Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

berg verf

Gestart door hulz dinsdag 09 december 2008, 16:41:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
berg verf
hulz
gast

berg verf
ben nu weer us bezig met een bergje wat voor verf gebruikt men het beste als onder grond op gips, muurverf?
Re: berg verf
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

offline
Re: berg verf
Hoi hulz,

Ik gebruik meestal een lichtgrijze kleur van het merk "Heki". Dit is volgens mij een soort acrylverf, en kun je verdunnen met water. Met een dikke kwast kun je dan lekker gronden.

Heki-dur verf is nogal eens met tijd en wijle moeilijk aan te komen. Een ander alternatief is Faller 180507 wegdekverf met de kleur beton. deze kun je ook als grondkleur gebruiken. Ook deze kun je met water verdunnen zodat hij lekker uitsmeert.

Treinsmurf
Re: berg verf
Lid sinds: 2007

offline
Re: berg verf
Ik heb gewone muurverf gebruikt. Wel de gewenste kleuren laten mengen in de bouwmarkt.
Het is relatief goedkope verf en dekt goed op gips.

m.vr.gr. Martin
Re: berg verf
hulz
gast

Re: berg verf
wederom thanx
Re: berg verf
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: berg verf
Het is gewoon een kwestie van smaak en wat je voorhanden hebt, meestal gebruik ik de
schoolverf in knijpflessen of tubes kost haast niets is kleurecht (want je krijgt het ook niet uit kleding) verder sluit deze verf het oppervlak niet af waardoor je makkelijk kleur schakeringen aan kan brengen.

Groetjes bert :)
Re: berg verf
br212
gast

Re: berg verf
De schoolverf is inderdaad super spul. Is te verdunnen met water, maar als het eenmaal op de berg zit krijg je het er niet meer af.  :D
Re: berg verf
Lid sinds: 2006

offline
Re: berg verf
Latex muurverf, mengkleuren zwart, wit, rood, bruin en groen per fles 2,50euro bij de Praxis bouwmarkt en met water verdunbaar


Op de foto zijn maar drie kleuren gebruikt, wit, zwart, en bruin.
Re: berg verf
hulz
gast

Re: berg verf
wel erg mooi
Re: berg verf
Klijntjuh
gast

Re: berg verf
Ik heb bij mijn vaders baan de bergen en overgangen van plastic naar gips+piepschuim voorzien van een flinke laag acryl verf.
Vooral niet mengen op je pallet/bordje, maar dik en grof aan brengen.
Zo zag je geen gips/plastic structuur meer.

voor:



na: (extra donker, er moest nog sneeuw overheen namelijk)