Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Keuterman, repareert hij werkelijk??

Gestart door Teddyvallei zondag 21 december 2008, 15:39:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Keuterman, repareert hij werkelijk??
Hallo allemaal,

Zoals jullie aan de titel kunnen zien, zie je dat het gaat over Keuterman, waarom?

Omdat ik mijn twijfels begint te krijgen over het handelen van dit bedrijf. Ik heb een X aantal weken geleden enkele locomotieven weggebracht te weten de 37030, optrek en afremvetraging kon ik niet schakelen via het Mobile Station, de 37263 voor een gehele onderhoudsbeurt, kwam rook uit de motor en hikte, daarnaast ook het welbekende kraantje de 46715 omdat het Mobile Sation hem niet meer aanmelde. Vol goede moed weggebracht en na een X aantal weken alles weer opgehaald. Maar toen begonnen de problemen. Op de 3 dozen zat er maar een Reperatienummer op, op de andere 2 geen, Vreemd :? Eventjes uittesten dan maar, tot mijn grote blijdschap reed de 37263 niet hikken en geen rook meer :o toen vol goede moed de de 37030 op de baan gezet, en??? Niets aan gebeurd reed precies hetzelfde toen ik hem nog niet had weggebracht :( Balen, dan maar het kraantje proberen en meldde deze zich aan op het mobile station???? Nee helemaal niets, erop gezet, eraf gehaald, de stekker uit het stopcontact gehaald, andere mobile station er was geen beweging in te krijgen :(

Dan maar het reparatienummer checken en wat staat daar: KOMT NIET MEER IN HET PROGRAMMA VAN DE MOBILE STATION * en daaronder: Gereed en gefactureerd....

dus van de 3 artikelen werkt er maar èèn, en maar op een zit een reparatienummer, en degene met het reparatienummer doet het niet, maar er staat op de site: gereed :?

Ik baal hier stevig van, en mijn vetrouwen in Keuterman is al voor de 2de keer aan gruzelementen geslagen, ik ga morgen naar hun bellen om opheldering te vragen :roll:

Ik heb niet eens een factuur gehad, mijn dealer keek daar ook vreemd van op, hij had alleen de 3 artikelen terug gehad, verder geen factuur :?

Hebben jullie ook wel eens problemen met Keuterman??? En hebben jullie misschien een oplossing?

Bij voorbaat dank :wink:

Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
[
Citaat van: Teddyvallei op zondag 21 december 2008, 15:39:44
toen vol goede moed de de 37030 op de baan gezet, en??? Niets aan gebeurd reed precies hetzelfde toen ik hem nog niet had weggebracht :
Hierbij kun je eerst eens kijken of de optrek- en afremvertraging goed is ingesteld.

Citeer:( Balen, dan maar het kraantje proberen en meldde deze zich aan op het mobile station????
De kraan heeft een decoder met het MM 1 format en geen mfx-decoder, dus zal die zich dan ook niet aan kunnen melden.

Mvg,
Peter
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Zet je nu reparatienummers in je mobile station?


Echt je haalt alles door elkaar.
Die kraan is geen mfx produkt, dus zal zich ook niet aanmelden.

De 37030 is een br 38 met een decoder met dipswitches nog in de tender en 2 potmeterjes waarvan je met 1 daarvan de optrek en afremvertraging kan instellen. Staat deze niet helemaal uit?
Deze loc kan je gewoon instellen in je MS via je locdatabase.

En dhr Keuterman kan je ten alle tijden opbellen.
Hij heeft zelfs een spreekuur staat allemaal op de Nederlandse Marklin website.





Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Citaat van: Freak op zondag 21 december 2008, 16:01:27
[
Citaat van: Teddyvallei op zondag 21 december 2008, 15:39:44
toen vol goede moed de de 37030 op de baan gezet, en??? Niets aan gebeurd reed precies hetzelfde toen ik hem nog niet had weggebracht :
Hierbij kun je eerst eens kijken of de optrek- en afremvertraging goed is ingesteld.

