Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Karlsruhe watertoren, wat voor inrichting?

Gestart door minirailz dinsdag 30 december 2008, 11:51:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Karlsruhe watertoren, wat voor inrichting?
Ik heb voor kerst een hele mooi watertoren gekregen.

Nu ik heb hem zojuist verlicht, maar wil er een soort van interieur in maken.
Iemand foto's en/of ideeen voor de binnenkant?

Dennis
Ps: het lampje is naar boven gewerkt en is dus niet zichtbaar :)
Re: Karlsruhe watertoren, wat voor inrichting?
Nou, begin eens met water  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

*heel flauw grapje*
Re: Karlsruhe watertoren, wat voor inrichting?
dat zit toch van boven ;)

ik heb eens gegoogled, maar bijna alle foto's komen uit op vernieuwende kunstgallerijen :? :(

elk interieur van welke watertoren dan ook is welkom :)

Dennis
Re: Karlsruhe watertoren, wat voor inrichting?
Hallo,

Plaats er een dieselmotor in welke het water naar boven kan pompen. Verder kan je er een trap in plaatsen.

Groetjes,

Tighfield :D
Re: Karlsruhe watertoren, wat voor inrichting?
Hallo Dennis,

Ik ben al zeer dikwijls in de plaatselijke watertoren geweest. Ik heb er op 100m vandaan gewoond en deze watertoren is ook een uitkijktoren waar je makkelijk 50km ver kan kijken.

Wat interieur betreft is daar echt niet meer dan wat folder kastjes van de toeristische dienst (die de uitkijk galerij uitbaat) , een klein bureau, een trap en een lift. Er zijn 3 waterbakken op verschillende niveaus. Onderaan staat er wel een pompstation dat het water omhoog pompt. Dit is echter apart van de toren. 
Re: Karlsruhe watertoren, wat voor inrichting?
bedankt voor de info.

hier kan ik wel wat mee :)

alleen wat voor trap? er zitten in alle kanten ramen.

Dennis
Re: Karlsruhe watertoren, wat voor inrichting?
Een gewone betonnen trap. Een draaitrap zal ook niet misstaan denk ik.
Re: Karlsruhe watertoren, wat voor inrichting?
Een watertoren was een puur functioneel gebouw, dus aan het interieur werd weinig aandacht besteedt. Voornamelijk een aantal standpijpen voor de aan- en afvoer van het water, een trap om voor controles bij het bassin te komen en inderdaad een pomp.


Dit is het interieur van de watertoren in Leiden. Uit eigen ervaring weet ik dat de watertoren van Assendelft een hele mooie ronde wenteltrap langs de wanden had.
Re: Karlsruhe watertoren, wat voor inrichting?
Mijn vader werkt bij het waterleiding bedrijf Vitens en is daar technisch nog iets :lol: en moet daarbij vaak naar watertorens,pompgebouwen etc. Ik ben laatst met hem meegeweest in een water in Friesland en daar staat gewoon een soort van schilderstrap :shock: deze zit wel vast,maar het is niet bepaald veilig, zoiets is natuurlijk al wel wat gemakkelijker te maken :)



Eric
Re: Karlsruhe watertoren, wat voor inrichting?
mmmm, ik denk dat ik zo'n houte geraamte maak.
icm wat leidingen.

jullie horen hier tzt van :D

Dennis
Re: Karlsruhe watertoren, wat voor inrichting?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Karlsruhe watertoren, wat voor inrichting?
Dennis,

Hier in Leeuwarden hebben ze van een overbodige watertoren een wooncomplex gemaakt.
Echt iets unieks. Kijk ook HIER eens.
Re: Karlsruhe watertoren, wat voor inrichting?
uniek is het zeker.
alleen jammer dat er zoveel ramen bijkwamen.

ik heb een paar weken geleden een reportage gezien van een engelsman die ook een watertoren ging ombouwen tot woonruimte.

ook zeer interresant...

Dennis