Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Tilly's modelbaanproject: afbouw Märklin verzameling (04-11-2020)

Gestart door Tilly zaterdag 17 januari 2009, 01:49:58

0 leden en 7 gasten bekijken dit board.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Start bouw krachtcentrale)
Citaat van: sn00zerman op zaterdag 15 mei 2010, 10:30:53
dat die reset-schakeling constant overbrugt mag worden,
als je aanstuursoftware kortsluit-detectie heeft.
En je booster een kortsluitsignaal kan geven. De AJ-booster kan dat niet, tenzij?. zie vorig bericht.

Mvg,
Peter
Re:Tilly?s modelbaanproject (Start bouw krachtcentrale)
Is dit misschien iets voor de verdeling van je "krachtgroepen" :lol:
Re:Tilly?s modelbaanproject (Start bouw krachtcentrale)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Start bouw krachtcentrale)
Peter,

Bedankt voor de uitleg, ik begin het half te snappen nu :-)


groeten,
Kris
Re:Tilly?s modelbaanproject (Start bouw krachtcentrale)
Als ik zo al die verhalen lees van extra boosters, vele trafo's en hoofdschakelaars en schakelkasten. Is het dan niet beter om gelijk een elektriciteitscentrale te bouwen naast je huis?  :lol: :lol: Dan kan je gelijk de kolentreinen er langs laten rijden.

Alle gekheid..... ik ben zelf niet zo thuis in elektra, probeer wel vaak mee te lezen en er wat van op te steken.
Maar John je maakt er weer een prachtig bouwwerk van en goed om te lezen dat het nu goed werkt.
Spreek je weer.

Groeten Ronald  :D
Re:Tilly?s modelbaanproject (De Blauwe Briesser op bezoek)
Hallo allemaal,

vandaag was het dan eindelijk zover, de "Blauwe Briesser" kwam op bezoek :D :D Voor degene die hem niet kennen:



O ja, hij had Sascha, Willie(Wakkie) en Peter(Freak) ook nog meegenomen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Het was heel gezellig en we hebben flink wat ideeën uit kunnen wisselen. Alles werkte en de "Blauwe Briesser heeft onverstoord zijn rondjes af kunnen leggen :D :D :D

Heren, bedankt voor de gezelligheid en tot een volgend keer.

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (De Blauwe Briesser op bezoek)
Citaat van: Tilly op zondag 16 mei 2010, 18:42:24
Alles werkte en de "Blauwe Briesser heeft onverstoord zijn rondjes af kunnen leggen :D :D :D
Zonder enig probleem reed hij over de wissels.

Mvg,
Peter
Re:Tilly?s modelbaanproject (De Blauwe Briesser op bezoek)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (De Blauwe Briesser op bezoek)
Hallo allemaal,

Inderdaad heeft vanmiddag de Blauwe Briesser een bezoekje gebracht aan de baan van John (Tilly). Ik had het geluk om te mogen begeleiden, om het fantastische project van John in het echt te mogen bewonderen. Groot respect voor deze tot in de puntjes perfect gebouwde en inmense baan!

Bedankt John (en partner!) voor de gastvrijheid! Het was erg gezellig en ook leerzaam!

Hier een filmpje en de foto's staan in het foto-album! ( -klik hier- )


John, nogmaals dank voor deze leuke middag!
Re:Tilly?s modelbaanproject (De Blauwe Briesser op bezoek)
hallo john,

het blijft gewoon waanzinig kijken naar jou baan,en hoe je locs over je baan rijden.echt subliem een streling voor ieder mens zijn ogen,wens je verder veel succes met je baan.


groeten peter(ke33)
Re:Tilly?s modelbaanproject (De Blauwe Briesser op bezoek)
Leuk filmpje. 8)
Zo te zien heeft de Blauwe Briesser aardig wat metertjes afgelegd.