Citeer:( Balen, dan maar het kraantje proberen en meldde deze zich aan op het mobile station????
De kraan heeft een decoder met het MM 1 format en geen mfx-decoder, dus zal die zich dan ook niet aan kunnen melden.

Mvg,
Peter

Hallo Peter en Davy, julie hebben helemaal gelijk ik was in de veronderstelling dat kraanwagen 46715 beschikte over MFX en geen FX. Probleem van de kraanwagen is dus opgelost mijn eigen fout dus :D

Alleen de 37030 blijft wel een probleem, ik heb via het mobiel station al een heleboel keren geprobeerd de optrek & afremvertraging te veranderen. Alleen ik kan niet via het Mobiel station deze wijzigen er staat in het boekje dat ik dat kan via het Mobile station met alle stappen en welke sub menu`s ik moet gebruiken alleen het sub menu optrek en afremvertraging is bij deze locomotief niet aanwezig, daarnaast heb ik pogingen ondernomen om de tender te openen, met de welbekende tandenstokers, alleen ik kreeg geen enkele beweging in de tender om deze open te maken :? En voor ik het weet beschadig ik de tender, en dat is niet de bedoeling.

Maar waarom heeft Keuterman dan geen reparatienummers erop geplakt?? Dat ik deze kan raadplegen, waarom geen factuur met daarop wat hij heeft gedaan??

Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
CiteerAlleen de 37030 blijft wel een probleem, ik heb via het mobiel station al een heleboel keren geprobeerd de optrek & afremvertraging te veranderen. Alleen ik kan niet via het Mobiel station deze wijzigen er staat in het boekje dat ik dat kan via het Mobile station met alle stappen en welke sub menu`s ik moet gebruiken alleen het sub menu optrek en afremvertraging is bij deze locomotief niet aanwezig, daarnaast heb ik pogingen ondernomen om de tender te openen,
Klopt ook, deze is niet via de MS in te veranderen alleen hardwarematig in te stellen met een potmeter op de decoder.

Openen zie:
http://www.maerklin.de/de/service/suche/ersatzteile.html?sArtNumber=37030

Rechtsonder knop Ersatzteil-Liste

Mvg,
Peter
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Hoi Teddyvallei,

Gezien de reacties en (eventuele) oplossingen, had jij alvorens dit draadje
te starten, eerst de Firma Keuterman morgen om een reactie behoren te vragen.

Als dat antwoord onduidelijk zou zijn, dan heb je het recht om deze firma
hier ter discussie te stellen.

Je stelt nu iets wat "misschien" niet terecht is en op dit moment niet waar kunt maken.  :(

Groetjes

Ruud
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Hallo Ruud, met mijn eerder ervaringen met de heer Keuterman en dergelijke had ik mijn twijfels gekregen omtrent hun handelswijze.

Ik heb dit niet zonder reden gedaan, daarnaast vind ik het nog steeds vreemd waarom ik geen factuur heb gekregen en waarom de andere 2 artikelen geen reparatienummer hebben gekregen
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Hoi Maurice,

We zullen dat altijd houden: dat de een positief en de ander negatief over iets is :roll:

Maar voor mij geldt altijd eerst moet de tegenpartij zijn verhaal kunnen doen  :(

Je kan het verhaal van de fakturen (slechts 1) ook positief bekijken: de rest is garantie/service dus gratis?  :D

Groetjes

Ruud
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Hallo Ruud,

De 1855 heeft onderhoud en dergelijke gehad moest ik ?10,- betalen maar geen reparatienummer, en aan het kraantje was niets aan gedaan maar had wel een reparatienummer, en de Br 38 had ook geen reparatienummer.

Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Citaat van: Freak op zondag 21 december 2008, 17:05:28
CiteerAlleen de 37030 blijft wel een probleem, ik heb via het mobiel station al een heleboel keren geprobeerd de optrek & afremvertraging te veranderen. Alleen ik kan niet via het Mobiel station deze wijzigen er staat in het boekje dat ik dat kan via het Mobile station met alle stappen en welke sub menu`s ik moet gebruiken alleen het sub menu optrek en afremvertraging is bij deze locomotief niet aanwezig, daarnaast heb ik pogingen ondernomen om de tender te openen,
Klopt ook, deze is niet via de MS in te veranderen alleen hardwarematig in te stellen met een potmeter op de decoder.

