Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

cs1 slaat niet op

Gestart door hoolsema donderdag 25 december 2008, 02:52:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
cs1 slaat niet op
hoolsema
gast

cs1 slaat niet op
Ik ziet heie even mijn loc in mijn cs te stoppen. Fx decoders geen probleem. Mfx melden zich netjes aan. En dan mijn acts loc van roco zet hem er netjes in. Haal de funtie plaatjes weg, gaat allemaal perfect. Doe het zelfde bij mijn sprinter toppie allemaal goed. Ben het zat dus zet de cs uit. Later toch even nog met de koploper rijden. Zet de cs aan zie ik tot mijn stomme verbazing dat de cs de funtie iconnen weer terug heeft gezet bij de roco loc .En ook bij de sprinter .En hij heeft zelfs de naam van de sprinter verandert. Weet iemand waar dit aan ligt, of heeft iemand dit ook gehad?

Graag jullie advies

Reinder
Re: cs1 slaat niet op
Tighfield
gast

Re: cs1 slaat niet op
Hallo,

Geef even aan hoe jij je CS-1 uitzet en welke software versie je hebt.
In principe moet je de rode stopknop enige tijd ingedrukt houden bij het uitschakelen. Het CS-1 geeft dan op een gegeven moment aan dat de laatste gegevens worden opgeslagen en even later komt dan de melding dat de stroom van het CS-1 kan worden uitgeschakeld.

Succes,

Tighfield :D
Re: cs1 slaat niet op
Blausee-Mitholz
gast

Re: cs1 slaat niet op
Inderdaad de CS-1 en de ECoS behoor je netjes af te sluiten alvorens de spanning er af te halen net als bij een PC. Doe je dat niet dan zorgen de batterijen er voor dat de gegevens opgeslagen worden maar ja als die leeg raken dan houd het een keer op..........

Mvg, Johan
Re: cs1 slaat niet op
hoolsema
gast

Re: cs1 slaat niet op
aahh ga ik direct even naar de baterijen kijken oh ja ik met de update en ja ik sloot hem altijd af door de stekker er uit te trekken maar ik begrijp dus dat dat niet mag

Reinder
Re: cs1 slaat niet op
Blausee-Mitholz
gast

Re: cs1 slaat niet op
Als je de CS aan hebt druk dan maar eens lang op de stop knop dan zie je vanzelf dat de CS gaat afsluiten waarna een bericht op het scherm verschijnt dat je de stekker er uit mag trekken.

Is in de handleiding te vinden

Mvg, Johan
Re: cs1 slaat niet op
hoolsema
gast

Re: cs1 slaat niet op
dan heb ik daar over heen gelezen maar het is gelukt mijn locs en symbolen blijven zoals ik dat heb ingevoerd. ga nog even de baterijen vervangen maar hij doet het weer goed

Harstikke bedankt voor jullie reacties

Reinder
Re: cs1 slaat niet op
In mijne CS 1 heb ik nog nooit batterijen gestopt en werkt nog steeds zoals het hoort.  :?
Re: cs1 slaat niet op
Lid sinds: 2006

offline
Re: cs1 slaat niet op
Citaat van: Blausee-Mitholz op donderdag 25 december 2008, 13:21:08
Is in de handleiding te vinden

Niet dus!
In de ECoS handleiding staat dit netjes, in de CS1 handleiding (vreemd genoeg) niet...

Koen
Re: cs1 slaat niet op
Citaat van: KNed op vrijdag 26 december 2008, 16:16:08
Citaat van: Blausee-Mitholz op donderdag 25 december 2008, 13:21:08
Is in de handleiding te vinden

Niet dus!
In de ECoS handleiding staat dit netjes, in de CS1 handleiding (vreemd genoeg) niet...

Koen
misschien is dat het verschil tussen ECoS en CS1???
:D :lol: :P :roll:
Re: cs1 slaat niet op
Lid sinds: 2006

offline
Re: cs1 slaat niet op
Die handleiding bedoel je?

Koen