Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

schaduwstation automatiseren

Gestart door stanstoom maandag 12 januari 2009, 20:36:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
schaduwstation automatiseren
eindelijk begonnen met de bouw van mijn nieuwe baan. In bijlage een foto van mijn schaduwstation in uitvoering van de klassieke harp. Kan iemand mij helpen met het beveiligen van dit schaduwstation zodat het langs beide zijden kan bereden worden en de treinen automatisch een vrijstaand spoor kiezen.




edit wakkie: foto geplaatst
Re: schaduwstation automatiseren
Ik zie geen foto?? allen een kruisje

Aart
Re: schaduwstation automatiseren
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: schaduwstation automatiseren
Hallo Stanstoom,

Kun je aangeven hoe en waarmee je je treinbaan bestuurt en tot nu toe beveiligd hebt?

Groetjes

willie
Re: schaduwstation automatiseren
met central station 2 en ik ben nog niet aan de beveiliging begonnen.
Re: schaduwstation automatiseren
michel roelvink
gast

Re: schaduwstation automatiseren
je kan de sporen misschien wel via spoorbezetmelding blokkeren. dan moeten de twee spoorstaven toch los van elkaar gescheiden zijn, en zijn de assen van de wagens de schakelaars van het circuit. dit werkt op de zelfde manier als een overweg, alleen moet de overwegmotor dan op 1 of andere manier contact maken met jou besturingssysteem, dit gedeelte weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar het zal ongetwijfeld met decoders of zoiets moeten.

misschien dat iemand anders dit verhaaltje rond kan maken, eventueel met een schema, want ik ben zelf ook benieuwd naar hoe dit zou moeten.  :lol:
Re: schaduwstation automatiseren
Ik zie een foto, volgens mij moet je het beveiligen met bezetmelders
deze sluit je aan een s88 decoder. met een k84 of seinen kun je de treinen laten stoppen, dit kun je dan allemaal op je CS2 inregelen (keybord,memorie en Layout zorg wel dat je bezet melders lang genoeg zijn zodat als een trein stilstaat hij het spoor wel bezet houdt (minimaal een rail in je stop sectie )

Aart
Re: schaduwstation automatiseren
Of je koopt een schaduwstation-module bij conrad(zijn wel erg prijzig).

Groeten,Robert.
Re: schaduwstation automatiseren
Citaat van: roberttrein op zaterdag 17 januari 2009, 19:03:16
Of je koopt een schaduwstation-module bij conrad(zijn wel erg prijzig).

Groeten,Robert.

Deze hier dus


edit wakkie: link verkleind.