Openen zie:
http://www.maerklin.de/de/service/suche/ersatzteile.html?sArtNumber=37030

Rechtsonder knop Ersatzteil-Liste

Mvg,
Peter

Hallo Peter,

Mijn vraagje hoe doe ik dat??Hardwarematig met een potmeter op de decoder :shock:
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Maurice,

Je maakt een hoop lawaai op dit forum over de service van dhr. Keuterman maar dat gaat naar blijkt helemaal nergens over. Daarnaast heb ik het idee dat je in het geheel niet weet wat je aan het doen bent. Dat mag allemaal van mij maar met het eerste heb ik wel veel moeite.

Gr, Ben.
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Met je eens niet een hoop gaan schreeuwen hier als je niet weet wat je aan het doen bent. Ik zelf vind de service van de heer Keuterman prima en dat mag ook wel eens gezegd worden.

Groeten,
Davy

Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Het enige wat ik probeer uit te leggen is dat dit voor mij de tweede keer in èèn jaar tijd is, dat ik artikelen terug krijg waar problemen mee waren (br 52 en Br 38) Br 52 omdat deze niet goed reed en de Br 38 omdat de optrek en afremvetraging niet werkt.

En met de Br 52 heb ik veel moeten doen voordat deze gerepareerd werd, 4 keer teruggestuurd en de laatste keer met een begeleidend schrijven.

Ik begrijp van Peter dat de br 38 Hardware matig veranderd moet worden als je dit wilt veranderen. Leuk en aardig maar ik weet niet hoe dit moet, en heb (indien nodig) ook de apparatuur niet.

Met de 46715 hebben jullie een punt, maar ik was in de veronderstelling dat deze MFX was en niet FX.
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Citaat van: Teddyvallei op zondag 21 december 2008, 18:08:54

Mijn vraagje hoe doe ik dat??Hardwarematig met een potmeter op de decoder :shock:

read the fu*#ing manual
staat het gewoon in.
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Inderdaad staat in de handleiding.

Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Maurice, is je handelaar niet verantwoordelijk om Keuterman om opheldering te vragen?

Ik begrijp dat je de 3 items bij je handelaar hebt ingeleverd en daar weer hebt opgehaald??
Heeft je handelaar wel 3 service formuliertjes ingevuld? Je krijgt toch altijd een kopie van zo'n formuliertje. Dat is een speciaal Keuterman formuliertje. Als dit maar 1 formulier is geweest., klopt het dat het 1 reparatienummer is. Reparatienummer is gelijk aan het nummer op het serviceformulier.
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Hoi Maurice,

Very simpel: ik breng mijn kapotte item bij mijn leverancier:

Komt hij terug: via zijn proefrails-opstelling, laat hij mij zien
of het euvel verholpen is  :lol:,  dan probeer ik hetzelf bij hem  :D

Zoniet probleem voor mijn winkelier of decoder-inbouwer:
ik kom wel terug als werkt  :shock:

De eind-verandwoordelijke blijft jouw leverancier/wegbrengpunt

Groetjes

Ruud
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Hallo Brigitte,

Ik ga morgen bellen naar mijn dealer, of hij 3 formulieren heeft ingevuld, ik heb de 3 artikelen afgegeven en hij zou het verder afhandelen. De vorige keren kreeg ik als het artikel terug was wel een formulier alleen deze keer niet. En de locomotief die is nagekeken ( en indien nodig ook onderdelen zijn vervangen) heeft geen reparatienummer, maar is wel hersteld...vandaar mijn vraagtekens :D

@ Ruud bedankt voor jouw reactie, ik begrijp hieruit dat de dealer ten alle tijden bij een reparatie eindverantwoordelijke is.
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
CiteerIk begrijp van Peter dat de br 38 Hardware matig veranderd moet worden als je dit wilt veranderen. Leuk en aardig maar ik weet niet hoe dit moet, en heb (indien nodig) ook de apparatuur niet.
Daar heb je ook geen speciale apparatuur voor nodig.
Op de decoder zit een potmetertje, hiermee kun je met een kleine schroevendraaier de optrek-en afremvetraging van min. tot max. instellen.

