Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Aansluitschema CS2 - Draaischijf 7286-7287

Gestart door michel roelvink maandag 12 januari 2009, 17:01:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Aansluitschema CS2 - Draaischijf 7286-7287
Hallo,

ik zoek een aansluitschema om mijn draaischijf aan te sluiten op de 60213, wie kan mij hier een voorbeeld van geven?
Re: Aansluitschema CS2 - Draaischijf 7286-7287
Hallo Michel,

Heb je er dan geen handleiding bij met een aansluitschema van de decoder ?.

Mvg,
Peter
Re: Aansluitschema CS2 - Draaischijf 7286-7287
heb een boekje bij de 7687, maar daar zit geen schema in over het aansluiten van
de draaischijf op dit systeem, zal wel een wat ouder boekje zijn of zo.
(toch wel appart, net nieuw gekocht. misschien komt het van groot inkopen.)
Re: Aansluitschema CS2 - Draaischijf 7286-7287
Hallo Michel,

Ik kan je een aansluitschema toesturen, tenminste als dat van een enkel forumlid alhier mag.

Mvg,
Peter
Re: Aansluitschema CS2 - Draaischijf 7286-7287
Hoi peter,

ik had die schema's van je gekregen, maar nou heb ik het zo aangesloten als de bovenste en doet het hele spul het niet...
weet je toevallig de oorzaak ook???
Re: Aansluitschema CS2 - Draaischijf 7286-7287
Hallo Michel,

De Rode en Bruine draden niet er ogeluk omgedraaid ?.
Heb je de ze ook aangesloten op de juiste (rail)uitgang ?.

Mvg,
Peter
Re: Aansluitschema CS2 - Draaischijf 7286-7287
de rode en bruine zitten als op de tekening.
de tekening liet een donkere(dikke) en een lichte(dunne) draad zien, de dikke was de bruine, en de dunne de rode.
dit is zo aangesloten, ook op de juiste uitgang.

misschien is het een idee om morgen de twee aansluitingen om te draaien, en eens te kijken wat er dan gebeurt.....

beetje vreemd dat ie het dan niet doet, komt nieuw uit de winkel  :lol:
Re: Aansluitschema CS2 - Draaischijf 7286-7287
Zorg we dat ze aangesloten zijn op de uitgang voor de rails en niet op de porgrammeeruitgang. 0 is Bruin, B is Rood. Zie verder ook het stukje draaischijf in de handleiding.

Mvg,
Peter
Re: Aansluitschema CS2 - Draaischijf 7286-7287
zal morgen direct even gaan bekijken.

alvast bedankt.
Re: Aansluitschema CS2 - Draaischijf 7286-7287
duurt beetje langer dan verwacht, maar hier mijn conclusie

na een uur lang storingzoeken te hebben gedaan, en geen oorzaak van het falen van het instellen van de programmeerstand hebben kunnen vinden heb ik besloten om de draaischijf eens analoog aan te sluiten.
na 10 minuutjes had ik dit schema aangesloten, en vervolgens getest, de draaischijf reageert volledig op de commando's van het analoge besturings
systeem.
vervolgens de digitale aansluiting met korte draden uit 1 stuk (kon kabelbreuk of foutieve aansluiting zijn) aangesloten op de cs2.
na het aanzetten van de cs2 de stop knop ingedrukt, tabblad 15 opgezocht en de stop knop weer losgelaten, op het zelfde moment de losse spanning voor de draaischijf aangezet, en gekeken of er wat gebeurde, het gele lampje, welke aangesloten was, ging knipperen, zoals dit hoort, ik druk de input knop in, maar geen reactie.
op dat moment ging het groene lampje al branden.

mijn vraag is nu, kan een cs2 wel eens communiceren met een 7287 digitale unit, of ben ik nou zo gek, dat er iets compleet verkeerd gaat.

(nog toekomend, een getekend schema van de aansluiting van zoals mijn cs2 aan de 7687 zit.
Re: Aansluitschema CS2 - Draaischijf 7286-7287
Neem aan dat je de input toets hebt ingedrukt binnen 5 seconden nadat je er de spanning op hebt gezet.
Geel knipper betekend: Gereed tot programmeren.
Alleen Groen continu: railaansluiting bereikt.

Mvg,
Peter
Re: Aansluitschema CS2 - Draaischijf 7286-7287
ja heb ik ook ja, maar op 1 of andere manier herkend het elkaars commando's niet.... afgelopen week ook nog bij de marklin store in groningen geweest, en deze zeggen ook dat het heel vreemd is dat de aansluiting niet werkt als het wel goed is.....

is het ook een idee om de 7287 een keer te laten controleren op zijn functie's? lijkt mij zelf aan 1 kant niet nodig, omdat de controlelampjes wel gewoon functioneren.
Re: Aansluitschema CS2 - Draaischijf 7286-7287
Je zou ook even 4 wissels met overeenkomstige adressen aan kunnen maken en kijken of je via deze weg de draaischijf wel kunt programmeren.
De 4 wisseladressen zijn 225 - 228.

Mvg,
Peter
Re: Aansluitschema CS2 - Draaischijf 7286-7287
kastje onder schijf is goed, blijkbaar zit de storing in de besturing, de 60213, dit probleem kan alleen bij een volgende update opgelost worden of misschien door het ding op te sturen naar de firma Keuterman (na telefonisch overleg.)
maar als ik de kast opstuur kom ik niks verder, en als ik de update afwacht en eerst analoog de boel aan zou sluiten kan ik wel verder.
mijn besluit is daarom om eerst analoog verder te gaan en op een later tijdstip op dit onderwerp terug te komen.

wel heb ik nog een toegift, een aansluitschema, ontvangen van het service centrum van Marklin Duitsland. (na aanvraag per email.)

mijn tip is, sluit het zo aan als in dit schema, voor de losse voeding van de draaischijf mag ook een andere transformator gebruikt worden, bijvoorbeeld een analoge rijstroom transformator. de stroombron MOET wel op de gele en de bruine draad aangesloten worden.
Re: Aansluitschema CS2 - Draaischijf 7286-7287
draadje los onder de bodemplaat van de schijf, nu draait ie weer, ik gooi het topic nu zelf op slot, omdat iedereen het schema hier kan vinden, en er wat mij betreft geen verdere informatie bij hoeft te komen. (zal wel de bedoeling zijn, omdat ik dat zelf kan doen  :lol: )
scheelt de moderators ook weer werk....