Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)

Gestart door Tilly zaterdag 17 januari 2009, 01:49:58

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 in aanbouw)
John,

Dat zijn prachtige opbergkasten die je gemaakt hebt :lol:.

Wacht met spanning op de volgende update.

Groeten Piwie.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 in aanbouw)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 in aanbouw)
Als ik eerlijk mag zeggen is dit de meest doordachte baan en baanplan wat ik hier heb gezien op dit forum.

Ik volg dit al een poosje, is niet te vergelijken met wat ik heb.

Hier mijn draadje http://forum.3rail.nl/index.php?topic=16386.0

Gr Einte
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 gereed)
Einte,

jouw baan in aanbouw ziet er ook leuk uit, M-rails roept nog altijd oude herrineringen op :D

Vandaag zijn dan eindelijk de kasten gereed gekomen. Hier een foto:



In de toekomst komt in de inham aan de rechterzijde de werktafel met centrale. Nu wordt ook voor mijzelf de uiteindelijke layout duidelijk en ik ben zelf zeer tevreden met het tot nu toe behaalde resultaat :D :D :D

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 gereed)
Wouw, kan me goed voorstellen dat je tevreden bent!!!  :P
Veel plezier verder.

Shark.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 gereed)
Tilly,

Dat ziet er weer strak uit :lol:.

Groeten Piwie.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 gereed)
Hallo John,

Ziet er weer goed uit en heel anders als die keer dat ik bij je was. Is weer een flinke uitbreiding, blijf uiteraard dit draadje met spanning volgen en ben ook benieuwd hoe het traject wat hier op komt er uit gaat zien in real. Het sporenplan heb ik al gezien maar in werkelijkheid ziet het er altijd anders uit.
Wens je veel suc6 met je verdere bouw c.q. aanleg.

Fred Vonk
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 gereed)
he John, gaat goed!  :D

John is dat nog naarv tevredenheid gelukt met de marmitek spullen voor de verlichting sequence? Dat draadje houdt een beetje op in het luchtledige. Ik ben binnenkort toe aan het plafond en wilde wel e.e.a. pre-installen voor verlichting. Dat marmitek lijkt me wel wat. Ik stuur anders tzt wel even een pb met gerichte vragen.

gr Michel
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 gereed)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 gereed)
Ziet er weer mooi uit John  :D
Word wel erg groot allemaal, hoeveel meter spoor komt er te liggen totaal?

Gr Einte
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 gereed)

Citaat van: 3rail op zondag 26 juli 2009, 08:31:16
Hallo Tilly.

Ziet er weer erg strak uit allemaal. :P
Komt hier ook weer schaduw station op ???
Veel plezier met de verdere aanbouw en bouw van je baan.

Spoorse, Edward.

Ps, heb je nog wel genoeg rails, of komt er binnen kort een
grote zee container voor de deur met MARKLIN er op ??? :P

Edward,

Hier komt inderdaad het tweede schaduwstation op. In post 47 kun je zien hoe het er ongeveer uit komt te zien. Heb dit inmiddels wel wat gewijzigd, zodra dit definitief is zal ik het aangepaste plan plaatsen.

Ben al jaren bezig de rails bij elkaar te sparen en heb ze nu voor de schaduwstations bij elkaar. Heb trouwens net geen zeecontainer nodig :lol: :lol:

Citaat van: Einte op zondag 26 juli 2009, 14:42:49
Ziet er weer mooi uit John  :D
Word wel erg groot allemaal, hoeveel meter spoor komt er te liggen totaal?

Gr Einte

Einte,

Geen idee hoeveel meter spoor er komt te liggen. Zodra het plan gereed is zal ik dit eens voor de aardigheid uit gaan tellen. Om een indruk te krijgen: in nivo 1, 2 en 3(dus alleen de schaduwstations) komen meer dan 1200 rechte stukken, zo?n 300 bochten en ongeveer 70 wissels.

Citaat van: h0ogovens op zondag 26 juli 2009, 13:59:35
he John, gaat goed!  :D

John is dat nog naarv tevredenheid gelukt met de marmitek spullen voor de verlichting sequence? Dat draadje houdt een beetje op in het luchtledige. Ik ben binnenkort toe aan het plafond en wilde wel e.e.a. pre-installen voor verlichting. Dat marmitek lijkt me wel wat. Ik stuur anders tzt wel even een pb met gerichte vragen.

gr Michel

Michiel,

De Marmitekprodukten werken naar tevredenheid maar de kleur van de lampen bevalt me niet. Ben eigenlijk aan het wachten op gekleurde dimbare Led GU10 spots in de hoop dat deze binnen enkele maanden op de markt komen. Momenteel schenk ik hier geen aandacht meer aan omdat de Marmitek software in conflict kwam met Koploper. In de toekomst laat ik dit toch werken op 2 verschillende PC?s waarmee dit probleem opgelost is. Stuur gerust een PB als je nog info nodig hebt.