Mvg,
Peter
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Citaat van: Freak op zondag 21 december 2008, 20:03:59
CiteerIk begrijp van Peter dat de br 38 Hardware matig veranderd moet worden als je dit wilt veranderen. Leuk en aardig maar ik weet niet hoe dit moet, en heb (indien nodig) ook de apparatuur niet.
Daar heb je ook geen speciale apparatuur voor nodig.
Op de decoder zit een potmetertje, hiermee kun je met een kleine schroevendraaier de optrek-en afremvetraging van min. tot max. instellen.

Mvg,
Peter


Peter, Bedankt voor de reactie, is voor mij nu helemaal duidelijk :D
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Hallo,

Elke dealer zal per artikel wat hij opstuurd naar de Fa Keuterman een reparatiebon Keuterman moeten uitschrijven. Als je dealer meerdere items op een bon schrijft, is dat zijn verantwoordelijkheid, echter verhaal halen op reparatienummer van Keuterman, kan dan haast niet.
Ik heb alleen maar lof voor de Fa Keuterman. Service hangt veel af van de wijze waarop dealers met defecte items omgaan en hoe ze worden aangeboden bij het service centrum van Märklin. Advies, eerst maar eens navragen bij je dealer en wat misschien het meest belangrijk is: het bestuderen en lezen van de informatie welke bij een item hoort. Dat voorkomt enorm veel "heibel en kabaal" op dit forum.

Met vriendelijke groet,

Tighfield :D
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Nog nooit problemen gehad met Keuterman, en de topic starter met de hier besproken treinen ook niet. De trein die kapot was doet het weer, de andere twee gewoon een kwestie van de handleiding leren lezen.
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
keuterman is gewoon top !!!
vorig jaar een keer verkeerd gelezen en verkeerd de kap erop gedrukt iets kapot en niet in de MS in te voeren
aangezien borne voor mij op de fiets te doen is
ikke daarheen zonder afspraak !!!
aangebeld ,binnengelaten en keurig geholpen hoefde zelfs niks te betalen en ik kreeg koffie en uitleg
dus keuterman heeft een goed service vind ik
groet robert
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Service van Keuterman is gewoon helemaal OK  :P, het enige wat ik wel irritant vind is dat ze NOOIT omschrijven WAT het probleem was en WAT er is vervangen :roll:

Mvg Gert
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Citaat van: v200marklin op zondag 21 december 2008, 21:49:56
Service van Keuterman is gewoon helemaal OK  :P, het enige wat ik wel irritant vind is dat ze NOOIT omschrijven WAT het probleem was en WAT er is vervangen :roll:

Mvg Gert

Klopt dit kan ik bevestigen. In Duitsland doen ze dit wel trouwens.

Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Ervaringen met Keuterman (Trix dan in dit geval) zijn goed. (persoonlijk dus he)

Top.
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
persoonlijk vind ik dat als je iets ter reparatie weg brengt ... je ten alle tijde duidelijk geinformeerd dient te worden over wat er precies gedaan is met je klachten.

ongeacht over wie het gaat of over welke spullen ....

het feit dat deze knul zijn onvrede post , komt naar mijn mening alleen maar omdat hij niet goed geinformeerd is over de status van zijn reparaties/klachten.

het is prima dat velen berichtjes posten dat ie zelf niet goed op de hoogte is , maar laten we eerlijk blijven , als hij netjes bonnen had ontvangen waarop precies stond hoe en wat ... zou ie zeker de post niet zijn begonnen.

dit is overigens een klacht die bij veel service afdelingen naar boven komt. het is prima dat men roept "  hij doet het weer"  maar als goede serviceafdeling kun je ook net even dat ene stapje nog nemen en de klant informeren ...

goed of fout had in dit geval voorkomen kunnen worden, het het natuurlijk belachelijk om te roepen dat als je geen faktuur krijgt je blij moet zijn .... want in dit geval is de beste knul er niet mee geholpen want zijn problemen bestaan nog steeds ...

Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Citaat van: rocofan op maandag 22 december 2008, 10:41:29

het feit dat deze knul zijn onvrede post , komt naar mijn mening alleen maar omdat hij niet goed geinformeerd is over de status van zijn reparaties/klachten.


Een nog belangrijker feit blijft dat als deze knul (zoals jij hem noemt) gewoon de handleidingen had gelezen had hij geweten dat de kraan moest worden aangemeld omdat het geen mfx is, en dat de optrek/rem vertraging via een potmetertje op de decoder moet worden ingesteld. Hij had dan twee van de drie loc's niet hoeven op te sturen wat ook minder ergernis had geleverd.
Hij moet blij zijn dat het gratis is gebleven, Keuterman had ook service kosten kunnen vragen voor het "nakijken" van de kraan en loc..
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
je leest niet goed .... het heeft niets te doen met wat er in de handleiding staat ...

als men zich om wat voor een reden bij een technische dienst meld, is het belangrijk de klant goed te informeren ... ook al staat het in de handleiding.

de informatie verstrekking is gewoon weg niet goed ...

als jij een nieuwe TV koopt en je hebt er problemen mee ... dan wil je toch ook fatsoenlijke uitleg ...
of ben jij dan blij dat je hem gewoon weer mee naar huis krijgt zonder uitleg ...

wel even lezen he !









Citaat van: redskin op maandag 22 december 2008, 11:49:33
Citaat van: rocofan op maandag 22 december 2008, 10:41:29

het feit dat deze knul zijn onvrede post , komt naar mijn mening alleen maar omdat hij niet goed geinformeerd is over de status van zijn reparaties/klachten.


Een nog belangrijker feit blijft dat als deze knul (zoals jij hem noemt) gewoon de handleidingen had gelezen had hij geweten dat de kraan moest worden aangemeld omdat het geen mfx is, en dat de optrek/rem vertraging via een potmetertje op de decoder moet worden ingesteld. Hij had dan twee van de drie loc's niet hoeven op te sturen wat ook minder ergernis had geleverd.
Hij moet blij zijn dat het gratis is gebleven, Keuterman had ook service kosten kunnen vragen voor het "nakijken" van de kraan en loc..
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Beste 3Railcollega's,

Ik heb in een ander draadje al een keertje heel positief over de firma Keuterman gereageerd, maar ik vind ook dat een omschrijving van de (niet)-verrichtte reparatiewerkzaamheden veel duidelijkheid zal verschaffen.

Als de topicstarter niet op dit forum actief zou zijn geweest, dan zou hij er wellicht nooit achter gekomen zijn dat het kraanwagentje geen MFX-decoder heeft en zich daarom niet aan meldt op een MS.
Hetzelfde geldt voor het instellen van de optrek- en afremvertraging van een decoder.
Bij de firma Keuterman had men uit de begeleidende tekst op het klachtenformulier kunnen afleiden dat hier sprake was van te weinig specifieke productkennis bij de klant.
Ik zie dit soort toelichting/uitleg wel degelijk ook als een primaire taak (En niet als een extra service) van de firma Keuterman.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Citaat van: Tom op maandag 22 december 2008, 13:41:20
Als de topicstarter niet op dit forum actief zou zijn geweest, dan zou hij er wellicht nooit achter gekomen zijn dat het kraanwagentje geen MFX-decoder heeft en zich daarom niet aan meldt op een MS.
Hetzelfde geldt voor het instellen van de optrek- en afremvertraging van een decoder.
De topicstarter had beter een vraag kunnen stellen hierover op dit forum. Had hem opzending bespaard.

