Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

probleem met brugdelen 74613

Gestart door Degeluidsman zaterdag 27 december 2008, 14:01:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
probleem met brugdelen 74613
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
probleem met brugdelen 74613
Ik heb een probleem, waar ik zelf op dit moment de oplossing nog niet van zie, ik hoop dat jullie een idee hebben.

Het volgende is er aan de hand, het betreft brugdeel 74613 deze brug is voor een R1 bocht gemaakt.
Nu zitten er aan de zijkanten brugrelingen en met name aan de binnenzijde van de bocht gaat het verkeerd, de trein komt zo ver naar binnen dat het de reling raakt.

Met de koploper rijd de trein er tegen aan maar blijfd op de rails, natuurlijk is dit niet de bedoeling ( er zal op termijn lak schade ontstaan ).

Met de hondekop is het nog erger, deze loopt gelijk uit de rails.

Nu kan ik de reling verweideren maar dit is niet realistisch, iemand een idee hoe je dit kunt oplossen.

Ben benieuwd naar jullie reakties,

Peter
Re: probleem met brugdelen 74613
Ik heb hetzelfde probleem met de Hondekop, over het brugspoor kan ze dus gewoon NIET rijden, of je moet de leuningen verwijderen.

Zo zijn er ook tig bovenleidingmasten die de Hondekop omver tracht te rijden :roll:

Oplossing ?, de Hondekop staat veelal op een rangeerspoor niets te doen :mrgreen:
Ik ga niet heel mijn baan aanpassen voor 1 x Hondekop, zij kan altijd nog de vitrine in 8)

Mvg Gert
Re: probleem met brugdelen 74613
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: probleem met brugdelen 74613
Citaat van: v200marklin op zaterdag 27 december 2008, 16:08:27
Ik heb hetzelfde probleem met de Hondekop, over het brugspoor kan ze dus gewoon NIET rijden, of je moet de leuningen verwijderen.

Zo zijn er ook tig bovenleidingmasten die de Hondekop omver tracht te rijden :roll:

Oplossing ?, de Hondekop staat veelal op een rangeerspoor niets te doen :mrgreen:
Ik ga niet heel mijn baan aanpassen voor 1 x Hondekop, zij kan altijd nog de vitrine in 8)

Mvg Gert
Hoi Gert,

Dat de hondekop er niet overeen gaat is jammer, maar de koploper is toch een ander verhaal, alle materialen zijn van Marklin en je zou dan denken dat dit moet kunnen.
Re: probleem met brugdelen 74613
Hallo Peter,

Ik laat zoveel mogelijk de gebogen rails R1 uit mijn baanplan gebruik deze alleen in combinatie met gebogen wissels.
Want sommige stoomloc's hebben ook problemen met de gebogen rails R1
Maar kun je dan zelf niet een brug maken die wat breeder is en daar zelf leuningen op aan brengen.

Groet Wim.
Re: probleem met brugdelen 74613
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 27 december 2008, 19:11:50
Citaat van: v200marklin op zaterdag 27 december 2008, 16:08:27
Ik heb hetzelfde probleem met de Hondekop, over het brugspoor kan ze dus gewoon NIET rijden, of je moet de leuningen verwijderen.

Zo zijn er ook tig bovenleidingmasten die de Hondekop omver tracht te rijden :roll:

Oplossing ?, de Hondekop staat veelal op een rangeerspoor niets te doen :mrgreen:
Ik ga niet heel mijn baan aanpassen voor 1 x Hondekop, zij kan altijd nog de vitrine in 8)

Mvg Gert
Hoi Gert,

Dat de hondekop er niet overeen gaat is jammer, maar de koploper is toch een ander verhaal, alle materialen zijn van Marklin en je zou dan denken dat dit moet kunnen.

Helaas voor ons, schijnt M* dus niet alles te testen :roll: :wink:

Mvg Gert
Re: probleem met brugdelen 74613
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: probleem met brugdelen 74613
Hallo Allen,

ik ben benieuwd of het een alleenstaand feit is met een verbogen brugleuning, of chronisch, 1 van de volgende stappen is het inbouwen van een lange oprit naar mijn brug toe, mocht het een probleem zijn, dan ga ik echter de spoordijk vernieuwen,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: probleem met brugdelen 74613
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: probleem met brugdelen 74613
Citaat van: Wim N op zaterdag 27 december 2008, 21:51:46
Hallo Peter,

Ik laat zoveel mogelijk de gebogen rails R1 uit mijn baanplan gebruik deze alleen in combinatie met gebogen wissels.
Want sommige stoomloc's hebben ook problemen met de gebogen rails R1
Maar kun je dan zelf niet een brug maken die wat breeder is en daar zelf leuningen op aan brengen.

Groet Wim.
Hoi Wim,

Ik heb eigenlijk geen ruimte genoeg om met R2 bochten aan de gang te gaan, ik zou de relingen kunnen knippen zodat het lijkt dat er een trein doorheen is gegaan en dit nog gerepareerd moet worden?? dit zou een oplossing kunnen zijn.

Peter
Re: probleem met brugdelen 74613
is een oplossing maar niet voor een heel traject brugdelen :?

Dennis
Re: probleem met brugdelen 74613
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: probleem met brugdelen 74613
Citaat van: minirailz op maandag 29 december 2008, 21:38:33
is een oplossing maar niet voor een heel traject brugdelen :?

Dennis
Het gaat om 3 delen, hiervan zou aan het begin en eind mog een paar centimeter van blijven staan.

Peter
Re: probleem met brugdelen 74613
Hallo Peter,

Ja dat zal een optie kunnen zijn maar wel kost baar om alles eraf te knippen kun je dan niet wat anders gebruiken of maken.

Groet Wim.
Re: probleem met brugdelen 74613
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: probleem met brugdelen 74613
Citaat van: Wim N op maandag 29 december 2008, 21:46:46
Hallo Peter,

Ja dat zal een optie kunnen zijn maar wel kost baar om alles eraf te knippen kun je dan niet wat anders gebruiken of maken.

Groet Wim.
Wim, de relingen kun je zo los klikken, maar als je ze er af laat zie je een niet afgewerkte kant van de brug.

Als dit de enige oplossing zou zijn, dan is het niet anders.

Groet,

Peter
Re: probleem met brugdelen 74613
Ja sorry dat is waar ook het is een klik systeem.
Het is een tijd geleden dat ik ze uit een doosje gehaald heb.

Groet Wim.