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 gereed)
Citaat van: Tilly op zondag 26 juli 2009, 16:59:56


Einte,

Geen idee hoeveel meter spoor er komt te liggen. Zodra het plan gereed is zal ik dit eens voor de aardigheid uit gaan tellen. Om een indruk te krijgen: in nivo 1, 2 en 3(dus alleen de schaduwstations) komen meer dan 1200 rechte stukken, zo?n 300 bochten en ongeveer 70 wissels.

Groetjes, John


Hoi John,

Volgens het wintrack-bestand uit posting 47, komt dit voor de schaduwstations uit op 358 meter en  91 cm  :shock:

groetjes
Henk

p.s mooie onderbouw :)
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 gereed)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 gereed)
Citaat van: Hendrik_marklin op zondag 26 juli 2009, 18:52:33
Citaat van: Tilly op zondag 26 juli 2009, 16:59:56


Einte,

Geen idee hoeveel meter spoor er komt te liggen. Zodra het plan gereed is zal ik dit eens voor de aardigheid uit gaan tellen. Om een indruk te krijgen: in nivo 1, 2 en 3(dus alleen de schaduwstations) komen meer dan 1200 rechte stukken, zo?n 300 bochten en ongeveer 70 wissels.

Groetjes, John






Hoi John,

Volgens het wintrack-bestand uit posting 47, komt dit voor de schaduwstations uit op 358 meter en  91 cm  :shock:

groetjes
Henk

p.s mooie onderbouw :)

En dat moet je de rails regelmatig schoon maken  :shock: :shock:

Heb je wel 10 schoonmaakwagons nodig, of een heleboel tijd  :mrgreen:

Gr Einte
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 gereed)
Dit ziet er inderdaad fantastisch uit. Ik werd naar dit draadje verwezen omdat ik er ook aan dacht om ddw en koploper te gaan gebruiken maar ik heb al enkele uren nodig gehad om allemaal door te nemen, het werkt wel knap maar ik vrees dat het mij aan tijd ontbreekt om dit alles zo diepgaand uit te zoeken.
Ik ga mij verder verdiepen in de andere mogelijkheden IB en koloper of cs, ik blijf het hier natuurlijk wel volgen want intrigerend is het zeker.

Phil :o
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 gereed)
John, het ziet er weer prachtig uit. 8)

Gr.
René
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 gereed)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 gereed)
ziet er goed uit
ben benieuwd of straks je scenery net zo strak is
dit is al veel belovend
succes met je vorderingen
groet robert
Re:Tilly?s modelbaanproject (Basisplaten nivo 2 zijn gereed)
Hallo allemaal,

de jongens zijn enkele dagen aan het logeren bij opa en oma. Dit heeft me de tijd gegeven om weer eens flink wat werk te verzetten.
Uit afvalstroken multiplex stroken van 10cm gezaagd en voorzien van gaten tbv de bekabeling. Bij nivo 1 was ik dit namelijk vergeten en heb deze daar achteraf moeten boren wat behoorlijk lastig was. Net als bij nivo 1 dienen deze stroken als steunen tbv de basisplaten. Dit ziet er dan als volgt uit:



Vervolgens alle platen gemonteerd:



De basis voor nivo 2 is nu zo goed als gereed. Voordat de rails hier gelegd gaan worden gaan we ons eerst bezig houden met de klimspiraal van nivo 1 en keerlus van nivo 2. Op bovenstaande foto is dit het gebied linksboven en op de tekening uit post 671 is dit aangegeven als gebied "A". De echte uitdagingen gaan nu komen :D :D :D

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Basisplaten nivo 2 zijn gereed)
Hallo John,

Dat ziet er professioneel uit, altijd fijn als de kinderen zijn logeren bij opa en oma kun je tenminste ongestoord werken aan de baan.

Succes met de spiraal.

Groeten Piwie.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Basisplaten nivo 2 zijn gereed)
Ziet er imposant uit John...complimenten hoor  :)

Niet onaardig bedoeld hoor John, maar mijn vriendin zou een moord doen voor zo'n keukenblok...en met zoveel opbergruimte  :lol:

Hoe groot is je ruimte wel niet ??