Citaat van: Tom op maandag 22 december 2008, 13:41:20
Bij de firma Keuterman had men uit de begeleidende tekst op het klachtenformulier kunnen afleiden dat hier sprake was van te weinig specifieke productkennis bij de klant.
Ik zie dit soort toelichting/uitleg wel degelijk ook als een primaire taak (En niet als een extra service) van de firma Keuterman.
Da's maar zeer de vraag. Fa. Keuterman is geen filantropische instelling. Je mag van consumenten verwachten dat ze zich verdiepen in de werking van een product. Nu wordt het product als ogenschijnlijk defect aangeboden en tevens de suggestie gewekt dat er slecht werk wordt geleverd door de reparateur. Topicstarter mag blij zijn dat er geen onderzoeks kosten in rekening zijn gebracht. Naar mijn mening is dat puur coulance die ook nog eens niet erg gewaardeerd wordt.

Gr, Ben.
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Beste Ben,

Zoals jij het schrijft, eis jij min of meer dat elke consument bij een vraag over een willekeurig product eerst lid wordt van een forum.

Bovendien wist de winkelier kennelijk ook niet de antwoorden (Ik heb het nu over de het kraanwagentje en de decoder) en die heeft de artikelen opgestuurd naar de firma Keuterman die vervolgens ook geen informatie verstrekt.

Ik weet natuurlijk niet waar het mis is gegaan in de communicatie, maar ik vind wel dat de firma altijd een omschrijving dient te geven van de (niet-)verrichtte werkzaamheden.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
blijkbaar nooit een cursus " klant vriendelijkheid "  moeten volgen ....

ik ga er verder niets meer op zeggen ....

Tom heeft het juist , een klant moet gewoon goed geinformeerd worden. of het nu wel of niet in de handleiding staat.

dat er onderzoekskosten berekend worden doet er ook niet toe.

Feit blijft dat het in de " servicewereld"  heel normaal is om een klant GOED en DUIDELIJK te informeren. Ook al staat het in de handleiding, dan verwijs je de klant naar de JUISTE PAGINA in de handleiding ...

gewoon handje van klant vastpakken ... en hem er door heen loodsen.

Vriendelijkheid kost geen ene rooie cent ....





Citaat van: spoorman op maandag 22 december 2008, 13:52:22
Citaat van: Tom op maandag 22 december 2008, 13:41:20
Als de topicstarter niet op dit forum actief zou zijn geweest, dan zou hij er wellicht nooit achter gekomen zijn dat het kraanwagentje geen MFX-decoder heeft en zich daarom niet aan meldt op een MS.
Hetzelfde geldt voor het instellen van de optrek- en afremvertraging van een decoder.
De topicstarter had beter een vraag kunnen stellen hierover op dit forum. Had hem opzending bespaard.

Citaat van: Tom op maandag 22 december 2008, 13:41:20
Bij de firma Keuterman had men uit de begeleidende tekst op het klachtenformulier kunnen afleiden dat hier sprake was van te weinig specifieke productkennis bij de klant.
Ik zie dit soort toelichting/uitleg wel degelijk ook als een primaire taak (En niet als een extra service) van de firma Keuterman.
Da's maar zeer de vraag. Fa. Keuterman is geen filantropische instelling. Je mag van consumenten verwachten dat ze zich verdiepen in de werking van een product. Nu wordt het product als ogenschijnlijk defect aangeboden en tevens de suggestie gewekt dat er slecht werk wordt geleverd door de reparateur. Topicstarter mag blij zijn dat er geen onderzoeks kosten in rekening zijn gebracht. Naar mijn mening is dat puur coulance die ook nog eens niet erg gewaardeerd wordt.

Gr, Ben.
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Citaat van: Tom op maandag 22 december 2008, 14:04:33
Beste Ben,

Zoals jij het schrijft, eis jij min of meer dat elke consument bij een vraag over een willekeurig product eerst lid wordt van een forum.


Kan, hij had ook de handleiding kunnen lezen. In de handleiding pagina 21 van de kraan staat hoe deze moet worden ingesteld op een MS.
Ik ben het dus gewoon met Ben eens, de topic starten moet bij zijn dat er geen service kosten worden gerekend (vaak tussen de 20 en 25 euro alleen om iets na de kijken zonder repareren).
De service van keuterman is dus gewoon goed, de verkoper van de trein had wellicht wel kunnen vertellen dat alles in de handleiding staat.
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Het is een "techneut"eigen om eerst nieuwe dingen uit te proberen en dan pas de handleiding te lezen.

