Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Marklin Uitrijsein met voorsein

Gestart door 100%erik zaterdag 03 januari 2009, 11:59:21

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Marklin Uitrijsein met voorsein
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Marklin Uitrijsein met voorsein
Ik zou graag het marklin seinenassortiment zien uitgebreid worden met een uitrijsein samen met
het voorsein op dezelfde mast.
Je ziet ze in het grootbedrijf op bijna elk station in duitsland!
Technisch moet dit niet moeilijk te realiseren zijn aangezien er wel een inrijsein met
voorsein in het assortiment aanwezig is!

Ook een voorsein met herhalingslicht op mast (witte lamp) zou een mooie aanvulling zijn.


groet, en allemaal een geweldig 2009!!

erik
Re: Marklin Uitrijsein met voorsein
hoi erik

heeft viessmann die niet
wandt de nieuwe marklin seinen die komen ook van viessmann af

gerard5663
Re: Marklin Uitrijsein met voorsein
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re: Marklin Uitrijsein met voorsein
Citaat van: gerard5663 op zaterdag 03 januari 2009, 12:01:42
de nieuwe marklin seinen die komen ook van viessmann af

Deze komen echt niet van viessmann hoor!

groet

erik

Edit Herman05: Quote gerepareerd
Re:Marklin Uitrijsein met voorsein
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re:Marklin Uitrijsein met voorsein
Citaat van: 100%erik op zaterdag 03 januari 2009, 11:59:21
Ik zou graag het marklin seinenassortiment zien uitgebreid worden met een uitrijsein samen met
het voorsein op dezelfde mast.

Ook een voorsein met herhalingslicht op mast (witte lamp) zou een mooie aanvulling zijn.
Laat Märklin maar eens investeren in een nieuwe lijn armseinen. De lichtseinen zijn al met succes onder handen genomen. Die zien er goed uit, maar die oude armseinen uit de jaren 70 vind ik echt niet meer in het programma passen!
Re:Marklin Uitrijsein met voorsein
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re:Marklin Uitrijsein met voorsein
Citaat van: Jasperkc op zaterdag 10 oktober 2009, 00:03:01
Citaat van: 100%erik op zaterdag 03 januari 2009, 11:59:21
Ik zou graag het marklin seinenassortiment zien uitgebreid worden met een uitrijsein samen met
het voorsein op dezelfde mast.

Ook een voorsein met herhalingslicht op mast (witte lamp) zou een mooie aanvulling zijn.
Laat Märklin maar eens investeren in een nieuwe lijn armseinen. De lichtseinen zijn al met succes onder handen genomen. Die zien er goed uit, maar die oude armseinen uit de jaren 70 vind ik echt niet meer in het programma passen!

Ja dat is ook zo maar viessman heeft mooie armseinen en waarom zou je het wiel 2x uitvinden ?
De marklin lichtsein van Marklin zijn veel mooier dan van viessman, als dit ook met armseinen ook zou lukken dan zie ik het graag.

Re:Marklin Uitrijsein met voorsein
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re:Marklin Uitrijsein met voorsein
Citaat van: 100%erik op zaterdag 10 oktober 2009, 14:08:26Ja dat is ook zo maar viessmann heeft mooie armseinen en waarom zou je het wiel 2x uitvinden ?

Omdat Märklin dat ook gedaan heeft met de lancering van de "nieuwe" bovenleiding. En dan heeft Märklin het ook nog eens over: Na jaren van onderzoek is het dan eindelijk zo ver dat wij u de nieuwe bovenleiding mogen presenteren...... Terwijl Viessmann al een aantal jaren exact dezelfde bovenleiding in het assortiment had zitten.



