Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Roco triebzug ET 85

Gestart door digi-jacques donderdag 15 januari 2009, 23:29:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco triebzug ET 85
digi-jacques
gast

Roco triebzug ET 85
Ben vandaag begonnen aan de ombouw van bovengenoemd treinstel.

uitgangs situatie;

drie delige triebzug



was helemaal nieuw!!!

er zit nu een dcc decoder in, waarschijnlijk een heel oude Lenz, die gaat verdwijnen, mijn CS houdt er niet zo van :lol:
vervolgens sleper eronder, massa goed aansluiten.

testen

en als dat allemaal gelukt is verlichting in de rijtuigen
zal proberen wat foto's te maken
Re: Roco triebzug ET 85
Staat'ie niet meer te koop?
Re: Roco triebzug ET 85
CiteerStaat'ie niet meer te koop?

Bij Jacques staat volgens mij alles te koop  :mrgreen: (wat treinen betreft dan hè)

Groetjes Fulco
Re: Roco triebzug ET 85
digi-jacques
gast

Re: Roco triebzug ET 85
ach, een digitale gelijkstromer met een dcc decoder heeft een 3-railer niet zoveel aan :mrgreen:

en ik denk dat je je vergist met de et 87 van marklin........
Re: Roco triebzug ET 85
11 assen vervangen en DCC rij ik al... :wink:
Re: Roco triebzug ET 85
digi-jacques
gast

Re: Roco triebzug ET 85
ai......., heb ik net de boel doorgeknipt om er een marklin decoder in te plaatsen :lol:

hoezo, had je interesse??

ps. vervang geen assen, is niet nodig, plaats een middensleper, die ik doorlink naar de plus, de massa draad die daar opzat gaat naar de min, en klaar is klara

oude decoder zat al een stekker aan, dus die gebruik ik weer.....

en als het dan goed is............
Re: Roco triebzug ET 85
Wil je hem kwijt en wat is je vraagprijs (zonder decoder)?

Gr, Ben.
Re: Roco triebzug ET 85
digi-jacques
gast

Re: Roco triebzug ET 85
je hebt pb
Re: Roco triebzug ET 85
digi-jacques
gast

Re: Roco triebzug ET 85
moet trouwens wel even zeggen dat de ombouw reeds gelukt is. er zit een marklin 60760 decoder in nu, en hij doet het helemaal prima.

sleper is ook gemonteerd, alhoewel ik daar nog een keer goed naar wil kijken, ben er niet helemaal tevreden over.

nu nog binnen verlichting erin  :D
Re: Roco triebzug ET 85
Eddie E69
gast

Re: Roco triebzug ET 85
Citaat van: spoorman op vrijdag 16 januari 2009, 22:45:28
11 assen vervangen en DCC rij ik al... :wink:

Ik ben nieuwsgierig hoe je dat hebt gedaan met de aandrijfassen, waar de tandwieltjes opgeklemd zitten. :shock:
Re: Roco triebzug ET 85
Van veel modellen heeft Roco ook 3-rail versies. Daar kun je de aandrijfassen kant en klaar van bestellen.

Goedkoper maar meer werk of van modellen waar Roco geen 3-rail versies van heeft uitgebracht zul je de wielen zelf moeten vervangen door deze van de assen te halen. Even het wielstel opvangen/ondersteunen en met een dunne center of afgevijlde spijker de as eruit slaan.

Op Houten staan handelaren waar je gewapend met schuifmaat 3-rail wielenstellen kunt kopen. Daarbij is de asdikte uiteraard van belang.

Gr, Ben.
Re: Roco triebzug ET 85
digi-jacques
gast

Re: Roco triebzug ET 85
moet zeggen dat ik de et al een paar rondjes heb latn rijden en hij komt er prima overheen, zonder problemen. voor dit project zie ik niet echt de noodzaak van het wisselen van de asjes :D
Re: Roco triebzug ET 85
Eddie E69
gast

Re: Roco triebzug ET 85
Dus je hebt die (met de aandrijfasjes) wielen laten zitten? :?
Re: Roco triebzug ET 85
digi-jacques
gast

Re: Roco triebzug ET 85
ja, het enig wat ik gedaan heb is een sleper geplaatst en aangesloten, en de draad die van een zijde van de wielen kwam, en naar de + ging, losgemaakt en aan de - gesoldeerd (aan 2 kanten van het rijtuig)