Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Binneninrichting van wagons aanpassen en preisertjes plaatsen

Gestart door treinsmurf zondag 28 december 2008, 22:22:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Binneninrichting van wagons aanpassen en preisertjes plaatsen
Hoi,

Vandaag lekker een dagje geknutseld. Vanochtend had ik me voorgenomen om LED-verlichting in 4 zwitserse wagons in te gaan bouwen. Bij het openen van de wagons, raakte ik een beetje teleurgesteld aangezien de binneninrichting wel een hele lelijke kleur heeft. Het panorama rijtuig ziet er nog enigszins beschaafd uit met de grijze binneninrichting. De 1e klas rijtuigen daarentegen hebben een lelijk rode kleur, en het 2e klas rijtuig een lichtblauwe kleur. Beetje jammer van Märklin dat deze nijntje kleuren gebruikt heeft voor de binneninrichting.

Even op internet gegoogled hoe deze rijtuigen er van binnen uitzien.

panorama rijtuig:http://www.railfaneurope.net/pix/ch/SBB_CFF_FFS/car/EC/panorama/CFF_Apm-Pano_zza1.jpg
1e klas rijtuig :http://www.railfaneurope.net/pix/ch/SBB_CFF_FFS/car/EC/Am/CFF_Am_zd5.jpg
2e klas rijtuig :http://www.railfaneurope.net/pix/pl/car/EC-IC/interior/PKP_Adhmnu_i.jpg

Hier gaan we dus eerst maar wat preisertjes schilderen en de binneninrichting van een nieuw verfje voorzien.

Na een paar uurtjes kwasten, lijmen en solderen, is aan het eind van de dag het setje klaar.
Hier het resultaat:

binneninrichting 1e klas:


panoramarijtuig:


1e klas rijtuig:


2e klas rijtuig:


Al met al een geslaagd geheel.

Treinsmurf
Re: Binneninrichting van wagons aanpassen en preisertjes plaatsen
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Binneninrichting van wagons aanpassen en preisertjes plaatsen
Ziet er echt mooi uit. complimenten!
Gr. Fred.
Re: Binneninrichting van wagons aanpassen en preisertjes plaatsen
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Binneninrichting van wagons aanpassen en preisertjes plaatsen
Hallo Jo..  Treinsmurf,

Daar ben je wel een tijdje mee bezig geweest, maar het resultaat is er wel naar.


Groetjes Bert :)
Re: Binneninrichting van wagons aanpassen en preisertjes plaatsen
Hallo treinsmurf,

Hele verbetering. Zelf heb ik ook de panoramawagen geschilderd.
Als ik de foto van het grote voorbeeld bekijk heb ik toch mijn vraagtekens over de kleuren;

Het 1e klas rijtuig op de foto is een couperuituig en geen salonrijtuig. Het marklin model geeft echter een salonrijtuig weer of de kleurstelling goed is weet ik dus niet.
Over het 2e klas rijtuig ben ik vrij zeker, de foto toont een salonrijtuig in coach-opstelling het marklin-model heeft in het groot steeds 2 stoelen tegenover elkaar. De kleur van deze stoelen is nagenoeg geheel blauw (met een gekleurde bies) en de wanden zijn in mijn beleving geel. Ook heb ik ze wel gezien mety grijzige stoelen en lichtblauwe wanden.
Je eindresultaat is heel mooi  :D maar of dit geheel conform de werkelijkheid is daat twijfel ik over. Mogelijk weet Joost of Johan meer?
Groet,
Erwin
Re: Binneninrichting van wagons aanpassen en preisertjes plaatsen
Hoi Treinsmurf,

Heel mooi gedaan :!:

Gr.
René
Re: Binneninrichting van wagons aanpassen en preisertjes plaatsen
Hallo Treinsmurf,

Ziet er heel anders uit zo'n treinstel heel mooi gedaan.
Het is gelijk weer een beetje levendig in de trein en zal in het donker met de binnenverlichting aan wel een heel mooi gezicht geven.

Alleen die witte plekken die hoofd kussens moeten voorstellen had ik niet gedaan steekt wel een beetje af door de ramen heen.
De meeste menesen gebruiken dat niet zitten vaak met het hoofd door het raam om naar buiten te kijken. :)

Maar veel succes en vooral veel plezier en ga zo door leuk.

Groet Wim.
Re: Binneninrichting van wagons aanpassen en preisertjes plaatsen
Dat steekt juist zo mooi af,en maakt het juist nog mooier die hoofdkussens.
Maar goed dat ieder zijn eigensmaak eraan geeft.
Anders hadden we allemaal het zelfde.
Echt schitterend mooi zo.

Mvg: Alex
Re: Binneninrichting van wagons aanpassen en preisertjes plaatsen
Mooi gedaan!

Ben er een beetje jaloers op! :lol:

Mvg Stationeur
Re: Binneninrichting van wagons aanpassen en preisertjes plaatsen
Vind het er mooi uit zien. Goed gedaan hoor :wink: :mrgreen:
Ik vind zelf de witte hoofdkussens juist goed afsteken.

Mathijs