Gr.
René
Re:Tilly?s modelbaanproject (De Blauwe Briesser op bezoek)
Hallo John,

Leuk dat er weer bezoekers waren en op de achtergrond muziek versterkt door mijn oude versterker leuk :lol: :lol:

Gr Einte
Re:Tilly?s modelbaanproject (De Blauwe Briesser op bezoek)
Geweldig leuk om onze bekende forum Briesser op John's prachtige baan in wording te kunnen volgen! 8)
Natuurlijk was het weer enorm gezellig in "Huize Tilly" en John's modelspoor paradijs en zal er ook wel weer het nodige geou..... besproken zijn!  :roll: :wink:
Ik kan me vergissen, maar zag ik op het einde wat kleine rookpluimpjes bij de Briesser vandaan komen, of stond er weer iemand stiekem te roken?  :mrgreen:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Tilly?s modelbaanproject (De Blauwe Briesser op bezoek)
Citaat van: AlbertJan op zondag 16 mei 2010, 20:07:11

Ik kan me vergissen, maar zag ik op het einde wat kleine rookpluimpjes bij de Briesser vandaan komen, of stond er weer iemand stiekem te roken?  :mrgreen:


Hoi Albert Jan,

Dat moet dan Sascha geweest zijn. Alle andere aanwezigen hebben gewoon in het openbaar gerookt. :mrgreen:

Ik heb mijn ogen uitgekeken op de baan van John, en dan vooral op de precieze afwerking van de bedrading. Tijdens het rijden kwam er alleen af en toe een melding tevoorschijn in verband met het vermogen op de baan. Daar wordt de komende tijd volop aan gewerkt.

Groetjes

willie
Re:Tilly?s modelbaanproject (De Blauwe Briesser op bezoek)
Hoi John,

Echt een geweldig mooi filmpje, blijft een geweldig mooie baan, erg imposant.

gr. Henk
Re:Tilly?s modelbaanproject (De Blauwe Briesser op bezoek)
Goedeavond,

allemaal bedankt voor jullie reacties en Sascha bedankt voor het plaatsen van het filmpje en de foto's.

Gisteren nog de hele dag bezig geweest met het leggen van de kabelgoten. Deze week, en ik denk ook nog de volgende, gaan we de bekabeling verder aanleggen en worden de boosters van AlbertJan aangesloten. Hopelijk zijn dan alle voedingsproblemen opgelost en kunnen we verder met de volgende fase.

Groetjes en ik houd jullie op de hoogte, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (De Blauwe Briesser op bezoek)
Hoi John,

Prachtig die blauwe briesser, wie verzint in godsnaam zo'n bijnaam haha. Succes met je transformatorstation. Ben al benieuwd naar het volgende schaduwstation. Ik kom tegen die tijd nog wel eens kijken.

Groeten Daan
Re:Tilly?s modelbaanproject (De Blauwe Briesser op bezoek)
Hoi John,

Weer mooie foto's en filmpje.

Ik volg de bouw van je baan met ruime belangstelling, met name het voedingsprobleem. Zelf rij ik ook met zo'n kleine 40 treinen en heb mijn baan verdeeld in 14 stroomkringen. De 3 (9-sporig) schaduwstations hebben 2 stroomkringen (een voor 4 sporen/een voor 5 sporen), het 7-sporig opstel/schaduwstation heeft één stroomkring en als laatste een aparte stroomkring voor een 3-sporig schaduwstation. Dan heeft het gewone station ook 2 stroomkringen. De resterende 4 stroomkringen zijn over de gehele baan verdeeld. Ik gebruik wel de standaard 6017 boosters. Misschien hier en daar wat overdreven, maar toen ik begon met de bouw van de baan heb ik bewust getest met hoeveel treinen rijdend de boel plat ging, en wilde ook in de toekomst geen voedingsproblemen krijgen. Ik heb eigenlijk niet bezuinigd op vermogen, want ik wist niet hoeveel treinen er soms tegelijk rijden (met name in de schaduwstations) als de PC de baan bestuurt. Nu kun je dat natuurlijk een beperking geven, maar toch.
Nu begrijp ik dat de boosters van AJ meer vermogen leveren dan de 6017, en ik hoop daarom dat dit vermogen cq.aantal stroomkringen op jouw baan ook later voldoende zal zijn om geen problemen te krijgen bij een evt.in aantallen meer rijdende treinen.
In ieder geval succes met het bekabelen en aansluiten.
Re:Tilly?s modelbaanproject (De Blauwe Briesser op bezoek)
Gerard,

