mrgreen:

Mvg Gert


Hallo Gert,

Even een paar tips voor je gereedschap als je niet rook past het potloodtje achter je oor, een meetlat niet nodig meet een vinger op en zet daar je centimeters op geen meetlat meer nodig. :)
Je boortjes in je rechter broekzak en je bitjes in je linker broekzak en dan hou je nog ruimte over voor eventueel een zakdoek voor als je plotseling een wond bij het klussen oploopt.

Succes.

Groet Wim.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 in aanbouw)
Jezus John,

Gistermiddag toen ik op bezoek was, had je de bodem net klaar, nu zit dat hele blok alweer in elkaar. Heb nu wel zelf kunnen zien hoe prachtig dat materiaal is om mee te werken.

Kan niet wachten om nog eens te komen kijken als het weer rijdt 8)

Groeten Daan.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 in aanbouw)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 in aanbouw)
Hoi John,

Wat is het een genot om naar jou ontwikkelingen te kijken, ik denk dat dit de droom is van iedere modelbouwer.

Alles is even strak en netjes, je zou bijna vergeten dat dit gewoon bij iemand thuis is.

Volgens mij wordt dit na Railz de nieuwe top attraktie :D :D.

Peter / degeluidsman.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 in aanbouw)
Hey John,

dat ziet er were geweldig uit. Ik ben zelf bezig met m'n verhuizing en kan bijna niet wachten om aan m'n nieuwe baan te begnnen. Je onderbouw is een geweldige oplossing voor veel problemen, dus zou ik graag van je weten van welk materiaal (en hoe) je die kasten maakt? Ik heb je hele draadje doorgeplozen, maar het niet gevonden.

Walter
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 in aanbouw)
ik weet het wel.......

google eens op:

Trespa of volkern
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 in aanbouw)
Walter,

de kasten zijn inderdaad gemaakt van 13mm Trespa volkernplaten. Een fantastisch produkt wat met hardmetaal gereedschap goed te  zagen, frezen en te boren is. Daarnaast heeft het een harde decoratieve laag waardoor schilderen overbodig is. Normaal gesproken is het vrij duur maar omdat ik er zelf werk en het in beperkte hoeveelheid kan krijgen is het te doen.

Als alternatief kun je zulke kasten natuurlijk ook maken van mdf.

Groetjes en bedankt voor jullie positieve en leuke reacties, John