Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

mijn baanplan

Gestart door jordi maandag 22 december 2008, 12:19:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: mijn baanplan
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: mijn baanplan
geen dank jordi
echter nog 1 tip
hou er rekening mee dat als je een stootblok in de loods plaatst dat je dan wel een stuk mist dus langere treinen kunnen er moeilijker in
daarom heb ik het ook aangepast naar 3 buitensporen en 1 binnenspoor  omdat een BR 185 bijna met de koppelingen voor uit de deur staken het ging net
ik zou de loodsen wat extra sporen erachter even dan kun je evt ook nog buiten treinen neerzetten
maar goed das natuurlijk eigen keuze  :lol: :lol: :lol:
succes en ik ben benieuwd naar een bouwverslag  :lol: :lol: :lol: :lol: met natuurlijk veel foto's
groet robert
Re: mijn baanplan
jordi
gast

Re: mijn baanplan
ja, misschien maak ik een draadje van mijn bouwverslag, maar over de locloods. Ik heb geen plaats achter de loods. ik was van plan een koods te plaatsen die vanachter niet open is.

mvg, jordi
Re: mijn baanplan
jordi
gast

Re: mijn baanplan
vanwege gebrek aan ruimte een nieuw plan:



als er vragen zijn aan de hand van dit nieuwe plan dan hoor ik het graag.

mvg, jordi
Re: mijn baanplan
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: mijn baanplan
Hey Jordi,

van waar die dubbelsporige kronkel/bocht links naast je station/opstelsporen ?
Misschien kan je het wel zo aanpassen dat het 2de spoor aansluit op het buitenste spoor ?

succes nog,
Kris
Re: mijn baanplan
jordi
gast

Re: mijn baanplan
ja, er komt zo een nieuw plan, ik heb het verkeerde gepost, heb er zoveel op de pc staan dat ik ze niet meer uit elkaar kan houden. Maar dat was inderdaad een plan foutje.

mvg, jordi
Re: mijn baanplan
jordi
gast

Re: mijn baanplan
hier heb ik het nieuwe plan, dat andere was een aanleiding voor dit plan :



mvg, jordi
Re: mijn baanplan
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: mijn baanplan
ziet er goed uit
en nu wel een mooie verslag met veel foto's maken he  :lol: :lol: :lol:
groet robert
Re: mijn baanplan
jordi
gast

Re: mijn baanplan
ja, zeker robert!!!

ik weet niet wanneer ik begin, op het moment zeer druk op school. Maar ik denk dat als ik op de beurs in Houten ben geweest m'n vader wel kan overhalen.

mvg, jordi
Re: mijn baanplan
jordi
gast

Re: mijn baanplan
weet iemand, of er op de beurs in Houten ook iemand staat met bergen C-rails tegen een aanzienlijk prijsje ?

mvg, jordi
Re: mijn baanplan
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: mijn baanplan
ja
middelste hal midden bij de pilaar
altijd de goedkopere soms ook 2e hands rails bij anderen
maar geloof me je zult je ogen uitkijken met al die spullen die er zijn
groet robert
Re: mijn baanplan
jordi
gast

Re: mijn baanplan
ja, ik ben me zeer hard aant verheugen. Ken jij alle plaatsen van handelaars uit je hoofd, dan ben je wel heel goed :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:!!!!

mvg, jordi
Re: mijn baanplan
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: mijn baanplan
eeuuuuh kom er wel veel en namen doe ik dan weer niet aan maar weet wel bijna altijd de mensen waar ik wat van wil te vinden  :lol: :lol: :lol:
groet robert
Re: mijn baanplan
jordi
gast

Re: mijn baanplan
nou nu toch maar back on topic, please!!! weet dat ik het zelf heb veroorzaakt.
Re: mijn baanplan
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: mijn baanplan
Hey,

ik zou rails kopen via marktplaats. Ik vind dat er op beurzen nog vaak veel geld gevraagd wordt voor rails!. Ik kijk dan altijd voor k-rails, maar vind het schandalig wat ze ervoor vragen. Of kopen via ebay.