Ik heb goede ervaringen met Keuterman. Diverse malen emailtjes gestuurd en altijd netjes de volgende dag antwoord gekregen.

groetjes uit beetje krom
cees
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Citaat van: cees52 op maandag 22 december 2008, 16:33:00
Het is een "techneut"eigen om eerst nieuwe dingen uit te proberen en dan pas de handleiding te lezen.
Dan ben ik zeker de uitzondering. Ik ben een volbloed techneut, altijd in de techniek gewerkt, maar ik lees wel atijd eerst de handleiding voor ik een nieuw apparaat in gebruik neem.
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Bij jouw staat het woord zonder aanhalingstekens.
Een echte techneut leest eerst voordat hij doet.

groetjes uit beetje krom
cees
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Citaat van: redskin op maandag 22 december 2008, 11:49:33
Citaat van: rocofan op maandag 22 december 2008, 10:41:29

het feit dat deze knul zijn onvrede post , komt naar mijn mening alleen maar omdat hij niet goed geinformeerd is over de status van zijn reparaties/klachten.


Een nog belangrijker feit blijft dat als deze knul (zoals jij hem noemt) gewoon de handleidingen had gelezen had hij geweten dat de kraan moest worden aangemeld omdat het geen mfx is, en dat de optrek/rem vertraging via een potmetertje op de decoder moet worden ingesteld. Hij had dan twee van de drie loc's niet hoeven op te sturen wat ook minder ergernis had geleverd.
Hij moet blij zijn dat het gratis is gebleven, Keuterman had ook service kosten kunnen vragen voor het "nakijken" van de kraan en loc..

Redskin, Nogmaals ik heb zelf een fout gemaakt met de kraan, en dat geef ik ruimschoot toe, kan gebeuren, maar had er dan ook een reparatienummer bijgedaan of een factuur waarop staat: meneer er is geen enkele aanwijzing dat de kraan niet goed functioneert, weet u zeker dat u hem niet op uw mobile station in werking kunt krijgen onder adres 77??

Probleem opgelost had niemand mij hier horen roepen, maar met je opmerking dan had ie er maar een op moeten sturen zit je er goed naast, de optrek en afremvertraging van de Br38 wordt alleen besproken op blz. 25 : Locparameter programeren met het Mobile station, er wordt met geen woord gerept over het openen van de tender om dan de optrek en afremvetraging handmatig te veranderen. Alleen op de laatste pagina op blz. 31 wordt er gesproken over het openen van de tender om een gloeilamp te verwisselen. Indien dit er wel in stond of staat!!! had Keuterman op z`n factuur of reparatienummer (via de website te raadplegen) duidelijk kunnen maken hoe ik het een en ander moest doen.

Daarnaast staat op blz. 5: instellen van de locomotievenparamters (adres optrek-afremvetraging, maximumsnelheid) d.m.v Control Unit, Mobile station of Central station, er staat niet bij: Handmatig!

Als dit de eerste keer was had je mij niet gehoord, maar omdat ik al een keer eerder problemen had gehad met de Br 52, en enkele medewerkers mij duidelijke maakte dat ik zonder reparatienummer geen informatie kreeg, hoe wil ik informeren dan wat er met de 1855 is gebeurd of met de br 38........

Ik weet nu via Brigitte, dat de dealer ten alle tijden verantwoordelijk blijft, als zij dat niet had gezegd had ik het nooit geweten :D Die kan meer doen dan de klant.

Ik heb gewoon 2 keer pech gehad (en heb zelf ook een knullige actie gemaakt), ik wilde alleen weten of jullie daar ook wel eens last van hadden, maar het grootste gedeelte heeft hier nooit last van. That`s it, meer wilde ik niet weten, wel eventuele oplossingen, die heb ik gekregen van Brigitte en Peter :D
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Ik heb twee keer iets laten repareren. prima gedaan. ook hebi ik analoge locs naar digitaal laten ombouwen. ook dat is prima gegaan.

groet matthijs leeuw
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Citaat van: rocofan op maandag 22 december 2008, 14:07:31
blijkbaar nooit een cursus " klant vriendelijkheid "  moeten volgen ....

ik ga er verder niets meer op zeggen ....

