Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

kabel voor interface 6050/6051

Gestart door Annemia zondag 28 december 2008, 22:37:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
kabel voor interface 6050/6051
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
kabel voor interface 6050/6051
Dag Allemaal,
Al twee keer eerder heb ik een vraag op dit forum gesteld, maar me eigenlijk niet voorgesteld. Achter mijn forumnaam gaat een bijna 65 jarige man schuil die al jaren heel veel spullen heeft verzameld/gekocht met de bedoeling om een baan te gaan bouwen. Ik had Märklin en daar ben ik mee doorgegaan. Ik kijk nu vooral naar Nederlands materiaal en denk digitaal te willen gaan rijden. daarom wil ik een proefbaan aanleggen en met Koploper gaan experimenteren.
Ik heb al veel op dit forum gelezen en daar veel waardevolle informatie opgedaan.
Twee jaar geleden heb ik heel veel spullen gekocht van iemand die ermee stopte. Daarbij is o.a. interface 6050 of 6051. Er is geen kabel bij om met de PC te verbinden. In het bijbehorende boekje staat wel iets over aansluitingen, maar ik kom daar niet helemaal uit. als ik de aansluiting van de interface verbind met een 9 polige stekker, dan gaat 1 aan 3, 3 aan 5, 4 aan 2 en 5 aan 8. doorverbinden 6,4 en 1 van de 9 p stekker? Vooral dit laatste snap ik niet. Nog een laatste vraag, hoe moeten de dipswitches staan? 1 en 2 ON?
Tenslotte nog een vraag. Ik heb gelezen dat je de 6050 en de 6051 kunt onderscheiden door het nummer op de IC. Dat nummer heb ik elders op dit forum gezien en opgeschreven. Maar hoe krijg ik de kast op een nette manier open?
Hopend dat ik antwoord krijg op mijn beginnersvragen.
Met vriendelijke groet,
Winus

Re: kabel voor interface 6050/6051
6,4 en 1 van de 9 p stekker
de pennen van de 9-polige connector zijn genummerd en hier staat te lezen dat je de pennummers met draadbrugjes met elkaar moet verbinden.
zal nodig zijn om de seriële poort van de pc te laten werken.
meer info over de poort te vinden op:
http://www.lammertbies.nl/comm/cable/nl_RS-232.html
Re: kabel voor interface 6050/6051
Re: kabel voor interface 6050/6051
De kabel is nog steeds te verkrijgen via de marklinshop voor een 35 euro + verzendingskosten.

Re: kabel voor interface 6050/6051
buckfast_beekeeper
gast

Re: kabel voor interface 6050/6051
Citaat van: dikken op maandag 29 december 2008, 01:46:57
De kabel is nog steeds te verkrijgen via de marklinshop voor een 35 euro + verzendingskosten.


Voor die prijs maak je er zelf meerdere. 5-polig din 1?39, DB9 0?69 en een kapje hiervoor 1?. Btuikbare kabel 1?09/m.
De juiste nummering gebruiken kan toch niet zo moeilijk zijn.