Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Windigital FS en meer functies

Gestart door Swiss-fan zondag 01 februari 2009, 21:14:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Windigital FS en meer functies
Goedenavond.

Rijdt zelf al jaren naar volle tevredenheid met de genoemde software.
Nu zijn er natuurlijk allerlei nieuwe ontwikkelingen, zoals meer dan 4 functie's op het rijdende materiaal.
De rijregelaar van dit programma heeft 4 functieknoppen F1 - F4.
Wanneer ik de mini rijregelaar erbij neem, heeft deze er veel meer.
Kan echter de knoppen F5 en verder niet aktiveren.
Hebben jullie dit nou ook.....?
Valt hier wat aan te doen, of 'kijkt' ie naar de aangesloten apparatuur.
Heb zelf de volgende configuratie:   control unit(6021) - infra control 80f - interface.
Wellicht dat hier al eerder een draadje over geweest is, kon deze niet vinden.

Met vriendelijke groet.   
Re: Windigital FS en meer functies
Hendrik_marklin
gast

Re: Windigital FS en meer functies
Hallo Flodo,

Ja dit vond ik ook vreemd, heb het v/d week opgezocht. Deze functie schijnen te werken op apart decoder-adres. Maar hoe dit precies werkt heb ik nog niet uitgevogeld.
wellicht dat Walter W. hier een antwoord op heeft.

mvg
Henk
Re: Windigital FS en meer functies
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Windigital FS en meer functies
Hallo Flodo,

programmeer CV 75 (2e locadres voor de functies F5 t/m F8) voor de Functiedecoders op een voor jou bekend adres van 1 t/m 80, maak hiervoor evt. een loc aan. Als je nu in Windigital het 2e locadres als dubbeltractie toevoegd aan het 1e adres (klik op venster en dan op dubbeltractie) dan zou je ook deze functies moeten kunnen bedienen in 1 locwindow,

Succes,

Walter
Re: Windigital FS en meer functies
Citaat van: wissels op zondag 01 februari 2009, 23:08:01
programmeer CV 75 (2e locadres voor de functies F5 t/m F8)

Walter.

Dit eerste stukje snap ik effe nie.....?

Mvgr.

Re: Windigital FS en meer functies
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Windigital FS en meer functies
Hallo Flodo,

CV's zijn locdecoderinstellingen, decoders zoals MFx hebben behalve hun normale locadres (CV1 instellen Motorola adres 1 t/m 80) een 2e Motorola adres voor de functies f5 t/m f8, deze kunnen dan met de toetsen f1 t/m f4 op de control unit via een apart 2e motorola adres (CV75 met een Motorola bereik van 1 t/m 80) bediend worden.

Ik hoop dat allereest dit verhaal duidelijk is, en dat je weet hoe je een CV waarde in kan stellen,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Windigital FS en meer functies
Walter.

Voorlopig even bedankt voor deze uitleg.
Ben niet zo heel erg thuis in deze materie, en laat het nu dus even bezinken.

Mvgr. 
Re: Windigital FS en meer functies
Je kan dit ook bij je dealer laten doen, als je zelf daar geen verstand van hebt of geen mogelijkheid hebt om een loc te programmeren. Athans mijn dealer doet het wel.

Youri
Re: Windigital FS en meer functies
Zo moeilijk is dat ook niet, hoor. Als je je digitale loc een ander adres wilt geven (de oude decoders middels dipswitches; daar gaat het hele verhaal dus niet voor op) dan moet je gewoon de handleiding volgen. Middels je rijregelaar zet je de loc in de programmeerstand......etc. CV01 bevat het locadres.....Het enige dat je extra moet doen is op dezelfde wijze de waarde van CV75 veranderen. Ik heb zelf een o.a. de Schienenbus op aanraden van Walter op deze wijze aangepast en alle functies kan ik middels Windigital laten werken.
Voorbeeld : CV01=20 dan moet CV75=21 zijn.
De functies 1 t/m 4 werken dan onder loc20 en 5 t/m 8 onder 21.

Tis makkelijker dan je denkt.
Hans