Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Databanknummer stoomlok 37184 (BR18.4)

Gestart door C-Brian dinsdag 22 mei 2012, 18:05:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Databanknummer stoomlok 37184 (BR18.4)
Hallo

Net is mijn BR18.4 aangekomen, even op de baan gezet en kap er af gehaald, adres was 18, heb het geprobeerd, hij reed 2 cm en toen deed hij niets meer. Er waren ook geen functies aanwezig, die deze lok wel heeft.

Ik heb verscheidene keren een adres ingesteld (dmv knopjes 1/8 omhoogschuiven) maar geen enkele keer succes. Nu was mijn vraag, hoe werkt dit nou en doe ik iets fout? En kan ik het ook via de databank instellen? zo ja, welk nummer heeft deze lok in de databank? Ik kan nooit de handleiding van een lok vinden?
Re: Databanknummer stoomlok 37184 (BR18.4)
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Databanknummer stoomlok 37184 (BR18.4)
Google eens op: Marklin dipswitch.
Re: Databanknummer stoomlok 37184 (BR18.4)
geprobeerd op adres 10: 2, 3, 6, 7 dus op de decoder, en geen effect..
Re: Databanknummer stoomlok 37184 (BR18.4)
Ditzelfde had ik dus ook met die v36 van deze zelfde leverancier:-( ik heb toen 30km gereden om hem te laten resetten daar en toen deed hij het eindelijk op mijn ms2 (wel even geduld voordat hij hem herkent met MFX) suc6!
Re: Databanknummer stoomlok 37184 (BR18.4)
Hoi, dit is de lok met fx decoder (6090) en niet de MFX

Maar, ik heb het uitgevonden, en hij werkt! :D:D:D
Re: Databanknummer stoomlok 37184 (BR18.4)
Gelukkig;-)
Re: Databanknummer stoomlok 37184 (BR18.4)
En de bel werkt niet.. resetten naar fabrieksinstellingen kan ook niet met deze lok.
Re: Databanknummer stoomlok 37184 (BR18.4)
Citaat van: C-Brian op dinsdag 22 mei 2012, 22:27:36
En de bel werkt niet.. resetten naar fabrieksinstellingen kan ook niet met deze lok.

Beste Brian, deze loc heb ik ook en ik ken het probleem niet, het adres staat gewoon op 18 en het is mfx dus een ms herkent hem automatisch, misschien is de decoder overleden?
Re: Databanknummer stoomlok 37184 (BR18.4)
Vreemd genoeg zit er geen MFX decoder in, volgens de verkoper en wiki (alias: waarheid) maar knippert het mfx teken wel iedere keer. Automatisch aanmelden doet hij ook niet.

De verkoper zegt dat het een onprogammeerbare decoder is, daarom heb ik geen reg etc om terug te zetten naar fabrieksinstellingen
Re: Databanknummer stoomlok 37184 (BR18.4)
Goedemiddag Brian,

Ik heb vanmorgen voordat ik wegging nog even gekeken naar de loc.

De loc heeft een FX decoder. Deze staat ook vermeld in de database van het MS
Een FX decoder meld niet automatisch aan maar moet je selecteren in de database.

Kan het zijn dat de verkoper de decoder heeft vervangen?

Omdat je ook geluid hebt lijkt me dat voor de hand liggend.
Re: Databanknummer stoomlok 37184 (BR18.4)
maar alsnog, als er geen mfx decoder in zit, waarom knippert het dan op mijn ms?
Re: Databanknummer stoomlok 37184 (BR18.4)
De gegevens van de originele lok kan je bij Märklin zelf downloaden:

http://medienpdb.maerklin.de/product_files/1/pdf/37184_betrieb.pdf

ook de exploded view is er nog te downloaden, even op anzeigen klikken:
https://www.maerklinshop.de/index.php?sid=44dd7c4942bf445786f48670bc61338a&cl=sparepartslists&gaugeid=2&pagenr=22

Hier uit blijkt dat de originele lok helemaal geen MFX-lok is en wel geluiden heeft.....

Re: Databanknummer stoomlok 37184 (BR18.4)
Huub, hoe vind je een handleiding? heb superlang gezocht maar geen resultaat, en ik wist al dat de lok geen mfx is, maar waarom zegt mijn ms1 dat dan?
Re: Databanknummer stoomlok 37184 (BR18.4)
De handleidingen die online staan vind je hier:
www.maerklin.de
dan ga je naar Online-Shop
dan ga je naar Erzatzteile
en tenslotte ga je naar Spur H0

Je ziet nu 40 pagina's met info, zoek de goede er uit, voor jou bijvoorbeeld op pagina 22 en kies het juiste model (37184).

Je kan er ook de exploded view downloaden.......

En wat jou MS1 allemaal zegt, weet ik helaas niet.....
Re: Databanknummer stoomlok 37184 (BR18.4)
oke bedankt :)