Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

ultrasoon reinigen

Gestart door BR03 zaterdag 20 december 2008, 10:47:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:ultrasoon reinigen
Lid sinds: 2010

offline
Re:ultrasoon reinigen
medeforum leden.
de vloeistof maak ik op advies van een bevriende opticien tegenwoordig zelf, heeft zo'n beetje dezelfde eigenschappen en is iets goedkoper. het recept: een kopje spiritus, een kopje water en 1 druppeltje allesreiniger uit de schoonmaakkast van de vrouw en klaar is kees(in dit geval jan) een echt vette motor maak ik eerst schoon in de wasbenzine en daarna in het ultrasoon bad. goedkope ultrasoon reinigers worden (evenals veel ander hobby gereedschap) aangeboden op internet door herman buitelaar machines kortweg HBM uit moordrecht. een goede zaak met prima service.
groet
jan
Re:ultrasoon reinigen
hoi allen,

dit topic ook helemaal door gelezen mijn lichtje begon te branden  :P mijn vrouw

zal niet happy zijn heb dat aangeslagen  >:-Dat zien werken alles komt er blitsblank uit,

nu mag ze het lenen als madam het nodig heeft :D :D :D gemeen he ;)

grts
jos
Re:ultrasoon reinigen
Dus als ik het goed lees is jouw vrouw de reiniger?
Re:ultrasoon reinigen
Ik heb 2 jaar terug dit ultrasoon reinigins aparaat gekocht:
http://www.eleshop.nl/ultrasoon-reiniger-p-462.html

Eerst had ik er een zoder verwaming die kreeg het werk ook gedaan,
maar door de verwarming kun je echt al het vet en vuil er af krijgen.
Als je 2 even vuile dingen in die met verwarming doet en die andere in die simpele zie je het verschil.

Als tip nog als je een locomotief van de origiele laag verf wil verwijderen werkt dit ding ook goed je moet hem er gewoon wat langer in laten zitten werkt perfect (Hier ben ik trouwens wel per ongeluk achter gekomen  :? ).
Wat wel jammer is dat je hem maximaaal 480s aan kan zetten en dan stopt hij, dus voor het verwijderen van oude verf moet je hem een paar keer aan drukken.

Ik vind het een echte aanrader voor het reinigen van motoren en assen.
Over deze webshop ben ik trouwens ook erg tevreden.
Ze geven goed advies en sturen je spullen snel op.

Sorry trouwens voor het plaatsen van die hele link, ik wist niet meer hoe je hem moest inkorten.

Gr. Mike