Citaat van: KNed op zaterdag 20 december 2008, 15:18:19
Er sluipen een paar fouten in dit draadje:
Ten eerste: je moet de trafo ALTIJD aansluiten op het CS1 en NOOIT op de rail.
Verder kan je een CS1 op twee manieren aansluiten op de rails: via de aansluitrail die ook bij een Mobile Station gebruikt wordt of via twee draadjes die je aan de rails en middelgeleider vast maakt.
Als je de aansluitrail gebruikt heb je ook een speciale kabel nodig tussen je CS en de aansluitrail. Als deze er niet bij zit zou ik sowieso voor de andere aansluiting (twee draadjes) kiezen. Als je de aansluitrail gebruikt mag je NOOIT ook een trafo aansluiten op die aansluitrail.
De speciale kabel zit er meestal bij als je een CS1 uit een startset hebt. Heb je een losse CS1 die niet uit een startset komt dan heb je deze kabel niet...
Heb je een handleiding van het CS1? Anders kan je die downloaden op www.marklin.nl Daar staan ook wat plaatjes in hoe je het moet aansluiten.
Koen
Dit verhaal klopt helemaal en is ook nog eens duidelijk geschreven.
ik heb zonet de boel nog opgebouwd:
Uit een startset de aansluitrail (de MS in de doos gelaten), aan deze rail de CS1 gekoppeld met de zwarte kabel met 2 verschillende (!) ronde stekkers.
als je tegen de aansluitingen van de rail aan kijkt - de meest linkse.
Die kabel zat bij de CS1 (die dus uit een andere startset komt).
Achterkant CS1: 4e aansluiting van links - de eerste ronde aansluiting.
De trafo op de voedingsaansluiting van de CS1 aangesloten - achterkant geheel links.
Als je de zwarte kabel niet hebt, gebruik je de groene connector die bij de CS1 meegeleverd is. Hier in 2 draden aansluiten naar een gewone rail.
Er moeten dan wel kabelschoentjes aan zitten om ze aan een gewone rail te koppelen - anders wordt het solderen.
De groene connector komt in de 3e aansluiting van links.
(alles gezien als je de CS1 van de achterkant bekijkt)
Foto's nodig ?