Voorbeeld.

Prijs voor een standaard rechte rail (2200) op beurzen tussen de ?1,50 en 1,95. Heb er laatst via ebay 60 gekocht, voor ? 40 totaal. (incl verzenden vanuit duitsland!!!)

Roy
Re: mijn baanplan
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: mijn baanplan
of http://www.lacasa-net.de (nee hoor, ik heb geen aandelen, haha)
Voor mij zijn en blijven ze de goedkoopste ;-)
En om je vader te overhalen, misschien moet je hem maar eens laten kennismaken met dit forum.
Als hij ziet wat voor een gezellige "vriendenclub" dit hier is, en hoeveel je hier kan opsteken van mekaar,
loopt hij vast ook wel warm voor je ideeën.

P.S. Je nieuwe baanplan ziet er veel beter uit, en zoals Robert ook al aanhaalt,
véél plaatjes nemen en hier posten hé ;-)


succes,
Kris
Re: mijn baanplan
jordi
gast

Re: mijn baanplan
jaja, jullie zijn echt verzot op draadje over modelbaan bouw hier, ik kan er zelf ook geen genoeg van krijgen.  :lol: :lol: :lol:

Maar ik kreeg laatst dit door, dan moet je naar pijslijsten > marklin prijslijsten PDF
daar staat een recht stuk C-rails 24188 voor ? 1,95 volgens mij, en hier in nederland kost het ? 2,65.

mijn vader vind het niet zo fijn om via ebay of marktplaats enz. te kopen.

mvg, jordi

Re: mijn baanplan
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: mijn baanplan
op de beurs
kost deze 1euro 80 dus scheelt alweer 15 cent
nog niet eens over bochten standaart te praten die kosten bijna niks meer
ik zou als advies zeggen wacht aub eerst houten af
ik denk dat je onderschat wat je daar te zien krijgt en kunt kopen
je kunt volgens mij flink veel geld besparen waar je dan weer andere mooie dingen voor kunt kopen
mkaar goed het is natuurlijk wel jou geld
ik zou persoonlijk een beetje geduld hebben en wachten tot zaterdag
groet robert
Re: mijn baanplan
jordi
gast

Re: mijn baanplan
nou, ik wacht zeker tot zaterdag af, eerder kan ik toch niet beginnen. Want ik moet nog naar school, morgen tot half twee, en overmorgen en vrijdag tot half vijf, dus ik kan alleen in de weekenden werken aan de baan, als ik eenmaal de ruwbouw af heb zal ik elk weekend een beetje aan de baan doen denk ik.

mvg, jordi
Re: mijn baanplan
jordi
gast

Re: mijn baanplan
niemand meer tips of dingen die beter kunnen ??

mvg, jordi
Re: mijn baanplan
2rail-Tim
gast

Re: mijn baanplan
Meer rangeersporen :P
Re: mijn baanplan
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: mijn baanplan
ja je zou bijvoorbeeld een schaduwstation kunnen maken
of een extra verdieping of ergens een railspiraal in maken bijv links onderin
succes
groet robert
Re: mijn baanplan
jordi
gast

Re: mijn baanplan
ik wil best een schaduwstationnetje, maar ik heb wel een budget beperking (ik ben nog steeds een kind zonder inkomsten) en zo'n schaduwstation kost veel geld, ik zou wel eventueel een kleine verdieping er onder kunnen maken zoals dit:



reken maar uit hoe duur het is!!!

zou je eens een plan met een spiraal willen maken, ik weet niet waar ik dat dan zou kunnen doen zodat het er ook nog leuk en realistisch uitziet.

mvg, jordi
Re: mijn baanplan
2rail-Tim
gast

Re: mijn baanplan
Zo kan het ook,

Jordi, ik zal zeggen zoek een baan, krijg je inkomsten en kun je leuke dingen erbij kopen!
Re: mijn baanplan
jordi
gast

