Het is alweer een poosje geleden, maar in dat half jaar zijn er wel de nodige wisselingen van loks geweest. Aan de baan verder is weinig meer veranderd, dat komt omdat ik pas met een nieuwe baan begin als ik op mezelf woon.
Wat is er allemaal gebeurd:
Het voormalige pand van het tankstation (Esso) is overgekocht door een lokale ondernemer, die er zijn Biergarten in ins begonnen:
Een leger van AlbertJan preisers is binnen komen marcheren, en heeft zitting (of plaats) genomen in het dorp:
Vervolgens is er besloten na het debacle met de Vodafone-masten 1 extra te plaatsen, en wel in Rheinburg. Ook de beveiliging op het spoor wordt verhoogd:
Vervolgens zijn er plannen voor een nieuw station + stationsgebied:
Een landelijke overweg is aangelegd:
De eerste spotters worden ook al waargenomen:
En zijn er plannen voor een basculebrug over het Rheinburger Kanal, met de nodige beschoeiing:
Dan vervolgens de aankoop voor het stoomterritorium: Een grote kolenbunker + portaalkraan. Ook kwam er een grijze BR 52 mee.
Voor de spoorwerken komt er een digitale kraan van de firma Leonhard Weiss. Nu zullen de werkzaamheden op het station op moeten schieten:
......Rolt er vervolgens een BR 55 met geluid binnen...........
........gevolgd door nog een BR 003 (met 6090)...............
...........die achtervolgd werd door een BR 53:
Maar in het station staat het pas aangekomen 3-delige setje railbussen al klaar voor vertrek:
En wachtend op de eerste grote inzet, de rijtuigen van de Insidertour '96:
Ja, er zou een s3/6 voor moeten, maar omdat ik weinig met deze loks heb, zal er een stoere BR 003 voor komen.
Er zijn ook echter een aantal loks die het veld hebben moeten ruimen:
-DHG700, BR 258, vertrokken naar Gerard
-NS6513, vertrokken naar Guusv
-NS6503, vertrokken naar Onyx
Graag uw reactie