bedankt voor deze info.

Zelf ben ik er ook nog niet van overtuigd dat 5 boosters, 1 voor de wissels en terugmeldmodules en 4 voor de stroomkringen, genoeg zal zijn maar we zullen zien. Met de opdeling is hier al rekening mee gehouden en er is plaats vrij gemaakt voor 20 boosters 8)

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (De Blauwe Briesser op bezoek)
20  :shock: :shock: :shock:

(John die een kernfusie reactor in zijn tuin begraafd om zijn treinkamer van stroom te voorzien)..... :lol:
Re:Tilly?s modelbaanproject (De Blauwe Briesser op bezoek)
Hallo John,

...20 boosters..., nou dat zal wel voldoende zijn toch?  :)

Totaal heb ik 26 stroomkringen, waarvan dus 14 enkel en alleen voor het rijden. Verder 3 stroomkringen voor het schakelen van wissels en seinen en een stroomkring voor de terugmeldingen. De overige 8 zijn bestemd voor de verlichting van huisjes, lantaarnpalen, etc. , het Faller Car Systeem, een programmeerspoor en onderhoud/proefrij-spoor+rollerbankjes. Misschien wat "overdone", maar heb nog nooit ergens een probleem gehad. Ik zelf hou liever wat stroom over dan dat ik net ergens iets te kort kom.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
Hallo allemaal,

even een korte update zodat jullie kunnen zien dat het niet helemaal stop ligt :D

Helaas wat weinig tijd gehad deze week maar vandaag dan toch weer iets kunnen doen.

Voordat de boosters aan de ringleidingen aangesloten kunnen worden, moest er nog een plaatsje gevonden worden voor de halogeenlampen die dienen als extra beveiliging(zie post 1613). Naast de trafo's en boosters had ik nog ruimte:



De fittinkjes heb ik op een volkernplaatje gemonteerd omdat dit nauwkeuriger werkt en op deze manier de kabels onderlangs verlegt kunnen worden. Tevens kunnen hier makkelijker stickers op aangebracht worden waarmee iedere kring herkenbaar blijft. Hier nog een closeup van de fitting en lamp:



De ringleidingen kunnen nu hieraan vast gesoldeerd worden maar dat is iets voor de komende dagen.

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
John, 

TOP !!!

moest nu nog iets bestaan als een automatisch heropstart van die boosters, dan ben ik sterk geïnteresseerd in hetzelfde principe van baanspannings voorzieningen.


Niemand een idee voor een extra print op deze boosters aan te sluiten ....


Tot dan , Steven.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
Citaat van: caponordtraveller op zaterdag 22 mei 2010, 09:03:53
John, 

TOP !!!

moest nu nog iets bestaan als een automatisch heropstart van die boosters, dan ben ik sterk geïnteresseerd in hetzelfde principe van baanspannings voorzieningen.


Niemand een idee voor een extra print op deze boosters aan te sluiten ....


Tot dan , Steven.

Je maakt gewoon de knop los en soldeert er draden aan die je dan op de plaats van reset knop terug vast maakt. Of ben ik verkeerd?
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
Hallo John,

Dat ziet er weer mooi uit zo, met die lampjes, je zou zo het zelfde werk kunnen gaan doen als ik doe  :lol: :lol:

Gr Einte
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
Hallo John,

Dat heb je weer mooi gemaakt.