Re: mijn baanplan
Citaat van: 2rail-Tim op woensdag 14 januari 2009, 17:25:00
Jordi, ik zal zeggen zoek een baan, krijg je inkomsten en kun je leuke dingen erbij kopen!

ja, het wordt tijd, eerst maar eens het wat rustiger op school krijgen.

mvg, jordi
Re: mijn baanplan
2rail-Tim
gast

Re: mijn baanplan
Citaat van: jordi op woensdag 14 januari 2009, 17:26:08
Citaat van: 2rail-Tim op woensdag 14 januari 2009, 17:25:00
Jordi, ik zal zeggen zoek een baan, krijg je inkomsten en kun je leuke dingen erbij kopen!

ja, het wordt tijd, eerst maar eens het wat rustiger op school krijgen.

mvg, jordi

Je zou altijd op zaterdag kunnen werken (off-topic)
Re: mijn baanplan
jordi
gast

Re: mijn baanplan
nee, voetbal en mijn vader is bij de club betrokken dus ik mag nooit af zeggen.

mvg, jordi
Re: mijn baanplan
rorail
gast

Re: mijn baanplan
Citaat van: jordi op woensdag 14 januari 2009, 17:28:35
nee, voetbal en mijn vader is bij de club betrokken dus ik mag nooit af zeggen.
Vaders... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Groet,
Ronald
Re: mijn baanplan
jordi
gast

Re: mijn baanplan
Vaders...niks mis mee :lol: :lol: :lol: :lol: (moet nog met hem naar Houten zaterdag) :D :D :lol: :P
Re: mijn baanplan
2rail-Tim
gast

Re: mijn baanplan
Citaat van: jordi op woensdag 14 januari 2009, 18:19:49
Vaders...niks mis mee :lol: :lol: :lol: :lol: (moet nog met hem naar Houten zaterdag) :D :D :lol: :P

moet je niet voetballen :lol: maar je voetbalt toch niet de hele dag? ik voetbal ook wel op zaterdag maar kan het wel redden om ervoor nog een paar uur te werken.
Re: mijn baanplan
jordi
gast

Re: mijn baanplan
ja, dat is waar, maar het seizoen is nog niet begonnen dus kan ik zaterdag naar houten :lol: :lol: :lol:
ik kan ervoor best werken ja, anders doe ik het op zondag, is misschien wel illegaal, maar dat interreseert niet.

mvg, jordi
Re: mijn baanplan
2rail-Tim
gast

Re: mijn baanplan
Citaat van: jordi op woensdag 14 januari 2009, 18:53:44
ja, dat is waar, maar het seizoen is nog niet begonnen dus kan ik zaterdag naar houten :lol: :lol: :lol:
ik kan ervoor best werken ja, anders doe ik het op zondag, is misschien wel illegaal, maar dat interreseert niet.

Tsja je moet het zelf weten.. maar.. wat heb je allemaal al voorn matrieel?
Re: mijn baanplan
jordi
gast

Re: mijn baanplan
set 29475 en 29480 (niet meer leverbaar bij marklin) en nog een wagen 47002.misschien op houten een nieuwe loc en meer rails

mvg, jordi
Re: mijn baanplan
2rail-Tim
gast

Re: mijn baanplan
Leuk, zelf zou ik eerst de baan terecht maken met de rails aankopen, daarna kun je altijd nog wat loks enzo kopen!
Re: mijn baanplan
jordi
gast

Re: mijn baanplan
ja, maar ik maak de baan gereed, en dan heb ik hopelijk nog geld over voor..........
maar ik maak nog geen schaduwstation, hou er wel rekening mee dat het er gaat komen op de manier die ik heb getekend in wintrack.

kort gezegd ik bouw de baan zo dat hij nog uitgebreid kan worden met een schaduwstation.

mvg, jordi

Re: mijn baanplan
jordi
gast

Re: mijn baanplan
hier heb ik een baanplan met schaduwstation:

totaal plaatje:


schaduwstation:


bovenlaag met scenery enz.:


ik weet niet of ik het qua stijgings/dalings percentage ga halen, anders weet ik geen oplossing voor een schaduwstation.

