Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)

Gestart door Tilly zaterdag 17 januari 2009, 01:49:58

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Start bouw klimspiraal gebied G)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Start bouw klimspiraal gebied G)
Slim idee John  :D

Jou kennende gaat dit weer een mooi stukje modelbaan worden.

We kijken er naar uit.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Start bouw klimspiraal gebied G)
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Start bouw klimspiraal gebied G)
Tilly,

als ik het goed heb, moeten de ondergeplakte plaatjes zorgen dat alles op zijn plek blijft? En hoe maak je de overgang dan mooi vloeiend?


Roy
Re:Tilly?s modelbaanproject (Start bouw klimspiraal gebied G)
Hallo John,

Kijk deze werkzaamheden komen meer in mijn vakinteresse terecht  :lol:
Ik ben gek op bouwen, daar heb ik meer verstand van dan van elektronica en computers. Maar iedere gek heeft zijn gebrek...... :lol:

Erg mooi weer om te zien hoe prachtig vloeiend je de aanloop naar het spiraal hebt gemaakt. Deel 2 morgen?
Succes verder.

Groeten Ronald  :D
Re:Tilly?s modelbaanproject (Start bouw klimspiraal gebied G)
Hallo allemaal,

eindelijk kuinnen we inderdaad weer bouwen, ook mijn favoriete onderdeel en hopelijk kan ik jullie morgen weer een update geven.

Citaat van: RoWi op vrijdag 24 september 2010, 20:28:18

als ik het goed heb, moeten de ondergeplakte plaatjes zorgen dat alles op zijn plek blijft? En hoe maak je de overgang dan mooi vloeiend?


Roy,

inderdaad, maar ik begrijp niet helemaal wat je nou bedoelt :?

Einte, Peter,

succes morgen en als het mij lukt dan lukt het jullie zeker :D

Groetjes en hopelijk tot morgen, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Start bouw klimspiraal gebied G)
hallo john,

met deze fijne hulp gaat het zeker lukken,einte&lokje23 zijn twee ervaren bouwers van prachtige modelbaanen.ik plaats zeker foto's en maak een verslagje ook,jij ook veel succes verder met je spiraal.

groeten
peter(ke33)
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal gebied G: update 25-9-2010)
Hallo allemaal,

vanmorgen lekker kunnen klussen, het weer was toppie!

eerst de baanvakken gereed gemaakt, de draadeinden geplaatst en vervolgens gestart met de (voorlopige) montage. Ik weet nog steeds niet precies hoe het zichtbare gedeelte eruit komt te zien dus alles is even provisorisch in elkaar gezet. Hier enkele foto's:



De bovenste halve wending aan de voorzijde zal komen te liggen in het zichtbare gedeelte. Deze wordt ook iets naar "buiten" gelegd waardoor er een mooie overgangsboog gecreërd kan worden. Tevens wordt zo voorkomen dat het traject aan de zijkant evenwijdig loopt met de plaat. Op de volgende foto is dit te zien:



Door het naar buiten laten lopen van het traject aan de ene zijde, wordt er meer ruimte gecreërd aan de andere zijde:



Dit geeft straks meer mogelijkheden met de inrijwisselstraat van het eventuele bovenliggende station.

Hier dan nog een laatste foto genomen vanaf de andere kant:



Nu ik ongeveer weet hoe dit traject gaat lopen, is de plaats van de draadeinden ook bekent en kan ik nu eerst ga beginnen met het leggen van de railzen van het schaduwstation. Dit geeft me nog even bedenktijd betreffende het sporenloop in het zichtbare gedeelte.

Groetjes, John

Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal gebied G: update 25-9-2010)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal gebied G: update 25-9-2010)
Dag John,

Wat ben jij toch een kunstenaar, super zoals jij alles bouwd.

Succes met de verdere bouw.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal gebied G: update 25-9-2010)
Hallo John,

Diep respect voor je bouw kunst.

Groetjes Jac.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal gebied G: update 25-9-2010)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal gebied G: update 25-9-2010)
100.000 bezoekers

Van harte gefeliciteerd met dit aantal  :D :D

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal gebied G: update 25-9-2010)
Hoi John,

Mooi staaltje vakwerk. Nog een opmerking over de ligging van de rails op de bovenste halve wending aan de voorzijde, die het zichtbare gedeelte ligt. Ik weet niet of je gebruik gaat maken van bovenleiding, in dat geval lijkt mij dat de rails met de bovenleidingsmasten te dicht op de tafelrand komen te liggen.

groetjes,
Rob
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal gebied G: update 25-9-2010)
Hoi John,

Leuk om je laatste spiraal in aanbouw te zien. Het weer zoals we gewend zijn van je: PERFECT met een hoofdletter P. :lol:

Succes met je verder bouw en volg het met groot plezier.

