Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Mijn baanPlan ((Ik weet veel Yellow spots die worden wel op z''n tijd verholpen)

Gestart door YC52000 vrijdag 02 januari 2009, 21:04:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mijn baanPlan ((Ik weet veel Yellow spots die worden wel op z''n tijd verholpen)
w8 ik ga 'm zo posten
Re: Mijn baanPlan ((Ik weet veel Yellow spots die worden wel op z''n tijd verholpen)
hier
Re: Mijn baanPlan ((Ik weet veel Yellow spots die worden wel op z''n tijd verholpen)
Ik vind het er goed uit zien. :)
Ga je ook alle wissels nog electrisch besturen en seinen neerzetten?
Zal op de hoogte proberen te blijven.

Succes met je baan

Mathijs
Re: Mijn baanPlan ((Ik weet veel Yellow spots die worden wel op z''n tijd verholpen)
ik wil het ''old school houden'' dus ik ga de wissels besturen met de Blauwe WisselschakelaarsKastje
Re: Mijn baanPlan ((Ik weet veel Yellow spots die worden wel op z''n tijd verholpen)
K ben benieuwd of je dit werkelijk gaat realiseren.

Veel succses.

Gr Joost
Re: Mijn baanPlan ((Ik weet veel Yellow spots die worden wel op z''n tijd verholpen)
''k moet nog wel wat kopen zoals die Rolbrug
Re: Mijn baanPlan ((Ik weet veel Yellow spots die worden wel op z''n tijd verholpen)
Citaat van: YC52000 op vrijdag 02 januari 2009, 21:13:26
ik wil het ''old school houden'' dus ik ga de wissels besturen met de Blauwe WisselschakelaarsKastje
Daar is niets mis mee toch. Heb ik vroeger ook gebruikt :wink: :P

Mathijs
Re: Mijn baanPlan ((Ik weet veel Yellow spots die worden wel op z''n tijd verholpen)
ik zeg niet dat daar iets mis mee is

PS, treinen worden Digitaal Bestuurd met een MS
Re: Mijn baanPlan ((Ik weet veel Yellow spots die worden wel op z''n tijd verholpen)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn baanPlan ((Ik weet veel Yellow spots die worden wel op z''n tijd verholpen)
leuk baanontwerp, ik zou alleen aan de zijkanten kijken om er dubbele sporen van te maken dan kun je met 2 treinen tegelijk rijden in twee richtingen.

Peter
Re: Mijn baanPlan ((Ik weet veel Yellow spots die worden wel op z''n tijd verholpen)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn baanPlan ((Ik weet veel Yellow spots die worden wel op z''n tijd verholpen)
nog vergeten te melden, ik gebruik de witte kastjes voor mijn wissels, dit werkt het zelfde als de blauwe alleen zitten er nu leds in zodat je kunt zien ik welke stand ze staan

Peter
Re: Mijn baanPlan ((Ik weet veel Yellow spots die worden wel op z''n tijd verholpen)
Persoonlijk zie ik een hoop wissels maar eigenlijk zijn alle sporen veels te kort.
Ik zou eerst even de buitenste ronde helemaal doortrekken zodat je rechts en links  overloopwissels krijgt.
Dan het opstelterreintje in het middenonderin, hier moet je echt wat anders mee doen, dit is gewoon niks...
En ik zou ook nog eens goed naar de sporen linksonderin kijken, een hoop engelsewissels en maar wat kleine rangeersporen.

Succes

Robbert.

Re: Mijn baanPlan ((Ik weet veel Yellow spots die worden wel op z''n tijd verholpen)
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Mijn baanPlan ((Ik weet veel Yellow spots die worden wel op z''n tijd verholpen)
Hallo YCS,

waarom industriebogen gebruiken in de hoofdlijn, er liggen wel 18 stuks 5120 in, terwijl er met een beetje goed gebruik van wissels en ruimte deze niet noodzakelijk zijn. Het hele geheel met die hele korte stationsporen aan de onderkant komt niet realistisch over. In een ander Topic lees ik ook dat je een beetje aan het spelen bent met Wintrack, dit komt inderdaad tot uiting in dit naar mijn mening niet serieuse baanplan.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Mijn baanPlan ((Ik weet veel Yellow spots die worden wel op z''n tijd verholpen)
Citaat van: wissels op zaterdag 03 januari 2009, 11:04:58
Hallo YCS,

waarom industriebogen gebruiken in de hoofdlijn, er liggen wel 18 stuks 5120 in, terwijl er met een beetje goed gebruik van wissels en ruimte deze niet noodzakelijk zijn. Het hele geheel met die hele korte stationsporen aan de onderkant komt niet realistisch over. In een ander Topic lees ik ook dat je een beetje aan het spelen bent met Wintrack, dit komt inderdaad tot uiting in dit naar mijn mening niet serieuse baanplan.

