Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Piepende remmen BR 18.3 39020

Gestart door Jajekra zondag 21 december 2008, 18:48:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Piepende remmen BR 18.3 39020

Vorige week een nieuwe aanwinst:  märklin 39020 BR 18.3 met soundmodule.

In de gebruiksaanwijzing wordt aangegeven dat onder knop 1 van  mobiel station  je piepende remmen aan / uit kunt zetten. De lok heeft zich keurig aangemeld, maar bij toets 1 is geen symbool zichtbaar en piepende remmen zijn niet te horen.

Heeft iemand bij deze lok hetzelfde probleem? 

Beloofd märklin meer dan dat er mogelijk is, of moet ik terug naar de winkel

Re: Piepende remmen BR 18.3 39020
AdriaansAirbrush
gast

Re: Piepende remmen BR 18.3 39020
Staat het icoon niet bij een andere knop.
Re: Piepende remmen BR 18.3 39020
Het zou prettig zijn als ik weet hoe het icoon eruit ziet. Ik mis echter zondermeer een funktie. De gebruiksaanwijzing spreekt van 9 funkties inclusief verlichting aan / uit onder de verlichtings knop

toets

1     Piepende remmen aan/uit
2     ABV
3     Bedrijfsgeluiden
4     Locfluit
5     Rangeerfluit kort
6     Perslucht afblazen
7     Rookgenerator aan/uit
8     Luchtpomp
verlichtingstoets (zie boven)
Re: Piepende remmen BR 18.3 39020
Het zal wel zitten onder een knop zonder symbool en dat is meestal niet de eerste knop linksboven.

Re: Piepende remmen BR 18.3 39020
volgens mij werkt dat symbool juist andersom dat probleem had ik ook
dus het symbool moet uit staan dan werkt die wel.
maar die pieopende remmen werken niet op kleine stukjes rijden en dan remmen
Re: Piepende remmen BR 18.3 39020
Hallo,

ik heb onlangs een nieuwr BR 218 (39180) aangeschaft en daar werken de piepende remmen als ik op het symbool op de MS aangaf dat het geluid uitgeschakeld moet zijn, het werkt dus wel maar het is de omgekeerde wereld... ik dacht ook eerst dat die functie dus niet werkte. blijkbaar gebeuren er dus wel meer vreemde dingen met functieknoppen..

mvg

Bart
Re: Piepende remmen BR 18.3 39020
De gebruiksaanwijzing geeft wel degelijk een aanwijzing welke funktie onder welke knop zit, zowel voor Mobiel Station als voor Centraal Station. Knop funkties zijn niet gelijk bij MS en CS.

Re: Piepende remmen BR 18.3 39020


Het symbool naast de rode vlek is voor het afremgeluid. Maar dit doet ie alleen als er een snelle afremming is. langzaam remmen leverd geen geluid op.

Re: Piepende remmen BR 18.3 39020
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Piepende remmen BR 18.3 39020
Piepende remmen hoor je alleen als je snel remt, ik iedergevan bij mijn BR3
als je rustig remt hoor je niets.

Peter
Re: Piepende remmen BR 18.3 39020
Citaat van: Schienenbus op zondag 21 december 2008, 19:36:21


Het symbool naast de rode vlek is voor het afremgeluid. Maar dit doet ie alleen als er een snelle afremming is. langzaam remmen leverd geen geluid op.



Dat symbool is op de MS niet zichtbaar als de loc zich heeft aangemeld. Ik heb de loc al een keer verwijderd uit de lijst en opnieuw aan laten melden. ook toen geen dergelijk symbool.
Re: Piepende remmen BR 18.3 39020
als ik kijk op http://www.maerklin.de/produkte/frontend/index.php?anzeigen_y=1&artikel_nr=39020&showslim=1&sCountryCode=de heb je voor de MS 8 optie`s. HEb je bij alle knopjes een symbool staan?? Zo nee dan denk ik dat waar een lege plek is het remgeluid is. (jammer dat het zo onduidelijk is)

Probeer eens wat te spelen met de knopjes waar geen symbool staat. Laten rijden en dan de knop zo snel mogenlijk terug draaien.

suc6
Re: Piepende remmen BR 18.3 39020
Grote kans dat volgend jaar er ook een nieuw MS gaat komen waarbij dit beter is geregeld.