Groet Ronald  :D
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal gebied G: update 25-9-2010)
Ha die John.
Na een (korte) pauze van genieten is nu alweer een nieuwe periode van bouwwerkzaamheden aangebroken.
En gelijk weer in het tempo en perfectie die we van jou gewend zijn.
Mooie overgang van tafel naar spiraal, is dit een nieuwe ontwikkeling? (verbetering?)

De bovenbouw met al het zichtwerk komt steeds dichterbij, nu hoeft niet alles in 1 keer maar waar wil je beginnen?

Succes met de "laatste" loodjes van het schaduwstation.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal gebied G: update 25-9-2010)
Hoi John,

Wat een ruimte, wat een baam en wat een kwaliteit van bouwen. 8)
Als ik ergens jaloers op ben is het wel op jouw baan. Ik weet dat je erg druk bent geweest met boosters en aansluiten de laatste tijd en ik hoop dat het nu allemaal goed werkt zodat we nu ook de bouw van het landschap mogen aanschouwen de komende winterperiode. Van al die electronica weet ik (helaas) weinig af, ik heb een plan en koop de electrische dingen kant en klaar, en dan hoop ik maar dat ik niet hoef te solderen en er een goed handleiding bij zit, lol. :P
Maar het moet wel mooi werken allemaal en de scenery bepaald uiteindelijk of de baan mooi is of niet, met mooi bedoel ik realistisch.
Veel succes weer met de bouw, en blijf je uiteraard volgen hier op dit draadje.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal gebied G: update 25-9-2010)
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 25 september 2010, 15:58:04
100.000 bezoekers

Van harte gefeliciteerd met dit aantal  :D :D


Op naar de 200.000 :D

Citaat van: Boran op zaterdag 25 september 2010, 16:30:45

Mooi staaltje vakwerk. Nog een opmerking over de ligging van de rails op de bovenste halve wending aan de voorzijde, die het zichtbare gedeelte ligt. Ik weet niet of je gebruik gaat maken van bovenleiding, in dat geval lijkt mij dat de rails met de bovenleidingsmasten te dicht op de tafelrand komen te liggen.


Rob,

ik ga inderdaad bovenleiding gebruiken. Je moet echter niet naar de kasten kijken, de baan mag nog enkele centimeters breder zijn :wink:

Citaat van: AlbertJan op zondag 26 september 2010, 07:33:53

Mooie overgang van tafel naar spiraal, is dit een nieuwe ontwikkeling? (verbetering?)

De bovenbouw met al het zichtwerk komt steeds dichterbij, nu hoeft niet alles in 1 keer maar waar wil je beginnen?

Succes met de "laatste" loodjes van het schaduwstation.


AlbertJan,

de overgang van de spiraal is inderdaad een leermoment uit de bouw van de eerste spiraal :D

Echt nog geen idee waar ik ga beginnen :?

De laatste loodjes, ha, ha, vergeet het maar, dit schaduwstation kost nog zeker enkele weken bouwtijd. Isolatie plaatsen, railzen slijpen, draadjes solderen, kabelgoten leggen en draden trekken, wisseldecoders en terugmelddecoders plaatsen en aansluiten, boosters plaatsen, ringleiding leggen en voedingsleidingen aansluiten, alles tekenen en programmeren in Koploper en natuurlijk testen. Dat doen we dus niet zomaar even :lol:

Citaat van: EKdesign op zondag 26 september 2010, 08:08:43

zodat we nu ook de bouw van het landschap mogen aanschouwen de komende winterperiode.


Erik,

zo snel zijn we nu ook weer niet :lol: :lol: Zoals ik zelf inschat duurt dit nog zeker anderhalf jaar eer het zover is.

