Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Kap BR86 DB

Gestart door h0ogovens vrijdag 26 december 2008, 13:50:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Kap BR86 DB
Lid sinds: 2008

GE45

offline
Kap BR86 DB
ik probeer de kap van de lok te halen maar na het kapschroefke te hebben losgedraaid blijft de kap op de lok vast zitten (??)
Ik denk dat iets niet in orde is van binnen zie althans losse onderdelen- daarom wilde ik hem even open hebben. Is er nog een handeling te doen om te kap te verwijderen? het gaat om: deze lok BR86

groet michel
Re: Kap BR86 DB
FV
gast

Re: Kap BR86 DB
Hallo Michel,

Heel ietjes naar voren kantelen/duwen en dan gewoon omhoog trekken, succes  8)

Groetjes Fulco
Re: Kap BR86 DB
Lid sinds: 2008

GE45

offline
Re: Kap BR86 DB
dankje Fulco, dat lukt helaas niet. ik moet erg veel kracht = randje destructief, gebruiken om er uberhaupt 1 mm beweging in te krijgen (omhoog aan achterzijde, voorwaarts 0,0). Dat lijkt me niet in orde.. ik kan echter nergens nog een bevestiging ontdekken, vreemd.  :?

gr michel
Re: Kap BR86 DB
Lid sinds: 2006

offline
Re: Kap BR86 DB
Zitten er achteraan geen 2 boutjes zoals bij een BR 85 een langs elke zijde
Re: Kap BR86 DB
Lid sinds: 2008

GE45

offline
Re: Kap BR86 DB
Je bedoelt onderdeel nr. 7 in

exploded view BR85

die zitten er niet in, zie exploded view in post 1
Re: Kap BR86 DB
Lid sinds: 2006

offline
Re: Kap BR86 DB
Heb deze Loc ook, dus is even gekeken/geprobeerd.

Lochuis zit echt maar met 1 schroef vast, op de 1ste schoorsteen na het machinistenhuis.
Ik krijg de kap er ook niet makkelijk af, eerst ter hoogte v/d voorste schoorsteen iets trekken, zachtjes wrikken, dan komt de kap wel los,
makkelijk is anders inderdaad :?

Mvg Gert
Re: Kap BR86 DB
Lid sinds: 2008

GE45

offline
Re: Kap BR86 DB
Gert dank, je hebt me overtuigd nog harder aan het geheel te trekken, 'zachtjes / voorzichtig' etc was echt nvt, sterker nog het zat zo klem dat ik een katachtig kapriooltje uithalen moest wilde ik het onderstel opvangen voor het de vloer raakte, hetgeen is gelukt.  :D

anyway, nu heb ik een vervolgvraag. De decoder is een delta, althans dat denk ik (er staat op 50294 / 7502) en de dipsticks staan alle op analoog bedrijf. Ik wil de lok aansturen en toevoegen aan MS. Echter 78 heb ik in gebruik voor een BR78 met Fx decoder. In het boekje staan instellingen als :

1-34 (06)
--34 (08)

vermeld. Kan ik dan de dipstics instellen op bijv 1-34 en de lok toewijzen aan adres 06 of is dat niet wat er bedoelt wordt? en bijv. --34 voor andere stoomloks? etc etc tot 10 loks zijn ingevoerd.

bedankt gr Michel
Re: Kap BR86 DB
Freak
gast

Re: Kap BR86 DB
Hallo Michel,

Citaat van: h0ogovens op vrijdag 26 december 2008, 23:45:51Kan ik dan de dipstics instellen op bijv 1-34 en de lok toewijzen aan adres 06 of is dat niet wat er bedoelt wordt? en bijv. --34 voor andere stoomloks? etc etc tot 10 loks zijn ingevoerd.
Ja, dat kan.

Mvg,
Peter
Re: Kap BR86 DB
Lid sinds: 2008

GE45

offline
Re: Kap BR86 DB
mooi, het is me nu duidelijk, groet michel