Zit wel wat in natuurlijk,maar zal de consument zo dom zijn om er bij Marklin meer voor te betalen?
Je kunt consumenten in dat geval "dom" noemen, maar je hebt ook mensen die producten om de "merknaam" kopen. Mensen moeten (ook weer in dit geval) hun eigen keuzes maken. Even als voorbeeld: mijn vader zal nooit TRIX-treinen kopen, ook al komen die bij Märklin vandaan. Hij wil namelijk de grote rode letters van Märklin op de treinendoos hebben staan. Hij gaat al helemaal niet beginnen aan andere treinenmerken. Zo heeft hij ook weer zijn vaste merken voor huisjes en andere accessoires (armseinen van Viessmann, huisjes van Faller, kleine details van Busch, etc.). Ditzelfde ziet men ook weer terug op andere markten. Wat dacht je van de cola-markt. Iedereen koopt C*C*, omdat die naam erop staat, ook al zijn er ook goedkopere merken.
De ene persoon kijkt meer naar de prijs en de andere persoon juist weer meer naar de merknaam. Hiermee wil ik duidelijk maken dat er zeker wel mensen zijn die iets meer willen betalen voor bv. de bovenleiding of de seinpalen.
M.v.g.
RMW