Groetjes en allemaal weer bedankt voor jullie reacties, John

Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal gebied G: update 25-9-2010)
Citaat van: Tilly op zondag 26 september 2010, 10:14:28
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 25 september 2010, 15:58:04
100.000 bezoekers


Op naar de 200.000


Ik moet zeggen dat dit bijzonder knap is en dat het ook het meest interessante topic op 3rail is.
Het is bijzonder schoon gehouden van onzin en niet ter zake doende materie.
'n Waar genot om te volgen, daar kan menig topic 'n puntje aan zuigen.
(alleen jammer dat je geen Ecos hebt in combinatie met AJ boosters, want daar moet ik mee aan de slag.lol)

Ik blijf dit mooie topic volgen, 'n topic zoals 'n topic hoort te zijn naar mijn idee.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal gebied G: update 25-9-2010)
Citaat van: Rieske op zondag 26 september 2010, 10:32:18
Citaat van: Tilly op zondag 26 september 2010, 10:14:28
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 25 september 2010, 15:58:04
100.000 bezoekers


Op naar de 200.000


Ik moet zeggen dat dit bijzonder knap is en dat het ook het meest interessante topic op 3rail is.
Het is bijzonder schoon gehouden van onzin en niet ter zake doende materie.
'n Waar genot om te volgen, daar kan menig topic 'n puntje aan zuigen.
(alleen jammer dat je geen Ecos hebt in combinatie met AJ boosters, want daar moet ik mee aan de slag.lol)

Ik blijf dit mooie topic volgen, 'n topic zoals 'n topic hoort te zijn naar mijn idee.


Inderdaad weer een mooie update van John eigenlijk moet ik Rieske gelijk geven wat betreft zijn opmerking over dit topic. Maar heb wel een vraag voor Rieske waarom moet je met Ecos aan de slag? Het is toch je eigen vrije keuze wat je neemt.

Fred Vonk
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal gebied G: update 25-9-2010)
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal gebied G: update 25-9-2010)
Hoi john,

Alles ziet er mooi uit. De update vind ik ook mooi. Het lijkt me dat je er heel veel tijd aan besteed of niet?

Mvg. Falco
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw klimspiraal gebied G: update 25-9-2010)
Rieske, Fred, Falco,

bedankt voor jullie reacties.

Falco, de tijd die ik hieraan besteed is momenteel zeer wisselend. De ene week zijn het maar enkele uren en de andere week zijn het 2 dagen. Het is allemaal afhankelijk van hoe het uitkomt tussen school van de jongens, het dagritme van ons Janneke en het werk van de vrouw en mijzelf. Aankomende week is het helaas maar magertjes dus jullie zullen weer even geduld moeten hebben.

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 01-10-2010)
Hallo allemaal,

ik moest mijn railplan aanpassen omdat mijn "controlekamer" niet goed ingetekent was :( Vanmiddag even de railzen gelegd om te kijken of het ook allemaal past. Hier 2 foto's die een voorproefje geven:





De bedoeling is dat ook dit station afgedekt wordt met multoplex platen. Dit hoop ik morgen eerst te kunnen maken, daarna kunnen we alles definitief gaan leggen.

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 01-10-2010)
wat is dit ongelofelijk VET om te zien. Je blijft me verrassen. Ja vooral zo door
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 01-10-2010)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 01-10-2010)
En we kleuren nog een paar blokjes en lijntjes  bij in koploper  :shock: , tjonge jonge er lijkt geen eind aan de sporen te komen. Geweldig John, vooooooooooooral doorgaan, vr gr Arie
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 01-10-2010)
Nou John, al eens uitgerekend hoeveel kilometer rails je hebt liggen? Ongelooflijk, het wordt als maar meer... Regelmatig een te technisch topic voor mij maar ben wel altijd nieuwsgierig naar de vorderingen. Succes.

Tom
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 01-10-2010)
hoi John,

weer een mooi stuk erbij John, het word steeds mooier, :mrgreen: ik zit met spanning te wachten tot je kan beginnen met het zichtbare gedeelte.:) maar dit is zo mmoi om te zien, hoeveel techniek er in zit en de gigantische hoeveelheid tijd die er al in zit :D

veel succes :D

gr, Ron
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 01-10-2010)
Ontzettend veel sporen heb jij ze zeg, mijn complimenten! Ik hoop dat het morgen allemaal gaat lukken zodat je baan steeds mooier en beter wordt.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 01-10-2010)
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 01-10-2010)
Hoi John,

Oké ja dat probleem ken ik, ik moet veel naar school nog! Maar... ik heb soms wel tijd, zoals vandaag!
Maar het ziet er mooi uit zo met al die sporen, en bepaald goedkoop is het niet weet ik sinds vandaag de dag haha:P

Mvg. Falco
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 01-10-2010)
Citaat van: Tomm op vrijdag 01 oktober 2010, 20:52:17
Nou John, al eens uitgerekend hoeveel kilometer rails je hebt liggen? Ongelooflijk, het wordt als maar meer... Regelmatig een te technisch topic voor mij maar ben wel altijd nieuwsgierig naar de vorderingen. Succes.