Ik heb een vraag over de lampjes, moet je die bij alle merken boosters gebruiken of alleen bij die van AJ, ik gebruik namelijk boosters van Littfinski en heb daar nog nooit van gehoord.


Gr.
Piwie.
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
Citaat van: Piwie op zaterdag 22 mei 2010, 10:15:32
Ik heb een vraag over de lampjes, moet je die bij alle merken boosters gebruiken of alleen bij die van AJ, ik gebruik namelijk boosters van Littfinski en heb daar nog nooit van gehoord.
Moet niet maar mag. De lampen als extra beveiliging kun je bij elk merk booster gebruiken.

Mvg,
Peter
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
in berichtje 1613 staat een link naar de site van N-Org, waarop perfect staat uitgelegd waarom en hoe je deze extra beveiliging toepast. Een aanrader!

Walter
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
Hoi John,

Netjes gemaakt weer. 8)
Ik ben van plan dit ook te gaan toepassen.

Gr.
René
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
Strak werk weer, John! 8)

Groeten,

Erik
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)

Goedemiddag,

allemaal weer bedankt voor jullie reacties :D

Citaat van: minitreintje op zaterdag 22 mei 2010, 09:22:08
Citaat van: caponordtraveller op zaterdag 22 mei 2010, 09:03:53
John, 

TOP !!!

moest nu nog iets bestaan als een automatisch heropstart van die boosters, dan ben ik sterk geïnteresseerd in hetzelfde principe van baanspannings voorzieningen.


Niemand een idee voor een extra print op deze boosters aan te sluiten ....


Tot dan , Steven.

Je maakt gewoon de knop los en soldeert er draden aan die je dan op de plaats van reset knop terug vast maakt. Of ben ik verkeerd?

Steven bedoelt iets anders, ik ga nu inderdaad voor resetknopjes op het bedieningspaneel. Als ik het goed begrepen heb dan schakelt bij een kortsluiting alleen de booster uit van die betreffende stroomkring. Alle andere boosters blijven gewoon hun werk doen dus alle andere treinen blijven rijden. Dit is geen enkel probleem want Koploper blijft gewoon zijn werk doen.
Met de booster van Huub (of andere met kortsluitdetectie) geeft deze een signaal naar Koploper en Koploper valt op noodstop. Alle treinen zullen dus stoppen en je kunt dan op zoek gaan naar de oorzaak. Rest gebeurd daarna vanuit Koploper.
Het voordeel van de AJ booster is dus dat je direct weet in welke stroomkring het probleem ligt, het nadeel is dat je bij een kortsluiting en bij een opstart iedere keer deze boosters moet resetten. Ik kan mij voorstellen dat dit op termijn behoorlijk kan irriteren maar in eerste instantie ga ik dit zo maken. We zullen zien hoe het uitpakt.

Groetjes, John

PS: corrigeer me als ik onzin lig te verkopen :mrgreen:

Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
Hallo John,

Je kunt het wat makkelijker maken door een reset knop die een aantal relais schakeld, en de kontakten zijn dan de vervanging van je reset knopjes.
Met 5 relais met vier kontakten moet het lukken.
Dus eerst kijken wat er aan de hand is, oplossen en dan een druk op de knop en alle boosters resseten in een keer.

Gr Einte
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
Wordt het ook niet eens tijd voor een edelgas blusinstallatie met deze elektrische hoogstandjes.
Just for sure. :P :wink:
Maar het ziet er goed uit.

Groet Peter
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
Citaat van: Einte op zaterdag 22 mei 2010, 16:03:13

Je kunt het wat makkelijker maken door een reset knop die een aantal relais schakeld, en de kontakten zijn dan de vervanging van je reset knopjes.
Met 5 relais met vier kontakten moet het lukken.
Dus eerst kijken wat er aan de hand is, oplossen en dan een druk op de knop en alle boosters resseten in een keer.