Re: Piepende remmen BR 18.3 39020
Volgens mij is er voor "remgeluid uit" op je mobile station geen symbool.
Kan natuurlijk ook zijn dat het remgeluid alleen werkt als je ook het bedrijfsgeluid aanzet. Dit geldt namelijk wel voor mijn ESU MFX loksounddecoder die ik in een NS 4903 heb geplaatst.

Groeten,
Richard
Re: Piepende remmen BR 18.3 39020
Net de lok weer op het programeer railtje gezet om alles nog eens te controlen. Ik zie dat bij toets 1 en 6 geen symbool staat. Bij toets 6 wel het geluid van stoom afblazen zoals aangegeven in de gebruiksaaanwijzing. Ook zoals eerder gezegd bij toest 1 geen symbool. 't zou kunnen dat het piepen van de remmen wel degelijk werkt. Maar mijn railtje is te kort om snelheid te maken en dan te remmen zoals eerder in dit draadje aangegeven. Moet dus eerst een langere proefbaan maken want mijn baan is afgebroken.
Re: Piepende remmen BR 18.3 39020
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Piepende remmen BR 18.3 39020
Moet je dan niet je MS eens updaten door em aan een CS 2.0.4 te koppelen?!
Re: Piepende remmen BR 18.3 39020

Dat heb ik ook gelezen. Moet je natuurlijk wel een CS hebben! Heeft iemand ervaring hoe een winkelier hiermee omgaat? Ik 3 nieuwe MSen gekocht via Ebay voor ? 29,95 per stuk wel 1,9 A. Tot wanneer ze zijn geupdated weet ik niet.
Re: Piepende remmen BR 18.3 39020
Marklin dealers hebben geen CS1 meer in hun winkel staan maar een CS2 en daarmee een MS updaten gaat niet meer.

Nog een teken aan de wand.

Re: Piepende remmen BR 18.3 39020
Moet je dus een CS1 scoren om je MSen te upgraden. Had net gedacht in duitsland een CS2 aan te schaffen. Denk nu nog even na.
Re: Piepende remmen BR 18.3 39020
Nee, maar hoe dat updaten straks gaat en of het nog nodig is. Ik heb geen flauw idee.

Re: Piepende remmen BR 18.3 39020
Dave,

De tijd zal raad geven. :idea:

Trouwens allen bedankt die op dit draadje hun welgemeende raad en advies hebben gegeven. Piepende remmen werkt.

Dus wel degelijk onder toets 1 (zonder icoontje dus)

Je moet, zoals de adviezen aangaven, voldoende snelheid maken en dan afremmen voordat hij geluid van piepende remmen maakt.

Als je de regelaar zeer snel naar 0 draait valt wel eerst het rijgeluid helemaal weg om vervolgens over te gaan naar het piepen van de remmen.

Als je het terugregelen wat meer beheerst doet blijft ook het rijgeluid tot aan het piepen hoorbaar.
Re: Piepende remmen BR 18.3 39020
Dat is mooi dat het werkt :D :D
Re: Piepende remmen BR 18.3 39020
Citaat van: Jajekra op maandag 22 december 2008, 20:41:54
Dave,

De tijd zal raad geven. :idea:

Trouwens allen bedankt die op dit draadje hun welgemeende raad en advies hebben gegeven. Piepende remmen werkt.

Dus wel degelijk onder toets 1 (zonder icoontje dus)

Je moet, zoals de adviezen aangaven, voldoende snelheid maken en dan afremmen voordat hij geluid van piepende remmen maakt.

Als je de regelaar zeer snel naar 0 draait valt wel eerst het rijgeluid helemaal weg om vervolgens over te gaan naar het piepen van de remmen.

Als je het terugregelen wat meer beheerst doet blijft ook het rijgeluid tot aan het piepen hoorbaar.

Dat wegvallen van het geluid klopt hoor dat gebeurd in het echt ook hoor.