Tom

Hoi Tomm,

Met het zichtbare gedeelte wat ik getekend had erbij, kom ik aan 515 meter. :shock: :shock:

Groeten,

Daan
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 02-10-2010)
Goedemiddag,

allemaal weer bedankt voor jullie reacties.

Vandaag nog enkele uurtjes kunnen klussen en de platen op maat gemaakt die het het schaduwstation gaan afdekken en gelijk als basis dienen voor het zichtbare gedeelte. Hier de foto's:







Nu dit zover klaar is kunnen we alles weer afbreken en beginnen met het op maat maken en leggen van de isolatie. Daarna railzen slijpen, solderen, enz.

Citaat van: daanknoben op zaterdag 02 oktober 2010, 14:48:53

Met het zichtbare gedeelte wat ik getekend had erbij, kom ik aan 515 meter. :shock: :shock:


Daan,

bedankt voor de info, nu weet ik gelijk hoeveel ik nog nodig heb, ben namelijk door mijn voorraad heen als dit gedeelte klaar is :?

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 02-10-2010)
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 02-10-2010)
Hoi John,

ziet er weer super uit zo!

Mvg. Falco
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 02-10-2010)
Hallo John,

Het is weer gigantisch om te zien, hoe je laatste project rails leggen wordt afgerond. Man, man wat een bult railsen liggen er bij jouw. Erg mooi om te zien hoe je je probleempje weer oplost. Na het compleet maken van de baan ga je je toeleggen op de zichtbare laag? Ik bedoel hiermee de huizen en scenery?

Ben erg nieuwsgierig naar het filmpje wat je vast gaat maken van je complete baan. Hoe lang zullen de treinen rijden als ze helemaal rond zijn geweest?

Groet Ronald  :D
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 02-10-2010)
ben echt vet jaloers :shock:,

zoveel rails zo veel treinen.
en dat allemaal computer gestuurd
mag blij zijn als we dat om onze baan voor elkaar gaan krijgen

wens je nog heel veel succ6 en bouw plezier

Max/Efratror
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 02-10-2010)
Hey John,

De plaatselijke houtboer vaart er wel bij ofniet:), die ziet je vast graag komen.
Wat ik me afvroeg, de hoogte zoals nu op de foto's te zien is, is dat de definitieve hoogte? Want anders kom je in de knoop met de draaischijf en de spiraal denk ik?

Maar het ziet er weer machtig uit wat je aan het maken bent. Ik hoop alleen dat je straks nog goed bij de achterkant van je bedieningspaneel kunt komen.

Groeten,

Daan
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 02-10-2010)
Citaat van: daanknoben op zaterdag 02 oktober 2010, 16:22:25

Wat ik me afvroeg, de hoogte zoals nu op de foto's te zien is, is dat de definitieve hoogte? Want anders kom je in de knoop met de draaischijf en de spiraal denk ik?


Hoi Daan,

dit is niet de definitieve hoogte. Het plaatsen van een draaischijf zal dus geen problemen opleveren :wink:

En dan hier het bedrijfsschema zoals het er ongeveer uit moet komen te zien:



Discussies over het baanplan aub hier zodat dit draadje zich zoveel mogelijk kan bezig houden met de bouw.

Groetjes en allemaal weer bedankt, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 02-10-2010)
Hi John,

Ik vind het geweldig om je project te volgen!!
succes met je werkzaamheden.

grt Rein
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 02-10-2010)
Hi John,

Wat een mega project.
Ik blijf het volgen en probeer tegenlijk van je te leren.

Mvg Frank
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 02-10-2010)
Hoi John,

wat een "enorme"  uitbreiding weer. :shock:
Het ziet er allemaal weer toppie uit.

Gr.
René
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 02-10-2010)
515 meter aan rails?   :shock: Goeiedag dan, da's echt een flinke partij bij elkaar. Nooit overwogen Marklin aandelen op te kopen  :D?

Groet,

Tom
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 02-10-2010)
Hoi John,

Ziet er weer zeer netjes uit.
515 meter aan spoor, wat zal jij straks een geweldig trein verloop hebben.

Groetjes Jac.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 02-10-2010)
Hoi John,

Wat een geweldige baan heb jij. En alles is ook zo punctueel gebouwd.