Einte,

dit zou inderdaad een oplossing kunnen zijn, bedankt voor de tip!

Citaat van: Tampie op zaterdag 22 mei 2010, 19:47:19

Wordt het ook niet eens tijd voor een edelgas blusinstallatie met deze elektrische hoogstandjes.
Just for sure. :P :wink:


Peter,

zonder flauwekul maar ik heb daar wel eens aangedacht. Kijk maar eens op deze site van Firepro, hier kun je prachtig spul zien(Wiktor, bedankt voor de tip :D)

Klikkerdeklik

Groetjes, John

Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
Citaat van: Tilly op zondag 23 mei 2010, 09:38:17
zonder flauwekul maar ik heb daar wel eens aangedacht. Kijk maar eens op deze site van Firepro, hier kun je prachtig spul zien(Wiktor, bedankt voor de tip :D)
Klikkerdeklik

John,

Voor zo'n mega baan als de jouwe is het wel een goed idee. Het is inderdaad mooi en praktisch toepasbaar, heb je enig idee wat die spullen kosten? In verhouding met je treinmateriaal zal het wel niet zoveel zijn, en brand is wel ongeveer het ergste wat je je kan voorstellen.

Walter


Edit Herman05: Quote gerepareerd
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
Hoi,

Is er niet een mogelijkheid om de booster uit te lezen? Ergens moet er toch een sgnaal te vinden zijn op de boosterprint? Deze informatie verzamelen en via bijvoorbeeld een s88 inlezen in koploper? Wellicht kan met een steje k83,ers de reset gedaan worden met een eigen stuurbooster ofzo vanuit koploper.

Misschien ziet Freak mogelijkheden. Het lijkt elegant om ook je boosters te kunnen sturen vanuit koploper.

Gr. René  
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
Mogelijkheden zijn er wel.
Ik heb voor Walter (Wissels) wel eens een schakeling getekend waarmee de baanspanning in de gaten gehouden werd. Bij kortsluiting kreeg Koploper via een S88 terugmelder de opdracht geen opdrachten meer te versturen totdat het probleem opgelost was.

Mvg,
Peter
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
Hey Tilly,

Is dit wat je zoekt?


klikkie doen






Is wel DC

Groetjes Harry
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
Hoi Freak,

Zou je dat schema kunnen plaatsen :?:
Ik ben in ieder geval geïnteresseerd en ik denk andere ook wel. :)
Alvast bedankt.

Gr.
René
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
Citaat van: Lokkie op zondag 23 mei 2010, 20:56:59Zou je dat schema kunnen plaatsen :?:
Kun je even aan Walter vragen. En hoe in Koploper aan te roepen. Ik heb het niet meer.

Mvg,
Peter
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
Ok, bedankt.
Ik heb Walter inmiddels een pb´tje gestuurd.

Gr.
René
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
Hallo,

hij schema is ondertussen weer in Peter zijn bezit,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
Citaat van: Wasmi op zondag 23 mei 2010, 11:36:37

Voor zo'n mega baan als de jouwe is het wel een goed idee. Het is inderdaad mooi en praktisch toepasbaar, heb je enig idee wat die spullen kosten? In verhouding met je treinmateriaal zal het wel niet zoveel zijn, en brand is wel ongeveer het ergste wat je je kan voorstellen.


Walter,

(nog) geen idee wat het kost.

Citaat van: yrrah40 op zondag 23 mei 2010, 20:55:37
Hey Tilly,

Is dit wat je zoekt?


klikkie doen


Is wel DC

Groetjes Harry

Harry,

wat bedoel je? De link werkt niet :?

Citaat van: wissels op maandag 24 mei 2010, 20:03:05

het schema is ondertussen weer in Peter zijn bezit,


Walter,

kun je het hier niet plaatsen of mij ook toemailen?

