Mijn NS 1144 heeft sinds vanavond sluitseinen die mee wisselen met de frontseinen
Ik vond het geen dummy klusje zoals bij de Roco
Mijn echtgenoot heeft al het soldeerwerk gedaan.
Ik heb een Digirails DR15 setje gebruikt!
Ik heb het tussenschotje met zwart kartonnetje wat de frontseinen afdekt er even voorzichtig tussen uit gehaald, zit niet gelijmd, maar valt wel met nokjes aan beide zijde in een gaatje. Pas op breek gevaar! Als die weg zijn kun je een stuk makkelijker bij de sluitsein lichtgeleider.
De lichtgeleider zit erg strak in de lok, waardoor het ledplaatje er niet onder past zonder de geleider te breken. Ik heb het ledplaatje, met de led op de lichtgeleider, vast geplakt met zwarte isolatietape. Tevens over de hele lengte van de cabine compleet afgedekt met zwarte isolatietape.
Er is erg weinig ruimte dat je moet oppassen dat de tape niet tegen het raam zit, waardoor je het ziet zitten. Ik heb de tape daarom met een puntige pincet net onder de rand van het raam helemaal aangeduwd, zodat je het niet ziet, maar dat de led wel geheel geisoleerd is anders schijnt er rood licht in de cabine.
De draadjes van de DR15 set zijn voor deze ombouw te kort dus daar hebben we netjes stukjes draad aangesoldeerd en afgedekt met krimpkous. Uiteraard hadden wij het ook de 'worse case' dus geen licht, opnieuw gedaan en perfect werkende sluitseinen.