Wat een mijlpaal 100.000 bezoekers super, op naar de volgende 100.000 bezoekers.

Groeten

Ronald
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 02-10-2010)
ik spreek liever over 100.000 bezoeken ipv bezoekers, maar dat maakt de mijlpaal er niet minder om !!!
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 02-10-2010)
Citaat van: Tilly op zaterdag 02 oktober 2010, 18:25:59
En dan hier het bedrijfsschema zoals het er ongeveer uit moet komen te zien:



Discussies over het baanplan aub hier zodat dit draadje zich zoveel mogelijk kan bezig houden met de bouw.
Misschien dan in dat draadje dat schema ook laten zien: Het maakt voor mij een hoop duidelijk over wat je bedoeling is!

En dan ook meteen mijn reactie erop:
Met dit schema moeten al je treinen (incl. de goederentreinen) voor de zijlijn (GH) altijd door het hoofdstation (), terwijl dat juist op personentreinen gericht is. Is het niet beter om de zijlijn (al dan niet onzichtbaar) ook rechtstreeks op de (spiralen naar) schaduwstations van niveau 1 en/of 3 aan te sluiten?
En de kolenmijn(?) zou ik aansluiten vanuit de richting van het zijlijnstation. Daarmee geef je dat station meteen extra bestaansrecht: Bij de mijn worden de kolen geladen, en daarna naar het zijlijnstation gebracht zodat daar de volledige kolentrein verzameld kan worden voor vertrek naar verre bestemmingen.
Als je die kolenmijn dan ook nog een onzichtbare aansluiting naar een schaduwstation geeft, dan kun je zelfs volle wagens naar de kolenmijn sturen (en die rijden dan door naar het schaduwstation) en lege wagens (die uit het schaduwstation komen) vanuit de kolenmijn laten vertrekken.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 02-10-2010)
Citaat van: EgMaf op maandag 04 oktober 2010, 02:00:35
Als je die kolenmijn dan ook nog een onzichtbare aansluiting naar een schaduwstation geeft, dan kun je zelfs volle wagens naar de kolenmijn sturen (en die rijden dan door naar het schaduwstation) en lege wagens (die uit het schaduwstation komen) vanuit de kolenmijn laten vertrekken.

ehhh slim idee, mar je bedoeld waarschijnlijk volle wagons uit de mijn laten vertrekken, en lege er laten aankomen???  :lol: :lol:
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 02-10-2010)
Ik ben het eens met de analyse van Guido (en de verbetering van Walter hierop). Daarop aansluitend vraag ik me af of een enkelspoor tussen CDE en GH wel voldoende capaciteit heeft. Als het een beetje tegenzit heb je dan goederentreinen die zich ophopen op CDE, omdat ze lang moeten wachten voordat ze verder kunnen. Misschien nu gelijk al een Betuwe route gepland?
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 02-10-2010)
Citaat van: Wasmi op maandag 04 oktober 2010, 08:15:49
Citaat van: EgMaf op maandag 04 oktober 2010, 02:00:35
Als je die kolenmijn dan ook nog een onzichtbare aansluiting naar een schaduwstation geeft, dan kun je zelfs volle wagens naar de kolenmijn sturen (en die rijden dan door naar het schaduwstation) en lege wagens (die uit het schaduwstation komen) vanuit de kolenmijn laten vertrekken.

ehhh slim idee, mar je bedoeld waarschijnlijk volle wagons uit de mijn laten vertrekken, en lege er laten aankomen???  :lol: :lol:


Precies, maar dan natuurlijk niet uit de mijn zelf (de wagens worden in werkelijkheid toch ook niet ondergronds beladen?).
Ik dacht meer aan een gebouw waarin (of waarnaast) de wagens volgestort worden, waarbij het spoor dan door (of achterlangs) het gebouw onzichtbaar doorloopt (verborgen met bomen, landschap enz) naar de aansluiting met het schaduwstation.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 02-10-2010)
Beste John,

Ik volg je draad al een tijd (wie niet?). Ben m'n oude  baan aan het afbreken, om een nieuwe te maken (bekend verhaal). Het isolatiemateriaal, dat je gebruikt (ik heb niet AL je berichten gelezen...): komt dat overeen met datgene wat deze meneer op maktplaats aanbiedt?:

http://link.marktplaats.nl/377347379

Chapeau voor je plannen!
Jan Heine
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 02-10-2010)
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 02-10-2010)
Wel goede ideeen Egmaf. Ik zou ook de kolenmijn een losse aansluiting geven vanaf het zijlijnstation. Is veel realistischer, dan een aftakking van de hoofdlijn. Misschien zou je nog een rechtstreekse aansluiting kunnen maken van het zijlijnstation naar BCDE, zodat niet alle kolentreinen via het hoofdstation hoeven?

