Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Herpa cars

Gestart door Eddie E69 maandag 29 december 2008, 20:07:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Herpa cars
Eddie E69
gast

Herpa cars
Hallo Marklin vrienden,
heeft er iemand wel eens geprobeerd om een Herpa of Wiking auto rijdend (om te bouwen) te krijgen voor het FCS ? :shock:
Dit om de prijs (gemiddeld ? 70,- per auto'tje) te drukken van de orginele FCS auto's. :(

Ik zat zelf te denken aan een katrollen systeem met staaldraad en magneetjes, aangedreven door een electromotor.
Ik denk aan wat ik vroeger als kind wel eens deed, iets van metaal met een magneet onder een plaatje karton of zo te laten voort bewegen.  8)

Wat denken jullie?  :?
Graag reacties en ideeën....................................
Re: Herpa cars
Wil Tweeendrie
gast

Re: Herpa cars
Dag Eddie,

Zeg maar dag tegen dat idee.
De magneten zijn te zwak om een auto mee te trekken.
De ondergrond moet toch een paar mm dik zijn.
En je bent heel erg beperkt in je "wegennet".

Het wegennet wordt zoiets als de schepen in madurodam, altijd hetzelfde rondje.

De kosten van een auto zijn inderdaad niet mals.
Mijn vrouw begon aan mij te twijfelen, toen ik een keer de VW-transporter had gekocht. (Heel klein autotje, behoorlijk

grote prijs).

Ik weet niet, of de kosten voor losse onderdelen en dan zelf auto's ombouwen goedkoper is. Deze onderdelen schijnen in Duitsland te koop te zijn.

Groetjes

Wil Tweeendrie
Re: Herpa cars
markos
gast

Re: Herpa cars
Hoi Eddie,

Ik heb zelf een vrachtwagen omgebouwd met verlichting en al
Dat viel mij erg mee, als je maar goede lijm gebruikt (patex 2 componenten)

Wat betreft de prijs: je kunt een oudje opkopen (busje of zo) voor misschien 40 euro, dan je eigen wagen er nog bij.....

Zelf had ik een gigantische miskoop, waardoor ik gelijk de stap heb gezet om er wel iets moois van te maken.
Het beste kun je experimenteren met een wagen waar je het misschien niet gelijk in wil hebben, want ik heb ook een foutje gemaakt...

Mijn vrachtwagen (met 2 aanhangers) koste me op de beurs slechts 5 euro
Samen met de kosten van de miskoop: 55 euro, levert me dat alsnog een wagen op van 60 euro....
en die is eigenlijk nog niet af: er moet nog een magneet in, een reedcontact en een goede schakelaar....
Al met al ben je dan dus nog 70 euro kwijt....

Het voordeel is dan wel dat je een 15-20 uur van de straat bent... :lol:
Re: Herpa cars
Lid sinds: 2006

Werkspoor Amsterdam

offline
Re: Herpa cars
Ik ben een stap verder gegaan  :P
Ik ben bezig met een brandweerwagen die radiografisch bestuurbaar is.
er zit al ruim 150 euro in....

Ik wil ook nog een keer een simpele fcs (vracht)auto maken.
Het zal wel goedkoper zijn dan een kant en klare kopen maar een eurotje of 50 zal het zeker wel kosten denk ik.
Re: Herpa cars
Lid sinds: 2007

offline
Re: Herpa cars
Ik heb eens een keer via Marktplaats 7 Car system'vrachtwagens en bussen gekocht voor nog geen 300 euro.
Zelf de verlichting in gebouwd.
Omgerekend was ik per wagen /bus plm 55 euro kwijt.
Op zich vind ik dat niet duur.
Jos
Re: Herpa cars
captain.chaos
gast

Re: Herpa cars
Ik heb net een boel onderdelen binnen uit duitsland die nog ingebouwd moeten worden. De vorderingen komen op de site.

Ik zag laatst ook dat Conrad tegenwoordig ook in onderdelen doet voor FCS.

mvg

Bob.