Vandaag weer enkele uren onder de baan gelegen. Tjonge, jonge wat een werk :? Voor degene die nog moeten beginnen kan ik het advies geven om van te voren goed na te denken over ringleidingen en kabelgoten. Leg deze dan eerst alvorens te beginnen met de opbouw, scheelt je gewoon een hoop gekruip en gefrot. Ik hoop in ieder geval deze week de bekabeling gereed te krijgen.

Oh ja, en dan nog iets. Ik had de afgelopen week Jaap Kramer gemaild omtrent het stroomverbruik van de terugmeldmodules RM-88-N-O en van heb kreeg ik dit antwoord:

Geachte heer,

In antwoord op uw bijgaande mail laat ik u het volgende weten:

Ik beschik niet over de exacte technische gegevens van de Littfinski DatenTechnik
producten, maar kan u vwb. het verbruik van de terugmelddecoders RM-88-N-O
gerust stellen. Ik schat in dat deze decoders hooguit enkele mA (milli ampères)
aan stroom verbruiken, hetgeen te verwaarlozen is tov. de echte stroomverbruikers
zoals rijdende locomotieven en rijtuigverlichting.

De decoders zijn veelal opgebouwd rond CMOS IC's, die hoegenaamd geen stroom verbruiken.

Vertrouwende u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

De Spoorkraam,
n.d.Jaap Kramer


Hier hoeven we ons dus niet echt zorgen over te maken.

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
hallo tilly,

ik kan haast nooit antwoorden op je draadje,omdat het meestal over dingen gaat waar ik geen antwoorden op weet . ik hoop dat het goed gaat deze week,en dat je alles kan aansluiten en dat je ons nog veele leuke filmpje's mag laten zien.

veel succes verder met je baan,ik blijf je volgen;

             peter(ke33)
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
Hoi John,

Dit is het schema waar Peter (Freak) het over had:



In Koploper moet je de volgende speciale actie definiëren:





Peter en Walter bedankt voor de informatie. :)

Gr.
René
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
René,

bedankt voor het plaatsen van het schema :D

Als ik het dus goed begriijp dan schakeld het relais om bij het wegvallen van de spanning en wordt een uitgang op een S88 module aangestuurd die vervolgens Koploper op Noodstop zet.
Iedere boosterkring zou je dus op die manier met een S88 uitgang moeten aansluiten, correct?

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
Hoi John,

Volgens mij moet dat inderdaad zo mogelijk zijn.

Gr.
René
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
Citaat van: Tilly op dinsdag 25 mei 2010, 18:52:49
Als ik het dus goed begriijp dan schakeld het relais om bij het wegvallen van de spanning en wordt een uitgang op een S88 module aangestuurd die vervolgens Koploper op Noodstop zet.
Iedere boosterkring zou je dus op die manier met een S88 uitgang moeten aansluiten, correct?
Als er spanning op de baan staat is het relais aangetrokken. Bij het wegvallen van de spanning valt het relais weer in de ruststand. Een ingang van de S88 is dan kortgesloten met massa en dus actief. Voor elke booster maak je zo?n schakeling. Je kunt meerdere S88-ingangen gebruiken. Je kunt ook de contacten van de relais parallel zetten, dan heb je maar 1 ingang nodig.

Mvg,
Peter
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
René, Peter,

ok, harstikke duidelijk.

Groetjes en bedankt voor de info, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
De ingrediënten voor de beveiliging.



Mvg,
Peter
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
Harry,

het kwartje was al gevallen :mrgreen:

Citaat van: yrrah40 op zondag 23 mei 2010, 20:55:37
Hey Tilly,

Is dit wat je zoekt?


klikkie doen


Is wel DC

Groetjes Harry

Heb je nog hieraan gedacht? de link werkt nl niet.

Groetjes, John
Re:Tilly?s modelbaanproject (Plaatsen van extra beveiligingshalogeenlampen)
Yep

heb ik aan gedacht kijk maar eens in je mail box.

Daar staan 2 mails met een paar opties.

Groetjes Harry