Roy
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 02-10-2010)
Citaat van: RoWi op maandag 04 oktober 2010, 15:57:19
Wel goede ideeen Egmaf. Ik zou ook de kolenmijn een losse aansluiting geven vanaf het zijlijnstation. Is veel realistischer, dan een aftakking van de hoofdlijn. Misschien zou je nog een rechtstreekse aansluiting kunnen maken van het zijlijnstation naar BCDE, zodat niet alle kolentreinen via het hoofdstation hoeven?

Roy

Dat was inderdaad ook een van mijn tips :)
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 02-10-2010)
Hallo allemaal,

ik zal jullie tips, mijn dank is groot, ter harte nemen en eens kijken hoe ik dit in een plan kan inbouwen. Heb ook een mooi plan gekregen van een ander forumlid en zal dit presenteren zodra ik toestemming heb :wink:

Citaat van: tikker op maandag 04 oktober 2010, 15:52:19

Het isolatiemateriaal, dat je gebruikt (ik heb niet AL je berichten gelezen...): komt dat overeen met datgene wat deze meneer op maktplaats aanbiedt?:

http://link.marktplaats.nl/377347379


Jan Heine,

het is op de foto moeilijk te zien of dit hetzelfde materiaal is maar datgene wat ik heb heet inderdaad ook Depron :D Zelf heb ik trouwens gebruik gemaakt van 6mm.

Groetjes, John

Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 02-10-2010)
Ik zal ook nog maar eens vertellen hoe gaaf dit wordt. Erg leerzaam draadje. Ook met al die electronica issues. Ook al zijn die niet leuk.

Eigenlijk ben ik stiekem gewoon nieuwsgierig hoe je dit allemaal doet. Dit kost allemaal een vermogen! Eet je altijd droog brood en ga je nooit op vakantie?  :D Of geven ze daar in België subsidie op modelbanen?  :D
Maar eigenlijk is dit een hele nieuwsgierige vraag die je natuurlijk niet hoeft te beantwoorden  :D

Koen
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 02-10-2010)
Citaat van: KNed op dinsdag 05 oktober 2010, 21:57:13
Ik zal ook nog maar eens vertellen hoe gaaf dit wordt. Erg leerzaam draadje. Ook met al die electronica issues. Ook al zijn die niet leuk.

Eigenlijk ben ik stiekem gewoon nieuwsgierig hoe je dit allemaal doet. Dit kost allemaal een vermogen! Eet je altijd droog brood en ga je nooit op vakantie?  :D Of geven ze daar in België subsidie op modelbanen?  :D
Maar eigenlijk is dit een hele nieuwsgierige vraag die je natuurlijk niet hoeft te beantwoorden  :D

Koen

Hoezo België, John woont nog altijd in Nederland bij mijn weten.


Fred Vonk
Re:Tilly?s modelbaanproject (Bouw schaduwstation nivo 2: update 02-10-2010)
Citaat van: KNed op dinsdag 05 oktober 2010, 21:57:13

Eigenlijk ben ik stiekem gewoon nieuwsgierig hoe je dit allemaal doet. Dit kost allemaal een vermogen! Eet je altijd droog brood en ga je nooit op vakantie?  :D Of geven ze daar in België subsidie op modelbanen?  :D
Maar eigenlijk is dit een hele nieuwsgierige vraag die je natuurlijk niet hoeft te beantwoorden  :D


Hoi Koen,

dit is al eens eerder ter sprake gekomen. Het kost inderdaad best wel veel geld maar gelukkig heb ik de afgelopen jaren al veel spulletjes bij elkaar verzameld. Momenteel gaat het hele budget op aan de bouw dus nieuw materieel zit er helaas niet meer aan. Niet dat ik hier lig te klagen hoor :lol:

Citaat van: F.P.Vonk op dinsdag 05 oktober 2010, 22:51:23

Hoezo België, John woont nog altijd in Nederland bij mijn weten.


Yep,

nog altijd :D

De proefopstelling afgebroken en momenteel bezig met het doorslijpen van de lipjes van de railzen, niet echt spannend dus :?

Groetjes, John