Groeten,

Hans.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 gereed)
Citaat van: Hendrik_marklin op zondag 26 juli 2009, 18:52:33
Volgens het wintrack-bestand uit posting 47, komt dit voor de schaduwstations uit op 358 meter en  91 cm  :shock:

groetjes
Henk

Henk,

nog bedankt voor het uitrekenen, exel?

Hans,

de ruimte is ongeveer 4m x 10m.

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Basisplaten nivo 2 zijn gereed)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Basisplaten nivo 2 zijn gereed)
Ik kom net weer op dit draadje terecht ( kreeg om een of andere reden geen mail meer bij nieuwe post ).

Je bent weer behoorlijk verder, die onderbouw is echt timmermans werk, alles even strak.

Ik stel voor dat je dit onderstel gewoon voor de treinen gaat gebruiken en dat het niet gaat dienen voor keukenblok :D :D

Ik blijf het met veel plezier volgen.

peter / degeluidsman.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Basisplaten nivo 2 zijn gereed)
En dan is dit nog maar een zielige afstand, er is iemand op dit forum die wou 1000 meter rails gaan leggen  :shock: :shock: :shock:

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=16324.0

Ik vind al 358 meter veel.

Gr Einte
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 gereed)
Citaat van: Tilly op donderdag 30 juli 2009, 21:45:22
Citaat van: Hendrik_marklin op zondag 26 juli 2009, 18:52:33
Volgens het wintrack-bestand uit posting 47, komt dit voor de schaduwstations uit op 358 meter en  91 cm  :shock:

groetjes
Henk

Henk,

nog bedankt voor het uitrekenen, exel?

Hans,

de ruimte is ongeveer 4m x 10m.

Groetjes, John

Hoi John, in wintrack zit eens functie bij extra/gleislange dan weet je zo hoelang je rails zijn:)

Ziet er weer goed uit, op naar de zwarte onderlaag:)

Groeten Daan
Re:Tilly?s modelbaanproject (Basisplaten nivo 2 zijn gereed)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Basisplaten nivo 2 zijn gereed)
Citaat van: Einte op donderdag 30 juli 2009, 21:51:29
En dan is dit nog maar een zielige afstand, er is iemand op dit forum die wou 1000 meter rails gaan leggen  :shock: :shock: :shock:

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=16324.0

Ik vind al 358 meter veel.

Gr Einte

Dat is ook veel :D :D

Misschien een leuk nieuw draadje.

Hoeveel meter rails heb jij :D :D

Dit als verleng stuk van het draadje hoeveel loc's

Ik heb geen idee hoeveel meter ik nu heb, maar ik denk dat het treinbase programma waar je ook je rails in kan zetten het zo af te lezen is.

Ik schat nu rond de 50 meter te hebben?

peter / degeluidsman.

Re:Tilly?s modelbaanproject (Basisplaten nivo 2 zijn gereed)
Ziet er allemaal netjes uit, John.
Als ik naar de achterwand kijk naar de wolkenpartij, heb je nog aardig wat hoogte te overbruggen of beter gezegd te klimmen.

Groeten,
Ton.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Basisplaten nivo 2 zijn gereed)
Hi John

Ik geloof niet dat ik ergens anders al een soortgelijk gedegen aanpak heb gezien als bij jouw baan.
Mooie ruimte, mooi afgewerkt.
Ben erg benieuwd hoe dit verder gaat.
Veel succes
Re:Tilly?s modelbaanproject (Basisplaten nivo 2 zijn gereed)
@John

het ziet er als we van je gewend zijn weer PICOBELLO uit  :P

Geduld is een schone zaak, dat zie je hier wel, alles netjes en goed doordacht.
Ik werk ook graag zo, maar m'n geduld he !, speelt me soms parten :mrgreen:

Hobby ze !

Mvg Gert
Re:Tilly?s modelbaanproject (Basisplaten nivo 2 zijn gereed)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Basisplaten nivo 2 zijn gereed)
Citaat van: v200marklin op vrijdag 31 juli 2009, 13:30:40
@John

het ziet er als we van je gewend zijn weer PICOBELLO uit  :P

Geduld is een schone zaak, dat zie je hier wel, alles netjes en goed doordacht.
Ik werk ook graag zo, maar m'n geduld he !, speelt me soms parten :mrgreen:

Hobby ze !