Re:Marklin Uitrijsein met voorsein
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re:Marklin Uitrijsein met voorsein
JA, HA HA HA DAT IS OOK ZO !
WAT ZIJN ZE TOCH DOM BEZIG! :D

GROET

ERIK
Re:Marklin Uitrijsein met voorsein
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Marklin Uitrijsein met voorsein
Gewoon, marketing hoor. Het geld ontbreekt bij M om het zelf te ontwikkelen. "Even" iets inkopen bij de conculega zoals Viessmann gaat ook niet van vandaag op morgen.
En aangezien het niet slim is om in de M-catalogus te melden dat je het elders inkoopt (dus iets duurder is als er M op staat) kan ik me wel voorstellen dat ze het presenteren met enige trots.

Dom? Nee, in tegendeel. Verplaats je eens in de situatie waar M in zit...
Re:Marklin Uitrijsein met voorsein
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re:Marklin Uitrijsein met voorsein
Citaat van: Kermit65 op zondag 15 november 2009, 18:20:01
Gewoon, marketing hoor. Het geld ontbreekt bij M om het zelf te ontwikkelen. "Even" iets inkopen bij de conculega zoals Viessmann gaat ook niet van vandaag op morgen.
En aangezien het niet slim is om in de M-catalogus te melden dat je het elders inkoopt (dus iets duurder is als er M op staat) kan ik me wel voorstellen dat ze het presenteren met enige trots.

Dom? Nee, in tegendeel. Verplaats je eens in de situatie waar M in zit...

Zit wel wat in natuurlijk,maar zal de consument zo dom zijn om er bij Marklin meer voor te betalen?
Ik in ieder geval niet.
Maar je hebt natuurlijk gelijk waaron zou je het wiel twee keer uitvinden :D

groet

erik (die dan toch maar liever voor Sommerfeld gaat)
Re:Marklin Uitrijsein met voorsein
Citaat van: Jasperkc op zaterdag 10 oktober 2009, 00:03:01
Laat Märklin maar eens investeren in een nieuwe lijn armseinen. De lichtseinen zijn al met succes onder handen genomen. Die zien er goed uit, maar die oude armseinen uit de jaren 70 vind ik echt niet meer in het programma passen!

Lijkt me een prima plan.
Dan ook maar meteen met ingebouwde digitale decoder, zoals ook bij de lichtseinen is toegepast.
Hoewel de armseinen van Viessmann op dit moment ook al heel erg mooi zijn (en langzaam bewegen).

Groeten,
Ton.
Re:Marklin Uitrijsein met voorsein
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Marklin Uitrijsein met voorsein
Citaat van: 100%erik op maandag 16 november 2009, 12:53:48Zit wel wat in natuurlijk,maar zal de consument zo dom zijn om er bij Marklin meer voor te betalen?

Je kunt consumenten in dat geval "dom" noemen, maar je hebt ook mensen die producten om de "merknaam" kopen. Mensen moeten (ook weer in dit geval) hun eigen keuzes maken. Even als voorbeeld: mijn vader zal nooit TRIX-treinen kopen, ook al komen die bij Märklin vandaan. Hij wil namelijk de grote rode letters van Märklin op de treinendoos hebben staan. Hij gaat al helemaal niet beginnen aan andere treinenmerken. Zo heeft hij ook weer zijn vaste merken voor huisjes en andere accessoires (armseinen van Viessmann, huisjes van Faller, kleine details van Busch, etc.). Ditzelfde ziet men ook weer terug op andere markten. Wat dacht je van de cola-markt. Iedereen koopt C*C*, omdat die naam erop staat, ook al zijn er ook goedkopere merken.

De ene persoon kijkt meer naar de prijs en de andere persoon juist weer meer naar de merknaam. Hiermee wil ik duidelijk maken dat er zeker wel mensen zijn die iets meer willen betalen voor bv. de bovenleiding of de seinpalen.

M.v.g.

RMW
Re:Marklin Uitrijsein met voorsein
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Marklin Uitrijsein met voorsein
Citaat van: RMW op woensdag 26 mei 2010, 11:22:52
Wat dacht je van de cola-markt. Iedereen koopt C*C*, omdat die naam erop staat, ook al zijn er ook goedkopere merken.
Pepsi Max 4 Life :lol: :lol: :P