met vriendelijke groet,

Walter


welke andere topic AUB
Re: Mijn baanPlan ((Ik weet veel Yellow spots die worden wel op z''n tijd verholpen)
Het hele baanplan komt mij ook wat "in elkaar geflanst" over.
Maakt niet uit, als je het zo wilt opzetten moet jedat zeker doen.

Vroeg me wel wat af:
-Hoe groot is de ruimte waar je gaat bouwen?
-Heb je gekeken naar deruimte die je baanplan nu inneemt, zeker gezien de rare kronkels naar bv. de (zeer korte) rangeersporen?? 
-Wil je alleen rijden en rangeren of heb je ook nog ergens scenery in gedachten?
-Ik zie erg weinig tussenruimte tussen de stationssporen, volgens mij kan je hier nooit een perron oid kwijt?
-Gaat zo'n baanplan met afstandsgestuurde wissels je budget niet erg te boven??

Lees het wel  8)
Re: Mijn baanPlan ((Ik weet veel Yellow spots die worden wel op z''n tijd verholpen)
aangezien ik er toch niet meer uitkomt heb ik besloten helemaal geen banenplan te gebruiken
Re: Mijn baanPlan ((Ik weet veel Yellow spots die worden wel op z''n tijd verholpen)
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Mijn baanPlan ((Ik weet veel Yellow spots die worden wel op z''n tijd verholpen)
Citaat van: YC52000 op zaterdag 03 januari 2009, 12:44:48
Citaat van: wissels op zaterdag 03 januari 2009, 11:04:58
Hallo YCS,

waarom industriebogen gebruiken in de hoofdlijn, er liggen wel 18 stuks 5120 in, terwijl er met een beetje goed gebruik van wissels en ruimte deze niet noodzakelijk zijn. Het hele geheel met die hele korte stationsporen aan de onderkant komt niet realistisch over. In een ander Topic lees ik ook dat je een beetje aan het spelen bent met Wintrack, dit komt inderdaad tot uiting in dit naar mijn mening niet serieuse baanplan.

met vriendelijke groet,

Walter


welke andere topic AUB

uw wens meneer met uw tekst

12   Overig / 3railforum E-Café / Re: Waar zijn we momenteel mee bezig - 2009  Gepost op: Vrijdag 02 Januari 2009, 10:35:34 
druk besig met wintrack een overdreven baan te maken

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Mijn baanPlan ((Ik weet veel Yellow spots die worden wel op z''n tijd verholpen)
maar dat heeft niks met deze baan te maken
Re: Mijn baanPlan ((Ik weet veel Yellow spots die worden wel op z''n tijd verholpen)
Citaat van: YC52000 op zaterdag 03 januari 2009, 15:16:50
maar dat heeft niks met deze baan te maken

Als je het baanplan zo bekijkt zou ik me er wel iets bij voor kunnen stellen..  :roll:
Er zijn nogal wat sporen waar je met moeite een loc met 1 wagentje op kwijt kan.
Moet je niet een al te grote stoomloc kwijt willen want dan staat ie waarschijnlijk al op de wisseltong.
Weinig rangeren op zo'n manier dus.

Citaat van: YC52000 op zaterdag 03 januari 2009, 13:20:32
aangezien ik er toch niet meer uitkomt heb ik besloten helemaal geen banenplan te gebruiken

Ik begrijp dat ook dit baanplan alweer ongebruikt de kliko in gaat.

Ik denk dat je over je volgende baanplan maar eens wat langer moet nadenken voordat je het op het forum loslaat om op te worden "geschoten".
Ik stel een paar vragen over je baanplan en ipv enig antwoord hierop flik*er je het hele baanplan gewoon weer weg.
Dit zet er dan wel een paar grote vraagtekens bij hoe serieus dit baanplan is was.
Als je wil "klooien" met wintrack moet je dat zeker blijven doen maar bied het dan niet aan als zijnde "je baanplan".
Als je er serieuze reacties op wilt blijven krijgen tenminste...  :|