Paul,
dank je! En sneeuwen gaat het wel weer hoor binnenkort.....
De schakeling is vrij eenvoudig, op 4 plaatsen zijn isolatie stukken aangebracht, vlak voor ieder sein, en bij het schaduwstationnetje op dezelfde manier. Verder zijn er reedrelais aangebracht aan het begin van ieder (schaduw)stationsspoor. Onder de achterste wagon van beide treinen zit een magneetje gelijmd, waarmee de reedrelais worden geschakeld bij het passeren van dat laatste wagonnetje. Daarmee wordt in feite het sein vrijgegeven voor het tegenoverliggende spoor. het relais schakeld het sein op groen, en stelt de uitrij wissel van het spoor waar net een trein is binnengekomen, en het inrij wissel van het bestemmingsspoor. Verder wordt het isolatiestuk van het uitrijspoor bekrachtigd, en van het inrij spoor stroomloos gezet.
zo, als je nu het spoor nog niet kwijt bent, begin je het al aardig te snappen
Als je wilt zal ik proberen het met plaatjes te verduidelijken
Walter