Citaat van: joostboudewijns op maandag 22 december 2008, 20:03:27
Walter,
Overal is aan gedacht
Bij de toekomstige baan komt het volgende:
Beste Joost,
Ik ben onder de indruk van deze dubbele vorkaansluiting. Had niet gedacht dat dit mogelijk zou zijn. Omdat bij de aansluiting van de dubbele boog rechtsonder richting station toch wat rommelen met kleine stukjes nodig bleek te zijn, en dit waarschijnlijk niet een 100% passende oplossing geeft, ben ik gaan kijken of je dit ontwerp nog kan verbeteren en compacter kan maken. Omdat ik (nog) geen plaatjes kan plaatsen, zal ik mijn aanpassingen proberen te omschrijven.
De truc is om de drie dubbelsporige lijnen met elkaar een ster te laten vormen met steeds 120 graden hoek ertussen en rotatiesymmetrie aan te brengen.
Voeg hiertoe in de bovenste verbindingsboog rechts van rail 2221 nog een stukje 2224 tussen en rechts van rail 2231 een stukje 2234. Verwijder de rechte 2207 rechts van de 2221 en de 2207 rechts van de 2231.
Doe nu hetzelfde met de linker verbindingsboog. Dus de twee 2207 eruit en boven de 2221 een 2224 erin en boven de 2231 een 2234 erin.
Tenslotte nog de verbindingsboog rechtsonder: hier moet onder de 2221 een 2224 tussengevoegd worden en onder de 2231 een 2234. Tenslotte moeten de 2232 in binnen- en buitenboog eruit evenals alle andere kleine stukjes. Vul het onderste spoor nog aan met een 2207 om weer netjes aan te sluiten op het onderste wissel rechts richting station.
Alles moet nu 100% perfect passen zonder wringen.
Eventueel kan je de bogen 2221 en 2231 nog vervangen door 2241 resp. 2251 om mooie ruimere bogen te krijgen.
Misschien kan je er zelf nog een mooi plaatje van maken.
Veel succes met je baan.