mvg, jordi

Re: mijn baanplan
Lid sinds: 2007

offline
Re: mijn baanplan
hoi jordi

een spiraal

gerard5663
Re: mijn baanplan
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: mijn baanplan
jordi
een schaduwstation kun je ook maken van M rails of K rails dus hoefd niet duur te zijn
mijn toekomstig schaduwstation gaat ook bestaan uit M rail daar heb ik al wat van thuis dus even een overgang rail kopen en klaar dus dat hoefd niet duur te zijn
groet robert
Re: mijn baanplan
jordi
gast

Re: mijn baanplan
ja, hoe kom ik aan M-rails, ik ben niet van plan met lange treinen te gaan rijden dus ik kan denk ik makkelijker de helling op, ik test het nog wel... JULLIE HOREN NOG VAN ME!!!

mvg, jordimaar niet morgen
Re: mijn baanplan
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: mijn baanplan
M rail ook gewoon in houten alleen dat is dan 2e hands ofzo en goedkoop
en dus ook met een minder budget makkelijker en meer van te koop
ze zijn veel goedkoper als C namelijk
groet robert
Re: mijn baanplan
digi-jacques
gast

Re: mijn baanplan
Citaat van: jordi op woensdag 14 januari 2009, 17:20:13
ik wil best een schaduwstationnetje, maar ik heb wel een budget beperking (ik ben nog steeds een kind zonder inkomsten) en zo'n schaduwstation kost veel geld, ik zou wel eventueel een kleine verdieping er onder kunnen maken zoals dit:



reken maar uit hoe duur het is!!!

zou je eens een plan met een spiraal willen maken, ik weet niet waar ik dat dan zou kunnen doen zodat het er ook nog leuk en realistisch uitziet.

mvg, jordi

ik zou evt de diepte van de 122 rechts, iets dieper maken, bijv 150, en die opstelsporen zichtbaar maken in bijv een erts mijn, of zandafgraving

tis maar een idee
Re: mijn baanplan
Wim N
gast

Re: mijn baanplan
Hallo Jordi,

Heel leuk baanplan zeg dat gaat er wel leuk uitzien met de scenery als ik zo naar je tekeningen kijkt waarbij er veel leuke trajecten komen in te zitten waarbij je veel kan afwisselen.

Veel succes en blijf je bouw volgen.

Groet Wim.
Re: mijn baanplan
jordi
gast

Re: mijn baanplan
@digi-jacques

zou je me een beetje meer uitleg kunnen geven, deze sporen gaan een verdieping naar onderen, dus worden niet zichtbaar.

@Wim

ok, leuk bedankt

mvg, jordi
Re: mijn baanplan
jordi
gast

Re: mijn baanplan
ik weet het ik blijf maar komen met die plannen, maar ik ben nog niet tevreden.

hier het nieuwe plan, toch maar besloten om een schaduwstationnetje te maken.

de bovenlaag


schaduwstation


het totaalplan


mvg, jordi
Re: mijn baanplan
Lid sinds: 2007

offline
Re: mijn baanplan
hoi jordi

mooi


gerard5663
Re: mijn baanplan
digi-jacques
gast

Re: mijn baanplan
Wat ik bedoelde, en wat trouwens ook in je nieuwe plan kan, is om die twee doodlopende sporen in je dusdanig te maken dat ze wel zichtbaar zijn. dan breng je wat niveau verschil in je baan aan

net voor die wissel, of net erna, een tunnelportaal, en er komen 2 sporen aan bij de zandafgraving, ertsmijn, whatever.

je zou ze zelfs nog een beetje schuin naar rechts onder kunnen laten lopen, loopt het allemaal niet zo kaarsrecht.

misschien dat iemand het kan tekenen in je plan, mij lukt dat niet :(
Re: mijn baanplan
jordi
gast

Re: mijn baanplan
ik zal eens kijken, is wel een goed idee hoor, ik zal eens kijken wat ik kan doen.

mvg, jordi 8)