Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Sluitverlichting voor Roco 1100

Gestart door Brigitte dinsdag 23 december 2008, 09:59:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Sluitverlichting voor Roco 1100
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Sluitverlichting voor Roco 1100
Chris heeft weer een prachtig verslagje in elkaar gefabriekt.

Hij heeft een Roco 1100 voorzien van de nieuwe Digirails DR15 rode LED sluitverlichting set. Is simpel in te bouwen.

Hij heeft nu de NS 1145 onder handen genomen, maar de NS 1113 volgt.

http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=402&Itemid=80
Re: Sluitverlichting voor Roco 1100
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Sluitverlichting voor Roco 1100
Vanavond mijn Roco NS 1160 en NS 1113 onderhanden genomen. E.e.a. volgens de aanwijzingen van Chris op Groterdam uitgevoerd en het werkt  :D

Heb op beide locs schakelbare rode sluitverlichting cabine 1 op F1 en cabine 2 op F2  8)
Re: Sluitverlichting voor Roco 1100
 :D
Leuk he ? En lekker simpel.
Re: Sluitverlichting voor Roco 1100
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Sluitverlichting voor Roco 1100
Yep staat hartstikke mooi bij de loc en dat alles voor 10 euro kant en klaar. Het is hartstikke simpel en prima zelf te doen met een heel leuk resultaat 8)

De 3rail decoder die af-fabriek in de locs zit heeft wat beperkingen kwamen Remco en ik achter, waardoor het automatisch schakelen via de genoemde verandering in CV's uit het verhaal van Karst Drenth niet gaat werken. Zijn verhaal is op een zelf ingebouwde Lokpilot 3.0 gebaseerd die veel meer kan.

Geeft nix ik heb er geen probleem mee dat het handmatig in- en uitgeschakeld dient te worden.

Ben erg tevreden over de spulletjes van Digirails :D
Re: Sluitverlichting voor Roco 1100
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Sluitverlichting voor Roco 1100
Grappig... Ziet er netjes uit! :-)

Dat het zo makkelijk kan, is doordat Roco zoals gebruikelijk de kantjes eraf gelopen heeft als het om verlichting gaat. De gaatjes zitten er al en er zit zelfs al een lichtgeleider gemonteerd! Waarom dan niet ook een LEDje?? In feite maak je hiermee het werk van Roco af... ;-)
Re: Sluitverlichting voor Roco 1100
Nou om te stellen dat Roco de kantjes er af loopt is vrij kort door de bocht, de meeste mensen willen geen sluitverlichting dus is het prima.

Voor die enkele keer dat je het wel zou willen hebben is dit een prima oplossing want deze is schakelbaar. Op deze manier is het voor een nette prijs zelf te maken als je dat wilt. En dus is standaard de loc goedkoper.

( En laten we heel eerlijk zijn (zonder merken af te branden, ze hebben allemaal wel wat): de 1700 van Marklin met dichte rood geverfde sluitverlichting voor 280 euro is dat wat je dan wilt ? Ook verre van ideaal lijkt me, daar heb je niet eens de mogelijkheid, al zou je het willen )

Het is maar net hoe je het bekijkt en ik bekijk het positief :D

Gr. Remco.
Re: Sluitverlichting voor Roco 1100
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Sluitverlichting voor Roco 1100
Da's prima als je het zo bekijkt :-) Ik betwijfel alleen of dat echt de opzet van Roco is geweest. Bovendien is verlichting nou eenmaal een zwak punt van ze, dat moge bekend zijn.

Verder denk ik dat er meer mensen zijn die sluitverlichting willen dan je denkt... Anders zou Digirails er bijvoorbeeld geen setjes voor uitbrengen. Kijk ook maar eens naar de luide roep om sluitseinen zodra Märklin aankondigt met een 1600/1700/1800-variant te komen... ;-)

Maar verder is het natuulijk bijzonder convenient als je met enkel de plaatsing van een LEDje sluitseinen kunt realiseren!
Re: Sluitverlichting voor Roco 1100
De verlichting is al geruime tijd geen zwak punt meer van Roco.
De nieuwe modellen hebben allemaal smd leds en prima gescheiden lichtseinen.
Re: Sluitverlichting voor Roco 1100
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Sluitverlichting voor Roco 1100
Waarom hebben ze dit niet even afgemaakt dan? Bij de 2400 waren ze ook al een frontsein vergeten...
Re: Sluitverlichting voor Roco 1100
Kosten.
Niet vergeten.
Puur kostenplaatje.

Ik had gewoon 20 euro meer betaald trouwens.  :wink:
Re: Sluitverlichting voor Roco 1100
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Sluitverlichting voor Roco 1100
Citaat van: chris op zondag 28 december 2008, 20:21:35
Kosten.
Niet vergeten.
Puur kostenplaatje.

Jammer...

Citaat van: chris op zondag 28 december 2008, 20:21:35
Ik had gewoon 20 euro meer betaald trouwens.  :wink:

Precies! :-)
Re: Sluitverlichting voor Roco 1100
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Sluitverlichting voor Roco 1100
Heren vanaf hier heb ik het vervolg afgesplitst naar een nieuw topic over  sluitverlichting voor de Marklin 1100.

Dat nieuwe topic staat hier:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=13024.0

In dit topic kan verder gepraat worden over de Roco 1100 sluitverlichting.