Mvg Gert

Herkenbaar :mrgreen: :mrgreen:

peter / degeluidsman.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Basisplaten nivo 2 zijn gereed)
Dat is de ellende met geduld...het kan opraken  :lol:

Ik heb geduld, als het gisteren maar af is  :mrgreen:

Groet,

Hans.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Basisplaten nivo 2 zijn gereed)
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 31 juli 2009, 18:12:35
Citaat van: v200marklin op vrijdag 31 juli 2009, 13:30:40
@John

het ziet er als we van je gewend zijn weer PICOBELLO uit  :P

Geduld is een schone zaak, dat zie je hier wel, alles netjes en goed doordacht.
Ik werk ook graag zo, maar m'n geduld he !, speelt me soms parten :mrgreen:

Hobby ze !

Mvg Gert

Herkenbaar :mrgreen: :mrgreen:

peter / degeluidsman.

Geduld door heb ik ook moeite mee, alles moet gauw af  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gr Einte
Re:Tilly?s modelbaanproject (Basisplaten nivo 2 zijn gereed)
Citaat van: Yeoman op vrijdag 31 juli 2009, 10:41:33
Ziet er allemaal netjes uit, John.
Als ik naar de achterwand kijk naar de wolkenpartij, heb je nog aardig wat hoogte te overbruggen of beter gezegd te klimmen.

Groeten,
Ton.

Heb als aanvulling even een tekening gemaakt van de verschillende nivo's zodat jullie hierover iets meer inzicht krijgen:



In het zichtbare nivo komen ook nog enkele nivo's extra maar hoe die eruit komen te zien is mijzelf nog niet helemaal duidelijk. Zie het als een verrassing voor later :wink:

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Basisplaten nivo 2 zijn gereed)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Basisplaten nivo 2 zijn gereed)
altijd makkelijk extra tijd
maar wat een gigantisch goede manier om je baan te maken alleen je basis is al super
als je ook zo precies bent met de scenery dan komt het helemaal goed !! :lol: :lol:
complimenten
groet robert
Re:Tilly?s modelbaanproject (Basisplaten nivo 2 zijn gereed)
En ik maar denken, dat ik een perfectionist ben  :)

Zeg eens eerlijk John, je moet een perfectionist zijn...ten tweede een meubelmaker.

Heb ik gelijk...of heb ik gelijk  :lol:

Succes !!

Groeten,

Hans.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Basisplaten nivo 2 zijn gereed)
Robert,

geen idee of het mij lukt mooie scenery te maken. Hier draait natuurlijk uiteindelijk wel alles om.

Hans,

ik ben wel een perfectionist maar geen meubelmaker :lol:

De voorbereidingen van de bouw van mijn eerste klimspiraal zijn in volle gang. Heb eerst een detailtekening gemaakt, doe dit nl ook ontzettend graag :wink:, om te voorkomen dat er fouten gemaakt worden.



R3 en R4 wordt de klimspiraal van nivo 1 naar nivo 5. R5 wordt de keerlus van nivo 2, hierbovenop komt ook nog een keerlus van nivo 3. Beetje lastig uit te leggen maar in de loop van de tijd zal dit duidelijker worden :wink:
Ben momenteel bezig met het tekenen van zaaglijnen. Hopelijk kan ik op het einde van de week de eerste foto's laten zien.

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Basisplaten nivo 2 zijn gereed)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Basisplaten nivo 2 zijn gereed)
john
als je wil kom ik je helpen dan  :lol: :lol: :lol:
komt best goed denk ik je hebt het allemaal aardig in de vingers
ga zo door ik ben echt onder de indruk
wat heb ik een rommel onder de baan zeg als ik dat zo zie  :lol: :lol: :lol:
groet robert
Re:Tilly?s modelbaanproject (Basisplaten nivo 2 zijn gereed)
Hallo John ik vind je topic wel heel interessant en duidelijk, zeker door de uitleg met tekeningen, schetsen en natuurlijk foto's ik vind het allemaal goed gepland. Ben benieuwd naar de verdere vorderingen, veel suc6 ermee blijf je dus nog steeds volgen.

Fred Vonk
Re:Tilly?s modelbaanproject (Basisplaten nivo 2 zijn gereed)
Citaat van: Tilly op zondag 02 augustus 2009, 13:27:20
detailtekening
Waarom pas je linkse schroefdraad toe ? ;)
Re:Tilly?s modelbaanproject (Basisplaten nivo 2 zijn gereed)
De tekening is alleen al een pronkstukje John  !!