Tom heeft het juist , een klant moet gewoon goed geinformeerd worden. of het nu wel of niet in de handleiding staat.
Rocofan,

Allemaal leuk deze discussie.

Mijn job in het dagelijks leven is Service Manager bij een multinational, leg mij niet uit wat service en klantvriendelijkheid is.

Als mijn klanten een beroep op service doen voor iets wat niet onder de SLA valt of wat zij hadden kunnen voorkomen "door in de gebruiksaanwijzing te kijken" krijgen ze een factuur van me met een glimlach erbij. In mijn wereld is dat heel normaal. Dat fa Keuterman dit niet doet uit naar mijn mening coulance is alleen maar te prijzen.

Dit topic start met de kreet "Keuterman, repareert hij werkelijk??" suggereert iets wat ik niet deel.

Fa. Keuterman heeft geen klanten. Klant ben je bij je dealer of winkel waar je spullen koopt.

Voor mij einde discussie dit topic.

Gr, Ben.
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Locomotief ombouwen van Delta naar Digitaal bij Keuterman en deze breng je persoonlijk (zonder tussenkomst van dealer of winkelier), ben je dan ook geen klant :roll:
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Ik heb ook een Loc gekocht op MP, zelf verziekt :shock:, dus zelf rechtstreeks naar Keuterman gestuurd (was toch geen garantie) en binnen 2 weken netjes gerepareerd terug ontvangen.

Dan ben ik dus ECHT WEL klant van Keuterman !, er komt n.l. hier geen dealer aan te pas.
GARANTIE gevallen echter moeten m.i. WEL via de dealer worden aangeboden.

Mvg Gert
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Citaat van: v200marklin op zondag 21 december 2008, 21:49:56
Service van Keuterman is gewoon helemaal OK  :P, het enige wat ik wel irritant vind is dat ze NOOIT omschrijven WAT het probleem was en WAT er is vervangen :roll:

Mvg Gert

Tja, ik ben hier ook tegenaan gelopen bij mijn CC40100.   
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=9947.msg181436#msg181436
Heel jammer, want nou weet ik nog niet wat er aan de hand was, of er echt iets aan de hand was en vooral of ik het probleem in de toekomst misschien zelf op zou kunnen lossen.
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Gelukkig heb ik nog geen ervaringen met reparaties door de Fa. Keuterman. Wel zijn er 2 metalen handgreepjes van mijn V200.1 afgebroken, dus heb ik op de onderdelenlijst van de loc gekeken wat de nummers waren, om ze te kunnen bestellen. Deze stonden er niet op, en heb toen naar Keuterman gebeld voor informatie. Ze konden het niet zo gauw vinden, dus werd ik iets later teruggebeld met de desbetreffende nummers. Via een mail (extra) handgreepjes besteld, en enkele dagen later de bestelling met de post thuis gekregen, samen met de (lage) rekening.
Kortweg; klantvriendelijk, duidelijk en snelle oplossing !!

mvg, Willem.
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Keuterman zeer goede service, meerdere malen geweest voor kleine onderdelen (buffers, kapotte verrlichting e.d), vervangen, en geen kosten.

TOP !

mvg,
mark
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Als hij zijn spullen via een dealer ter reparatie aanbied, dan weet de dealer de klachten toch.
Had de dealer hier dan geen uitleg over moeten/kunnen geven.
Ik bedoel de dealer weet toch ook wel dat die kraan zich niet aanmeld.
Of zie ik het verkeerd.

Zelf goede ervaringen met keuterman.

Groet Jac.
Re: Keuterman, repareert hij werkelijk??
Ik heb een startset er heen gebracht. Deze is op eurospoor gekocht bij een m* dealer. Deze is in minder dan 1 maand gerepareerd. De verwachting was 2 tot 3 maanden, dus vind hun wel ok. Ik heb gelukkig ook maar een keer iets kapots gehahad.