Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Hoe moet je het gras vastmaken?

Gestart door stationeur zondag 28 december 2008, 00:06:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hoe moet je het gras vastmaken?
Hey treinliefhebbers,

Ik ben me aan het voorbereiden op de versiering en vormgeving van mijn landschap.
Daarbij ga ik natuurlijk veel gras gebruiken :lol:( het gras= graskorrels), maar kunnen jullie mij tips en raad geven met het kiezen van de juiste techniek en hoe ik die techniek het beste toepas.

Zo, ik hoop dat jullie klaar staan om mij te overrompelen met jullie tips en raad!! :lol:

Alvast badankt!

Mvg

Stationeur
Re: Hoe moet je het gras vastmaken?
Beetje behanglijm dun uitstrijken op je plaat en strooien maar  :P

Mvg Gert
Re: Hoe moet je het gras vastmaken?
hoi stationeur,

ik doe het altijd als volgt:

de kleur van de grond mengen met verf, daarna eventueel nog houtlijm erdoor doen.
grasvezels in een lege shampoofles, deze even schudden, en daarna het er op spuiten.
werkt perfect! :D

succes ermee! :P

gr. Gert Jan
Re: Hoe moet je het gras vastmaken?
ron van den broek
gast

Re: Hoe moet je het gras vastmaken?
Hoi,

Meng door verdunde houtlijm een acrylverf kleur bv siennabruin of cacaobruin, geen groen want groene aarde bestaat niet, dan geeft dit op plekken waar je iets licht strooi meteen weer het juiste effect. Verder kan je een een paar handjes zaagsel door de lijm mee mengen voor wat meer structuur in het landschap te krijgen.
Neem aan dat je met korrels bedoeld grasvezels, deze kun je heel goed strooien met een een grasmaster gemaakt van een vliegenmepper zie http://www.nproject.nl/ . Wat ook best wil lukken vooral als je af en toe een klein stukje wil begrassen even een ballon opblazen en opwrijven met een wollen doek. Ballon is dan statisch en de vezels gaan omhoog staan. Succes.

Mvg Ron
Re: Hoe moet je het gras vastmaken?
Direct in de natte verf strooien en dan opbrengen. Gaat prima, zowel statisch als niet statisch.