Erik, linkse schroefdraad, misschien is hij wel linkshandig  :lol:

Succes John...en ik zou alsnog meubelmaker worden of bouwtechnisch tekenaar of hoe noemen ze zo'n gast  :)

Groet,

Hans.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Basisplaten nivo 2 zijn gereed)
Hoi John,

Volg je toppic al een tijdje (nog niet alles gelezen maar ben een eind op weg)!! Kan er niet onderuit om ook even een reactie te geven. Sluit me dan ook aan bij alle positieve reacties van menig voorganger.

Er zitten hier en daar dingen tussen waar ik best veel van opgestoken heb en ook zeker ga toepassen. Bedankt dat je alles zo uitvoerig en gedetailleerd weergeeft. Suc6 met de verder bouw en ik blijf je volgen.

Groet Jos
Re:Tilly?s modelbaanproject (Basisplaten nivo 2 zijn gereed)
John,

Wat een geweldige tekening, alleen dat is al een vak apart :lol:.

Wacht met spanning op de foto's.

Groeten Piwie.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 1)
Hallo allemaal,

De afgelopen dagen ben ik begonnen met de bouw van de klimspiraal. Jonge, jonge, jonge, wat een werk! Ik heb ontzettend veel respect gekregen voor die mensen die zo?n ding al gebouwd hebben. Uittekenen, uitzagen, schuren, passen, weer meten, passen, lijmen, enz. Het kost allemaal ontzettend veel tijd en dit is pas het begin. Waar ben ik aan begonnen............................ Maar goed, hier mijn ervaringen:
Ben begonnen met het aftekenen van de boogstralen op de 9mm dikke multiplex plaat. Na zagen en schuren heb ik deze eerst los neergelegd op de grondplaat om het een en het ander te controleren zoals te zien op onderstaande foto:



Pas in dit stadium kwam ik erachter dat het baanplan niet helemaal goed gepland was. De bogen van nivo 1 naar de klimspiraal lagen ietwat ongunstig wat het lastig maakte om doorlopende draadeinden te plaatsen, zie tekening:



Heb daarop het baanplan als volgt aangepast:



Nu liggen alle sporen vanaf nivo 1 direct boven elkaar wat de uitvoering een stuk makkelijker maakt. Ben vervolgens begonnen met het uittekenen, boren van gaten, op maat maken en monteren van de draadeinden. De ?hulplijnen? die op de basisplaat aangebracht waren bewezen nu hun dienst. Dit ziet er dan als volgt uit:


Dit is de huidige stand van zaken, 20m(!) draadeind zit er nu al in. De ?aanloop? naar de klimspiraal is nu ook al duidelijk zichtbaar. De volgende stap is het monteren van de buitenste keerlus van nivo 2, pas daarna wordt de uiteindelijke klimspiraal opgebouwd. Daarnaast moeten alle rails nog geschikt gemaakt worden voor massadetectie(slijpen), baanspanning, massa en terugmelddraden gesoldeerd worden, enz. We hebben dus nog werk genoeg.

Zo, dit was het dan weer voor nu. Tips, op- en aanmerkingen zijn natuurlijk welkom.

Groetjes en tot de volgende update, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 1)
Hallo John,

Soory heb voor je helemaal geen tips en ook geen op en aanmerkingen zag wel dat je langs de spiraal randtjes plaatst ter bescherming van je schitterende materiaal al er eventueel wat gebeurt en het loopt uit de rails.

Je tekeningen ja zeg maar alles ziet er erg goed en strak uit geweldig sluit me bij de rest aan en veel succes verder met de ruwbouw, dat gaat zeker lukken.

Groet Wim.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 1)
Hallo John,

Zo ik ben net terug van vakantie en weer even een momentje om naar je draadje te kijken. Want ja je bent alweer een aardig eindje verder. Je houdt het tempo er lekker in lees ik.  :D

Ik zag dat je al aan je kunstwerk bent begonnen, namelijk je klimspiraal. Nou ik had er ook eerst een gemaakt maar dat kwam helaas niet uit, bleek achteraf.  :( Maar ik was wel een ervaring rijker. Je schreef dat je al 20m draadeind erin had zitten, nou dan mag een ook wel een doos moeren en ringen bestellen want daar gaan er ook ongemerkt een partijtje inzitten.

Maar je werk is weer een plaatje om naar te kijken en zie uit naar de volgende up-date.

Groeten Ronald
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 1)
Prachtig weer John,

Geweldig om te zien. Dit werkt als een enorme motivator om bij mij ook te bouwen.
Welke diameter draadeind heb je. Het ziet eruit als M10. Lijkt mij erg dik, maargoed.
Hele mooie update weer.

Succes,

Groeten Daan

p.s. wss een onnodige vraag, heb je rekening gehouden met het overhangen van de rijtuigen in de bochten. Dus dat de draadeinden ver genoeg van de rails staan dat de lange rijtuigen erlangs kunnen.  Het lijkt zo smal op je tekening nl.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 1)
Dus je bent toch een super-perfectionist John...ik had gelijk  :lol:

Super-strak, ga zo door  :)

Groet,

Hans.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 1)
het ziet er heeel mooi uit wat een bouwwerk,kan ik niet tegenop echt een kunst werk  :P .

groeten peter(37)
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 1)
Citaat van: peterke33 op vrijdag 07 augustus 2009, 09:58:08
het ziet er heeel mooi uit wat een bouwwerk,kan ik niet tegenop echt een kunst werk  :P .

groeten peter(37)

Jij duikt ook overal op  :mrgreen:

Je hoeft er ook niet tegenop te kunnen...ieder zijn niveau, en ook op een lager en eenvoudiger niveau kan je hele mooie dingen doen.
En heel gelukkig zijn, geloof me maar  :)

Hans  :wink:
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 1)
Hoi John, ziet er weer ingewikkeld uit en een goed ontwerp. Naar mijn mening gebruik je geen M10 maar M12 draadeinden want die hebben heel wat te houden als ik het bekijk. Veel succes met de verdere opbouw. Ben benieuwd naar de volgende update. Je hebt aan dit onderdeel wel een hoop werk maar effin dat schreef je al. Ik kan me in elk geval voorbereiden op mijn spiraal(en) in de toekomst en daarin zijn jou ervaringen dan ook belangrijk, mooi dat je ze met ons wilt delen.

Fred Vonk
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 1)
John,


het wordt natuurlijk een beetje 1tonig, maar........wederom is dit grote klasse 8), echt vakmanschap.

Kijk in godesnaam uit, dat je bij die spiraal geen smakker maakt (van een trapje of zo!), het gaat dan dagen duren voordat je van die spiezen af bent :shock: :wink:

Mvg Gert
Re:Tilly?s modelbaanproject (Kasten nivo 2 gereed)
Citaat van: daanknoben op donderdag 30 juli 2009, 22:03:41
Citaat van: Tilly op donderdag 30 juli 2009, 21:45:22
Citaat van: Hendrik_marklin op zondag 26 juli 2009, 18:52:33
Volgens het wintrack-bestand uit posting 47, komt dit voor de schaduwstations uit op 358 meter en  91 cm  :shock:

groetjes
Henk

Henk,

nog bedankt voor het uitrekenen, exel?

Hans,

de ruimte is ongeveer 4m x 10m.

Groetjes, John

Hoi John, in wintrack zit eens functie bij extra/gleislange dan weet je zo hoelang je rails zijn:)

Ziet er weer goed uit, op naar de zwarte onderlaag:)

Groeten Daan


ik heb blijkbaar iets gemist ....  weet iemand waar ik dat wintrack bestand  kan vinden ?
posting 47 zegt mij eigenlijk niets ....


Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 1)
Hallo Rocofan:

Klik hier

Het nummer van de posting staat net onder de titel. Kijk maar eens naar jouw reactie:

« Antwoord #750 Gepost op: Vandaag om 16:53:06 »

Jouw reactie was dus posting 750 en mijn posting is 751

Groetjes

willie
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal deel 1)
Hallo,

allemaal bedankt voor de positieve reacties.

Ik gebruik M10 draadeinden met rechtse draad :mrgreen: Naar mijn mening is dit precies de goede maat. M12 lijkt mij eerder te zwaar, M8 zou ook nog kunnen maar M6 lijkt mij te licht maar ieder zijn eigen keuze natuurlijk. De draadeinden heb ik trouwens gewogen voor montage en de weegschaal gaf maar liefs 11kg aan! Tesamen met bouten, ringen, multiplex, enz kom je op een heel gewicht. Een stevige onderbouw is daarbij een must en Gert, ik kan er van binnenuit zonder trapje makkelijk bij :wink:

Morgen hoop ik de "eerste buitenste ring" klaar te hebben en zullen er foto's volgen. Daan, speciaal voor jouw zal ik een foto maken met een lang rijtuig zodat je kunt zien hoeveel ruimte er in de bochten over is :wink:

Groetjes, John